Ensiodottajat



Mä saan nyt sitten tädiltä vauvojen ammeen ja hoitopöydän.

Perhetutulta tulee kaks turva-istuinta autoon ja petivaatteita vauvalle sekä kaikki tuttipullot. Vaatteita tulossa joku 10 laatikkoa eri paikoista :P

Sitten saan miehen äidiltä kehdon ja perhetutulta pinnasängyn.

Rattaat ostan sitten käytettynä halvemmalla tutulta, kaikki muu on ilmaista.

Äiti muuten tilasi mulle ton dopplerin kotiin. Ootan innoissani sitä!!



Niin ja oon aika vau-ololla... Mä tunnen nyt selkeästi ne vauvan liikkeet aina sillon tällön. Tosi harvoin, mutta tunnenpa silti. Kun tunnistin sen yhden liikkeen, niin oon huomannut niit useammin ;) Se on selkeä vauvan liike, eikä mikään vatsakurina :D Ne kyllä oikeesti erottaa!! Useinmiten kun istun bussiin niin sitten toinen herää. Tosi lupaavaa kylläkin... Siitä tulee siis bussissa huutava? :D
 
Oispa kiva ostaa itellekki dobleri, pelottaa taas, että onko tuola kethän hengissä, ko ei tunnu liikkeet vielä.. Vaikka ei ekastakaan tuntunu ko joskus viikolla 19..
 
Voi kuulkaa olisitte onnellisia et teillä on edes se kaksio käytössä. Itte pitäs saada tähän pienee 33 neliön yksiöön ängettyy itseni, mieheni, koirani ja vauva. Ahdasta tulee olemaan, mutta ainakin vielä ensi vuosi pitää asua tässä. Just muutettiin yhteen, kun sain tietää raskaudestani, eikä nyt ole varaa hommata isompaa asuntoa. Mies joutuu todennäkösesti työkyvyttömyyseläkkeelle, mut se prosessi on pitkä. Eikä mun äitiyspäivärahalla pystyis maksamaa isomman asunnon vuokraa. Tai pystyis mut sit joutuis kyl tinkimään niin monesta vaatimuksesta asunnon ja alueen turvallisuuden suhteen.
 


Me ollaan juuri hankittu iso rivitalo-kolmio 83,5 neliöö. Tääll on tilaa vaikka muille jakaa, joten olen todellakin iloinen, ettei tarvitse lähteä muuttamaan :)
 
Mä oon niin tyytyväinen et kesällä päätettiin ostaa omakotitalo ja kerrasta viel sen verran isompi et lapsia ajatellen mahtuu ihan rauhassa tässä oleileen :) meillä on käytössä n.117 neliöö :D
 
ROSEBUD: Mäkin tunnen liikkeet!!!! En uskaltanu vaan sanoo kenellekkään ku aattelin et se ei oo mahollista. Mut niinku sanoit, sen todella erotta ja tuntee! Ihanaa <3
 
Mie olen kade ko tet tunnetta jo liikkeitä :D! Mietin hetken aikaa tosissaan sitä dopplerin ostoa, mutta sitte aattelin että eipä sillä mittään tee sitte ko alkaa liikkeet tuntumaan ja lapsiluku on vissiin täynnä. Ja neuvolakin ens viikolla, jonne pääsee kuunteleen sydänäänet :).
 

Voi tuntispa net liikkeet jo!! Oon välillä koittanu oikein keskittyä ja kuulostella, mut eihän siellä mitään tunnu. Suolet vaan kurisee :D
Mulla alkaa noi yölliset vessakäynnit lisääntyä. Pahimmillaan 8 kertaa ja selällä maatessa tuntuu että rakko halkeaa vaikka just käyny vessassa. Ainakin tottuu varhaises vaihees heräilemään yöllä :)
 
Armi, mie juoksin edellisessä raskaudessa loppuvaiheessa vessassa yöllä tunnin-puolentoista välein, se oli ihan pirun rankkaa! Sitte ko vauva syntyi, niin sai nukkua kunnolla :D (Plus sen viimeset puoltoista kuukautta päällä ollut flunssa hävis ko sai nukkua yönsä paremmin!)
 
