Epätoivo

Kyfi4826640

Vasta-alkaja
Tervehdys! Eksyin ekaa kertaa tänne foorumille. Miljoona keskustelua.[emoji3] mulla takana yrittämistä 11kk eikä vieläkään toivottu raskaus ole alkanut. Kiertokin on niin pitkä. Heittelee 35-55 päivän välillä. Alkaa epätoivo iskemään. Miten te jaksatte tätä? Välillä tuntuu, että en jaksa. Yhtä odottamista ja epätoivoa. ☹️
 
Moi!
Yrittäminen on todella raskasta, ja täältä lapsettomuus puolelta että vauvakuume puolelta löytyy varmasti vertaistukea. Kuumepuolella esim pitkään esikoista toivoneet -ryhmä on ihana, mikäli esikoinen teilläkin kyseessä!

Kun jos sulla on noin pitkät ja epäsäännölliset kierrot kantsii hakeutua lääkäriin, jos on jotain vikaa se voi olla helpostikin korjattavissa.
Tohon sun kysymykseen jaksamisesta, ihmiset on yksilöitä, jotkut jaksaa paremmin jotkut huonommin. Itsellä jo yli 4 vuotta aktiivista yritystä takana ja nyt jo hoidoissa. Ekat 2 vuotta oli enemmän ja vähemmän itkuista epätoivoa kierrosta toiseen, mut sit tuli tieto että mulla on kilpirauhasen vajaa toiminta ja hoitoihin mennään jossain vaiheessa, vaikka luomusti on teoreettinen mahdollisuus kuitenkin. Missään vaiheessa en ole toivoa menettänyt ja oon koko ajan yrittänyt ajatella positiivisesti sekä olen ollut todella avoin tästä. Uskon et mun kohdalla se on vaikuttanut mun omaan asenteeseen todella positiivisesti. Ymmärrän kyllä myös niitä ketkä ei puhu näistä, mut itse en heihin kuulu.
Kannattaa myös kehitellä itselleen tekemistä, eikä suunnitella elämää tyyliin "ei voida tehdä ens kesänä sitä tai tätä jos oonkin raskaana" vaan elää ihan normaalisti ja tehdä kaikkia suunnitelmia täysin normaalisti. Itse mm. ekat 2 vuotta söin ja join kun olisin raskaana koko ajan, enää en todellakaan jaksa. Opettelin neulomaan ja virkkaamaan sekä otimme toisen koiran.
Tule juttelemaan ketjuihin ja kannattaa vaihtaa nimimerkki sellaiseksi et sut muistetaan :)
Paljon voimia ja tsemppiä sulle
 
Takaisin
Top