Elokuun rupattelut

Mutta mitä kertomiseen tulee, ollaan ihan avoimesti puhuttu mutta ollaan myös aina mainittu että alussa vasta on. Lähti oikeastaan siitä että alkuraskaus on ollut melko vaikea ja olen ollut töistä melko paljon pois niin sielä kerroin kolleegoille heti alussa ettei tule puheita selän takana. Tästä syystä ollaan sitten kerrottu vanhemmille ja niille ystäville keitä nyt on satuttu tapaamaan.
 
Mistä näitä kiloja oikein tulee?? Plussan jälkeen paino lähtenyt ihan suoralla viivalla ylöspäin :bored: Ärsyttävää, vaikka en mitään ole ruokavaliossa juurikaan muuttanut! Taitaa olla taas se 20 kg tulossa tän raskauden aikana. Tai jos se tätä vauhtia nousee niin 37kg :angry5 Tämmönen purnaus tähän aamuun...
 
Mulla paino on pysynyt samana, joskin sulamo-laskurin mukaan sen olisi pitänyt hienoisesti laskea. 2.diabeteksen ja aiemman ylipainon vuoksi seuraan kaloreiden saantia, ettei liikaa nousisi. Eikö se nousu alussa ole lähinnä nesteitä?:confused:
 
Taatusti tulee tännekin taas kiloja, kun olen koko ajan syömässä! Isoimpana raskausoireena siis tasainen parin tunnin välein iskevä sudennälkä, vaikka kuinka hyvin olen yrittänyt syödä. Olen mm. syönyt jo meidän pihan kirsikkapuun ja mustaherukkapensaan tyhjiin noin niinkuin välipalaksi :smiley-ashamed008 Se siitä sekamehusta.

Hei, osaisiko joku sanoa tähän jotain? Me asutaan maakunnan aivan rajalla. Eikö näitä edelleen kutsuta maakunniksi? Raskaus vei myös muistin :laughing002 Toiselle puolelle jäi tuttu kotikaupunki, jonne meiltä on matkaa reippaasti alle tunti. Mutta tämän kunnan suurin kaupunki ultrineen on puolentoista tunnin päässä, ja neuvolantäti on kovasti sitä mieltä, että sinne mun myös pitää mennä aina ultriin. Siis ihan tyhmää :arghh: Mun tuttu ja turvallinen kaupunki olisi aivan lähellä, ja myös mun mieheni on siellä töissä. Outo kaupunki on tuolla älyttömän kaukana, en tunne sitä lainkaan ja mun miehen pitäisi siis ottaa lomiksi aina ultrapäivät, jotta päästäisiin sinne yhdessä, koska koko hommaan menisi helposti neljäkin tuntia matkoineen. Enkö mä tosiaan mahda asialle mitään?
 
Nestettä ainakin helpoiten kertyy kroppaan, kovinkaan suurta muutosta tarvii tulla muuten tarkkaan/tarkahkoon ruokavalioon niin paukkuu nesteet. :D

Minä oon vähän ärtynyt, ollaan miehen isovanhempien mökillä pari yötä, huomenna puolilta päivin lähdetään kotiin. Täällä tuputetaan ruokaa suurin piirtein lusikalla suuhun, kaks lautasellista ruokaa ei todellakaan ole tarpeeksi. Puolituntisen ruokailun aikana sanotaan 15 kertaa "syöhän nyt, ota tuosta lisää" ja suurinpiirtein oikeesti kapustalla lapataan lautaselle kakskytä perunaa ja puolikas nauta. Ja koko ajan on joku ruoka-aika kahvitauko välipala aamupala iltapala kalapala argh. Ja kun pitkin päivää paikotellen jatkuvasti etoo eikä saa ruokaa alas, niin sanonko mikä.

Ja alkoholi. Ois viinaa siiderii punkkuu valkkarii kaljaa sataa sorttia rommia viskiä pontikkaa, "no eikö sulle mikään kelpaa", tekisi mieli tokasta että no hitto ei kelpaa! Ikinä en oo kovin alkon perään ollu, enkä haluais olla epäkohtelias heitä kohtaan. Mies on tossa heitelly tekosyitä huonosta vatsasta ja närästyksestä ja ties mistä, mutta ei auta. Ihan disaster tää vkl. :D vaan siittä huolimatta ei haluta kertoa, kun on näin alussa eikä omat vanhemmatkaaan tiedä.

Pahoittelut pitkä purnaus! :D :D
 
Mun tekis kovasti mieli jollekkin kertoa, mutta kaikki mun tutut ja kaverit on niin hölösuita että möläyttää vahingossa kuitenkin ja sitten on näitä jotka ei vaan osaa pitää mitään itellään :D
 
Mikä siinä oikein on että ennen aika meni ihan hurjan nopsaan mutta heti kun sai tietää raskaudesta, tuntuu viikkokin ihan super pitkältä ajalta ja ultrat ja kaikki tosi kaukaisilta että ikuisuuden joutuu odottamaan :D
 
Mikä siinä oikein on että ennen aika meni ihan hurjan nopsaan mutta heti kun sai tietää raskaudesta, tuntuu viikkokin ihan super pitkältä ajalta ja ultrat ja kaikki tosi kaukaisilta että ikuisuuden joutuu odottamaan :D
Sitä mäkin oon ihmetellyt. Aika matelee :bored:
 
