Ensimmäiset liikkeet

Mutta 18pv pitää itse kysyä rakenneultrassa jos ei muuten puheeksi tule istukan paikka,häiritsee liikaa :D
 
Mulle ne on maininneet sen joka kerta ja kirjoittivat vielä korttiinkin. :) Sukupuolta en oo tajunnu ees kysyä, josko ovat edes nähneet.
 
Mulla on tosiaan tuntunut liikkeitä viikolta 14 saakka. Nyt 16+6. Kerran tunsin jopa yksittäisen hennon potkun. Tällä hetkellä tuntuu olevan jotenkin hiljaisempi kausi. Liikkeita tuntuu edelleen, mutta vaikuttaa siltä, että niitä olisi vähemmän kuin ennen. Ehkä ne siitä taas voimistuvat. Mulla on istukka oikealla sivussa, ehkä siksi aloin tuntea jo noin aikaisin.

Mullakin näitä hiljaisempia päiviä välillä, välillä taas möyrii tosi paljon. Vaikka liikkeet vielä hentoja niin silti noi hiljaisemnat päivät saa huolestumaan, mistäpä sitä ei huolestuis :D

Tänään aamulla tuntui eka kutitus alavatsan reunassa ja perään kunnon tönäisy. Oli kyllä niin söpöä :) Vieläkin hämmentää joka kerta et siellä se oma lapsi liikkuu. Vielä kun mahan päältä alkais tuntua niin mieskin sai tuntea!

Rv 18+4
 
Kyllähän ne liikkeet siitä sitten taas voimistui. Pari päivää sitten tunsin ensimmäisen kerran liikkeitä seisaalla ollessani kun pesin hampaita sähköhammasharjalla. Mietin, että se harjan värinä ehkä tuntuu kohdussa asti. Itse olen joskus erehtynyt pesemään hampaita korvatulpat korvissa ja koko kallo resonoi.
 
Tänään alkoi rvk19 ja on ollut vähän lievää "muljahduksen" tuntua. Istukan paikasta ei ole vielä ollut mainintaa, mutta olen saanut sen käsityksen ettei ole edessä. Pari päivää sitten tuntui, kuin pikkuinen ois kääntänyt kylkeä. Lääkärissä kerrottiin ainakin minulle, että liikkeet voi tuntua kuplamaisilta muljahduksilta. Olemme lapsen isän kanssa kokeilleet pitää käsiämme vatsan päällä. Hankalaa vielä tietää, että tuntuuko liikkeet vai kuvitteleeko sitä tuntevansa ku odottaa liikkeen tuntua. Noh, eiköhän niistäkin pääse nauttimaan pian! :)
 
Kiitos Mimmii, Jennese ja Elinaah. Mulle tosiaan np ultrassa ja lääkärintarkastuksessa sanottiin, ettei istukan sijainnista voi vielä sanoa... Onkohan syynä laitteisto vai mikä... Meillä on viikon päästä rakenneultra (rv 20+0) sitten selvinnee!
 
Muokattu viimeksi:
Oon tuntenut liikkeitä vajaa pari viikkoa, loppuviikosta jo melko vilkkaastikin. Nyt on ollut pari päivää tosi hiljaista, kuuluuko asiaan? Rv19+1.
 
Mitä nyt oon ympäri nettiä lukenut asiasta niin hiljaiset kaudet on kuulemma normaaleja. Mullakin on aika paljon vaihtelua liikkeiden tuntemisessa.
 
Oon tuntenut liikkeitä vajaa pari viikkoa, loppuviikosta jo melko vilkkaastikin. Nyt on ollut pari päivää tosi hiljaista, kuuluuko asiaan? Rv19+1.

Mulla on myös ollut tänään täysi hiljaisuus. Ei olla huolissamme [emoji4]
 
Kiitos vertaistuesta :Heartred Välillä tuntuu et on pieneen päähän liikaa nämä kaikki raskausasiat kun ei oo sillee ketään tuttua kenen kanssa jutella asioista, joka olis ollu äskettäin raskaana tms. On se hyvä tämä foorumi
 
No nyt (edit: rv 20+1 pe 13.1. rakenneultrassa) selvisi että istukkani on selän puolella! Oon ajatellut että edessä, kun kaikki tuntemukset on ollut alas ja sivuille. Olin myös aika varma et meille tulee poika mut ei, tyttö siel on kasvamassa! Hii ihan mahtavaa et oon näin pihalla... Nyt tunnen muljuamista ja möyrintää ja joitain yksittäisiä töytäisyjä. Tuntuu parhaiten illalla ja aamulla varsinkin jos makaan suorana selälläni.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ei vieläkään oo tuntunu liikkeen liikettä,nyt rv 16+3..neuvolastakin aikaa jo useampi viikko(21.12)niin alkaa sitä väkisinkin miettimään onko kaikki hyvin.
Vielä reilu viikko pitäis jaksaa odotella ennen kun sydänäänet pääsee kuulemaan. Toisaalta maha on kyllä kasvanu.. :D
 
Mulla alkoi liikkeet tuntumaan 17+3, ja on edelleen epäsäännöllistä ja hiljaisempia päiviä tulee. Malttia vaan. :) Nyt rv 20+1. Mut se odottaminen on kyllä vaikeaa.
 
Täällä alkoi eilen tuntuun liikkeet, mitkä varmasti liikkeiksi tunnistan. Eilen oli 16+4. Kertaalleen päivässä vasta hentona tuntunut noin vartti syömisen jälkeen [emoji173]
 
Tunsin ekat liikkeet 14+6 (kolmas raskaus). Parin, kolmen päivän välein ollut liikkeitä, nyt 5 päivään en oo tuntenut mitään ja huoli päällä... Ääh. Nyt 16+3.
 
Ei oo tääläkään vielä liikkeitä tuntunut. Ylihuomenna onneksi neuvola niin saa kuunnella edes sydänäänet. Rv 17+4
 
Takaisin
Top