Elokuun tarinat

Paratiisitar

Näppärä viestien naputtelija
Marraskuunmammat 2014
Tässä olisi elokuun ketjua :) Löytyiskö täältä vinkkejä alati kipeytyvään ristiselkään? Välilevyn pullistuma täältä löytyy ja se on nyt pysynyt kyllä ihmeen hyvänä koko raskauden. Sitä jännittelin kovasti, mutta suurin kipu onkin nyt ristiselässä. Koko ranka paukkuu liitoksissaan ja selvästi paikat antaa periksi kaikkialta muualta, paitsi sieltä totaalisesti juntturassa olevasta alaselästä (ehkä se tässä kohtaa myös pelastaa sen kovimmilta kivuilta..). Millä tota ristiselän jomotusta voisi lievittää? Liikuttua on tullut lähinnä erilaisten askareiden muodossa, marjoja keräämällä yms. mutta hikilenkit jäänyt tässä jatkuvassa +30 paahteessa kyllä kokonaan pois. Ei vaan pysty :oops: Nyt menossa rv 27+1.
 
Itselläni auttaa tukivyö ja jumppapallolla istuminen. Ostin itse kuukausi sitten Anita-tukivyön ja viikolla sain apuvälinelainaamosta si-vyön.
 
Akuuttiin kipuun mulla neuvottiin selälleen makuu ja jalat 90asteen kulmaan lonkista ja polvista esim tuolin avulla ja kylmähoito esim pakastehernepussilla 5min kerrallaan kipeään kohtaan. Muutoin en osaa neuvoa... eiköhän siihen perään hieronta ois hyvä kun saa jumissa olevan kohdan mahd rennoksi.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla kans kipeytyy tuo alaselkä varsinkin rasituksessa ja päivän päätteeksi. Ilman tukivyötä en olisi pystynyt töissä olemaan viimeiseen kahteen viikkoon. Eli suosittelen ehdottomasti kokeilemaan! :)
 
Mulla on alkanu viime aikoina meneen harjotussupistuksia pienestäkin rasituksesta. Jos esim. oon pitkään istunu ja nousen ylös niin heti on vatta pinkeenä. Pohdiskelin tossa jo pari viikkoa sitten noita selkäkipujani et voiko ne olla yhteydessä noihin harkkasupistuksiin kun töissä ollessä mulla on tukivyö käytössä niin en kunnolla tunne et onko maha kovettunu vai ei. Eilen illalla meni sitten harkkasuppareita aika paljon, ei mitenkään säännöllisesti eikä kivuliaasti mutta kuitenkin vatta kovettui vaikka vain makoilin sohvalla. Oltiin koko v-loppu appivanhempien mökillä, jossa anoppi kieltäytyi täysin mun avusta, eli levättyä ainakin tuli. Sitten päädyttiin miehen kanssa hieman peittoa heiluttelemaan (tätä tapahtuu nykyään liian harvakseltaan) ja johan maha tykkäs. Varmaan tunnin ajan maha kovettui muutaman minuutin välein ja ne tuntui jo selässäkin. Aloin jo huolestuun et onko ne oikeita suppareita kun mulla ne ainakin aluks tuntuu selässä kaikki :eek: Mies kyseli haluanko lähteä käymään lääkärissä tai haluanko soittaa synnärille. En todellakaan halunnut. Melkein tiesin et jos soitan synnärille ne kehottaa seuraamaan tilannetta ja yrittää nukkua. Näin siis tein ja onneksi yö meni rauhallisesti :) En todellakaan haluaisi nyt supistusten takia osastolle makoileen, varsinkaan kun a) alkoi juuri kesäloma b) ne ei päästäisi mua kovin helpolla kotiin lepäileen kun tajuaisivat et kotona on 2 ja 3-vuotiaat lapset. Kauheeta kun kuulostan itsekkäältä.. :eek: Tottakai sinne menisin jos tilanne vaatisi, vauvan ehdoillahan tässä mennään :p :Heartred Tarttee varmaan seuraavassa neuvolassa pyytää käyntiä lääkärillä et tarkistaisi kohdunkaulan tilanteen ettei vaikuta sinne liikaa..
 
