Elokuun rupattelut

Meillä ei tiedä vielä ulkopuoliset, koska olen joutunut käymään lääkärissä kovien alavatsakipujen takia. Epäilivät kohdunulkoista, joten ymmärtänette, että halutaan varmistaa, et kaikki on hyvin. Pyritään pitää tämä salassa niin pitkään, kuin masun kasvu antaa myöten. Ainakin ensimmäisen kolmanneksen.
 
Meillä tietää miun vanhemmat, sisko ja sen mies sekä miun kaks läheistä kaveria. Kavereille en olis muuten vielä kertonut, mutta heti plussaksen jälkeisenä viikonloppuna oli kekkerit joissa sitten olinkin kuskina.toisille isovanhemmille kerrotaan kunhan nyt ensimmäisessä neuvolassa käyn..
Hyvin on tarvikkeita onneks valmiina esikoiselta, että aika pienillä hankinnoilla pääsee.
Synnyttystä odotan jotenkin tosi innolla, vaikka eka oli pitkä ja vaikea.
Nimiä on pyöritelty mielessä ja hyviä vaihtoehtoja alkaa kehittyä.. [emoji4]
 
Meillä ei tiedä vielä ulkopuoliset, koska olen joutunut käymään lääkärissä kovien alavatsakipujen takia. Epäilivät kohdunulkoista, joten ymmärtänette, että halutaan varmistaa, et kaikki on hyvin. Pyritään pitää tämä salassa niin pitkään, kuin masun kasvu antaa myöten. Ainakin ensimmäisen kolmanneksen.

Mulla kans ollu tosi kovia mahakipuja ja pelkään, että on kohdunulkoinen :sad001 taustalla jo 3 keskenmenoa ja yks kohtukuolema. Ei jotenkin osaa yhtään rentoutua vaan stressaa koko ajan
 
Meillä tietää vain miehen äiti ja mun oma äiti. En häneen liiemmin yhteyttä pidä, mutta halusin tästä raskaudesta kuitenkin kertoa, kun niin pitkään ja hartaasti on toivottu ja odotettu. Äidin ainut vastaus oli "Kyllä se vielä kesken menee." En tiiä oonko mä liian herkillä vai mitä, mutta mä pahotin mieleni tosta enkä aio pitää siihen ämmään enää mitään yhteyttä. Tää, kun ei oo vielä ees pahimmasta päästä mitä se on mulle kaikkea sanonut. Niin ja tietty parhaimmalle ystävälle oon kertonut ja tytöllekin kävin haudalla asiasta kertomassa [emoji173]
 
Meillä tietää vain miehen äiti ja mun oma äiti. En häneen liiemmin yhteyttä pidä, mutta halusin tästä raskaudesta kuitenkin kertoa, kun niin pitkään ja hartaasti on toivottu ja odotettu. Äidin ainut vastaus oli "Kyllä se vielä kesken menee." En tiiä oonko mä liian herkillä vai mitä, mutta mä pahotin mieleni tosta enkä aio pitää siihen ämmään enää mitään yhteyttä. Tää, kun ei oo vielä ees pahimmasta päästä mitä se on mulle kaikkea sanonut. Niin ja tietty parhaimmalle ystävälle oon kertonut ja tytöllekin kävin haudalla asiasta kertomassa [emoji173]

Voi haaveilija, oon todella pahoillani, et oot joutunu kestää tommosia kommentteja. Kyllä tommosesta kommentista saa pahastua, oli raskaana tai ei. Oman mielenterveytesi takia pitäisin kyllä sun asemassas etäisyyttä tommoseen ihmiseen. Meillä on miehen lähisuvussa yks narsisti, jonka kans ei olla tekemisissä. Omalle mielerveydelle parempi näin.
 
