Elokuun kuulumisia

Maanataina ois meillä sitten maitoaltistus. Saas nähdä miten menee. Ja meneekö tosiaan koko päivä..... =/ 

Odotan kyllä jo sitä että saan antaa pullosta maitoa! Ei varmasti ole pikkuneiti saanu tarpeeksi maitoa enää vähään aikaan.... :( Mitähän tapahtuisi jos niin jatkuu pitkään??? 

Ihmettelen kyllä sitä miksei ne voinu testata kaikkia allergioita nyt samalla!! Oon ihan varma että on muutakin koska nytkin on taas kunnon ihottumat vaikka oon välttäny maitoa ite, ja tytölle ei oo alotettu mitään uutta... Possua olen epäilly siitä asti ku se alotettiin... huoh..... 

 
iines meilläkin oli parisen viikkoa sitten maitoaltists, siellä menee se viitisen tuntia JOS ei oireita tule, jotenkin oli niin turhauttavaa istua vain, kun melkeimpä tiesimme että mitäöän maitoallergiaa tytöllämme ei ole. Jos oireita ilmaantuu niin altistus lopetetaan. Kannattaa varata virikkeitä lapselle sekä itselle mukaan sillä me ei ainakaa saatu poistua osastolta mihinkään, ei saatu edes sairaalan piha-alueella käydä kävelemässä. :( Mutta tsemppiä teille! =)
 
Teillä on siellä vähän toisenlainen linja kun täällä :) Me käytiin kahvilla ja käveltiin ympäri sairaalaa aina väleissä. Muistaakseni puolen tunnin välein aina annettiin lisää maitoa ja reilun kolmen tunnin kuluttua päästiin kotiin jatkamaan altistusta.

Sitten vaan kirjattiin oireita ylös ja aamulla soittelin sairaalaan ja lopeteittiin altistus.
 
Juu ei saatu poistua osastolta lainkaa, ei edes kahvilaan sairaalan sisällä mennä, oli niin tarkkaa. Puolen tunnin välein saatiin maitoa ja viimeisen annoksen jälkeen piti vielä odottaa 2h ennenkuin saatiin lähteä kotiin, oli tosi turhaitunut olo sekä itsellä että lapsella ja oli vielä kuuma päivä 30+ lämmintä eikä minkään näköstä ilmastointia koko osaastolla.
Kotona piti sitten vielä 5 päivää jatkaa altistusta ja sitten lääkäri soitti kotiin. Muttta onneksi se on ohi ja tyttöon terve =)
 

Maitoaltistus tehty! Me oltiin 8.15 sisällä ja 10.30 pihalla :D Onneksi selvittiin nopeesti eikä tosiaan menny koko päivää! Vartin välein annettiin maitoa ja koska tytsy sai reaktion jo pienestä määrästä niin kokoilu lopetettiin. Tunti odoteltiin vielä sen varalta ettei tule mitään jälkireaktioo. Sitten vaan paperit kouraan ja kassan kautta kotiin :) Näin siis terveystalossa. 

Huomena sitten kelaan hakeen korvausjutut ja apteekista maitoo ja vakuutuksesta rahat :) En osannu yhtään varautua siihen mitä tän päivän käynti maksaa ja onneksi löyty lompakosta luottokortti jolla sain lunastettua meidät pihalle ! :D 

Nyt sitten vaan toivotaan ettei muuta ilmaannu..... Pitäs päästä laajentaan ruokavalioo jo... Pitänee tosin odotella että ihottumat häipyy kokonaan. Ite oon nyt ollu munaton ja maidoton ja tällä mennään. 

Mitäs muille kuuluu?? 

