Ensimmäistä lastaan odottavat joulukuiset

LittleMyy

Vauhtiin päässyt keskustelija
Jospas mä nyt sit rohkenisin avata tällasen ketjun kun varovaista kannatusta sai tuolla toisessa ketjussa.

Mulla oli ihan jotain kirjotettavaakin, mutta enhän mä enää muista mitä...
 
Täällä myös esikoista odotellaan ja fiilis vielä tosi epäuskoinen. Viikko sitten sunnuntaina eka haalea plussa tuli ja viikon mittaan piti parikin testiä tehdä uskon vahvistamiseksi. Pari testiä vielä on kaapissa, jos tällä viikolla tarvii itselleen asiaa todistella. :) Nälän ja väsymyksen määrästä voi ainakin uskoa olevansa raskaana!

Yritetty ollaan jo melkein vuosi, joten siinäkin mielessä fiilis on aivan käsittämättömän onnellinen olo! :cheers Toisaalta juurikin vähän epäuskoinen ja pelokas, kun kaikkea voi sattua.

Tosi kivaa, että täällä voi sitten jakaa ihmetystään muiden esikoista odottavien kanssa. Mulla ei ainakaan oo oikeen hajua mistään. Oireita tässä on nyt yrittänyt seurailla. Ja heti jos ne katoaa, iskee kauhea paniikki. :)

Laskettu aika mulla arviolta 25.12.
 
Täällä kans laskettu aika joulukuussa, aika alussa :) toissa lauantaina näky testissä toisen viivan lisäks haalee viiva ja viime perjantaina terkalla vahvempana se entinen haalee viiva :) nyt ois menossa 7+2 ja huomenna eka neuvola :Heartred
 
Kiva juttu tämä ryhmä! :D Huomenna varhaisultraan tarkistamaan että onko siellä mahassa todella joku! Kolme positiivista testiä tehty enkä oikeen vielä uskalla uskoa tämän olevan totta :) La olisi näillänäkymin 10.12 ja osuu aika lähelle mieheni synttäripäivää, kiva lahja olisi :D
 
Minäkippä pölähän nyt sitte tänne jutusteleen :). Mullakin tosi epäuskonen olo. Kolme testiä tein (eka kaks haaleaa plussaa liuskatestillä ja digitestillä positiivinen) ja vieläkään en jotenki ihan täysin usko että masussa todella ois jotain! Varmaan tää on aivan normaalia mutta ehkä pakko huomenna käydä vielä yks testi ostamassa... Kaiken varalta! Pelottaa että kaikki tää onnenhuuma onki ollu ihan turhaa :sad001...

Mulla tosiaan vasta 4+2, tänään varasin ekan neuvolan joka ois viikoilla 7+6. En malta oottaa! La:ksi olin laskenut 27.12. mutta neuvolatäti laski puhelimessa sen 28.12. Miten vaan :happy119

Niin ja noista oireista.. mulla ei oo ollu oikein mitään.. Toisaalta en tiiä kuuluuko vielä tässä vaiheessa ollakkaan. Tosiaan minäkin ihan pihalla kaikesta raskausjutuista :dontknow
 
Minkä ikäsiä odottajia muuten muut täällä? Meikäläinen 25, tosin 26 sitten kun ( :smiley-angelic001 ) vauva syntyy.
 
Mulla myös 10.12. laskettu aika, kuten JeKiiralla :) Nyt siis rv6+6 ja plussasin jo tuolla 2.4., jolloin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Eka tulossa ja takana yksi km tammikuussa. Yritystä ei takana kuin noin 1/2 vuotta. Ja ikää siis 37 vuotta eli jo olisi aika tulla tuo esikoinen :)
 
Saisinkohan mie liittyä porukkaanne vaikka teknisesti yhden raskauden alusta loppuun olen elänytkin. Elikkäs raskausoireet on tuttuja mutta vauva-aika on täysin kokematta täälläkin.
 
Minäkin liityn mukaan :). Ja saman ikänen oon ku dulu eli 25 nyt ja vauvan synnnyttyä 26.Nyt olis raskausviikkoja tasan 6 ja la jossain 14-16.joulukuuta :).

