Ensiodottajat

Mulla on kyllä jo selvä maha :D ihanaa siis <3 painoa ei kuitenkaan onneks ole vielä tullut!.. kummitätini kyllä sanoiki että odotas kun hän kysyy huhti-toukokuussa että vieläkö haluat että maha kasvaa niin vastaan varmaan että EN :D

Töissä kerroin sit eilen ja sainki ihan lämpimän vastaanoton asialle :) Olivat sitä mieltä, että mun ei tartteis hoitaa sit niitä lyöjiä/potkijoita :) huh! Pohdin tota töissä jaksamista, kun nyt jo selän kanssa probleemaa... Et varmaan joudun olee keväällä s-lomallakin ja pomolta kysyn ens viikolla oisko mahdollista pitää kertyneet kesälomat jo huhtikuussa ni pääsis jo kuukautta aiemmin pois töistä...

Nyt kun on siirrytty 2/3 niin joo oireet vähentyny, MUTTA nyt on ruvennu joka päivä tota alavatsaa nippailee/jomottaa tai miten sitä vois kuvailla. Uskoisin kuitenkin että ihan normaalia kohdun kasvua ? :s kaikki kun on niin uutta niin ei yhtään tiedä mitä odottaa...
Tai ainaki töissä jomottelee, nyt kun ollu eilen illan kotona ja tänään vapaalla, niin ei oo vielä tuntunu mitään... hmmmh?

Yök, huomenna sokerirasitus :(
 
Sintsi ja Kata89 täälläkin laskettuaika 12.6emoticon

Mullakin alavatsan kohdalla pieni kumpu ja turvotus on jo poissa, onneksi. Painoa ei myöskään ole kertynyt alusta kuin ehkä 500g. Tänään kävin verikokeessa, kun osallistun tuohon sulontaan. Osallistuuko täällä muut? On saattanut olla jo aiemmissa ketjuissa puhe, mutta en jaksa alkaa kaivaa  ;) Huomena se onkin jo joulukuu. Niin tää aika vaan minusta lentää.. :)
 
Mä osallistuin seulontaan ja vastauksenkin jo sain, että tulos normaali, ei jatkotoimenpiteitä :)
 
Hei kaikille ja kiva on lukea että teillä menee hyvin... Itellä ois tuo LA 27.2 eli viel ois vähä reilu 10 viikkoo jälel...  Nyt rupee kyl jo jännittään et miten se synnytys sit menee... :) Pitää toivoo et hyvin menee.. :)
 
Moikka kaikille :)

Täällä myös yksi uusi ensiodottaja! (ja tälläisen foorumin käyttäjä). Täällä raskaus edennyt mukavasti toiselle kolmannekselle, tänään on 13+4 ja laskettu aika on 20.6.
Käytiin viimeviikolla nt-ultrassa ja osallistuin myös samalla verikokeisiin. Oli ihanaa nähdä vauva ja että kaikki oli kuten pitääkin :)
Ensimmäinen kolmannes meni enemmän ja vähemmän huonovointisena sekä pelonsekavissa ja huolen tunnelmissa, mutta tämä toinen kolmannes on alkanut mukavasti, pahoinvointi ja väsymys alkaa helpottamaan ja olo on suht.normaali.
Vatsaa turvottaa varsinkin iltaisin, painoa on kertynyt ehkä kilon parin verran, johtuen älyttömästä ruokahalustani mikä oli ensimmäisellä kolmanneksella, mutta sekin alkaa helpottamaan :D Olen kärsinyt älyttömistä ilmavaivoista sekä nyt parín viikon ajan painajaisista, joita näen lähes joka yö :( en mitään vauvasta onneksi vaan kaikesta muusta älyttömästä. Onko muilla ollut painajaisia?
Lisäksi minua on nyt alkanut vaivaamaan tuo iskias tyyppinen kipu (hermo painaa tuolla kun lantio on jo löystynyt ollut ennestään), vähän sitä kauhulla odottelen mihin se etenee, minulla on seisomatyö, olen siis jaloillani liikkeessä koko päivän ja pitkät päivät alkavat jo painamaan..
Kovasti odottelen että masu alkaisi kasvamaan "oikeaksi vauvamahaksi" vaikka on se jo vähän pyöristynyt onneksi :D
Ihanaa aikaa ja vauva on kovasti toivottu ja odotettu tulokas minulle ja avomiehelleni :)
 
