Ensikertalaiset

Joo, vaikea tässä on tietää, että onko hyvä vai huono, että on oireita. Mulla on nyt pikku hiljaa oireet vähentyneet ja yritän suhtautua asiaan rauhallisesti, että jossain kohtaahan ne useilla loppuu ja jos loppuu pikku hiljaa niin tuskin se niin vaarallista on. Pakko kai tässä on jossain kohtaa oppia vaan luottamaan hyvään.

Oon käynyt jo kaksi kertaa ar-ultrassa ja ne on täällä mun asuinmaassa niin törkeen hintaisia, ettei huvittaisi mennä enää. Nyt on viikko ööö... 8+4 ja nt-ultra 20.2.

Yksi outo juttu on se, että silloin kun ei ole pahoinvointia tai muuta, mä en välttämättä edes muista olevani raskaana, enkä joka päivä jaksa kytätä raskausappeja tai miettiä mitään vauva-asioita. Tulee välillä sellainen huono äiti olo jo etukäteen, että kai tässä pitäisi vaan keskittyä siihen mahdollisimman paljon koko ajan. Toisaalta on kyllä ihanaa kun pahoinvointien välissä voi tuntea olevansa normaali itsensä joka muina naisina pystyy käppäilemään kadulla ja käymään kaupassa ja istumaan junassa ilman että on paha olo.

Samaistun tähän myös aika hyvin, sillä just tällä viikolla on ollut ensimmäiset päivät kun oireet lieventynyt tai oireita ei ole juuri ollenkaan. Yölliset pissakäynnit ja iltaiset turvotukset kylläkin, mutta esim. Pahoinvointi, etova olo ja vatsa-alueen kipuilut ovat vähentynyt tai ei ole juuri ollenkaan mikä tekee olon suht normaaliksi. Hengästyn kyllä helpommin ja kahtena iltana sohvalla istuessani tunsin sydämentykytyksiä mikä on kuulemma normaalia ja vaaratonta. Mutta vatsan nippaillut ja juilintaa ei ole ollut nyt 5 päivään eka kertaa koko alkuraskauden. Tuntuu, että ei ole hyvä jos on kipuja tai ei kipuja ollenkaan. Mutta jo synnyttäneet lohduttelevat että kaikki on varmasti hyvin vaikka kipuilua ei ilmene samalla tavalla kuin alkuviikkoina ja lähestyyhän raskauden ensimmäinen kolmannes jo loppua, että eikös se ole oireiden ym. Osalta raskausajan seesteisempää aikaa...? Eli yritän olla rauhallisin mielin ja nauttia siitä, että voi taas tehdä asioita ja juttuja ihan kuin ennenkin ennen raskautta ja olla stressaamatta turhia.
 
Samaistun tähän myös aika hyvin, sillä just tällä viikolla on ollut ensimmäiset päivät kun oireet lieventynyt tai oireita ei ole juuri ollenkaan. Yölliset pissakäynnit ja iltaiset turvotukset kylläkin, mutta esim. Pahoinvointi, etova olo ja vatsa-alueen kipuilut ovat vähentynyt tai ei ole juuri ollenkaan mikä tekee olon suht normaaliksi. Hengästyn kyllä helpommin ja kahtena iltana sohvalla istuessani tunsin sydämentykytyksiä mikä on kuulemma normaalia ja vaaratonta. Mutta vatsan nippaillut ja juilintaa ei ole ollut nyt 5 päivään eka kertaa koko alkuraskauden. Tuntuu, että ei ole hyvä jos on kipuja tai ei kipuja ollenkaan. Mutta jo synnyttäneet lohduttelevat että kaikki on varmasti hyvin vaikka kipuilua ei ilmene samalla tavalla kuin alkuviikkoina ja lähestyyhän raskauden ensimmäinen kolmannes jo loppua, että eikös se ole oireiden ym. Osalta raskausajan seesteisempää aikaa...? Eli yritän olla rauhallisin mielin ja nauttia siitä, että voi taas tehdä asioita ja juttuja ihan kuin ennenkin ennen raskautta ja olla stressaamatta turhia.

Mulla ei ole ollut vatsakipua menkkojen alkamispäivän jälkeen ja silti puolitoista viikkoa sitten näkyi syke. Kaikilla kai ei niitä vatsakipujakaan samalla tavalla ole, että kyllä koittaisin vaan pysyä rauhallisena. :)
 
Pieniä kipuja täällä myös ajoittain :)

Ultrassa käyty ja katkis nähty :) nyt ehkä voi hengähtää pieneksi hetkeksi :P

Täällä ajottain kyllä sellanen outo olo, että nytkö musta oikeesti tulee äiti. Jotenkin odottanut tätä pitkään mutta silti tuntuu että hirveän nopeasti kuitenkin. No, on tässä aikaa vielä sopeutua ajatukseen :)

Mies ultran jälkeen kysyi että joko saa alkaa nimiä miettimään :P onhan se hyvä että ennakoi :D

Puhvis + baby 7+2
 
Onnittelut puhvis! Samoilla viikoilla mennään täällä, jännittävää :) Itse en ole viitsinyt laittaa rahaa ar-ultraan, ensi viikolla eka neuvola ja toivon mukaan siitä sitten muutama viikko niin ultra :)
 
Onnittelut puhvis! Samoilla viikoilla mennään täällä, jännittävää :) Itse en ole viitsinyt laittaa rahaa ar-ultraan, ensi viikolla eka neuvola ja toivon mukaan siitä sitten muutama viikko niin ultra :)
En ole minäkään ar-ultraan aikaa varannut. Eka neuvola tällä viikolla. Nt-ultrahan on vasta rvk 12 eteenpäin että sitä joutuu vielä odottelemaan.
 