Mekään ei kerrota kun vasta nt ultran jälkeen. Kuinkas moni aatteli varhaisultraa? Mä oon käynyt jokaisesta ja mietin, että pakko kai tästäkin käydä on :wink
 
Mun äiti tietää ja pari kaveria (tiesivät jo ennestään että yritys on päällä) sekä mies kerto yhdelle kaverilleen.

Meillä on kans pojalle nimi valmiina, tytöllekin ehkä :)

Täällä on esikoiselta jääneenä oikeestaan kaikki valmiina, vaippoja myöten, ainoa hankinta olis tuplat. Ja pakkohan sitä on jotain ihania vaatteita ostella sitten kun sen aika on.. :wacky:

Mä NIIN toivon että tämä käynnistyis itsestään, esikoinen käynnistettiin ja voimat loppu kesken kun synnytys kesti niin pitkään.. :dead: Kuulemma käynnistetyt supistukset on pahempia kuin itsellään alkavat, joten todella toivon että tällä kertaa menis helpommin..

Ei mennä varhaisultraan, tarttee koittaa säästää hiukan kun jään muutamaks kuukaudeks hoitovapaalle tässä välissä.
 
Mekään ei kerrota kun vasta nt ultran jälkeen. Kuinkas moni aatteli varhaisultraa? Mä oon käynyt jokaisesta ja mietin, että pakko kai tästäkin käydä on :wink

Mä oon miettinyt että olis kiva käydä varhaisultrassa kun esikoisestakin käytiin. Se olis niin ihanaa nähdä jo se pieni papunen siellä kasvamassa :Heartred nyt on kuitenkin rahat niin tiukilla että voi olla että jää tällä kertaa välistä :/ milläs viikoilla neuvolassa ne kuuntelee jo sykkeitä? En muista yhtään :confused:
 
Mä oon miettinyt että olis kiva käydä varhaisultrassa kun esikoisestakin käytiin. Se olis niin ihanaa nähdä jo se pieni papunen siellä kasvamassa :Heartred nyt on kuitenkin rahat niin tiukilla että voi olla että jää tällä kertaa välistä :/ milläs viikoilla neuvolassa ne kuuntelee jo sykkeitä? En muista yhtään :confused:

Esikoisesta kuunneltiin ekan kerran vasta nt-ultran jälkeen. Pitkä odotus edessä, meinaan kyllä tolla koti-dopplerilla koittaa kuunnella jo aikaisemmin :)
 
Aion odottaa neuvolan ultraan.
Kotidoppleri tekis mieli ostaa, mutta tunnen itseni ja ahdistun jos en saa niitä kuulumaan :/
 
Mä oon kans kuullu että käynistäminen on kokonaisuudessaan pahempi ku itse alkava synnytys. Mä taas pelkään että en ehi edes sairaalaan tän kanssa, esikoisen synnytys kesti kaikkiaan 8h ja siitä olin vaan 3h sairaalassa ja kuopus kesti kaikkiian tunnin ekoista suppareista ja supparit tuli 7min välein koko synnytyksen ajan ja kätilö ihmetteli miten tulee niin harvoin synnytyksessä :D sillon olin valmiiks sairaalassa kun pelkäsin että en ehdi, joten menin heti ku lapsivedet menivät, eli toisin sanoen en voi jäädä odottaa että sairaalasta annetaan lupa mennä... ja puudutuksiakaan en ehtiny esikoisen kanssa saamaan ja neidin kanssa en enää edes halunnut ja tuskin oisin ehtinytkään :D
 
Kaiken lisäks olin neidin kanssa siellä ihan yksin, en halunnut miestä synnytykseen mukaan, sairaalaan olisin halunnu, mutta ei ehtiny tuli sairaalaan mun kanssa, mutta lähti just hetki ennen synnytystä töihin, enkä ehtiny siinä enää ilmottamaan että nyt syntyy, seuraava ilmotus olikin sille että tyttö tuli :D me ei siis tiedetty etukäteen kumpi tulee kun ei suostunu neiti näyttämään :D
 
Paljonko varhaisultra suunnilleen maksaa ja tehdäänkö niitä kaikilla yksityisillä lääkäriasemilla vai vain jollain asiaan erikoistuneilla? Haluttaisi kovasti mennä, kun tän ensimmäisen kanssa on niin kovin malttamaton ilo!
 
