Elovauvasta Elotaaperoksi!

Ei meilkää puuroa syödä. Nyt osti kokeeks talkkunaa, jos sitä heittäis aamusin viilin tai jogurtin sekaa Tyynelle. Kokeilin itelle iltapalal sitä ja oliki hyvää :) Lapsena tykkäsin talkkunasta mut teininä tuli joku hetkellinen makuhäiriö ja silloin se maistu älyttömän pahaltao_O
 
Onko teillä sama että äidille temppuillaan ja isille/muulle hoitajalle ollaan kilttejä ? Minä hoidan muutenkin tyttöä enemmän kuin isänsä. Tänään olin asioilla ja isä kertoi tytön oikein auttaneen häntä vaipan vaihdossa ja kiltilsti olleen muutenkin :)
 
Jep.. ja äidille kitistään enemmän mut toisaalta äiti on myös paras lohtu aina. Meillä myös minä hoidan poikaa paljon enemmän kuin mies.. noh, mieshän käy töissä niin saa se illalla sit ottaa vähä rennommin, etten tuuppaa sille lasta tarpeineen heti, kun ovesta sisään pääsee.
 
Jolanda joo meillä on kyllä kova kitinä äiskää vastaan ja isin kans ollaan sit nii enkeleitä...Kieltämättä piristää käydä muutamia tunteja tekemässä töitä..olla parisen tuntia poissa kotoa just eilen itekseni tuumailin et taitaa olla tää hetki työtä mulle vapaa aikaa :D...ja täälläkään ei syödä enää aamuisin/iltaisin puuroa vaan jugurttia ja mukana jotain leipää..yleensä se on ruisleipää kun tykkää niin paljon siitä...Tai menee puuro silloin tällöin mut paljolti "huijausta" mukana että saa puuroa tytön suusta menee alas :D
 
Jaa, no meillä kyllä enemmän venkoillaan isille ja isi vähän nöyrtyykin. Äidille sen sijaan porataan, huudetaan ja kiukutellaan ihan reippaasti. Huulet törröllä, topakka katse ja suusta kuuluu "höy-höy-höy-nöy-nöy-nöy".
 
Tänään oli hetki, kun katselin pojan touhuja ja oli pakko huomata että sehän on jo aika fiksu taapero (vaikka ei vielä edes kävele :grin ).
Tapahtuma meni näin: minä istuin kettiön pöydän ääressä ja poika leikki olkkarissa. Poika konttasi määrätietoisesti keittiöön, avasi roskiskaapin, työnsi roskikseen jonkun roskan minkä oli löytänyt lattialta. Laittoi roskisoven kiinni ja konttasi takaisin olkkariin leikkimään :love7

Joku miniä vielä kiittää opetustani :wink
 
Hah, no ompas siinä fiksu poika! :wink Meillä tuodaan roskat mulle käteen, mut ei kyllä suoraan roskikseen mene. Tai siis ei varmaan, kun ei edes saa sitä ovea auki. :grin Mut kyllähän nuo oikeesti jo on tosi fiksuja ja sitä välillä hämmästelee itsekseen.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä jos Tyyne löytää jonku roskan niin neiti tulee esittelemää sitä mulle, mut sen verran kaukaa etten yltä sitä pois ottamaa, sit kääntyy ja lähtee sen roskan kanssa karkuun nauraen :) Ja sit alkaa alusta, tulee siis uudestaa esittelemään sitä.
 
Meilläkin tyttö vie joskus turhankin oma aloitteisesti roskia roskiin ja pyykkejä pyykkikoneeseen. Joskus menee puhtaat vaatteet koneeseen ja tärkeät paperit saattaa päätyä roskikseen. :-D Tyttö on kyllä ylpeä kun saa suorittaa tärkeitä tehtäviä. :Heartred
 
Meillä harrastetään myös tuota roskiin viemistä. Sieltä löytyy välillä mitä kummallisempia asioita :P .
 