Tottakai sinäkin anhe olet tervetullut mukaan :). Ikävä kyllä kuulla, että sulla on käynyt viimeksi noin ikävästi :sad001

Mulla on ollut niin omituisen rauhallinen olo koko raskauden (siis nää muutamat viikot :D), että en vaan jotenkin saa mitään järkevää aikaseks (neuvolaa, ultraa yms varattua), kun tuntuu et leijun jossain kuplassa :wink. Enkä kyllä oikeestaan ees kunnolla tajua vielä, että olen raskaana. Oon varmaan tän jo kyllä aikaisemminkin muissa keskusteluissa sanonut, mutta tuntuu vaan niin oudolta kun yleensä oon aika paha stressierkki :D.
 
Tosiaan nämä raskausviikot ja la:t on kyllä aika mysteeri mulle, kun vau:n kalenteri sanoo, että raskaus on 6 viikkoa tasan, mutta näköjään tickeri väittää 6+3. Ja sitten kaksplussan kalenteri antoi mulle taas eri lasketunajan kun vau.fi-kalenteri. :D
 
Mullekkin on eri laskurit antanu vähän eri tuloksia. No päiviä sinne tai tänne, vissiin aika harvonhan ne LA:t muutenkaan osuu kohdilleen :). Ootteko te tehny minkäänlaista katsausta syömisiinne / liikkumisiinne.. Mä oon ahminu tietoa raskausajan liikunnasta ja ruokavaliosta ja jotenki panikoin noita syömisiä nyt.. Oon aina ollu aikamoinen kahvin lipittäjä mutta tänään en oo uskaltanu juoda ku kaks kuppia :coffee2. Oon käyny jo pitempään säännöllisesti salilla 3-4krt/viikko ja eilen tein jotenki tosi varovasien reenin. Kohta en uskalla varmaan kotoani liikkua mihinkään :smiley-angry003
 
Tuun mukaan! Ja Anhe ilmanmuuta myös! Kauhean surullinen tuo sun aikaisempi kokemus.. Mutta joulupakettia odotellen nyt kohti onnellisempaa joulua :)

---
 
Muokattu viimeksi:
Mä tuun kans tänne! :happy093
La olis 6.12, ja tossa kesällä tulis 30 vee täyteen. Mulle on tosiaan esikko miehelle tosikko. Jotenki ihan kahtia jakosta olotilaa...toisaalta on ihan varma et menee kesken, toisaalta taas oon varma et mulla on jouluna oma nyytti sylissä. Jännää... Mut ehkä tää tästä...
 
Minäkin liityn ! :) La olis 12.12 ja täytän marraskuussa 20w.
Kotona vaa käy hälinä ja vilske kun asia tuli varsinki äidille julki. Olen viikolla 6+4 ja oireitakin on ollut jo mukavasti, pahaa-oloa ja mahassa kovaa kiristämiseltä tuntuvaa kipua !
Mullakin on kyl vähän semmonen tunne etten oikee vielkää usko olevani raskaana :D kai se sitten viimeistään kun kuulee ensimmäiset sydän äänet :Heartred
 
Moi, mäkin odotan esikoista, rv 6+4, hui pelottaa että onko tämä edes totta!! 2 testiä tehty, mut varmaan pitää mennä taas töistä apteekin kautta kotiin. Raskausoireita tosi vähän, rintoja aristaa, ja vähän mahassa juilii, lievää kuvotusta,mut todellakin tosi lievää..laskettu aika ois 19.12..Keskenmeno pelottaa hirveän paljon!!
 
Mulla on ikää jo 34. Ja mä kävin veritestissäkin, mutta en silti meinannu uskoa tulosta todeksi.

4+5 alko jumalaton pahoinvointi, joka on jatkunu siitä lähtien eli sairauslomalla mennään. Tissit on selkeesti kasvanu entisestään ja mua vaivaa loputon (suolasen) nälkä mikä ei oksentelun kanssa ole kovin kiva yhdistelmä... Ja tietty väsyny olen eli nukun n 10 h yössä ja päivällä vielä muutaman tunnin päiväunet - tähän tosiaan motivoi myös se, että nukkuessa ei vielä ole paha olo...

Torstaina ois varhaisultra mikä jännittää hirveesti!

Mukavan paljon meitä esikoisen odottajiakin jo löytyy :)
 
Mulla on kanssa noi tissit oikeen riesa, kun normaalisti ne on aika pienet ja nyt järkyttävän kokoset kovat pallot :biggrin . Ei hirveesti tee mieli esim. juosta. Ja väsymys on kanssa loputon...