Olen myös ekakertalainen. Yritystä takana oli 8 kk ja yksi varhainen keskenmeno viime kesänä.

Nyt eka neuvola oli rv 8 ja ar-ultrassa käytiin viime viikolla (8+3), ja siellä näkyi pää, pienet kädet ja sydän sykki nopeesti. :Heartred
Hyvin nopeasti alkoi mulla yölliset vessassa ramppaamiset, turvotus, närästys ja lantio- ja selkäsärky. Häntäluun kohdilta särkee eniten kun kävelee pidempiä matkoja. Nuo säryt ilmeisesti ovat liitoskipuja. Yllätyin että sellaisia voi tulla näin aikaisin, kun olin uskonut niiden kuuluvan raskauden myöhempiin vaiheisiin. Väsymys oli muutamia viikkoja sitten jotain todella äärimmäistä. Yhä työpäivän jälkeen saa ottaa päikkärit että jaksaa vielä illan :) Mies kovilla mun ailahtelujeni kanssa :grin

Annali- ja Okko 9+1.
 
Onnittelut puhvis! Samoilla viikoilla mennään täällä, jännittävää :) Itse en ole viitsinyt laittaa rahaa ar-ultraan, ensi viikolla eka neuvola ja toivon mukaan siitä sitten muutama viikko niin ultra :)

Kiitos :) Meille toi ultra onneksi tuli hoitojen myötä vaan poli-maksulla niin pakko se oli hyödyntää :wink mutta kiva että mennään samoilla niin pääsee jonkun kanssa helposti vertailemaan kun samalla viivalla on :P
 
Tänään kävin yksityisellä ultrassa, ja kaikki oli hyvin. Sykekin näkyi selvästi :happy:
Tähän asti ei ole oikein pystynyt edes uskomaan, että on raskaana, mutta kai sitä nyt on pakko, kun se ruudulla näkyi.

Aika suolainen oli ultran hinta (yhteensä 200€), mutta oli se kuitenkin sen arvoista, ettei tarvitse odottaa vielä kolmea viikkoa siihen, että saa jotain muuta tietoa kuin plussan testiin. Todennäköisesti olisin vielä joutunut käymään uudelleen np-ultrassa, kun nykyinen aika on laskettu normikierron mukaan, ja viikkoja on pitkän kierron takia viikon verran vähemmän.
 
Pyydettiin tulla kertomaan miten ultrassa kävi, ja eilen näin siellä sykkeen ja 6+2 vaavin:rolleyes:

Kaksi keskenmenoa viime vuodelta ja niissä en koskaan edes alkiota nähnyt. Nyt siis aika voittaja olo. Mies ei päässyt ultraan mukaan, mutta kotona kun asiasta kerroin, kyyneleet tuli häneltäkin silmiin. Jospa meidän koettelemukset ois nyt takana :Heartred

Aivan ihania uutisia! Toivotaan että pysyy matkassa :) onnea paljon sinne! Täällä odotellaan jo kovasti ensimmäistä neuvola käyntiä :Heartred
 
Täällä raskaana ollaan ihan paniikissa! [emoji28] Syyskuussa laskettu aika. Testi tuli tehtyä toissa päivänä, uudelleen tänään ja ilmeisesti rv 6+5. Huomenna siis 7 viikkoa? Pää ihan pyörällä että mitä tehdä, mitä tapahtuu. Pelottaa.
Esikoinen siis tulossa ja voi että, hermoileekohan muut yhtä paljo kun minä?


Minä oon ihan paniikissa. En pysty edes nukkumaan. Pelottaa kaikki asiaan liittyvä. Pelottaa arki, ystävien reaktio, miten parisuhde kestää, vauvasta huolehtiminen. Kaikki :sad001
 
Täälläkin jotenkin pelottaa puolituttujen reagointi (meillä ollut vähän on-off-suhde). Ystävät ja sukulaiset tietysti onnessaan. myös se pelottaa miten parisuhde kestää...nyt kaikki siis hienosti, mutta pian koko elämä heittää häränpyllyä, mitäs sitten? Mies on kovin "huomionkipeä" tapaus, miten käy kun kaikki pyörii vauvan ympärillä. Kaikenlaisia ajatuksia täälläkin...
 
