Elokuun kuulumisia

Täällä myös yks nakuilija. Suuttuu, kun edes näkee, että otan sukat tai housut esille.

Pottailua ei ole aloitettu, mutta tarkoitus olisi hankkia pian tutustumista varten. Olin ajatellut aluksi, että en lähde potattamaan vaan odottelen, että neiti haluaa itse mennä ja oppii ilmaisemaan hätää. Nyt kuitenkin mietin kestovaippoihin siirtymistä ja potattaminen unien ja ruokailun jälkeen vois vähentää sitten vaippapyykkiä. Täytyy tätä vielä hetki puntaroida.

Itse olen aina ajatellut, että lisää lapsia tulee. Toista ei ollut tarkoitus vielä hetkeen laittaa alulle. Pari päivää sitten kuitenkin ensimmäisen kerran ajattelin kuinka helppoa ja miellyttävää elämä olisi vain yhden kanssa verrattuna vaikkapa siihen suunniteltuun kolmeen :D Nähtäväksi siis jää miten tässä vielä mieli muuttuu.
 
---
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ei olla vielä pottaa kokeiltu, eikä edes ostettu :)

Meillä pukeminen on ollut jo yli kuukauden hirveetä venkoilua. Vaipatkin piti samoihin aikoihin vaihtaa housuvaippoihin kun ne on helpompi saada puettua venkoillessa. Se on jännä että nyt kun on alettu laittamaan taas ohkasta takkia ja pipoa päälle, niin ne saa kyllä pukea ilman ongelmia.

Jos olisi miehestä kiinni, niin toinen lapsi olisi jo varmaan tuloillaan (täälläkin haaveillaan pojasta). Mutta ajatuskin samanlaisesta synnytyksestä, niistä raskauden aikasista pahoista oloista, jatkuvasta väsymyksestä ja matalista verenpaineista, ei kiitos! Ainakaan hetkeen..täälläkin ikää vasta 27, että eiköhän sitä kerkiä myöhemminkin.

Ollaan eilen ja tänään käyty tutstumassa päiväkoteihin tässä lähikulmilla ja ensi viikolla lisää käyntejä.
Pitäisi nimittäin ensi pe mennessä olla hakupaperit sisällä jos meinaa tammikuun alusta haluta päivähoitopaikan.
On se vaan hankalaa toi päiväkotien valinta. Tai ehkä olen vaan liian vaativa sen suhteen….
 
Joo täälläkin mies jo kyselee, että koskas tehään toinen. Mä taas toppuuttelen, kun haluan ensin raha-asiat kuntoon ja itte en vielä jaksais uutta raskautta. Täytyy myöntää, että on kyllä vähän uutta vauvakuumetta jo pukannu jo mullaki, mut hillitsen hermoni :) ...vaikka ikää on jo 31v.

Meilläkään ei oo pottaa hankittu, enkä kyllä oo edes vielä miettiny koko asiaa :confused004

Me ei kyllä käyty tutustumassa päiväkoteihin vaan laitettiin vaan tohon lähimpään ykköshakemukset....onkohan se nyt kauheen paheksuttavaa :D Mä ajattelin, kun se on ihan uus päiväkoti nii ei oo mikää räyskä rakennus ja luotan, että kaikki päiväkodit on asiallisia paikkoja? Se on liikuntapainotteinen, joten ihan hyvä. Tosin nyt on vähän tätä paikkakunnalta muutto ideaa ollu, et saa nähä päätyykö tytsä tännepäin päivähoitoon ollenkaan. Sit jos muutetaan nii saa pieni olla vielä vähän pidempään kotona mun kanssa, kunnes löydän uuden työpaikan.
 
Ei kai se tutustuminen olekaan mitenkään hirveen yleistä :) mä vaan oon hirveen tarkka näissä asioissa.
Yksi kiinnostava päiväkoti (kaverillakin lapset siellä) olisi 20km:n päässä ja jopa sitäkin harkitsin kun tiedän sen olevan todella hyvä, haha :D

Oon joistain päiväkodeista kuullut negatiivisia kokemuksia, mutta ei se varmasti kovinkaan yleistä ole. Ja useampi hoitajahan siellä on huolta pitämässä. Myös perhepäivähoitopaikkaa olen miettinyt ja ottanut yheyttä alueemme perhepäivähoitoyksikön johtajaan…yksityisiä päiväkoteja on aika huonosti tarjolla tässä meidän lähellä.
 
