Elokuun jutut

Sanoja

Piirimestaruustason postaaja
Se olis sitten jo elokuu. Vuosi sitten oli vähän erilaista.... :)

Meillä nukutaan yö edelleen heräämättä, mutta vauva on alkanut heräämään aivan tolkuttoman aikaisin. Eli tänään noustiin 5.30, yleensä aikalailla tasan klo 6. Ei ole merkitystä sillä, mennäänkö aiemmin tai myöhemmin nukkumaan, miten on päiväunet nukuttu, onko nukuttu monet päiväunet, onko syötetty yösyöttö... Kai tässä on kohta myönnettävä tappionsa. Onko muilla tällaista?
 
4kk hulinat! On myös täällä! Tänään hurrasin kun herätys oli vasta 7.30 ja tyttö nukahti kiukutellen tissille JO noin kasilta. Yleensä tytteli herää siinä 5-7 aikaan ja valvoo vähintään 2h niin että mä herään ja nukahtaa just kun olen henkisesti valmis nousemaan ylös. Ja tietenkään en saa itse nukahdettua uudelleen kun olen väsynyt, mutten tarpeeksi että osaisin nukahtaa. Onneksi päivällä on yleensä enemmän päikkäreitä jos yön nukkumiset on jääneet vähälle. Ehtii siinä itsekkin tirsat vetäistä, jos ei ole mitään ohjelmaa. Pitäs vaan opetella menemään nukkumaan samaan aikaan vauvelin kanssa. :rolleyes:
 
Täälläkin 4kk hulinat! Nora täyttää huomenna 5-kuukautta ja viimeisen kuukauden päivisin syöminen ollut yhtä taistelu, ja öisin sitten syö tunnein välein. Herää se yli 10 kerta öisin. Päivisin nukkuu max tunnein päikkäreit, en ehdi siin ajassa itse nukkuu päikäreitä. Aikamoinen väsymys :D. Toivottavasti kun alkaa enemmän saama sosetta ei heräiai aivan koko ajan öisin. Tänään mennä mökille viikoksi. Munki pitäisi mennä Norankaa samaan aikaan nukkuu mut jään aina vähään valvoo.
 
Meillä on ollu vissiin viime vkolla joku tiheän unen kausilaughing7 poju veteli päikkäreitä 2h putkeen ja illalla vielä toiset! Yö kestää nykyään n.12h ja syö 2-3krtaa. Tosin yleensä yksi syötöistä venähtää aina kun ei meinaa malttaa nukahtaa. Vkonloppuna päikkärit taas lyheni ja mennään 30min×3.

Poju on hoksannut äänensä ja "juttelu" on kiljumistalaughing1
 
Jonkin asteista hulinaa on. On nyt iltaisin ottanut pidemmät päikkärit,päivällä se puol tuntia,yön nukkuu mutta herää viiden aikoissa syömää ja siitä jatkaa hetken viellä unia.Tänää heräsin seittemältä vieressä kuuluvaan pulputukseen ja jokelteluun. Sit kun itse alkaa olla hereillä niin likka ottaakin eka aamu-unet. Jei.
Sinänsä ihan kivaa,että likka on hereillä enemmän ja tykkää katella maailmaa,mutta aika on niin rajallista tehdä mitään nykysin :shifty:
 
No mä mietinkin, että oisko noita hulinoita. Huomenna tulee 4 kk täyteen ja tätä on nyt jatkunut pari viikkoa (mutta meidän typy syntyi melkein pari viikkoa yliaikaisena). Öisin ei heräillä edelleenkään, mutta haloo, kuka järkevä herää klo 5.30??? Mä kanssa mietin aina sen ekan pari tuntia, että voi kun tässä jotenkin ite heräisi, sit tyttö käy nukkumaan ja oonkin hereillä. Just kun ois se mahdollisuus itelle käydä nukkumaan...
 
Ja voi että. Mua jurppii se, kun sanotaan että vauva tarvii hirveästi läheisyyttä ja syliä. Ja minä yritän antaa niitä. Mutta kun meidän typy ei viihdy sylissä, 5 minuutin jälkeen alkaa viimeistään hirveä vääntely ja kitinä ja päättyy raivostuneeseen huutoon. Niin yritä siinä nyt sitten tarjota toiselle läheisyyttä! Kylässä vieraillessa on oikeastaan ainoa tilanne, kun mun syli kelpaa, sielläkin siten, että katselee muita.
 
Mulle tulee huono omatunto jos vauva on pitkään yksinään tai en ole pitänyt koko päivää sylissä tms. Me hankittiin sellanen leikkihärveli lattialle ja vauva viihtyy siellä niin hyvin, ettei ilmoittele väsymyksestä tai nälästä kun vasta sitten kun tilanne on jo aivan katastrofaalinen. Sitten tulee itselle paha mieli kun ei tarkkaillut vauvaa ja hömpötteli jotain turhanpäiväistä. Onneksi sylikin kelpaa varsinkin jos pompottaa ja hytkyttää ja käveleskelee.
Mua jurppii se kun sanotaan, että vauvat nukahtaa väsyneenä milloin vaan ja minne vaan. Me ajeltiin täältä etelärannikolta Ouluun ja penska nukkui 4x 30 min koko matkalla. Takas tullessa 40min+ 1,5 h. Ja lopun aikaa kitisi tai huusi suoraa huutoa. Matka oli jotain 8h pysähdyksineen.
 