 
Tänne semmoisia kuuluu,että Ninnille toinenkin hammas jo tullut..ihmeen vähän hampaat ovat vaivanneet..ei meinannut edes koko hampaita huomata muuta kun silloin kun neiti avasi suutaan syöttäessä.Eilen siskoni soitti että hänen muksulla vauvarokkoo,ja että sitä se kuume olikin ja näppylää ilmestynyt.Toivottavasti Ninni siltä säästyisi kun ei ole ollut kertaakaan pahemmin kipeä..muutaman päivän oli aikoinaan nuhassa vaikka muilla ollut kunnon flunssat.
Keskiviikkona 8kk neuvolalääkäri..saapi sitten lääkärin kanssa jutella lisää noista Ninnin munuais hommista kun joku mitään tietämätön virolaislääkäri meni kolminkertaistaa neidin lääkityksen vaikka viime käynnillä sairaalassa oltiin varauduttu koko lääkkeen lopetukseen kun ei mitää uutta ollut ilmennyt ja neidin vaiva niin pieni ja kasvun myötä ohimenevä.Koko aika joutuu Ninnin perään katsella kun kaikki kiinnostaa,,,ja tukea vasten koko aika yrittää nousta.
 
huh,olipa homma lukea kaikki tekstit mitä olitte tänne kirjotellu muutaman päivän sisällä. en oo jostain kumman syystä päässy tänne pitkiin aikoihin. täällä sitä nyt ollaan, siskon nurkissa lojumassa benjaminin kans synnyinseudulla. ei tietoa, et millon saadaan oma asunto. homeasunto on tyhjennetty ja olipa kiva lähtä sieltä ku ei tarttennu siivota!! :) toivotaan, että saadaan oma asunto pian. oon yrittäny ottaa ihan lunkisti, ja onneksi oon saanu paljon apua isältä, äidiltä,siskoilta ja veljiltä <3 suuri kiitos kyllä niille kaikille !! jospa tää elämä tästä kohta alkas hymyileen tolta kannalta ü
jovain, poika on tulossa, benjaminille pikkuveli. kovasti mahassa myllää ja potkii, viikkoja nyt siis 22+1. maha on jo v.a.l.t.a.v.a. ;p mutta antaapa olla ü

benjaminille puhkeamassa ihan just kolmas hammas, eli ensimmäinen ylähammas :) veikeän näkönen :) näyttää siltä, että saattaa kohta lähtä konttaan, jännästi hiissaa ittiä eteempäin tarvittaessa. yöt nukkuu hyvin, välillä on poikittain ja välillä väärinpäin sängyssä johon sitten herää itkemään. heti jatkaa unia kun on asentoa korjattu. itsekseen viihtyy välillä pitkiäki aikoja lattialla leikkimässä että saa touhuilla välillä omia juttuja ü nyt kuulostaa siltä , että tarttee äidin huomion, eli lopetan näin nopeesti.. ü
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne kuulumisia..

Meillä ollaan nyt muutaman viikon ajan noustu seisomaan ja onneks opittu myös laskeutumaan, eli ei pää kopsahtele enää koko ajan lattiaan :) 10kk neuvolassa mitattiin pituutta 73cm ja painoa 8870g.

Mulla alkaa työt parin viikon päästä ja on vähän stressiä kun ei ole vielä hoitopaikkaa. Joudun muutenkin kuormittaa mun äitiä tosi paljon koska mä oon kotona iltavuorosta vasta 21:30 eikä täällä ole vuoropäiväkoteja vaan kaikki sulkee klo 17.

Mies on yhä reissuhommissa, vaikka onkin nyt pitäny lomaa. Saas nähdä miten pikkumies suhtautuu siihen kun iskä palaa töihin eikä ookkaan enää joka päivä kotona. Entäs sitten kun mä meen töihin? Noh, kai se menee ihan hyvin...

Nyt tuli vaan omaa napaa, ehkä ens kerralla muutakin.. Niin, ja melelalle kovasti jaksuja kaiken keskellä!
 
Fjansku, toivottavasti saatte jotain kommenttia siellä neuvolassa tuohon munuaishommaan. Kuulostaa kyllä aika hurjalle, että lääkitystä on noin paljon nostettu.

Melela, kyllä aika menee nopeesti! Jo puoliväli raskaudessa ylitetty. Huimaa, kohta alkaa sullakin viimeinen kolmannes.