heissan kaikille, täällä ois myös yksi ensiodottaja :) tajusin vasta tässä tällä viikolla alkaa ylipäätään etsiä tällasia ryhmiä jne, toisaalta luulen että pelko josta tekin täällä ootte puhunu, oli niin valtava että en edes uskaltanukaan etsiä ja puhua tästä... nyt alkaa kuitenkin keskenmenon pelko väistyä ja muut pelot tulee tilalle :D sitä alkaa miettiä äitiyttä ja myös tavallaan omaa lapsuuttaankin.. oireista sen verran, että mä oksensin n.1,5kk päivittäin useemman kerran joka päivä, meinas olla fyysisesti aika rankkaa.. nyt alkaa helpottaa pikkuhiljaa, ehkä n.kerta viikkoon enää oksettaa :D ultrassakin oli kaikki hyvin ja tulee turvallisempi olo kun tuntee jo ulospäinkin kuinka se kasvaa tuolla <3 sitä ns. "kasvukipua" on välillä, nipistelee aika inhottavastikin, mutta se on kuulema normaalia. alkuun sitäkin säikähti aika lailla kun heti tuli sellanen olo et onko jotain vialla..
 
Heippa hei.

Täällä myös yksi, ketä odottelee ensimmäistä pirpanaa maailmaan..
Laskettu aika on 18.6. eli nyt mennään viikoilla 15+2. emoticon

En oo oksennellu, mut pahoinvointia on ollu. Käytin tossa aulussa pahoinvointirannekkeita. Ne auttoi kyl.

Mitäs muuta.. väsymystä löytyy, kaiken aikaa. Mut silti uni ei riitä..

Jjuuu, eipä kai muuta. \o
 
Täälläkin ensiodottaja, nyt rv 15+5 ja laskettu aika 16.6.12.

Kaikki on uutta ja ihmeellistä, ihan kohtuullisen hyvin olen voinut tähän mennessä.
Pahoinvoinnista selvisin SeaBand-rannekkeilla.
Tällä hetkellä kasvukipuja, maha on pullahtanut selkeästi viimeisen viikon sisään esiin. Kohta ei voi enää peitellä  :D
Sukulaiset tietää jo, ja muutama läheinen ystävä. Työkaverit kuulee sitten parin viikon päästä.

Liikkeitä kovasti odottelen, mutta mistään porinoista ei vielä ota selvää. No viimeistään kuukauden päästä ainakin tuntuu. Rakenneultra on vasta 1.2. rv 20+4, joten joutuu odottelemaan vielä tovin.

Tsemppiä kaikille ensiodottajille!
 
Tervetuloa uudet :)

Liikkeitä tuntuu monet odottelevan, kuten minäkin! :)
Harmittaa lukea kun niin monet jo tuntee liikkeitä, "miksen minäkin" :D Mutta ymmärtäähän sen kun ensiodottaja on, ettei niitä liikkeitä vaan vielä välttämättä tunne.. Mutta pian toivottavasti tuntuu :) Ei oo enää pitkä aika raskauden puoliväliinkään, jännää kuinka se aika sit kuitenkin menee suht nopeaan :) Rakenneultra meillä 20.1., rv 20+1.
 
Täältä löytyy vielä yksi ensiodottaja ja matti myöhäinen näillä foorumeilla :) Laskettuaika olisi 9.6.