Mulla olis ollu tulossa aika kiireinen syksy, mutta tää raskaus oloinen pisti suunnitelmat uusiksi ja vointi sanelee aika pitkälti mihin pystyy. Ihan hyvä muistutus, että kaikkea ei pysty kontrolloimaan mutta kuluishan aika toki nopeammin jos olis oheistekemistä eikä vaan kasvattaisi juuria sängyn pohjalla :rolleyes:
 
Felicity, just tänä aamuna ajattelin samaa! toivoisin että nämä ekat kriittiset viikot olisivat jo menneet! Sitten ei (ehkä) ole enää niin päivän päälle. Onneksi maanantaina on varhaisultra, toivottavasti saadaan syke kuuluviin
 
Mä plussasinn torstaina. Tänään Kait 4+0 tai 4+1. Alkanu jo vähän ällöttää. Ja suhde ruokaan muuttunut nirppanokkaiseksi ja tuntuu ettei mikään oikein maistu. Mä kans mietin tuota alkur.ultraa kävisikö. Ja ootan toki et kriittiset ensimmäiset viikot kuluista mut toisaalta aattelin nauttimaan niistä. Tämä mulle viimeinen vauva joten vika kerta kokea kaikki tämä.
 
Jayy - mulla on sama kans ton kertomisen kanssa. Suuri osa kavereista on sellaista, jolla on kielenkannat suht löysät. Tästä syystä en uskalla heille mitään mainita asiasta :sad001

Meinannut tosin jo pariin otteeseen möläyttää jotain, mut onneksi oon onnistunu pelastamaan.. Noh, viikon päästä hyvän ystävän synttärit ja minä tunnettuna graavilohen ja voileipäkakkujen ystävänä todennäköisesti siinä kohtaa jään parille ihmiselle kiinni :D
 
Joo mä joudun jopa mun äitiä nyt välttelemään, se jotenkin näkee musta aina heti alussa että odotan... se ei kyllä sano siitä ikinä mitään ennen kuin itse olen kertonut tai sitten jos päättänyt lähteä ulos, niin pikkupäissään soittaa et hei mä tiedän että oot raskaana mä nään sen susta :D joten häntä on välteltävä :D mulla oli kans viime vklp serkun 18v synttärit ja kaikki ihmetteli kun olin sitte ainoa joka ei juonut, kun olivat vielä ostaneet kauheen läjän siideriä mitä juon kun mulle ei koskaan oikeen uppoo alkoholi mutta juhlissa voin sen pari siideriä ottaa, mutta niistäkin olen erittäin nirso :D no keksin oikein hyvä teko syyn, mulle ei kodin viereen mee yö bussia vaan olis vähän päälle kilsan matka kävellä ja yöllä en välttämättä yksin halua lähteä kävelemään ja kukaan kaveri ei satu olemaan autolla liikkeellä ni tulin omalla autolla että pääsen kotiin kivasti :D hyvin meni kaikille läpi :)
 
VÄSYMYS. Voi hyvänen aika sentään,.että mua väsyttää. Eilen, heräsin aamulla n. Klo 8, mutta torkuin sohvalla melkein kahteentoista asti. Sit käytiin kaupassa, tehtiin ruoka ja taas mä torkun klo 18 asti. Ysiin asti olin hereillä, menin sänkyyn katsomaan telkkaria ja nukahdin melko äkkiä ja nukuin aamuun [emoji33] [emoji23] täs on vähän niinko viikonloppu pilalla ku nukuin vaan, mutta kun ei pysynyt hereillä :/
 
Olisko jollain vinkata mistä sais edullisesti kivoja äitiysvaatteita? Esikoisen ajalta on tietty tallessa mutta farkut ja joku mekko ja pari siistimpää puseroa ois kivat. H&M:ltä mulla on suurin osa mutta nyt näyttää valikoima vähän köyhältä just työvaatteiden suhteen. Kovin kalliita en raaski ostaa.
 
Mä en oikeen osaa sanoo kivijalka liikkeitä mut mä oon katellu mammavaatteet.fi sivulta ja tällä hetkellä siellä on jotkut tarjouksetkin menossa samoten 9kk.fi siellä myös jotkut tarjoukset ainakin viikolla oli :)
 
Felicity, just tänä aamuna ajattelin samaa! toivoisin että nämä ekat kriittiset viikot olisivat jo menneet! Sitten ei (ehkä) ole enää niin päivän päälle. Onneksi maanantaina on varhaisultra, toivottavasti saadaan syke kuuluviin

Missä käyt varhaisultrassa? Mulla myös huomenna varhaisultra :) mitä sulla viikkoja?
 
J3nni, käyn Perhe-Artessa, toimipisteet ovat Lahdessa ja Helsingissä. Menen tuonne Helsinkiin. Mulla on laskurin mukaan mukaan huomenna 6+4 tai 6+6. Aikaa varatessa sanoivat, että ainakin 6+4 pitää olla täynnä, eli aika rajalla mennään. Toivottavasti tekin saatte ihania tietoja huomenna! :Heartbigred
 
Takaisin
Top