Ensiodottajat

riksuke, ei ole haittaa. Potkut saattaa tuntua enemmän välillä selkä/perspuolella aikanaan ja sydänääniä on vaikeampi löytää etupuolelta, varsinkin jos istukka on edessä. Taaksepäin kallistunut kohtu on hyvin yleinen juttu!
 
Täällä käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin emoticon
Pikkunen oli vajaa 5cm pitkä ja nt oli normaali.
Laitan tonne "ultra" puolelle kuvan ja vähän tarkemmin :)
 
Täällä voidaa kan hyvin.. 7.12 ois sit neuvola lääkäri tiedossa.. Minä ja lapsi voidaa hienosti vaikka juuri oli muutto isompaa asuntoo... Heinosti ollaa selvitty.. :)
 
Ultrassa käyty ja kaikki hienosti. Pituus 49,6mm ja nt normaali. Kun saatiin unikeko hereil ni meno oli aika villii :D Ultrakuulumisissa kuva ja tarkempaa tietoo..
 
Damonillahan se on muuten jo toinen kolmannes alkanu!!! *kateellinen* :D ei vaan, perästä tullaan, 2 päivää enääääääää!! :D
Joko te ootte kertonu läheisille tulevasta lapsesta?! Meidän olisi nyt viikonloppuna tarkotus kertoa tuleville isovanhemmille, eli miehen vanhemmille. Eniten jännittää kertoa mun sukulaisille, tietyille niille ja pelkään että äidinäiti saa sydärin ku kerrotaan :D :s Oma äitini on jo kuollut ja isään en ole paljonkaan yhteyksissä...
 
riksuke, tuosta kohdun asennosta =) mulla oli esikoista odottaessa taaksepäin kallistunut kohtu ja etinen istukka. Se aiheutti tosiaan vaan sen että sydänäänet piti hakea sivuilta ja musta itestä tuntui alkuun että maha ei meinannut tulla millään esiin! Mutta mulla kyllä potkut tuntui ihan etupuolella ja hirveän aikaisin (muistaakseni rv 17 ensimmäiset), kun tuon etisen istukankin pitäis niitä kai vaimentaa. Poika tosin viihtyi yli puolivälin pää ylöspäin, joten potkut tuntui tuolla lantion pohjassa siihen saakka =) muistan sen hetken työpaikan lounaspöydässä, kun poika yhtäkkiä kääntyikin ympäri ja potkaisi ekan kerran tohon oikean rinnan alle niin että maha hytkyi!! Itkuhan siinä pääsi ku oli niin suloista <3
 
Riksuke juu toisella kolmanneksella ollaan mut oot ihan takana :D

Meillä tietää jo aika moni raskaudesta, kun olin miehen ja mun omille vanhemmille kertonut tulevista hed.hoidoista (joihin ei siis ehitty menee ;)) ni kun tikkuun pärähti plussa ni muutaman päivän varmistuksen jälkeen jo kerroin ilouutisen. Meiän äiti oli sit niin innoissaan ja kertoi muutamille sukulaisillekkin jo :D
Mulla on isoveli ja sillä 12 ja 15 vuotiaat lapset ni mun jälkikasvuu odottanu koko suku ku ei veljen kans ole mikään kauhee ikäerokaan..
 
Heissan kanssatoverit :)
Olen uusi tällä sivustolla ja löysin tämän ihanan keskustelun teistä joilla samanlainen tilanne. Eli siis ensimmäistä odotellaan ja 11 + 6. Ja huomenna olis ratkaiseva ultra, koska epäuskoa on ollut nyt että kaikki olisi hyvin. (mutta miksei olisi...jännittää vaan, kun on niin toivottu pienokainen). Oireet on tällä viikolla alkanut helpottaa ja melkein tuntuu ettei olisikaan raskaana.
Mutta uskomatonta aikaa tämä on ollut. Ihania reaktioita ystäviltä ja perheeltä! Miehen kanssa onnemme kukkuloilla ollaan.
Nyt vain huomista jännittyneenä odotellaan. Huhhuh....
 
Tervetuloa Mupelo!!
Mennäänki sun kanssa näköjään samoilla viikoilla :)
Sulla on ollu tänään ultra??? :) Meilläkin on vielä huomenna kontrolliultra ja sit seuraava oiski rakenneultra tammikuussa :)
 
Kiitos riksuke! :)  Ja niinpäs ollaan, laskettu aika molemmilla 7.6 eikä muuttunut np ultran jälkeen!