Lacrima85 ai niin myöhään vasta kuunneltiin! O-ouu, mitenköhän jaksan odottaa ekaan np ultraan asti :rolleyes: toisaalta onneks on toi esikoinen touhottamassa kokoajan jotain niin menee aika nopeesti kun ei ehdi ihan kokoajan ajattelemaan tätä raskautta. :D

Jayy, huhhuh, nopeita synnytyksiä sulla ollut! Meillä esikoisen synnytys kesti 72h ja toivon niin kovin että tän seuraavan synnytys olis edes puolet tosta ajasta :D

Carex, meillä maksoi esikoisesta 100€ se varhaisultra Kaarinassa. Taitaa olla kyllä aika eri hintoja eri puolella Suomea :)
 
Niin ja hei toi sydänäänten kuuntelu riippuu kanssa vissiin neuvolasta, mulla kuopuksen kanssa jopa ultrattiin ekalla nla käynnillä ja esikoisen kanssa kuunneltiin sydän äänet ekalla kerralla :) ja silloin tällöin neuvolassa ultrattiin kumpaakin :)
 
Noniin. Työaamu alkoi sillä, että työkaveri kysyi onko jotain kerrottavaa. No, en minä osannut valehdella ja hän näki mun naamasta heti :O Hän kyllä tiesi yrityksestämme, mutta hällä itsellään oli just muutama kk takaperin keskenmeno, niin tuntui hieman "suolaa haavoihin"- tyyppiseltä kertoa hänelle. :/
 
Saa nähä kuinka kiire täällä tulee tokan kans, ku esikoisesta synnytys alkoi spontaanilla vesienmenolla 3 viikkoa etuajassa. Vaikka kaikki merkit näytti siltä, että yli menee ja nvllääkäriki oli ihan varma asiasta :joyful: En ollu pakannu edes sairaalakassia, mut luojan kiitos olin tehny listan etukäteen, mitä pakata! :grin Tässäki viisaampi enskerralla.... Synnytys kesti 15h josta ponnistusvaihe 15min...helppo homma spinaali-epiduraalipilvessä!! :laughing021
 
Toi on jännä miten noi yliaika ja etuaika veikkaukset heittää, mulla sanottiin esikoisesta että tulee etuajassa ja la oli 5.10 rakenne ultrassa sano että 21.9 ois uus la mutta ei muuteta kun ei vaihdu yli kahella viikolla, mut poitsu tuliki 8.10, mut oli kyllä iso jätkä 53cm oli siinä kiva sit ku turhaa hamstrannu niitä 50-52cm mut eihän ne tolle mahtunu 56 siinä ja siinä :D ja tässä kävi hauska sattuma tyttö tuli sitte tollon 21.9 tosin seuraavana vuonna :D
 
Tänään kerroin äidille, oli kyllä iloisesti yllättynyt ja onnellinen heti sen jälkeen kysyi vielä oliko suunniteltu vai vahinko :laughing001
 
Esikoinen syntyi 37+6, vedet meni kylläkin 37+4.
Kuopuksesta sit aattelin et varmana hänkin sit syntyy etuajassa, mut höpöhöpö, hän syntyi 40+5.
Esikoisen synnytys oli rankka imukuppisynnytys, hän oli naama edellä tulossa, napanuora kaulan ympärillä, sekä syntyi "elottomana" eli sinisenä eikä hengittänyt.
Kuopuksen synnytys oli kuin elokuvista, aamulla olin puol kuus synnärillä ja poika syntyi kahdeksalta, ilman minkäänlaisia ongelmia :)
 
Takaisin
Top