Heippa! :> Täällä on uus vauvafoorumin kirjottelija, kiva lukea miten muilla menee. Itselläni on nyt 14+1 menossa ja alkaahan mahan kellikka ihan kiitettävästi näkyä jo siihen mallii ettei sitä enää lihomiseks voi luulla. Me käytiin pari viikkoa sitten np-ultrassa joka näytti 0.8mm, eli oikein hyvä. Nyt vaan odottelen seuraavaa ultraa joka on vasta juhannuksena, en millään jaksais oottaa että saan tietää kumpi sieltä tulee meitä ilahduttamaan. :> ..Ekasta kolmanneksesta sen verran että voi luoja, jos/kun on seuraavan lapsen odotuksen aika sitten joskus, niin toivon hartaasti etten oksenna samanlailla kun nyt. :D Tai jos oksennan niin ymmärrän ainakin ottaa töistä 'pahimpina aikoina' vapaata.. Nm. viikosta 7-12 tunnin välein yrjönnyt :D
 
Hei vaan! Täälläkin ilmoittautuu yksi uusi odottaja. Tällä hetkellä menossa 12+1 ja aikamoista ihmettelyä tämä alku on ollu. Ensin tuntui jotenkin epätodelliselta, mutta nt-ultrassa sit viimein näki pienokaisen ja sen jälkeen asiastakin tuli paljon todellisempi. Masu ei vielä oikeastaan ole huomattavasti kasvanu, vähän jotkut housut on ruvennu ahistamaan. Huomenna ajattelinkin lähteä vähän shoppailemaan :) Alkuraskaus meni ihan kohtalaisesti, väsymymystä jonkin verran ja yököttävää oloa, muttei kuitenkaan oksentelua. Nyt on kuitenkin jo muutamana päivänä ollut virtaa aamusta iltaan joten eiköhän tässä olla parempaan olotilaan päin menossa =)
 
Voi ihanaa, ette tiedä miten helpottunut oon!!! Sain yksiöni myytyä (itse vielä kaiken lisäksi) ja päästään muuttaan kerrostalo kolmioon parin viikon päästä! Vuokralle tosin mennään nyt aluksi mutta se tilan määrä... ah. Sen jälkeen ei  kyl enää mikään pidättele mua täyttämästä nurkkia vauvan tavaroilla :) Kehto odottaa jo mummilassa.
Ja vajaan kuukauden päästä näkee sitten vauvan sukupuolen rakenneultrassa. Oon jo malttamattomana odottanut et osaa sitten ostaa oikean värisiä vaatteita. Vaikka aika vahva aavistus pojasta on ollutkin alusta saakka.
Mutta tosiaan, ihanaa kun pääsee asettumaan aloilleen niin sitten voi vaan keskittyä mahan kasvattamiseen kaikessa rauhassa ja nauttia kesästä <3
 
Vau, onneks olkoon Armi!!! :)
Meil on rakenneultra vasta 2 kk kuluttua, eli viel saa ootella et saa kuulla (toivottavasti) sukupuolen. Mullaki on iha poika olo, ja oikeestaan toivonki enemmän poikaa :)
 
Jee hienoa Armi! :)

Pakko myöntää, että meillä alkaa olemaan jo kamat kasassa vauvalle, vähän lähtenyt lapasesta...:) Siis puuttuu tuttipulloja jne, mutta kaikki isommat on jo. Pinnasänky tilpehööreineen saatiin, kun töissä yksi kysyi, että onko tarvetta lastentarvikkeille. No on tietty! Vaunutkin saadaan syksymmällä, mutta ostetaan silti vielä ne uudet+niihin sopiva kaukalo, kun menee parvekevaunuiksi sitten ne mitkä saadaan. Ne on hankalamman malliset, niin ei tule todellakaan arkikäyttöön. Vaatteita jne tekstiilejä alkaa kanssa olemaan jo ihan tarpeeksi. Eli kohta voi keskittyä ihan pelkkään odottamiseen ja LEPÄÄMISEEN. Pitää ottaa ilo irti siitä, että nyt saa vielä nukkua niin paljon kun haluaa :)