Nobody, tulee olee varmaan haastavaa aloittaa vuorotyö, päivähoito ja vielä siihen päälle miehen reissutyö. Meillä ei myöskään ole vuoropäiväkotia ja itse kun teen iltapainoitteista työtä, välillä kaipais sitä, että päiväkotiin voisi viedä lapsen vasta iltapäivällä ja hakea vaikka seiskalta. Meillä kun miehelläkään ei ole työaikoja. Iltatyö on muutenkin mun mielestä raskasta jo siitäkin syystä, että kahtena päivänä en näe poikia kuin aamulla. Tulen yleensä niin myöhään kotiin, että pojat ovat jo untenmailla. Toiseks mulla kun on raskaitakin jumppia vielä myöhäisessä illassa, käyn itse ihan ylikierroksilla tuntien jälkeen. Huonossa lykyssä en nuku seuraavana yönä kuin muutaman tunnin. Toivottavasti keho kohta sopeutuu taas työelämän rytmiin.

Mä lähden perjantaina Tampereelle taas kursseille. Saan siis kolme päivää olla perhevapaalla :). Saa nukkua, mennä valmiiseen pöytään syömään ja kuunnella asiaoita, mitkä oikeesti kiinnstavat. Voi myös mennä ihan itekseen lenkille, mikä on aivan mahtavaa!

Meillä Aleksi (8kk) kulkee jo kovalla vauhdilla tukia pitkin. Myös mopo on kova sana. Sen päällä on kiva kököttää. VIelä ei osaa polkaista sitä eteenpäin vaikka jalat sotkee kovaa vauhtia.
 
Kuulostaa haastavalta elämä vuorotöiden ja reissuhommien kanssa, vaikka järjestelykysymyshän se on :) Ja lapsi saa hyvässä lykyssä olla enemmän kotona kuin tavan päivätyössä käyvillä. Itse toivon, kun tuo mies hakee uusia töitä, ettei ois ihan sama työaika kuin mulla. Ei venyis hoitopäivät yheksään tuntiin. No pääasia, että töitä löytyis.
 
No,ei meillä neuvolassakaan lääkäri osannut sanoa mihinkään mitään..pyysivät vaan soittelee sairaalalle :( Ja kehtasvat viel edellisest sairaalareissust lähettää poliklinikka laskun..tekis miel soittaa sinne ja sanoo että ei me tyhjäst makseta :s koko aika vaan laskutetaan mutta mitään mistään ei tiedetä.
Mulle sanottiin neuvolassa että vois alkaa juottaa jo 10kk vanhana Ninnille maitojuomaa :) Mun sisko toi Ninnille maistiaisiks niitä Nestle Bonan uutuus jogurttei..niit myydään 4kpl pakkauksis ni eiköhän Ninni rakastun niihin tulisest.Alko jopa mua käskyttää että lisää pitää saada :)
Ei voi reppanaa hetkekskään jättää valvomatta koska muuten on kiieilemäs tukia vasten eikä toinen osaa ollenkaa viel mitään varoo.
Vähän alle pari viikkoa niin tiedetään,saako Ninni pikkusiskon vaiko pikkuveljen.Ajattelin ottaa hiukka sukupuolta selville kun meidän vaatteet on niin punaista ja pinkkiä,enkä viitsisi poikaa tuoda pinkeissä vaatteissa kotiin :) Sit saapi rauhassa laitella muksuille omaa huonettakin kun tietäs millasen siitä suunnilleen tekee.
 
Huhhuh. Meillä menneet iltanukutukset ihan hulluksi, tyttö on ihan adhd, ja itkee ja huutaa jos yritetään rauhotella ja laittaa sänkyyn nukkumaan. Menee pyörimiseksi ja koko ajan nousee seisoon. ja sit on ihan tosi ilonen ja naureskelee vaan ja hassuttelee kun annetaan peuhata. ei tästä tuu mitään. onkohan sillä kaikki ok?:( muuten kyllä hyvin voiva! onko muilla tällasta? meillä on miehen kans ihan puhti lopussa! Tyttö oppinut koko ajan paremmin liikkuun ryömimis-konttaus ja kävelyn saralla. siis tukia pitkin käveleen paremmin. taaperokärryillä menee kovasti:) ei kyllä sais ees vessassa käydä yksin kun tänäänkin kun sieltä tulin oli mennyt eteiseen ja söi mun kenkää joka oli jäänyt näkösälle! voi kun säikähdin.

fjansku: tosi ärsyttävä tilanne! laita ne lääkärit selkä seinää vasten, täytyyhän sieltä nyt jotain selkeetä tulla! ihanaa varmasti odotella toista, oon ihan kateellinen;)

oon kyl niin loppu noiden nukutusten kanssa erityisesti iltanukutuksien.....
 
ja varmaan huomaa tekstistäkin et se on väsyneenä kirjotettu!:D heh. jotenki sitä odottaa aikaa kun voi tytön kanssa keskustella niin tietää mikä auttais ym.
 