Tänään iskä ja poika kävi kaupasta hakemassa maitoa + muuta ruokaa, maitopurkki oli jääny eteiseen kun iskä oli menny keittiöön tyhjentämää kassia (maitopurkki oli rattaiden alla). Jätkä meni inisten iskän perää keittiöö, ryömi koska maitopurkkia piti kantaa kaksin käsin :grin
 
Tänää sit viimein luovuin ja annoin Tyynelle lusikan omaan käteen. Ei oo kyl aikasemmin edes sitä pyytäny, mut ku syöminen on menny viimeaikoina sellaseks farssiks, kun ei jaksaisi tyttöä kiinnostaa koko homma. No nyt sit taas kiinnostaa ku saa lusikalla läträtä ja hakata lautasta, kyl se pari kertaa meni suuhunki ruoan kanssa :) Ainoo vaa et jostain syystä ite-syömisen aiheuttama sotku ällöttää mua eniten (rään lisäks), et vaik muuten ei pieni sotku haittaa, nyt sit joutuu kiristelee omii hermoja siihen asti et se syöminen ilman sotkua onnistuu.
 
Oon niin samaa mieltä Bettie tosta sotkusta. Ennen lasta olin niin siisti, että nyt välillä on kyllä oikein ällöttäny kattoo kotia. Mut tuntuu, että siitäkin pääsee yli ja nyt sotku ei enää haittaa ihan niin paljoo, onneks. Eiköhän ne siistitkin ajat oo vielä tulossa. :wink
 
Mua ei tosin itteä oo koskaan sotku haitannu, mut jotenkii toi että vaatteet menee ruoasta likasiks (muu lika ei niissäkään haittaa) ja se et pöytä, lattia ja muut pinnat on ruokatahmassa, se vaan inhottaa. Kai mä oon sit omituinen tyyppi, ku muu lika ei haittaa niin paljon, nii paitsi hiekka lattialla mun varpaissa...
 
Onhan se ruokailu sotkuista ja se sotku inhottavaa, mut ei oikein meinaa tulla syömisestä mitään, jos ei saa ite ja kyllä sen huomaa, miten poika nauttii, kun saa sitä ruokaa näprätä ite ja tuollaiseen mielekkääseen, kehittävään tekemiseen saa vielä tovin uppoomaan aikaakin. Sit täytyy vaan aina ilkeesti pestä pojan kädet ja naama ruuan jälkeen, vaateita kuluu enemmän ja juuri eilen oli pakko hakee pari uutta paitaa 3+1-päiviltä ja jos pari lisää hulluilta päiviltä ens viikolla ja suorittamaan melkoisen siivousoperaation aina ruuan jälkeen ja imuroinnin monta kertaa viikossa.
 
Mä sain Tyynen jopa pitämään essua päällä ruokailun ajan :eek: Aiemmin ei sietäny minkäänlaista ruokakaukaloa, -lappua eikä essua, mut nyt kelpaa tollanen IKEAn ruokaessu ja Liberon askarteluessu :) Ei sentää ihan kaikki vaatteet likaannu siinä hommassa. Ja eilen illalla kelpas jopa puuro Tyynelle, ku sai ite syödä ni ei tajunnu et se on puuroa :angel9 Tyyne ei oo puuroista oikee tykänny, mut jos nyt varovasti silloin tällöin keittäs puuroa iltapalaks ni jos se nyt sit kelpaiskii :) Ja ruispuuroa vielä.
 
Tyyne on keksiny navan :) Voi että ku nyt sitä sit esitellääki jatkuvasti, ku on pidetty tavallista paitaa päällä. Eilen illal sit meinaski tulla harmi, ku laitettii uniahaalari ni ei napaa päässykä enää tutkimaan. Yks aamu Tyyne riisu ite unihaalarin pois päältä ja tietenkii sillee et mä en nähny. Tosin tais olla osin vahinko, ku ei oo toista kertaa sitä tehny.
 
Toi napa on kyl pienille sit ihmeellinen asia. Nuutti on kaivanut omaa napaansa jo useamman kuukauden. Se nostaa paitansa ylös ja kulkee toisen käden etusormi siellä navassa. Nukkumaan mennessä hakee napaansa yöhaalarin nappien välistä. Potalla istuu, niin toinen käsi roplaa pippeliä ja toinen napaa.. siinä on mukava ängätä kakkaa. Aina, jos vaan napaan pääsee käsiksi, niin sitä sit roplataan. :D Mut tuttujen lapset on ihan samanlaisia. Yks tyttelikin laulaa aina kovaan ääneen ja napaa pitää painella samalla. Hassuja otuksia nää taaperot... :)
 
Takaisin
Top