Alun totaali väsymyksen ja pahoinvoinnin helpottamisen jälkeen sitä voikin jo hieman alkaa nauttia odotuksesta. Ja niitä ensiliikkeitä vielä täälläkin odotellaan kovasti, mutta kyllä ne sitten aikanaan tulevat..

Sukulaisille en ole vielä asiasta kertonut, sillä siitä alkaa sellainen hössötys, että tuntuu mitä pidempään pysyy heiltä "salassa" niin sen parempi..Maha tosin alkaa hiljalleen jo näkyä joten kovasti ei voi piilotella..

Eipä kai muuta kuin iloista kesän odotusta kaikille :)
 
Tervetuloa uudet myös munkin puolesta : )

Mulla on alkanut jo pieniä liikkeitä tuntumaan mutta vain noin kerran päivässä :D Ihanaa ja joka kerta tulee vilun väreet sen jälkeen, kun tunne on niin hassu..

Jaahas, meil on riksuke taas samana päivänä ultra :D Mulla on silloin sit 21+0. Haluatteko te tietää tai paremminkin saada arvauksen sukupuolesta? Me halutaan, jos sen näkee mut en silti luota siihen ja tietenkin pääasia, että mini on terve..

 
Tervetuloa kaikki uudet ja kaikille hyvää uutta vuotta.

Täällä kanssa odotellaan että rupee liikkeitä tuntemaan .
Parin viikon päästä olisi neuvola. Ensi viikolla alkaa uusi työ ja hieman jännittää miten ne suhtautuu kun maha rupeaa pikkuhiljaa paljastamaan et raskaana täs ollaan. Missä vaiheessa olette/ aiotte kertoa töissä?
 
Damon: Niinpä näkyy olevan samana päivänä :D Odotan ultraa jo kovasti! Kyllä me aiotaan kysyä kumpi ois tulossa, jos vaan näkyy :) Ihanaa kun sä tunnet jo liikkeitä :) voih.

Marce86: Mä kerroin töissä aikalailla rv 12. Koska olen vanhainkodissa töissä, tulee välillä eteen tilanteita (mm. nostoja, aggressiivisia asukkaita) joita nyt sitten tässä tilanteessa pyrin välttämään ja helppoa kun työkaverit tietää asiasta! :) Ja onneks kaikki otti asian tosi hyvin ja ovat tosi huomaavaisia :)

Uusi vuosi vaihtui ja aatella, että tänä vuonna meille tulee vauvoja :))
Viime yönä nukkumaan mennessä tunsin ihan kuin hentosen potkun navan alla ja jotain kuplintaa/möyrimistä :) Oli aika jännän tuntuista, mutta tosi hentoista vielä ja vaikea toisaalta erottaa normaalista suoliston liikkeestä :D
 
Tervetuloa kaikki uudet munkin puolesta :)

Täällä myös kovasti odotellaan ekoja liikkeitä, vielä en ole ainakaan tiedostanut PAITSI eilen illalla, tunsin ekaa kertaa sellasen erilaisen tunteen ja sellasta pientä kuplintaa tai jotain, sama toistui tänä aamulla, ehkä se oli meidän pikkuinen <3
Mutta kovasti odotan ekaa kunnon liikettä ja potkua :D

Marce86: huomasin listalta, että synnytät myös Satks:ssa, pongasin heti että kesäkuun listalla ei montaa ollut :) Ootte myös olleet jo ekassa ultrassa äitiyspolilla? Koska teillä on rakenne ultra? meillä on 10.2, meillä on laskettu aika 20.6 :)

Mä kerroin töissä jo heti ekan yksityisen ultra ääni käynnin jälkeen, kun raskaus varmistui ja sikiö näkyi <3 tämä siksi eka raskaus päättyi keskenmenoon, ja meillä on aika läheinen työtiimi, olen ollut niin kauan samassa paikassa töissä. On meillä myös ollut joskus sellainenkin tyttö töissä joka ilmoitti lakisääteisesti 2 kuukautta ennen äitiyslomaa että on raskaana, vaikka oltiin me se jo monta kuukautta nähty, kun maha vaan kasvo ja kasvo :D
Jokainen ihan omalla tyylillään ja sitten kun itse sen parhaimmaksi näkee..
Toi uusi työ on tietty vähän haastavampi tilanne, mä ehkä heti suoraan vaan kertoisin mikä on tilanne, rehellisyys on aina hyväksi :)