Meillä ei Ninnin kans oo ollut oikein noit mitään nukutus vaikeuksii..tosin lähiaikoina hiukka känkkäränkkä kun taitaa olla kolmaskin hammas tulossa.On vaan tullu huomattuu että kun neidin pitää päivisin ns.kiireisenä eli keksii kaikkee tekemist ja käy vierailuil,ni neiti sit iltalääkkeen ja puuron alkaa itte hieroo silmiää ja siit näkee et on nukkumaan meno aika. Meil ei oikein mitään ns.nukkumaameno aikoi oo.jos on nukuttu pidemmät päikkärit ni neiti mennyt jopa 15vaille 10 illal nukkumaan.ei kumminkaan anneta sen liian pitkään kukkua.Mun kaverit on ihmetelly sitä kun saan Ninnin aina helposti nukkumaa.Mut jotenkin se vaan on et ei olla ikinä nukutttu sitä tms.Laitettu vaan omaan sänkyyn ja toivotettu hyvät yöt,tutti suuhun ja unirätti kainaloon.Melkein heti tulee sit uni.
Silloin viimeks kun tuli siel sairaalal käytyy ni hyvä ettei lääkäri oikein suuttun mulle ku yritin alkaa vaatimal vaatimaa jotakin selkeyttä näihin asioihin.Mukavaa viimisillään vielä joulukuussa suunnata johkin munuais ultraan kuulemaan taas ei oota :(
 
niin siis välillä onnistuu tosi hyvin nukutus, eli just noin et viedään sänkyynja se on siinä. mut nyt erityisesti illat on olleet tosi vaikeita. tyttö on selvästi väynyt mut ei vaan sostu nukahtamaan, välillä se juo silmät ihan kiinni maitoa sängyssä(imetän) ja on ihan nukahtamassa mut yks kaks avaa silmät ja ponkasee ylös ja sit on kauheen villi ja ilonen,kikattelee väsyneen ja konttailee. ja sit kun yrittää et tulis takasin makulle, niin tulee ian kauhee huuto!
 ja ollaan kyl koitettu ettei mee liian väsyneeksi kun ekan kerran sänkyyn viedään ja sit toisaalta ollaan kokeiltu antaa valvoa niin myöhään kun vaan jaksaa, mut se menee sit ihan yliväsyneeksi ja kellonaika huitelee ties missä. ihmeellistä kun toi vaihe on ollut nyt joku aikaa, vaikka aiemmin meni tosi hyvin ja helposti unen saanti. toivottavasti helpottaa jossain vaiheessa. ehkä tää sit on vaan sitä kehityksen liittyvää?
 
Nii voihan toi olla just joku ohimenevä systeemi..mun kaverin yks muksu on semmonen et ei millää malta nukahtaa ja on tosi yliväsyn ja huutaa vaan ennen nukkumaan menoo.Myös mun siskon muksu joka on koht 9kk ni sil on vaikeuksii ton nukahtamisen suhteen.Suuttuu yli kaiken kun sen laittaa sänkyyn nukkumaan.Rattaissa joskus ovat kuulemma nukuttaneen kun muksu nukahtaa hyvin vähä kohoasennossa.Heitin sit ohimennen että jos kokeilee hiukka esim.peiton kans kohottaa päätyy että ei olis ihan makuuasennos,jos kerta hiukka kohoasennos tykkää olla. Josko semnmonen sit siel päin auttaa..en oo oikeen muistan kysellä.
 
No meillä oli tuossa jossain vaiheessa kanssa ihan kamalan vaikeaa nukkumaan meno ehkä parin viikon ajan. Siis vähän alle 9kk iässä.

