En tiedä mitä ajatella..

MammaPuh

Jostain jotain jo tietävä
Hmm.. Pieni alku kertomus itsestäni. Olen 21 vuotias nainen ja olemme mieheni kanssa olleet sillä mielellä että lapsi tulee jos on tullakseen.
Tulinkin raskaaksi kaksi kertaa mutta kummatkin menneet kesken (viimeisin nyt heinäkuussa) ja lapsi olisi enemmän kuin tervetullut.

Nyt olen hämmentynyt kun minulla on nyt menossa kp 36/28-31, mutta raskaustesti näyttää puhdasta negatiivista. Ja ikinä ei kierto ole ollut tuota 31 pidempi..

Toivottavasti sekavasta tekstistä saa jotain selvää :) Onko jollain muulla ollut samanlaista kokemusta? :confused:
 
Muokattu viimeksi:
Heip. Mulla myös kaksi km takana,ekan km jälkeen kierto venyi 40 päivään.normaalisti on 33.voihan olla ettei sulla testi vaan näytä vielä,jos vaan hormonit nousee hitaasti.tai ovulaatio ollu myöhemmin!?
 
Km jälkeen kuukautiset tuli ihan normaalisti.. Ja stressiä ei ole sen enempää kuin muutenkaan, niin en usko sen vaikuttavan asiaan.. :confused:
 
Muokattu viimeksi:
Kyllähän sitä taitaa välillä tiedostamattaan stressata, sulla kun nyt keskenmenoja lähekkäin ja vauva olisi haluttu niin aika normaalilta kuulostaa että menkat viivästyy. :/ Joskus tosi pienetkin jutut pistää kierron sekaisin, laihtuminen yms.
 
Ihan apteekin omalla testillä. Pitää kai vaan odotella hetki rauhassa ja jos kohta ei ala kuulua ni sitte vaan sinne lääkäriin.. :confused:
 
Oletko aiemmin käyttänyt hormonaalista ehkäisyä? Silloinhan kierto pysyy säännöllisenä ja ns luomuna voi heitellä paljonkin. Ja mulla on ollut luomunakin yksi kierto (aina syksyllä jostain syystä) joka on venynyt pitkäksi. Ilmeisesti silloin on vaan jäänyt ovulaatio tulematta. Mutta jos kovasti pitkittyy niin lääkäri voi määrätä keltarauhashormonia kierron katkaisemiseksi. Toivottavasti sulla olisi kuitenkin ovulaatio tullut vain myöhässä ja työstät parasta aikaa plussaa!
 
En ole käyttänyt koskaan mitään hormonaalista ehkäisyä.. No ehkä vaan odottelen ja seuraan tilannetta. Toivon toki plussaa, mutta haluaisin asian ratkeavan suuntaan tai toiseen.. Ärsyttää vaan tää odottaminen ja epätietoisuus. :sad001 Kiitos kuitenkin vastauksista :)
 
No herkästi vaan käännyt lääkärin puoleen jos vielä venyy eikä ole ns mitään järjellistä syytä venymiselle.
 
Takaisin
Top