Ihanaa uutta vuotta kaikille ensiodottajille ja miettikää tänä vuonna ne meidän vauvat syntyy <3 ihan huippua!
 
risuke:kyllä mä kanssa meinasin et kuhan alkuun päästään töissä ni kerron asiasta ellei sitä sitten suoraa kysy. Olen perheeseen menevä hoitaja ni tämä asia koskettaa suoraan tota perhettä jossa olen töissä.

katjaana: En tosiaan ihan niin pitkälle asian kertomista ajatellut venyttää . Ensimmäinen ultra on jo takana ja rakenne ultran aika selviää viimeistään 10.1 kun on neuvola. Laskettu aika on 28.6. Satks:ssa synnyttäviä ei tosiaan montaa ollu.

Innolla odotan tulevaa vuotta ja vauvaa <3
 
Khihihi emoticon

Huomenta naikkoset.

Mää tunsin ehkä, siis EHKÄ yhden potkun eilen illalla! :) Hih!
Ja sitte poksutaan tänään, 16+0.
 
moikka kaikille, liityn seuraan!
täällä olisi kans ensiodottaja ja laskettuaika 07.06.2012 :)

Alkuraskaus oli rankka, kauheaa pahoinvointia eikä töissä jaksanut tehä mitään..
nyt on helpottanut yökötys, mutta väsyttää kyllä edelleen. Mua myös huimaa päivittäin niin paljon et meinaa aina taju lähtee, aika inhottava oire toi :/

Eilen oli toka neuvola, ja kaikki oli kokeissa hyvin, ainoo että D-vitaminiia pitää nyt napsia lisää! Ihanat sydänäänet kuulin, turhaan taas stressasin että onko kaikki hyvin :D
Rakenneultraan mennään 19.1, toivottavasti saan tietää jo kumpi on tulossa :)
No, 4D ultrassa viimeistään.. ajattelin sinne mennä viikolla 23..!

Masuasukki ei vielä ole potkinut, tosin parina iltana olen tuntenut sellaista kuplimista ja muljahtelua, mutta mistäs sitä tietää mitä se oli, ihanalta kyllä tuntui :D

Töissä kerroin uutisen uutena vuotena ja otettiin onneksi ihan hyvin vastaan!! nyt on paljon helpompaa kun ei tarvii enää salailla keltään! mammahousut vaan jalkaan ja maha esille :D tosin maha on vielä vaan lihonneen näköinen :D
 
heipsan
eipä oo tullu hetkeen tänne palstalle vilkastuakaan.. mä LUULEN, että oon nyt parina aamuna tuntenu "potkuja" kun oon heräämisen jälkeen makaillu vielä sängyssä :D huippua, ja outoa :D niin hentoisia ovat että hetken aina miettii että kuvittelenko mä vaan.. taitaa tulla aamuvirkku tuosta masuasukista kun aamusin potkii.. rakenneultra ois 7.2., sit sais hyvällä säkällä tietää sukupuolen :) sen verran ollaan uteliaita et halutaan tietää.. toivottavasti masussa on kaikki hyvin.. sydänääniä ollaan sillon tällön kuunneltu kotona, että kyllä siellä ainakin elossa ollaan.. tänään 17+1, vielä ois "jokunen" viikko jäljellä...
 
:) Hipsheiiiiijh!

Täällä alettiin eilisen poksumisen kunniaksi tuntemaan potkuja! :) Ihanaa!! emoticon
Tuntuu sellasilta muljahduksilta, tai vähän niinko mahassa olis elohiiri :) emoticon

Mitäs teille muille?
 
Takaisin
Top