Ensimmäistä odottavat

Titityytyy

Silmät suurina ihmettelijä
Löytyykös täältä paljon ensimmäistä odottavia? Voisi olla kiva vaihtaa kokemuksia tästäkin näkökulmasta, kun kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä ja itse on ihan pää pyörällä?

Itse tosiaan vasta eilen plussatestin tein ja nyt jo pää täynnä kysymyksiä. Toisaalta ei meinaa uskaltaa mistään ottaa selvää, kun jos tämä nyt ei jatkukaan, mutta toisaalta koko ajan pulppuaa ajatuksia ja ihmetyksiä ja asioita mihin pitäisi perehtyä / valmistautua jne. En ole vielä livenä kellekään kertonut ja mies raukka saa sen nyt tuta. Tänään jo huomasin, että se alkoi vähän kyllästyä näihin mun höpinöihin ja spekulaatioihin. :bored: No onneksi voi tänne tulla jauhamaan niitä! :wink Mieli tekisi kertoa jo siskolle, mutta toisaalta ajattelin, että ehkä nyt odotan vielä hetken. Jotenkin haluan kuitenkin, että tämä on hetken vielä vain mun ja miehen juttu. Ja sit jos kerron siskolle, tulee tunne, että pitäisi äitillekin kertoa ja ihan vielä en haluaisi.
 
Täällä kans esikoista odottava, eikä lähipiirissä ole muita vauvoja. :) Paljon on kysymyksiä ja varmasti vielä enemmän sellaisia, mitä ei ole tullut edes ajatelleeksi.

Ollaan kerrottu nyt molempien vanhemmille, vaikka tämä kesken menisi. Myös minun sisaruksille, koska nähdään tiiviisti toisiamme. Miehen puolen sisaruksille vasta myöhemmin. Itseäni helpotti ihan kamalasti saada kertoa perheelleni. Ehkä se johtuu juuri siitä, että ollaan niin läheisiä ja en halua joka päivä salailla ja keksiä tekosyitä. Kertomisen jälkeen olen voinut tuen kanssa keskittyä alkuraskauteen täysin siemauksin. Vielä ei ole onneksi pahoinvointia, joka vetää varmasti aika toimintakyvyttömäksi.

Tällä hetkellä jännittää töissä kertominen, milloin ja kenelle kerron.. no aika näyttää!

Tänään siis omien laskujen mukaan 5+4 :)
 
Täällä kans esikoista odotellaan. Nyt vasta omien laskujen mukaan 5+1 viimeisistä menkoista laskettuna olisi 5+6.
Tosi paljon jännittää mihin tämä etenee. Tunteet on menny laidasta laitaan. Tänään on onneksi ollut hyvä päivä. Pari päivää tuli hieman rusehtavaa vuotoa, joka säikäytti. Tänään ei onneksi vuotoa ole tullut :) Yhdelle kaverille lipsautin tällä viikolla raskaudesta. Viikonloppuna mökkireissu tulossa kaveriporukalla . Minkähän tekosyyn siellä keksis miksen ota alkoholia :D
 
Täällä myös yksi esikoista odottava. Kaikki on uutta, ihmeellistä ja pelottavaa, mutta samaan aikaan sisällä on jokin ihmeellinen rauha. Ehkä siksi, että "vaikein osuus" on takana: raskaaksi tuleminen. Me tuskin koskaan tullaan raskaaksi luonnollisesti ilman lääketieteen apua. Toki, menettämisen pelko on valtava, mutta se asia ei ole minun käsissä. Kaikki otetaan vastaan ja kestetään, mitä vastaan tulee. Elämä ei yleensä kysele, kun heittää lokaa niskaan. Kaikista elämän kolhuista huolimatta usko hyvään elää sisälläni vahvana. :Heartred

Janel 6+6
 
Täällä myös ensimmäistä odottava. Siskollani on lapsia, joten se helpottaa monellakin lailla. Häneltä voi kysyä kun kokoajan mietin sitä ja tätä ja sitten toisaalta hänellä on vino pino erikokoisia lastenvaatteita ja tarvikkeita, jotka helpottaa todella paljon kun ei tarvitse ostaa ihan kaikkea itse. Minullakin on pientä epätodellisuuden tunnetta ja tekisi mieli tehdä testi taas. Murehdin myös jo valmiiksi siitä että onhan lapsi terve ja pelkään että kuukautiset alkaa kuitenkin. Mulle kävi niin joskus aiemmin, mutta silloin en ehtinyt tehdä testiä. Nyt olen kyllä pidemmällä kuin silloin (4+4).
 