Mä ilmottaudun nyt sitten kenties ensimmäisenä meistä...plussaa näytti viime viikolla :rolleyes:. Nyt siis vk6, la ois huhtikuun lopussa, joten ikäeroa tulee lapsille 1,5v. Pakko myöntää, et on tää hiukan sulattelua vaatinut, mut nyt alan olemaan jo sinut asian kanssa. Ja mä oo kuiten ens vuonna jo 33v., et ei tätä toista varmaan kovin kauaa ois voinu lykätä muutenkaan, varsinkin kun ensimmäinenkin otti aikansa ennenkuin ilmoitti tulostaan. Parin vuoden ikäerosta on puhuttu ja ei toi nyt paljon siitä poikkea. Mä toivon nyt vaan yhtä helppoa raskautta, synnytystä ja vauvaa kuin nää ensimmäisetkin on ollu :grin Nyt menen sit syyskuussa töihin puoleks vuodeks ja jään sit keväällä uudelleen äippälomalle. Kiva työnantajalle, mut minkäs teet... kunhan se tän vielä kestää, niin se riittää, meillä kun ei ole ollut enempää kuin kaks suunnitelmissa.
 
Niin mikä raskaus :smiley-angelic006, ts. ON sujunu ihan huomaamatta. Musta ei tunnu yhtään siltä, et olisin raskaana. Kaks testiä näytti kuiten plussaa ja mitään vuotoa ei ole ollut, joten kai sitä silti raskaana ollaan. Pitäis tänään soitella neuvolaan ja varata aika, jotta pääsee kuulemaan sydänäänet, sitten sen varmasti uskoo itsekin.
 
Voi vitsit! Onnea onnea! Nyt tuli täällä vaan entistä enemmän vauvakuume ...tai ikävä raskautta! :D Tein itsekin varuiksi raskaustestin, kun olo oli kuin raskaana olis, mutta miinusta näytti. Niinkuin arvelinkin kun ehkäisy kuitenkin kunnossa. Mutta kyllä sitä silti oli jollain tapaa pettynyt :P
 
  • Tykkään
Reaktiot: P_K
Juu, täälläkin pukkaa vauvakuumetta, mutta uskallus vielä hukassa, kun viime raskaus oli sen verran rankka kokemus. Hirvittää, miten selviää tuon täystuhon hoidosta pää vessanpöntössä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: P_K
Joo mullakin oli kuulkaa testin jälkeen yks uneton yö. Pohdin ummet ja lammet kaikki asiat maan ja taivaan väliltä läpi, et miten mä/me pärjään ja mitä työnantaja sanoo ja ja ja... Sit tulin siihen tulokseen, etten todellakaan ole ensimmäinen enkä ainoa nainen maailmassa, joka on ollut työelämässä ja joka on tehnyt lapset 1,5 vuoden välillä. Sit sen asian kans pysty pikku hiljaa alkaa elämään :)

Ja kyl mä/me pärjään, otetaan ne asiat sellasina kun ne tulee, sit kun tulee ja that's it.
 
Huh huh, kyllä on tämä elokuu mennyt aika vauhdikkaasti.
Pikku neiti on ihana ja hänelle tulikin vihdoin ne kaksi ensimmäistä hammasta, jee
Liikkuu tosi paljon ja kiipeilee ihan mihin vaan, yksi aamu neiti oli kiivennyt tiskikoneen luukun päälle :)
No sitten vauhtia on lisännyt pakkauspuuhat ja muuton/ remontin sumpliminen pienen kanssa.
Pakkaus on ollut kivaa, varsinkin kun on ihana pikku apuri joka purkaa perässä :)
Myöskin juttua tulee kovasti :)
No mutta nyt on saatu muutto/remontti projekti aloitettua ja olemme evakossa uudesta kodista viikon ja pienessä flunssassa.
No mutta sekavaa tekstiä( väsynyt)
Mukavaa syksyä kaikille :)
 
Takaisin
Top