Täällä uusi tulokas foorumilla
Nyt viikkoja kasassa 11+5. Varhaisraskauden ultrassa käytiin vk 8+2 ja siellä kaikki hienosti! Lääkäri uskalsi veikkailla, että nt-ultrassakaan tuskin mitään turvotuksia näkyy, kun ei varhaisraskauden ultrassakaan mitään näkynyt. Se kuulosti maailman parhaimmalta uutiselta
Nt-ultra on perjantaina ja kovasti se kuitenkin jännittää
 
Täällä myös yksi ensimmäistä odottava. Useampi vuosi tätä tietä tahkottiin ja uuden vuoden alla tuli totaalisena yllätyksenä luomuplussa :Heartred Käytiin ar-ultrassa historian takia ja nt-ultrakin ehti olla jo, kummassakin kaikki oli hyvin ja kaveri vastasi +3pv viikkoja enemmän :) Nyt jaksetaan sitkeästi koko alkuvuoden jatkunutta sohvalla makaamista jatkuvan pahoinvoinnin takia, elän toivossa, että parin tulevan viikon kuluessa helpottaisi.
Muupelo ja mini 13+1
 
Minä oon ensikertalainen, nyt pitäisi olla menkkojen perusteella 11+4. Käytiin puolison kanssa varhaisultrassa yksityisellä pari viikkoa sitten ja olihan se aika pysäyttävää nähdä, että sisälläni kasvaa ihan oikeasti sellanen toukka, mitä oon aiemmin nähnyt vaan televisiossa tai kuvissa.

Tilanteeni ei ole se tyypillisin heteroparin toivottu raskaus, vaan odotan tätä lasta yhdessä naisystäväni kanssa. Kyseessä on yllätysraskaus, joka on saanut alkunsa täysin vahingossa ehkäisy-yrityksistä huolimatta lyhyen tuumaustauon aikana, kun olimme naiseni kanssa erillämme. Siinä mielessä tuntuu melkein syylliseltä, että tulin niin helposti raskaaksi, kun monet tuntuvat yrittävän niin kauan ja kokevan takaiskuja, ennen kuin saavat nyytin syliinsä. Mutta polkumme on erilaiset, minulla haasteet ovat vastassa muissa asioissa, kuin raskaaksitulemisessa.
 
Heippa kaikille! Täällä rv10+6 mitä körötellään. Alkuraskaus minulla ollut erilaisten tunteiden ja raskausoireiden tunnemyllerystä, joka näyttää laantuneen pahimmalta osin nyt viimeisten lähipäivien myötä. Ensimmäinen neuvolakäynti oli pari viikkoa sitten ja jäi hyvät fiilikset ja 14.2. ensimmäinen ultra :Heartpink


Heippa! Viime kerrasta aikaa ja tuo ensimmäinen ultra oli ja kokemuksena jopa maaginen! Oli ihanaa ja jollain tavalla hämmentävää nähdä vauveli ensimmäisen kerran ja hyvinvoivana. Vauvalla kaikki hyvin. Toinen kolmannes saavutettu ja viikkoja tällä hetkellä 14+2.
 
Rv 12+4 ❤️ En saa ultrakuvaa laitettua kun liian iso tiedosto, mut ei ne kyl kauheen hyviä kuvia ollut...
 
Hei kaikki ensikertalaiset! Pitkään aikaan kukaan ei ole laittanut viestiä ja olisi hienoa tietää miten raskaus on edennyt ja millä viikoilla olette :) Itse olen rv 18+4 ja odotan kovasti reilun viikon päästä olevaa rakenneultraa!
 
Heip! Täällä kans ensikertalainen. Nyt menossa rv 18+3. Ihan ookoo vointi ollut. Flunssaa kyllä edelleen päällä, sen takia aika rapakunto-olo.

Pahoinvointi ohittunut. Ongelmana lähinnä ruokahaluttomuus, välillä sykkeet taivaissa, hengästyttää pienikin liikkuminen, välillä huimaa, vatsanipistyksiä ja turvotusta. Myös päänsärkyä lähes päivittäin. Väsymystä kanssa esiintyy aika ajoin. Välillä myös pientä alakuloa havaittavissa vaikka myöskään onnellisempi en voisi olla.

Eipä kummempaa. Siellä jo pieni myllertää kovinkin. :love017 Meillä rakenneultra vasta 10.5.
 
Mukavasti on täällä mennyt. Kohdun kasvusta johtuvaa iskiaskipua ilmeisesti on, mutta muuten kaikki normaalisti :) juurikin odottelen alkavaa rakenneultraa, jännittää! 20+4
 
18+3 ja ihan hyvin voitu jollei tätä jatkuvaa väsymystä lasketa :P rakenteeseen vielä aivan liikaa aikaa (9.5.), mutta käydään ke kurkkaamassa että kaikki kunnossa ennenkuin lähdetään sitten Rooman reissulle. Vielä ei liikkeitä tunnu, tosin ultrien perusteella voisi olettaa ton olevan rauhallinen yksilö kun haluaa aina vaan nukkua :D
 
Takaisin
Top