Ruusukulta, sano että sinulla on vatsahappo-ongelma ja epäilet että sinulla olisi jotain refluksitaudintyyppistä. Polttelee herkästi ja sun pitää nyt varoa erilaisia juoma ja ruoka-aineita mm. alkoholia ja kahvia. :)
 
Täällä odotellaan myös esikoista, viikkoja nyt 6+3 :Heartred
Itse olen neuvolassa töissä, joten periaatteessa tietoa löytyy aiheesta vaikka ja kuinka, mutta tässä on saanut todeta että kun tämä tapahtuu omalla kohdalla niin sillä ei ole mitään merkitystä :D Kaikki huolestuttaa ja mieleen tulee kysymyksiä joita ei ois ikinä ennen tajunnut ajatellakaan :D

Oireita on melko reippaasti, kuvotus tullut nyt viikon ajan uusimpana, mut onneks ilman oksentelua ainakin vielä :p Silti on sellainen olo et pitäis jotenkin saada varmistettua et siellä masussa joku asustaa... Alkuraskauden ultraan en ajatellu mennä jos vaan kestän ilman, parin viikon päästä vois yrittää töissä ettii sydänääniä jo :Heartred
Muutamalle kaverille ollaan raskaudesta kerrottu, vanhemmille sitten vasta ekan ultran jälkeen :)
 
Täälläki esikoisen odotus käynnistyny, omien laskujen mukaan olis 3+6 vasta ja tarkassa testissä näkyi vasta haalea viiva. Mahaa nipistelee välillä just sillai ku ennen menkkoja tapaa niin ajattelen jokaisella vessakäynnillä että nytköhän ne menkat kuitenki alkaa. Jotenki en meinaa millään uskoa että tässä ollaan nyt raskaana.
Teen pääasiassa labratöitä joten huolettaa kovasti kemikaalialtistus ja huomenissa pitäis varmaan tukessa paljastaa pomolle mikä on tilanne että hommat vaihtuu toimistohommiin toistaiseksi. Yhdelle työkaverille oli oikeastaan pakko jo kertoa kun yrittää vältellä kaikkea myrkyllistä. Hermostuttaa kun pitää kertoa näin alkuvaiheessa... Mutta kaverin suojeleminen on etusijalla.
En malttais odottaa että tulis sen verran viikkoja että pääsis ar ultraan. Mulla oli polyyppiepäily kohdussa tammikuussa enkä ehtinyt jatkotutkimuksiin ennen plussaa niin huolettaa että jos siellä on polyyppi niin lisää keskenmenon riskiä. Toivottavasti pääsisin mahdollisimman nopeasti ultraan että varmistuis että on sopivassa kohtaa eikä ole polyyppiä tiellä.
Mitään oireita ei oo vielä ollu, oon myös emetofoobikko eli pelkään oksentamista joten pahoinvointi pelottaa.
Ja tuntuu että on ihan hirveästi kaikkea mitä pitää selvittää ja pitää varmaan ruveta suunnittelemaan hankintoja yms.
 
Täällä myös esikoista odottelen. Kaikki on todella ihmeellistä. Haluaisi kuuluttaa joko maailmalle koska on niin iloinen olo! Olen kuitenkin onnelisin siitä että ylipäätään voin tulla raskaaksi :) tällä viikolla kerrotaan vanhemmille ja viikonloppuna pakko kertoa yhdelle kaveriporukalle kun ollaan menossa laskettelemaan enkä ihan normaaliin tapaan sitten laske tai osallistu afterskihin. Tyhmää olisi keksiä selityksiä, joten helpompi vaan kertoa. Jännittää kyllä se kertominen!
 
Täällä kanssa ensimmäistä odotetaan. Onneksi hyvällä ystävällä on nyt reilu 1 kk ikäinen vauva ja siskolla kaksi vähän isompaa, joten vähän on lähipiirissä ihmisiä, joilta saa vertaistukea. Kertonut olemme minun äidille ja siskoille sekä tuolle yhdelle ystävälle. Töissä olen joutunut joillekin kertoa, koska pahoinvointi on sellaista, että vaikuttaa työssä, vaikken sielä veilä ole oksentanutkaan siellä.

Itse myöskin terveydenhoitaja, joten teoriatietoa on jonkin verran, mutta on ihmeellistä ja upeaa, ett itse pääsen tämän kokemaan, vaikka pahoinvointia 3 vko takana.