Unikko^3 täällä myös peiton heilutusten yhteydessä mulla kipeytyy selkä kokonaan.. tuntuu vähän siltä, kun menis lihakset maitohapoille ja kramppiin yhtä aikaa. En oo osannu aatella, et vois olla supistuksista johtuvaa.. viimestään jälkeen päin supistelee joka kerta niin, että maha menee ihan kovaks.. harvemmin ovat kivuliaita.. onko muilla tällasta?
 
Miulla kippeyttyy alaselkä välillä ja iskiashermo jumittuu. Siihen auttaa, kun venytän pakaralihaksia. Mut kaikkein paras apu on vain pyssyy liikkeessä. Välillä jumahttaa niin pahasti, että jonkin aikkaa saan kulkkee irvistellen ja hyvin varovaisesti kun ei oo varma pyssyykö jalka alla. Mut kun vaan jatkkaa kävellyy, verttyy selkäkin vähitellen.
 
Huh huh. Tänään olen pessyt viisi koneellista vauvan pyykkiä ja yhden koneellisen jätin huomiselle. Ihanaa, että saa pyykit ulos kuivumaan. Kuivuvat paljon nopeammin kuin sisällä. Siksi ryhdyinkin tähän pyykkirumbaan näillä helteillä. Selkä vaan ei oikein tykännyt, kun joutuu ensin kurottamaan maahan ja sitten taivaisiin. Mutta muistin laittaa taas ton tukivyön, niin seuraavan koneellisen kuivumaan laittaminen oli hieman helpompaa. Nyt vielä, kun olisi se lipasto, niin saisi kaikki vaatteet paikoilleen ja muutkin vauvakamat :)
 
^Mulla ois sama homma edessä, meinasin kylläkin pikkuhiljaa pestä, eikä ihan kaikkea ole vielä hankittunakaan. Pitää jonkun verran hommata noin 50 senttisiä vaatteita, kokoja 60 ja 70 on aika hyvin jo :).
 
Moro! Halusin vaan tulla esitteleen päivän ei menny niinku strömsössä-osion, eli korvapuustit :D tais jäädä taikina vähän veteläks, kun tuli tollasia kaunottaria! Onneks ne ees maistu ihan oikeelta ja hyvältä, suoraan uunista ja kylmän maidon kans. onneks ei tartte tarjota vieraille... Omnom!

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app
 

Liitteet

  • 1407174651351.jpg
    1407174651351.jpg
    79.2 KB · Katsottu: 42
Huuuh! Huomenna sokerirasitus, tänään levätty ja tankattu tuhdisti :wink Työviikkokin takana, niin joutu sellaset 4h päiväunet kiskasee :grin Huhhu! Onneksi 2pvä vapaata edessä!!! jeee!!!
Letut on olleet pop ja parina iltana viime viikolla joutu niitä paistelee :p Helle alkaa ottaa voimille... entistä "laiskemmaksi" käy ja tukalammaksi olo. Toivon että viileentyy edes vähän pikku hiljaa mut taitaa vaan olla kaikista kuumin viikko edessä :confused: Äitiyspakkaus hyväksytty ja toimiteen 2vkon kuluessa. Åaaapuva... muutenkin Möykylle vaatteita haalittu joten tää alkaa oikeasti tuntuu siltä... että MEILLE on tulossa vauva :Heartred Liikkeitä kuulosteltu ja tunnettu. Ihme kramppeja sivuissa aina välillä mutta Liikkeellä olo on parasta! Pysähtyminen/liikaa makaaminen/ istuminen tekee hallaa.... joten Mä vissii synnytän kävellessä :laughing001 Sekin vähän jo alkanu jännittää kun 2kk töitä jälellä ja yhtäkkiä ollaankin jo marraskuussa.... :scared001:love017 Tällästä täällä elokuun alkuun... Kohta nukkumaan että jaksaa juoda kiltisti labratädin "keittämät" liemet aamulla :laughing002
 