Meilläkin tyttö on sellanen ettei hirveesti viihdy sylissä, lattialla on kaikkein mieluimmin. Siihen olen kyllä tosi tyytyväinen että tyttö on nyt alkanut viihtyä kantorepussa. Me tehtiin just muutto isompaan kämppään, minä vein paljon tavaroita nokkakärryillä tyttö repussa. :)

Meillä oli joku viikon verran tota että tyttö heräs aamulla joskus 5.30-6.30, jännä miten vaikeeta oli itelle nousta siihen aikaan vaikka töissä ollessa herätys oli 4.50 :D nyt taas yöt menee niin että tyttö nukkuu 22-10 heräämättä ja päikkäreitä meillä ei nukuta kuin pieniä torkkuja pitkin päivää.

Vauvan kanssa on mennyt tosi hienosti mutta meidän 2 kissaa repii hermot riekaleiksi, ei päivää ettei jotai pahaa olis tehty tai hajotettu jotain. :sad001
 
Mulla kans menee hermo meidän kissaan. Se pyörii jaloissa ja meinaan kompastella siihen vauva sylissä ja öisin ei riitä että herään vauvan takia tunnin välein kun vielä kissakin alottaa kolmelta viimeistään sen shown että repii mattoo ja raapii ovee ja talloo mun päällä kun sille pitäis antaa ruokaa ja päästä pihalle...

Meillä poika on melkonen "mammanpoika" ollu alusta asti. Sylissä viihtyy siis tosi paljon, edelleenkin. Edellisiin kommentteihin sanoisin että ollaanhan me aikuisetkin erilaisia niin miksei vauvatkin. Siis että kai ne toiset viihtyy enemmän omissa oloissaan eikä tarvi sitä jatkuvaa sylittelyä. Ei siitä mun mielestä tarvi huonoo omatuntoa potea jos vauva selvästi itse ilmaisee ettei halua olla sylissä.
 
Niin, ei siitä varmaan pitäis huonoa omaatuntoa potea, mutta välillä silti sellainen on. Kun olisi kiva toista halailla, mutta kun ei viihdy niin ei viihdy. ITse olin kuulemma pienenä samanlainen. Nähdä pitää, eli viihtyy leikkimatolla ja sitterissä, mutta sylissä syömisen ajan ja röyhtäytyksen, sitten riittääkin.

Ootteko te muut poimineet paljon marjoja? Mä olen käynyt poimimassa tytön nukkuessa. Itkuhälytin päällä. Mun poimintamestat on siis noin 50 m etäisyydellä nukkuvasta tytöstä ja hänellä on aika vakiorytmi noissa unissa. Joten sen puoleen olen uskaltanut. Marjasato on ihan hirmuinen tänä vuonna! Ensi viikolla ajattelin tehdä tytölle mustikka-banaani-sosetta :)

Olen muutenkin pyrkinyt olemaan mahdollisimman paljon ulkona nyt, kun on vielä kesä. Kohta on se pimeä ja sateinen syksy eikä ulkona huvita olla yhtään.
 
Mustikkaa keräsin mökillä ollessa muutaman litran pakkaseen,kun sitä jo ennestään on.Sit olen tuota metsämansikkaa kerännyt omalta pihalta,kun meillä yksi penkki sitä kasvaa. Karviaista ja valkoviinimarjaa ja mustaherukkaa olis kanssa,jotta kai niitäkin tulee kerättyä.
 
Vitsit kun luulin, että kesä tuli taas takaisin ja kävin kirpputorilta ostamassa sortsipuvun ja pari T-bodia. Jummi mikä ukonilma ja vesisade tuli. En tiedä meneekö ostokset nyt hukkaan. Olis kiva pukea taas vähän kevyemmin kun vauva näyttää niin suloiselta hellevaatteissa.
 
Joo 4kk hulinaa ollu täälläkin!
Ja ne helpottaa kun vauvat oppii liikkumaan kunnolla :) sit ne vaan ryömii/konttaa ja tutkii ympäristöään. Hyvällä ystävällä 3kk vanhempi vauva niin se jo ihan erilailla viihtyy itsekseen, konttaa, tutkii, seuraa muiden touhuja...noooo toki kaikenmaailman muita vaiheita sitten tulee jatkossa :D
 
Butterfly, me lähdetään pojan kanssa mielellään kahville :) Oon monesti miettinytkin et ois kiva tavata taas pitkästä aikaa :)
 
En tiedä olisiko jo ensi viikko liian ajoissa, toiset voi olla vielä kesälomilla tai pitää taukoa foorumista..
 
Huomenna on pääkaupunkiseutulaisten miitti. Sinne saa tulla, jos kiinnostaa! :)
 
Takaisin
Top