Elokuun turinat

baabuska

Näppärä viestien naputtelija
Helmimammat 2017
Niin se vaan elokuu on täällä ja viimeinen virallinen kesän kuukausi...täällä kyllä tällä hetkellä satelee syksyn merkiksi.

Jotenkin jännää ajatella, että olemme koko ajan lähempänä H-hetkeä. Kaikkien olojen ja tuntemusten sekä tunnemyllerrysten jälkeen tämä 9kk on loppupelissä todella lyhyt aika, jota varmaan kaikki joskus vielä kaiholla muistellaan.

Nyt kuitenkin kun arki ja tilanne on tässä, niin toisinaan näillä Oloilla toivoisi helmikuun olevan jo huomattavasti lähempänä :)

Täällä pahoinvoinnit ovat helpottaneet, väsymys painaa ja huomaan että yhä vaikeampaa on vetää vatsaa kohti selkärankaa. Tuntuu, että jokainen vastaantulija katsoo tulleita "kesäkiloja" :D
 
Toi vastaantulijoiden katse on niin tuttua. Ja kun on tottunut melkeen koko ikänsä vetämään mahaa sisään niin on aikamoinen totuttelu ettei se enää onnistu. Tosin kyllä sitä jo odottaa ihan älyttömästi, että ois sellanen kunnon pallo tossa edessä ilman epäselvyyksiä onko vaan kesäkilot kyseessä :D
 
Tää aika on mun mielestä mennyt ihan järkyttävän nopeasti, paljon nopeammin kuin esikoisen kanssa. Tällä kertaa raskaus ei ole kokoajan mielessä. Ihan just sitä on jo pallomaha ja sitten se jo syntyykin!
 
Heihel tääläki meinaa välistä raskaus unohtua! Varsinki ku alkaa olotki hieman helpottaa eikä koko aikaa okseta.
 
Samoin täällä raskaus usein meinaa unohtua :rolleyes: on ollut niin oireetonta väsymystä lukuunottamatta :)
 
Kävin kattelee 2016 äitiyspakkausta niin on kovin poikamaiset vaatteet et jos tyttö tulee ni täytyy varmaa ottaa raha ja ostaa tarvikkeet ..
 
Miukuli83: joo itekkin katoin, että tosi poikamaiset.. mutta itekkin oon niin poikatyttö aina ollut, että taidan sen silti ottaa vaikka tyttö tulisikin :D olihan ne kumminkin söpöjä
 
On vähän poikamaiset, mut ei mua ainakaan haittaa vaik tulisikin tyttö, tuskin vauvaakaan :D Tänään tuli ekaa kertaa yrjö, vähän yllättäen ilman varsinaista pahaa oloa. En ehtinyt edes vessaan... Onneks sentään keittiön lavuaariin ja olin pelkkää vettä juonut.
 
Joo, äitiyspakkauksen vaatteet vähän harmittaa jos tyttö tulee.. :/ Olispa kiva että valitsisivat mahdollisimman neutraaleja värejä ja kuoseja..
 
Samaa mieltä äitiyspakkauksesta! Kyllä mä sen silti meinasin ottaa :)

Ostin tänään 56 pörröhaalarin ku äippäpakkauksen haalari on kokoa 70 et se ei helmikuussa ihan vastasyntyneelle sovi :)
 
Me ei oteta ku laatu on nii huonoa ja esikoiselta kaikki mikä ei oo rikki menny on viä talles :)
Ja mä kans tilasin kudotun makuupussin vauvalle, muuta ei taida tulla hommattuakaa ennen synnytystä :D ellei tuu tyttöä..
Mulle iski nyt jo kauhea pesänrakennusvietti ja ahdistaa tämä kämppä ku tää on liian pieni kahden taaperon kans ja jos mä jotain ihmistä vihaan nii naapuria. Miten voi olla niin lapsellisia ja naurettavia ihmisiä olemaskaa. Haaveilen siitä oktalosta mutta ei taida vielä pankki olla samaa mieltä meidän kans asiasta..
 