Mullaki toimis paremmin tuo liikkeessä olo! Nivuskipu pahimmillaan sillon kun on ollut levossa ja liikahtaa :confused: Toisaalta taas sit näillä helteillä ei jaksas kokoajan touhuta jotaki, hankalaa :D Olen sanonu kätilölle ja neukulle noista nivus kivuista ja kumpikaan ei kertakaikkiaan sanonut siihen mitään :eek: Ed. raskaudessa ei tämmösiä ollu :confused:
 
Ei mulla muuta ku et pullaa tekee mieli ja leipoa haluaisi, nii ja pestä pikku pyykkiä ja laittaa pienen huonetta ja ja ja... :grin

Sais vähä viilentyä ilmat nii sais virtaa töiden jälkee tehä muutaki ku kattoo netlfixiä... :oops:
 
Ihanaa pääsen tänään hierojalle :) Äiti oli varannut ajan ja siellä sitte teipataan kasaan jos vaikka kivut sillä sitten helpottais ja pääsee taas liikkumaan normaalisti =) Innoissani odotan. viellä on monta tuntia ennekuin pääsee teippailtavaksi :D
 
Täällä ollaan kuin kissa pistoksissa vielä tän kuun loppuun, sitten päästään katsomaan tyhjentynyttä uutta asuntoa ja saadaan ihan todenteolla suunnitella ja toteuttaa vähän remonttia sinne (hyvin nopeasti, jotta saa alkaa kantaa sinne myös tavaroita vanhasta kämpästä) ja sitten vihdoinkin saa vauvan vaatteet ja muut jutut paikoilleen myös! :) Täällä ne on vaan kätketty kaapin perukoille, ja sittemmin muuttolaatikkoon. Mietin vaan, että miten hyvissä ajoin sitä viitsii/uskaltaa laittaa esim. pinnasängyn paikoilleen... Kun alkuun meillä tulee olemaan käytössä kehto ja pinnasänky rinnakkain, kehdon varmasti tuon asuntoon heti kun muutkin mutta varmaan tilaa ei ole ihan älyttömän paljoa, niin en tiedä että raaskiiko sitä pinnasänkyä kasata paria kuukautta "liian aikaisin".
 
Viimeksi olin hätäinen ja laitoin varmaan 3kk aikasemmi pinniksen ja kaikki valmiiksi :D onneksi olinkin liikkeellä hyvissä ajoin kun neiti syntyki sitten jo kk aikasemmin. Oli ihana tulla kotiin pienen kans kun tiesi kerenneensä tehdä kaiken valmiiksi :) Synnäri kassitkin olin pakannu jo aikonaan ja kun tuli ylläri tarve aikasemmin niin mies pystyi ne vaan tuomaan eikä tarvinnu sen tuskailla pakkaamisen kans :p
 
Voi kamala en ole edes ajatellut mitään synnärikassia, täytyy varmaan ihan ostaa uusi sitä varten =) Täällä varmaan laitetaan samantien pinnasänky kasaan kun saadaan hankittua, tai oikeastaan haettua se kotiin =)
 
Jospa mie tällä kerttaa saisin laitettuu kaiken valmiiks, kun kahella eka kerralla synnyttämmään lähtö on tullu yllätyksenä. Vaatteet on ollu pestynä kaapissa, mutta eipä juuri muuta. Synnärikassii en oo kasannu kertaakkaan, jos senkin nyt laittas hyvissä ajoin. Mies kasas pinnasängyn iteksseen, mutta hyvinhän tuo ossaa et eipä hätiä.
 
Mulla ei ollut esikoisen kohdalla mitään synnärikassia? Ainakaan muistaakseni.. :D Nyt on ihan pakko ottaa mukaan vaikka mitä, esikoisen kanssa oltiin sairaalassa viikko, kun hänellä oli bilirubiiniarvot aavistuksen koholla ja niitä haluttiin siellä seurailla, ja meinasin kyllä pitkästyä kuoliaaksi. Nyt jos ostais jotain sudokuja edes mukaan :D Ja mitenköhän se mahtaa mennä, kun SATKS:issa ainoastaan isä ja vauvan sisarukset saavat tulla vierailulle ja meillä ei isä ole kuvioissa, joten tuskin hän esikoistakaan sairaalaan kuljettaa, olen siis siellä ihan yksin (vauvan kanssa) ja vieraista voin vain haaveilla?
 
Takaisin
Top