Ennenaikaisina syntyneet aarteet <3

Meillä on kolme :) Kaikkien raskaudet visusti pääalaspäin vietetty..
Siis kolme piti kirjoittaa, niinhän sinä mainitsitkin viestissäkin! Kirjoitushärö :) Eli siis korjaus: ihanaa että sinulla on nyt kuitenkin kolme pientä murua ♡ :wink Voih.... Itse toivoisin kyllä myös useampaa lasta, mutta liekkö toteutuu toiveeni... :sad001
 
ImageUploadedByVau Foorumi1443355901.333052.jpg

Tälläinen löytyy nyt masulta :)

Aika hyvin tottunut jo vajaassa viikossa tähän..
Kipulääkkeet menee vielä ja huomaa kun lakkaa vaikuttamasta. Pikkuhiljaa.
Loppuvuodesta vielä yks nukutus ja sit toivottavasti ei aikoihin ole edessä.. Se on sitten nukutus numero 6.
 
Meillä on tänään viimeisimmän lasketun ajan synttärit :) (Oikeampi taitaa olla sillon 14-15.11, mutta ei sillä enää oo väliä..)
Enää ei korjattuaikää lasketa eli nyt pitäs ensviikon testeissä olla ikätasoinen. Jännä nähdä kuinka käy!
 
miun molemmat syntyneet keskosina..

poika rv 34+4 | 11/2010 | 2260g ja 43cm | raskausmyrkytyksen vuoksi | sairaalassa 3vk

poika rv 36+3 | 11/2014 | 3045g ja 44cm | lapsivedet meni | sanoivat siis siellä että keskonen kun syntynyt alle 37 viikolla...
 
Meille syntyi 30.10.2015 rv 32+3 poika. Lapsivedet meni yhtäkkiä jo rv 26+2, tämän jälkeen olin sairaalassa vuodelevossa syntymään asti. Syntymässä jouduttiin vielä hätäsektioon napanuoran päästyä ulos kohdusta, mutta sittemmin meillä on mennyt kaikki hienosti. Kotiin päästiin kolme viikkoa syntymän jälkeen ja samaan aikaan päästiin nenämahaletkustakin eroon. Hengitys on sujunut hyvin alkukäynnistelyjen jälkeen. Kyllä ollaan oltu kiitollisin mielin, että kaikki mennyt niin hienosti, vaikka lapsivesien mentyä rv26, oli kyllä kamalaa.

Pojan syntymämitat 1720g ja 40cm.
 
Hieno juttu ja kiva että kaikki on hyvin :) Mä oon aina luullut, että jos KAIKKI lapsivedet menee, niin ei sitä vauvaa voi enää mahassa pitää.. :eek:
 
Sitä lapsivettähän tulee koko ajan lisää, mutta ultrassa kun tilannetta viikottain seurattiin, niin ei sitä vettä siellä juuri ollut.. Useimmissa vastaavissa tapauksissa synnytys käynnistyy viimestään viikon sisään lapsivesien menosta tai tulehdusarvot nousee niin, että synnytys on käynnistettävä. Sain heti kortisonipiikit ja alussa söin useamman viikon antibiootteja tulehduksien estoon ja lisäksi supistuksen estolääkkeitä. Viimeisellä sairaalaviikollani vasta alkoi enempi supisteleen ja niitten takiahan se napanuorakin pulpahti pihalle.

Ja mulle sairaalassa vakuutettiin, ettei se vesi sinällään ole enää kriittisen tärkeä sikiölle jos vedet menee esim rv24. Sitä ennen jos vedet menee, niin se voi olla kohtalokasta, koska keuhkot tarvii vettä. Näin mulle kerrottiin.
 
Sairaalassa on välillä yhtäaikaa ollut levossa naisia joilla on voinut olla pari kuukauttakin ilman vettä..
Myös vauvatehon väki sanoi ettei vauvan kuntoon välttämättä se edes vaikuta.. Tuuri peliä :Heartred
 
Meillä synty ystävänpäivänä yllättäen pieni poika rv 32+5 1820g ja 46cm (osastolla mittasivat uusiksi saivat 44cm) sairaalassa meni 2 viikkoa ja kotona heti irtosi nenämahaletku niin ollaan oltu ilman sitä ja pärjätty hyvin :)
 
Meille syntyi 9.4 pieni poika kiireellisellä sektiolla pitkään jatkuneen ja akuutista pahentuneen raskausmyrkytyksen takia. Raskausviikkoja syntyessä 33+0, painoa 1665 g ja pituutta 42 cm.
 
Meille syntyi 4.6.2015 pikkuinen tyttö rv 33. Vedet oli menneet liki neljä viikkoa aikaisemmin ihan yllättäen. Makasin sairaalassa 2.6 asti kun sitten päätettiin kotiuttaa. 3.6 illalla alkoi supistukset ja aamuyöstä saatiin pieni syliin, 1955g ja 42cm :Heartred Vajaa neljä viikkoa meni sairaalassa, ongelmana oli lähinnä apneat ja pikkirikkiinen ei oikein jaksanut syödä ja suolen toiminnan kanssa oli ongelmia. Apneat loppui kofeiinilla ja ekalla neniksestä päästiin eroon pari päivää kotiutumisen jälkeen. Nythän tuo nousee jo tukea vasten seisomaan ja vähän tapailee askelia :) Pieni on kooltaan, 10kk käynnilla neuvolassa 65cm ja 6,4kg :)
 
Mitä muille keskosperheille kuuluu?
Tänne kuuluu tosi hyvää! Juur tultiin 4kk neuvolasta (korjattuna 2kk) ja painoa 5065g ja pituutta 58,6cm :) poika kehittyy huimaa vauhtia ja nyt varattiin seuraava nla aika vasta kuukauden päähän (tähän mennessä ollu 2vkon välein) kiinteet ollaan jo kk sit alotettu ja hyvin uppoo :) meiän murusta on tulossa tammikuussa isoveli näillänäkymin joten siitä syystä täysimetys vaihtunu puolimetykseen kun maito ei vaan riitä täyttämään :) napatyrä on myös kadonnu(jee!) ja hurjasti jo juttelee ja leikkii :)
 
Juhlitaanko teillä jotenkin keskoslasten päivää tänään :)
 
Takaisin
Top