Mulla ei oikeestaan noissa syömis ja juomisjutuissa tuu mitään erikoista, kun en oikeen muutenkaan tykkää raa`asta kalata, maksasta (paitsi maksalaatikosta, mutta siinä ei kuulemma hirveesti ole maksaa), enkä mistään erikoisista juustoista. Mutta kahvi mua kans vähän mietityttää... Join ennen sen 2-5 kuppia päivässä ja nyt olen vähentänyt kahteen. Onks kukaan neuvolassa jo käynyt saanu mitään ohjeistuksia kahviin? :coffee Ja muutenkin syömisiin?

Tupakoinnin onneks jätin jo ennen kuukaus ennen ku alettiin yrittämään, eli siittä on nyt melkeen neljä kuukautta kun oon viimeks polttanu ja ei onneks ees tee mieli :)
 
Täälä myös esikoisen odottaja, ja kova on haave että pysyisi matkassa tuo pikkuinen. Ikää on 26, yritystä ei takana keriinny olla kuin pieni hetki kun toisesta yrityskierrosta tärppäsi ja nyt mennään rv 6+0. Laskuri sanoisi lasketuksi ajaksi 18.12. Keskenmenon riski jonkin verran käy ajatuksissa ja samalla jonkin sorttinen pelko kaksosraskaudesta joita suvussa on useampia, ja itselläni perinnöllisyys riski kertaantuu sekä isäni, että äitini puolelta kun mm. oma äitini on kaksonen.

Urheilua oon jatkanu vielä samaan malliin kuin ennenkin. Puntilla käyn edelleen 5 krt viikkoon, ainoastaan vatsalihasten osuutta olen jo ohjelmasta vähentänyt, ja ehkä tempo ei enää ole sama kuin ennen plussaa :D Kehoa kuunnellen toivon pystyväni edes jumppaamaan koko raskauden vaikka varmasti painot tippuu matkan aikana varmasti ja ohjelma muuttuu. Ratsastusta yritän jatkaa sinne asti että julkisemmin viitsii puhua raskautumisestaan, mutta nyt jo on huomattavissa että ratsastus saa aikaan painetta alavatsaan.
 
Valtavasti viestejä tänne tullutkin, mahtavaa kun on paljon esikoisen odottajia!

Liikunnasta löysin tosi hyvän artikkelin, kun itsekin sitä mietin:
http://huippukuntoon.fi/liikunta/treenaa-läpi-raskauden
Oli oikein kaikki kolmanneksetkin eroteltu ja kerrottu mitä milloin voi/kannattaa tehdä. Itse tämän vakuuttamana oon nyt tehnyt ihan normi settiä ja vatsalihaksiakin salilla. Vielä ei oo mitään sellasta oloa ollut, ettei jaksaisi liikkua, mikä on tosi hyvä.

Oireista, itellä lähinnä väsymys ja rintojen aristus/turvotus. Turvotus erityisesti vaihtelee päivittäin ja saa hysterian partaalle, kun yhtäkkiä katoaa. Niin joo, ja nälkä on. Lisäksi oon miettinyt, että koko sen vajaan vuoden, joka on yritetty oon tosi varma ollut joka kuukausi, että nyt tärppäsi, kun on ollut jos jonkinlaista vetoa ja repäisyä ja mukamas vaikka sun mitä. Erona nyt, kun oikeasti sai plussan raskaustestiin oli, että mitään noita juttuja ei ollut. Eli mulle ne tyypilliset raskausoireet sopi paremminkin nimenomaan menkkaoireiksi.

Ruokia vähän oon miettinyt, piti yks päivä hakea salaatti ja sit jäin pohtimaan, että saako katkarapuja syödä. Onko kellään tietoa? Kahvia juon muutenkin vaan aamusin ja toistaiseksi on ainakin hyvin maistunut, joten olen hyvillä mielin sen juonut. Pahaa oloa ei oo ollut vielä yhtään.

Ai niin, ja 32 oon minä. Ja tänään ehkä 5+0. :) Alkuraskauden ultraa harkitsen, en oo vielä lopullisesti päättänyt. Enkä muutenk neuvolaankaan vielä soittanut.
 
Takaisin
Top