Ensiodottajat

Lähetinkin äsken ilmeisesti vahingossa kirjoitukseni edelliselle kirjoittajalle Tiina^ :D No ei siellä onneks mitään salaista ollut, kun tarkoitus oli se tänne yleisesti jakaa..
Elikkä täällä uusi ensiodottaja. Viikkoja on tällä hetkellä 7 ja risat. Hitaasti kuluu aika ja ensi viikolla on ensimmäinen neuvola. En tiedä mitä siellä tehdään, onko esim välineitä kuunnella sydänääniä tms... Olis niin kiva varmistua että masussa tosiaan on joku. Ei oikein uskalla vielä iloita.
Oireita on ollu hitonmoinen väsymys ja pientä etomisen tunnetta, kerran olen oksentanut...
Odottavan aika on pitkä... :)
 
ompa kumma että teillä on kuunneltu jo viikoilla 8 sydän ääniä.. :) meillä neuvolassa sanottiin ettei voi kuunnella kun vasta 12 viikon tienoilla, mulla oli viikolla 9 eka neuvola..
nooh jos se on paikkakunnittain eri, vaikka oishan tuo kiva ollu kuulla että siellä asustaa joku :) 
 
mul oli epäilys/on et oiskin pidemmällä, kun en muista vikoja menkkoja ja oireet alko jo 2-3vk ennnenku menkat ois pitäny alkaa, ni ehkä siks kuunneltiin :) tänään selviää sitten np ultrassa kuinka pitkällä oikeasti ollaan.., et meneekö eteen vai taaksepäin aika vaiko onko siellä ketään kotona :O
 
hitsi on odottaminen pitkä. vielä on törkee väsymys, pahaa oloa, päänsäryt on pahentunu, jalkoja särkee kovasti ja finnit naamassa hehkuu enemmän kun itse tuleva äiti. itsellä on muutto eri kuntaan kuukauden vaihteessa niin joutu siirtää ultrankin sinne. harmittaa et se on nyt vielä myöhempää ! rv 13+6! sais edes jostain sydänääniä tai jotain muuta konkreettista kun kehon oireilut!

aiotteko muuten selvittää sukupuolen? täällä mun mies haluis pitää yllätyksenä. mun mielestä tää on tarpeeksi jännää muutenkin! Ja itse tykkäisin ostaa ihan jotain kivoja joko tyttöjen tai poikien vaatteita. ei sitä sitten huvita shoppailla kun vauva on tullut. sukupuolella ei oo väliä, oon vaan utelias. ja ehkä jopa helpottunu kun ei tarvi itse päättää, molemmissa sukupuolissa on puolensa  :) mies toki toivoo poikaa!
 
Oli upeeta nähdä että masuasukilla kaikki oli hyvin <3 nyt voi hyvillä mielin jatkaa tästä eteenpäin :)
 
Oli upeeta nähdä että masuasukilla kaikki oli hyvin <3 nyt voi hyvillä mielin jatkaa tästä eteenpäin :)
 
kiva kuulla että kaikki hyvin! joo kyllä aijon ainakin selvittää kumpi on tulossa, vaikkei sillä väliä ookkaan, ainahan sitä saa toivoa :) meilläki mies toivoo kovasti poikaa, mulla itellä jotenki vois olla semmonen tunne että se olis tyttö, mutta mistäpä sitä tietää, jännityksellä oottaa sitä hetkeä sitten!
 
Mekin aiotaan selvittää kumpi on tulossa niin on sitten helpompi ostaa vaatteita yms tulokkaalle :) Kiva kuulla iloisia uutisia muiltakin, nyt vaan toivotaan että kaikki ylittää tuon maagisen rv 12 rajan niin sitten voi olla jo suht luottavaisin mielin että nämä toukat on todellakin matkalla tähän maailmaan :)
 


Tänne liittyy yksi odottaja lisää :)

Olen vaan hämilläni viikoista... Lääkäri kurkkasi ultrasta ja sanoi vauvan iäksi keskiviikkona 8+6. Mutta sitten kysyin tarkennusta niin mulle sanottiin, että vauva olisi jo sikiö selkeästi. Eli onko tuo 8+6 nyt kuitenkin nimenomaan vauvan ikä hedelmöäittymisestä jja käytännössä olen viikolla 10+6 ollut keskiviikkona?  