En kai mä ole yksin shoppailuideni kanssa? Kai joku muu on kanssa ostanut jo kaikenlaista? Joku? Edes yksi? :D
 
Marsipaani vautsi, no sinä oot ainaki ajoissa kun on kaikki jo hankittu!! Jotenki ihailtavaa, ku minä en saa ostettua ees yhtä pientä bodyä vieläkään :D Tosin äitini on soitellu ja kysellyt minkälaiset vaunut meinaan hankkii yms. Ni en osaa vastata siihenkään, jotku yhistelmät kai. Mistään ominaisuuksista en tajua tuon taivaallistakaan :D Ja sit se ei jotenki hyväksy et käytettynä ostaisin ??? Tai tuputtaa hintavertailuja, et uutenakin saa jotkut ihan hyvät 400e. Sit ku sanon, että netissä on paljon myynnis parin vuoden ikäisiä vaunuja 200 eurollakin, tosi hyväkuntoisia, vaan yhellä lapsella olleita, niin myötäilee. Mut sano eilen taas puhelimessa, että jos mummon eläis niin se sanois et ei mitään käytettyjä, vaan tuliterät alle :D Heh.. noh.. katotaan ku tullaan lähemmäs syksyä, niin saanko vaunurahat tililleni suoraan :D Mut ite en kyllä raskis laittaa monia satoja niihin. Perustelin äidillekkin että jos ostetaan miehen kaa vaunut puoliks, sellaset jotka maksaa 200e, niin se on satanen per nuppi, joka tarkottaa et yhtenä kuukautena jätän kampaamoreissun väliin :D No ehkei meil nii tiukkaa ole, mut oon aika pihi :D
 
oon käyny kolme kertaa kirpparilla haalimassa ihania vaatteita ja eilen ostin pari lelua myös :) +ystävältä sain jo ihan alkuviikoilla ostettua halvalla sitterin+kasan vaatteita, makuupussin ja pari helistintä. Ja huutonetissä on tullut pyörittyä ehkä vähän liikaa kanssa ;) kaikki vaatteet on siis käytettynä ostettu ja siinä säästetty ihan älyttömästi rahaa!
Vaunut ja sen kaukalon nyt sitten samalla haluan uutena. En tiedä miksi, mutta tuntuu se kivemmalta osaa ne uutena. Iso sijoitus ne on ja koskaan ei saa rahoja niistä kokonaan takaisin, mutta ne onkin ainoa kallis asia. Se pinnasänky tilpehööreineen+joitain leluja yms saatiin ilmaiseksi työkaverilta. Ehkä ei siis tunnu loppupeleissä niin pahalta maksaa 500€ vaunuista+vielä kaukalosta joku reilu 100€ :) muuten kyllä pihistellään kaikessa missä voidaan. Ehkä noihin vaunuihin haluaisi sitten jomman kumman vanhemmat osallistua. Saa nähdä sitten kun kerrotaan heille, että innostuvatko ostelemaan/tarjoamaan maksuapua tavaroihin.

Mutta joo... Onhan se vähän hassua, että tässä vaiheessa on jo periaatteessa valmis paketti odottamassa vauvaa täällä. En olis uskonut, että näin nopea olen. Mut kirppareilla ja huutonetissä on tullut tehtyä hyviä löytöjä hyvään hintaan. Hulluahan se olisi jättää ostamatta, jos löytyy jotain kivaa halvalla :) ja noi voin sitten melkein kaikki myydä itse jollain eurolla tai parilla aikanaan pois, kun en ole niistä paljon maksanut.
 