Me alettiin sitten taas järjestelmällisesti unikouluttamaan, eli laulut tm. hyvänyön toivotukset ja sänkyyn. Siellä sitte annettiin huudella välillä tosi pitkäänkin, sitten jos huuto meni hysteeriseksi tai muuten hurjaksi niin käytiin rauhottamassa ja sitte heti taas takasin sänkyyn... Päivisin meni joskus lähes tunti että malttoi nukkua, illalla vähän vähemmin. Mutta nyt taas onnistuu vähän paremmin. Usein käy niin, että kun pojan laskee sänkyyn niin alkaa korvia raastava huuto, mutta sitten se rauhottuu melko nopeasti kun poika tajuaa että on nukkumisen aika.

Mutta sitten eikös tämä 9kk ole sitä eroahdistuksen aikaa, eli jos se vaikka vaikuttaa myös nukkumiseen? Ja meillä ainakin myös ne ponnahdukset ja mönkimiset siellä sängyssä. Me ollaan vaihdettu kokonaan matkasänkyyn, kun siellä ei saa päätään lyötyä pinnoihin tai jätettyä jalkaa väliin.

 
Moi,

Pitkasta aikaa paasin lukemaan teidan kuulumisia. Paljon on tapahtunut :) Meilla pojat kasvaa hurjaa vaihtua, kohta 10kk, miten tama aika oikeesti on menytkin niin akkia. Hieman poikien kehitykseta, hampaita on tullut, toinen konttaa toinen ryomii, molemmat kavelee puuta vasten, ja opittu laskeutumaan alas.Tykkaavat leikkia keskenaan, se antaakin minulle omaa aika esim. aamupala+kuuma kahvi ja mika hurjinta 8kk jalkeen otin ensimmaiset paivaunet, juurikin sen takia ku saan syotya hyvin ku pojat on hereilla...ennen poikien nukkumis ajat olivat minun syonti/suihku aikoja :D
Hurjaa ajatella, miten pojat on muuttunut, juurikin sen takia, etta he viihtyvat niin hyvin kahestaan...valilla nauravat niin kun toinen nykii toista jalasta. Mutta kylla itkuakin tulee, kun toinen haluaa mutistaa vahan kovemmin.

Meilla yolla viela herataan, yhteensa n.5-8 kertaa, toinen pojista herailee enemman. Imetan viela, eika kumpikaan ole suostunut tuttiin, joten varmasti osaksi kayttavat minua tuttina, mutta en valita, jostain vain saan sita energiaa jaksamiseen. Ensi viikolla saadaan toinen pinnasanky, joten tarkoittaa muuttoa omaan huoneeseen, katsotaan miten se menee...

Tama taisi menna nyt vaan omiin juttuihin, mutta luettua teidan juttua niin kaikilla meilla on aikalailla samoja tilanteita menossa, joten tsemppia kaikille :) Nyt nukkumaan.
 
Mukava kuulla Tuplinin kuulumisia pitkästä aikaa :)
Meillä on kans menossa raskas aika öiden suhteen. Oikeestaan koko kesä on nukuttu huonosti, poika heräilee yleensä useita kertoja yössä, vain silloin tällöin selvitään yhdellä herätyksellä. Tissiä en mielelläni öisin anna, kun yöimetys oli jo kertaalleen lopetettu. 
Siirrettiin poika nyt nukkumaan omaan huoneeseen, kolme yötä on kokeiltu vaihtelevalla menestyksellä :) Eka yönä herättiin vain kerran ja noustiin kuudelta. Toka yö meni täysin pipariks ja noustiinkin sit neljältä. Tää kolmas yö meni kolmella herätyksellä (vikalla jouduin antamaan tissiä, tais olla nälkä) ja kuudelta ylös. Hohhoijaa. Jos ottaisin pojan viereen aamuyöllä, nukkuisi varmasti 7-8. En nyt oikein tiiä, mitä tekisin...ja eihän tää kolme yötä vielä välttämättä kerro mitään. Jotenkin tuntuu, että nyt ois kumminkin oikea  aika alkaa nukkumaan omassa huoneessa enkä haluis antaa omalle väsymykselle periks. Poika kumminkin heräilee meiän huoneessa ihan yhtä lailla.
 
Takaisin
Top