Ei voi olla totta kuinka sitä jännittikin koko ultraa. Nukuin edellisenä yönä vaan 30 minuuttia, ja kävin kaikki mahdolliset tilanteet läpi :( Mutta turhaa ressaamista! Toinen heilu siellä kaikissa voimissaan, 51mm pääperämitta ja niskaturvotus 0,8 Lääkäri totesi eteenpäin kallistuneen kohdun ja siksi välillä on tuntunutkin että olisin paljon pitemmällä menossa kun maha on niin jätti :D Todella lämpimiä olivat kätilö ja lääkäri, toivottivat nyt vain pelkkää onnellista mahan kasvatusta ilman minkäänlaista huolta. Kyllä nyt on hyvä mieli :') Kun nuo epämukavat oireetkin alkaa jäädä niin eihä tässä voisi onnellisemmaks itseään kuvitellakkaan! Ja keskenmenon suurin riski takana!

Nyt vain joulukuun neuvolaa odotellessa ja tammikuussa sitten rakenneultra!
Ihanaa ja nautinnollista toiselle kolmannelle siirtymistä kaikille
 
Jee, ihania uutisia Mupelo!
Mekin käytii eilen vielä ultrassa ja siellä näytti olevan kaikki hyvin <3 napatyrä oli kadonnut, niinkun pitikin ja kaikki sisäelimet löytyi :)) Oon niin onnellinen <3
Kerrottiin eilen muutamille mun sukulaisille ja mummille sekä miehen vanhemmille ja siskoille :) KAIKKI OTTI ASIAN TOSI HYVIN, HUHH!!!! :) Nyt on niin hyvä mieli!!! Sit vaan jossain vaiheessa tässä täytyy laitella osalle ystävistä esim. facebookin kautta viestiä, ennen ku varmaan päivitän fb:ssa että musta tulee äiti <3 :D

Näin kamalaa unta... :( Että aloin vuotaa verta... :( Mutta toivottavasti oli vain paha uni eikä enne... :(
 
Heips!

Täällä myös ensiodottaja ilmoittautuu :) Ensimmäisessä ultrassakin on jo käyty, koska raskauden kesto piti arvioida kierron epäsäännöllisyyden vuoksi. Noh, sitähän oltiinkin sitten pidemmällä kun osasin arvatakkaan, nyt menossa 11+4. Viime viikolla siis plussasin. Edellinen kierto oli 61vrk, joten en ottanut mitään paniikkia kun menkkoja ei näkynyt. Just sopivasti muutettiinkin ja uudessa asunnossa remontoitiin ja oletin et väsymys johtuu siitä :) Mut ei haittaa ollenkaan et ollaan jo näin pitkällä, eipähän ole osannu panikoida mistään. Ultrassa pikkuinen jo liikuskeli, pituutta oli 42mm. 5.12 olis sit varsinainen eka ultra. Neuvolassa käydessä kuunneltiin sydän äänet ja siellähän se pieni veturi putskutti <3 tosin lukemia ei saatu. Innolla odotetaan pikkuista perheeseen toivoen, että kaikki menee hyvin. Ensi viikonloppuna sit kummankin vanhemmille kertomista luvassa. Mukavaa odotusta kaikille!
 
Tervetuloa Kata89!! Jos nimimerkistä voi päätellä, niin taidat olla samanikäinen ku minä? :D 22? :D Toihan on ihan hyvin, et sun ei oo tarvinnu stressaa sitä alkuraskautta :)

Tosiaan nyt rupee meidän odotuksesta tietämään kaikki, kirjotin siitä eilen facebookiin ku tuntu et siellä alko jo muutenki sana leviämään :D Mut hyvin on ihmiset ottanu asian, kovasti onnitelleet :) On niin vapauttavaa ja helpottavaa ettei tarvii enää salailla tätä asiaa vaan nyt saa vapaasti mennä hypistelee vauvatarvikkeita, ilman sitä pelkoa et "näkeeköhä joku tuttu" :D JEI!
Töissä vaan pitäis vielä kertoa ja sanoa sitten että raskauden takia en mielelläni hoitais (oon vanhainkodissa töissä) niitä aggressiivisia dementikkoja, joilta voi tulla nyrkkiä... :/ Toivottavasti työpaikalla se on iha ok....