Mä en kyllä osaa ajatella vauvaa vielä. Meillä sinänsä uusi kämppä pitää rempata lattiasta kattoon niin mä tällähetkellä valitsen kaakeleita keittiökoneita ym. Jenkkeihin olen menossa parin viikon päästä ja sieltä ajattlin ostaa vaunut ja jonkun mamma vaatteen. Mutta kun ei teidä sukupuolta niin jääkööt muu shoppailu syyskuuhun kun remontti on valmis..
 
Mulla on kans tuo vaatteiden haaliminen vielä toistaseks jäänyt vähemmälle kun ei tiedä sukupuolta, mutta kaikkee on tullut jo katsottua valmiiks. Eilen isäntä sai hepulin kun menin ostamaan vauvalle Gantin torkkupeiton (okei, ymmärrän että se on turhamaista mutta olen vaan niin onnessani ja halusin vähän luksusta vauvallekin). Jotenkin sitä vaan haluaa panostaa tähän kun kaikki on niin ainutkertaista, ensiodotuksen huumaa. Siinä sitten kiukuspäissäni totesin ettei hän voi samaistua tuntemuksiini kun hänellä on ennestään jo lapsi eikä kaikki ole hänelle enää uutta toisin kuin itselleni. Saatiin pikkuinen riita aikaiseksi, mutta onneksi tänään aamulla saatiin sovittua ennen neuvolaa :D
Ai niin, neuvolassa sydänäänet kuului hienosti :) Painoa on tullut 5 kg mistä en ollut niinkään tyytyväinen, mutten toisaalta aio ottaa asiasta sen enempää stressiäkään. Pääasia että vauva voi hyvin. Kyllä ne kilot sitten taas salilla karisee kun on sen aika. Seuraava käynti on kk kuluttua ja sit saa jo laittaa äitiyspakkaushakemuksen vetämään. Miten hauskaa ja jännitävää!!! Tosin olin alkuunsa ihan onskuna siitä design-äitiyspakkauksesta mikä oli tarkoitus tulla tänä vuonna mut nyt niitä ei vissiin aleta jakaa ennen ku ehkä loppusyksystä (sit ku vuoden 2011 pakkaukset loppuu). Saas nähdä. Mitä ootte aatellu, meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen?


 
Mullaki varmaan rajoittaa tuo ku ei tiiä sukupuolta ni en osaa ostaa mitään. Ja sit ku kaverit kellä on lapsii ni sanoo ettei tartte ku pari kappaletta niitä pienimpii kokoi, ku jäävät muute pitämättä, ku se vauvaa kasvaa hetkessä. Ni en sitte viiti ostaakkaa mitään.
Äitiyspakkauskesta tulee kans nii paljon vaatteita, eli meinaan siis ottaa sen. Ja meinaan hakee vasta syyskuun lopulla jos saisin sen uuden pakkauksen :)
Onko sulla Armi masu kasvanu? Ku aattelin et missä vaiheessa ensiodottajilla alkaa maha näkyy, ku itellä ei näy vielä yhtään, lukuunottamatta sitä turvotusta.
 
oliks tullu ekasta neuvola käynnistä siis 5kg vai viime kerrasta? :) sori et kyselen mietin vaan ku itel kans tullu samaa luokkaa ja neuvolatäti väittää kivenkovaa et on ihan normaalia nousua että tätä menoa kokonais nousu jää siihen 10-14kg mitä se sano et mun pitäiskin lihota.. ku viimeksi olin lihonnu melki 2kg edellisestä kerrasta ja sano silti et syön liian vähän kaloreita päiväs, et pitäis olla 1800-2000 ku mä söin ennen 700-1200 ja nyt joku 1500.. mut jos vedän 2000 niin mä lihon sillä semmosta kilo/vk tahtia :O

äiteyspakkaus kyl otetaan, näin just ku odottaa kans esikoista niin kuiteski jäis jtn tärkeetä hommaamatta, niin siinä on ainakin kaikki "pakkollinen" et pärjää v aikka joku juttu unohtuisikin.. :D mut mikämikä desing-pakkaus, mä tahon semmosen? :D
 
Takaisin
Top