Onpas tyhmä olo :D

Ainkin se pieni heilui kuin hullu siellä...
 
Hellou!!
Täällä vointi ollut kyllä aikas heikkoa viimeiset kaksi viikkoa. Huonoolo vaivaa ihan joka päivä ja tuntuu, että kokoajan täytyy syödä, että olo olisi parempi. Tänä aamuna on ollut kyllä heikoin olo... toivottavasti tämä helpottaa pian...

Eilen kerroin isoveljilleni raskaudesta ja ihanaa kun ihmiset ovat iloisia puolestamme. :) Veljilläni yhteensä neljä lasta ja kyllä nekin kovin innoissaan olivat jo tulossa vauvaa hoitamaan... Heille voi vain nämä kuukaudet tuntua pitkältä ajalta... 

Käsittämätöntä kuinka työmotivaatio on hävinnyt melko samantien kun sai kuulla lapsen tulosta. Kauheeta on, että nyt jo laskee koska saa jäädä pois. Vielä on kyllä monta kuukautta jäljellä, eikä pitäisi tälläistä miettiä ollenkaan. Olen juuri saanut vakityön ja olen kovin innoissani työstäni kuitenkin. 

Tsemppiä kaikille!! 
 
Moi!

Meillä on appivanhemmille ensimmäinen lapsi ja äidilleni toinen lapsenlapsi tulossa. Ja äidin mies saa nyt tavallaan myös ensimmäisen lapsenlapsensa :)

TeReHi: Minä myös aloin heti laskemaan kuukausia milloin saan jäädä töistä pois ja motivaatio on tällä hetkellä ihan pohjalukemissa, kun sitä vielä jokin aika sitten oli :D Mun mielestäni odotus kyllä on tärkeämpää kuin työ, että en ihmettele tätä motivaation katoamista ollenkaan :) Ja ihan kiva työ minullakin on tämän hetkisistä sähläämisistä huolimatta.

Pahimmat oireet on jo kadonneet. Alkuun oli aivan järjetön väsymys. Töistä kun pääsin, niin ensimmäisenä söin ruuan/välipalan ja sitten lösähdin sohvalle. Siitä en sitten liikkunt muuta kuin pakolliset veskikäynnit ja juomisen hakemiset ja lopulta klo22 mennessä sänkyyn nukkumaan :) Tätä jatkui 4viikkoa, jos lasketaan se ensimmäinen viikko mukaan kun olin hirveässä flunssassa ja laitoin väsymyksen sen piikkiin. Nyt on jo kahden viikon ajan ollut pirteämpi olo ja tänään aion jopa mennä jumppaan monen viikon tauon jälkeen! Nyt alkaa taas urheilu :) Pahaa oloa ei oikeastaan ole ollut muuten kuin jos en ole syönyt säännöllisesti. Silloin oli jo myöhäistä, jos ehti nälkä kurnimaan vatsassa, paha olo tuli ja syöminen oli vähän hankalaa. Nyt on tuokin kärsimys jo pääasiassa poissa. Onneksi! Jos on tosi pitkä väli syömisessä, niin silloin voi vielä tulla paha olo, mutta muuten aika normaalisti olen voinut taas. Vessassa tietysti joutuu hyppimään usein ja yöllä myös, mutta siinäpä tämänhetkiset raskausoireet :)

Oletteko jo muuten miettineet nimiä lapselle? Meillä on oikeastaan jo loppuvuodesta 2010 ollut nimet valmiina vaikka silloin ei edes vielä suunniteltu lapsia, todettiin vain että halutaan lapsia ja nimet jotenkin tuli mietittyä :D Ja vielä ollaan tyytyväisiä valintoihin :) yksi jouduttiin tosin unohtamaan, koska eräillä sukulaisilla on se nimi jo käytössä, enkä samaa halua.
 