Täälä kans hirvee siivoushinku. Kaapit pitäs käyä läpi ja tekis mieli jo sisustaa pienen huonetta, mutta eiiiiiii vielä :D onneks ehkä, vointi ei anna myöten edes :D
 
Me ei otettu toisen lapsen kohdalla pakkausta, vaan rahat...mutta jälkeenpäin olen katunut. Kerään kaikille lapsille muistolaatikoita lapsuudesta ä-pakkauksen laatikoihin ja mm. Ä-pakkauksen makuupussin halusin sinne. Kuopukselle ostin sitten ko.pussin kirpputorilta sekä tyhjän laatikon :)

Nyt siis otamme pakkauksen, vaikkakin vaatetarvetta ei ole. Itsekin mietin, että aika poikavoittoista tuossa pakkauksessa...eikö kohta muuten julkaista jo vuoden 2017 pakkaus, vai olenko ihan hakoteillä...
Tosin me taidamme kaikki saada silti -16 pakkauksen
 
Baabuska tuo on kyllä kiva idea tehdä muistolaatikko siitä, pitääpä miettiä sittekki uudestaan asiaa :)
 
Oli tällä viikolla eka ultra ja lääkäri. Siirtyi laskettuaika 9 päivällä -> 11.2. (13 rv +0) Pieni vintiö on terve eikä testit hälyttäneet mistään poikkeavasta. Mielialat vaihtelee laidasta laitaan; hetkessä onnellisesta pelkoon. Pelkoa herättää kaikki krampit jne. vaikka tuttujahan ne on olleet alusta lähtien. Koitan paljon neuloa pientä varten, jotta toiveikkuus ja onnellisuus pysyisi yllä.. Hoitopöytäkin on jo hommattuna, vaikka hetken se saa vielä lipastona enemmän olla. Turhauttaa nämä mielialavaihtelut..
 
Mulla kun on kolme poikaa ennestään niin on kyllä pojalle vaatetta ja vermettä ja salaa nyt tyttöä toivon niin taidan kyllä haalia käytettynä vaik sit kaikkea ihanaa tyttömäistä äippäpaketin sijasta kun nyt haluaa muutenkin panostaa kun taitaa jäädä viimeiseksi tämä vauva meidän perheessä ja tuo äippäpaketin haalari on kyllä helmikuun lapselle niin iso että hukkuu siihen joten ostin jo eilen neutraalin värisen 60cm vaalean haalarin missä vauva sitten pääsee kotiutumaan hih, muuta en kyl näin aikasin osta vielä
 
Joko teillä masu näkyy? Mies havahtu tänään, että "kato sun masua", omasta mielestä se ei nyt vielä mitenkää erityisesti, keskivartalosta tullu vaa "tasapaksumpi" :D mutta ny se sit alkaa, tulee enemmän todellinen olo, vaikka onhan sen jo tienny pitkään :D nyt 13+1
 
Mulla on ihan selkeä maha omasta ja tuttujen mielestä. Jonkin verran on vielä turvotusta mutta oikeastaan vaan iltasin. Esikoisen raskaudes maha pompsahti nt-ultran jälkeen näkyviin jollon oli 12+5, nyt samat viikot ja maha pompsahti jo alkuviikosta.
 
Istuva paita päällä täälläkin näyttää masu jo oikeen vauvamasun alulta :Heartred
13+6

Tissit on alkanu särkeä ja alkuraskauden vihlomiset nänneissä jatkuu nyt näköjään :D
 
Baabuska, mä oon kanssa säästäny esikoisen äp:n ajatuksena kerätä sinne jotain tiettyjä vaatteita/kortteja/tavaroita ym :) ajattelin tehdä toisen kohdalla samallalailla :) aion siis ottaa äitiyspakkauksen, mua ei haittaa vaikka vähän poikamaisia vaatteita onkin, kyllä ne tytöllekin menee. Ja tulee kuitenkin käytettyä isoveljen vaatteita myös ja ostettua jotain hörhelöä sit erikseen jos tyttö sattuisi tulemaan:)

Ja vauvamasu löytyy täältäkin, vähän taitaa olla vielä turvotusta, mutta ei tuota piiloonkaan millään saa :grin
 
Takaisin
Top