Tänään 7+4
 
Vaikka en ekaa oota niin hyvä millä voi sanoo että ei voi juoda alkoholia niin on atibiootti kuuri. Voi juoda kahvia jos sitä juo ja kaupasta voi hakee tic tac karkkeja jota ottaa aamuisin jolloin ei epäilykset nouse. Nyt kuitenkin vielä liikeellä kaikkia pöpöjä niin käy kuitenkin esim. Poskiontelon tulehdus. Kun joissain atibiooteissa on aantabus reaktio :wink
 
Moikka, täällä kans jännittyneet tunnelmat. To neuvolaan jossa toivottavasti ultraavat kun viimeksi meni kesken. Ei oikein uskalla vielä hirveästi eteenpäin ajatella, päivä kerrallaan. ❤
 
Ompas kivasti esikoisen odottajiakin tänne löytynyt. :)

Itsellä siis 4+3 tänään (edellisistä menkoista laskettuna). Todennäköinen hedelmöitysajankohtakin kutakuin samoihin päiviin vie. Tässä kierrossa sattui nimittäin ovulaation tienoilla vain yksi peiton heiluttelu. :) Täytyy tunnustaa, että sekin oli muistaakseni torstai iltana todella väsyneenä tyyliin, että hoidetaas tää nyt. Oikein romanttista. No kivaa oli kyllä silti, ja hyvä, että jaksoi rankan työviikon keskellä, kun tässä oli tulos.

Mulla on tässä seuraavan kahden viikon aikana kaksi työjuttua, jossa dinnerit. Toisessa varmaan se, että en viiniä ota, ei herätä toivottavasti huomiota, mutta toisessa voi tulla katseita, kun mut saatetaan tietää siitä, että viini kyllä kelpaa. :hungry:

Mulla oli viime viikon tiistaista eiliseen enemmän ja vähemmän pientä tuhruvuotoa, jonka takia viime viikolla uskoikin, että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Nyt näyttää eilisen / tän päivän aikana taas loppuneen. Toivottavasti ei tuukkaan enää, kun kyllähän se mietityttää kovasti.
 
Minä myös sain eilen ja tänään yhteensä kolme positiivista raskaustestiä. Kaikkein eri laskureiden mukaan laskettu aika olisi jotakuinkin 25.11, ja nyt olisi 4+4. Jos siis kaikki menee hyvin. Ihan hullu jännitys päällä, päässä pyörii hirveä määrä kysymyksiä. Tuntuu niin sekavalta kaikki, kun uutta asiaa tulee eteen aina enemmän kun ottaa asioista selvää.

Ei helpota yhtään asiaa, kun hormonit tuntuu olevan ihan sekaisin. Tänään apteekissa raskausaikaan sopivia monivitamiineja etsiessäni melkein pillahdin itkuun onnesta, kun apteekkari hymyili ja suositteli jotain minsun mama tabletteja. :happy:
 
Täälläkin esikoista ootellaan, rv 7+2, la ilmeisesti laskureiden mukaan 6.11. Kolme viikkoa on plussan saamisesta ja vieläkin vaikee uskoo tätä todeks. [emoji4] Oireita on onneksi vain vähän, paleltaa, turvottaa ja ummettaa, välillä etoo mut ei okseta, alamahaa nipistelee, mut väsymys on varmaan se suurin oire. Eka neuvola vasta 3.4, sinne asti pitäis vaan jaksaa ootella. Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään asiasta, ollaan hieman varovaisia asian suhteen ja on myös kiva et vauva on vaan vielä meidän kahden yhteinen salaisuus. [emoji173]
 
En oo vielä itse varannu neuvola-aikaa. Ajattelin ensi viikon lopulla soitella. Nyt on viikkoja 5+4. Täällä on ensimmäinen ultra 9+0. Yksityiselle en ajatellu ultraan mennä. Viime raskaudessa kävin 7+0 ar-ultrassa, jossa kaikki oli hyvin. Oli sitten shokki np-ulrassa keskeytynyt keskenmeno :sad001
 
Mäkin ensimmäistä odottelen, nyt viikkoja 6+1, kertonut yhdelle kaverille ja siskolle vaan. Maanantaina ois sitten neuvola :) tissit on kipeät ja etovaa olla, väsymys kyllä kanssa aika hurjaa!
 
Täällä kanssa odotetaan ensimmäistä. Viikkoja on nyt 11+6 ja eka ultra (+sikiöseulonta) on ma 27.3. Jännittää ihan kamalasti! Oireitakin ollut niin vähän, että sitä miettii jo siksikin onko siellä oikeesti edes ketään. Toivotaan parasta :Heartred
 
Kirsikka87, sulla varmaan kuitenkin laskettu aika jo lokakuussa eikä marraskuussa, kun sulla on noin paljon viikkoja jo? :)
 
Täällä kanssa esikoisesta plussattu, nyt viikkoja 4+3, tehty noin miljoona plussatestiä :D Pohdittu ollaan miehen kanssa, että kuinka aikaisessa neuvolaan uskaltaa soitella? Meillä olisi huhtikuun lopulla reissuun lähtö ja olisi kiva ainakin siellä neuvolassa käydä ennen sitä. Eka ultra meillä päin on muistaakseni viikolla 10...
 
Takaisin
Top