Poistun tältä palstalta viikonloppuisen keskenmenon myötä. Suru on suuri, mutta katse tulevaisuuteen silti toiveikas, ja toivon palaavani odottajien joukkoon mahdollisimman pian. Toivottavasti te muut saatte kantaa esikoisenne täysiaikaisiksi ongelmitta! <3
 
ei olla vielä mietitty nimiä, ehkä vasta sitten voin hengähtää kun oon nähny perjantain jälkeen onko kaikki hyvin massussa.. :) jotenki nyt vielä jännästi epävarma olo, ettei tavallaan uskois kun nii paljon halunnu tätä ! :) 


voi että, tosi harmi.. :( toivotaan että paremi onni ensi kerralla !voimia sulle eleanora <3
 
Rosebud, alkio muuttuu sikiöksi kun raskausviikkoja on kahdeksan.
Yleensä lääkäri sanoo viikot viimeisistä kuukautisista.Voithan soittaa neuvolaan ja kysyä :) Sieltä ne näkyvät koneelta. Tai merkattiinko neuvolakorttiin? :)

Helposti menee itsekkin sekaisin noissa, kun lääkärit sanoo niin nopeasti asiat ja itse olen niin hämmästyksissäni että pitää yleensä kysyä uudestaan :P

 
Neuvolakortissa lukee näin:

Pää-perämitta =  pvm: 11.4.2012  Viikko:   10+1   mm:  22.3   Vastaa viikkoa:  8+6



Eli voisiko joku selventää??

Mitä tarkoittaa tuo ensimmäinen viikko ja tuo vastaa viikkoa kohta?? :D

Miten ne voi olla eri suuruiset eli +1 ja +6??

Sitten seuranta raskauden aikana kohdassa lukee taas = 13.4.2012 Raskausviikko 10+3

ELI MIKÄ IHME on tuo "vastaa viikkoa" kohta? 
 
Heipsan taas kaikille! Onko teillä muilla ollut vatsaongelmia tässä alkuraskaudessa? Minulla kun on ollut koviakin kramppeja välillä. Vähän pelottaa, mutta toiveikkain mielin, koska mitään vuotoja tms. ei ole ollut ollenkaan. 
Tänään heräsin tuossa alkuillasta päiväunilta. Näin unta, että oli kamala vuoto ja sanoin unessa miehelle, että nyt sitä sitten lähdettiin terveyskeskuksen päivystykseen... Onneksi oli vaan uni!!
Silti siitäkin huomaa, että kyllä alitajunnassa on pelko koko ajan. 

Vielä pitäisi sinnitellä ensi maanantaihin (23.4.) asti ensimmäiseen ultraan. Josko se olo siitä helpottuisi, kun näkee oikeasti missä mennään.
 
Rosebud: Mielestäni tuo tarkoittaa sitä, et kuukautisista laskettuna olisit menossa viikoilla 10+1, mutta alkion koko vastaa vaan viikkoja 8+6. Eli mahdollisesti ovis olis ollu vasta myöhemmin, eikä raskaus olis vielä ihan niin pitkällä mitä kuukautisista laskemalla saa. Tai jotenkin noin jos ymmärsit tuosta nyt mitään. :)
 
Heippa taas kaikille :) mussa on kyllä nyt jtn vikaa.. jotenki en osaa taas ainakaan tänään iloita yhtään tästä raskaudesta :( seinät alkaa kaatuun päälle ku joutuu oleen 24/7 himassa, ilman ajokorttia, rahaa, ainoa tekeminen ois joka pv siivoaminen ja odottamine et millon tulee yö ja voi mennä nukkumaan.. miehenkään kanssa ei mee mitenkään kovin hehkeästi, kavereitakaan ei oikeastaan ole, nyt sen vasta huomaa kun on kaikki päivät yksin. Kaikki ruoka mitä rakastan on kielletty. kahvi, tupakka ja saunaolutkin kiellettyjä.. lihoan joka pv vaan lisää, eihän tässä enään kehtaiskaan lähteä ihmisten ilmoille, naamaan ilmestyny kauhea akne, jonka arpia en tuu saamaan enään ikinä varmaan pois.. rintakehä ja selkä täynnä jtn pieniä kutiavia näppylöitä, nukuttuakkaan ei saa ilman kokoajan kuselle nousemista ja painajaisia, kaikki kivat illan istujaiset ja kesäreissut jää välistä, samoin ulkomaanmatka.. muut pitää hauskaa, käy terasseilla ym ja mä istun yksin kotona.. sit jossain vaiheessa syntyy vauvva pahimpaan kaamosaikaan ja sit mä istun yksin kotona kuunnellen sen parkumista 24/7 vesisateessa ja pimeässä ja kolmea koiraakin pitäis siinä samalla pystyä hoitamaan.. huoh.. ehkä se aurinko taas paistais huomenna..
 
Takaisin
Top