Onko 2/3 olevilla ruvennu oireet helpottaa??? En nyt muista oliko meitä muita 2/3 kuin minä ja Damon? Ai mikä dementia? :D
 
Tervetuloa Kata89! Sulla on käyny kyllä tuuri, kun et ole aiemmin raskaudesta tienny!! Me monet ollaa niin kauheita stressaajia, et oli oikeen piina odottaa ekan kolmanneksen loppumista.

riksuke mulla on aikoja sitten (ainakin viikko ennen nt-ultraa) suurinosa oireista hävinnyt. Tietty on kivaa et on näin helppo raskaus mut aina vaan edelleen ajattelee et onko siellä vielä mini kunnossa.. Toki edelleen väsyttää (voi kyl johtua myös vuodenajasta), rinnat enää vähän kipeet ja harvoin vaan tulee etova olo!

Koska muilla on tarkoitus mennä rakenneultraan? Mulle ultra lääkäri sano et kannattaa tulla kun on reippaasti 20+, ei ainakaan alle!? Ajattelin sit mennä viikolla 3.
 
Moi!

Oon kyllä nyt myös miettinyt tuota että onneks en ole tiennyt yhtään aiemmin, koska olisin varmaan stressannu hirveesti :)
riksuke oon joo 22v. Ja itsekkin hoitoalalla töissä, meillä tosin ei ole agressiivisia asukkaita.

Olokin on alkanut jo helpottamaan pikkuhiljaa kun muistaa vaan syödä tarpeeks usein. Närästys vaivaa vaan turhankin usein.
 
Täällä myös ilmoittaudutaan ensiodottajiin :) Viikkoja tuli 12 tänään täyteen ja kaikki on sujunut hienosti tähän mennessä, väsymystä ja etovaa oloa mutta se on pientä. Eipä ole onneksi tarvinnut kovasti pönttöä halailla. Kävin oman mielenrauan saamiseksi rv 6 varhaisultrassa kuuntelemassa sydänäänet ja eilen sitten oli eka "virallinen" ultra. Ja kaikki oli niinku pitääkin <3

Koko tää alkuaika on menny hieman sumussa, en oikein vieläkään osaa käsittää tätä asiaa todeksi.. Mutta kyllä se taitaa olla! Masussa tuntuu jotain ylimäärästä olevan, joka päivittäin pikkasen kasvaa, ihanaa :) Joko te muut tunnetta masun kasvavan? Nyt kun ollaan jo toisella kolmanneksella ni päätin yrittää kunnolla nauttia tästä ihanasta ajasta ja lopettaa stressaamisen! 

Tsemppiä kaikille odottajille tasapuolisesti! Hyvä me!
 
Moi!

Sintsi onko siullakin siis la 12.6? Ja tervetuloa joukkoon.
Míe aloitin 12viikon kans tänään, ainakin niin kovasti muistelen :) Maanantaina on sit ultra minne mieskin tulee mukaan.
Olin töissä kaks pitkää päivää (8-20) ja huomasin että enää ei ihan samalla vauhdilla mee pitkät päivät, tai ainakin väsytti ihan hirveesti. Kotona sit vaan kaaduin sänkyyn nukkumaan. Onneks nyt ei oo pitkiä päiviä tiedossa töissä. Joko ootte kertonu töissä raskaudesta? Itse täs oon mietiskelly et milloin kerron. Ja sitäkin oon pohtinu et voiko ennen äitiyslomaa pitää kesäloman vai kannattaako se jättää sitten äitiysloman loppuun? Oon niin innoissani siitä että saan olla kesän mammalomalla. Niin monta kesää oon painanu töitä :)
 
Kata89, la on juurikin 12.6, samoilla mennään siis! :) Lapsia on paljon kavereilla ja suvussa syntynyt nyt viimeaikoina, mutta on se kiva että on just nyt samassa tilanteessa olevia..

Mulla on sama juttu, teen melkein pelkästään 12h työpäiviä, alkaa hieman pelottamaan miten jaksan jatkossa ku nyt jo tekee tiukkaa. Oon ihme ja kumma onnistunut salaamaan asian vielä töissä mutta huomenna olis tarkotus pomolle kertoa. Ja eiköhän muut saa selville viim muutaman viikon päästä ku on pikkujoulut.. :) 
 
Meillä on myös pikkujoulut töissä parin viikon päästä.. Ja tietenkin miulla on seuraava päivä vapaa, joten pitänee ilmeisesti kertoa miks en sihijuomiin koske. Mie oon miettiny et miten jaksan yövuoroja valvoo, ne on toisaalta kyllä aika paljon fyysisesti helpompia. Ehkäpä aika näyttää sen.
 
Takaisin
Top