elokuun jupinat

dreamer88

Puuhakas puhuja
johan tämä aika menee nopeesti :)

Tuntuu nyt kyllä että ei oo enää paljoa omaa aikaa.. kun tuo pikkunen kasvaa niin huimaa vauhtia ettei meinaa perässä pysyä. Mites teillä onko elämä ollut nyt kiireisempää kun vauva on oppinu paljon uutta?
 

Meidän poika on nyt lihansyöjä :) Aloitin tänään pehmeällä laskulla. Sekoitin puolet ruoasta kasvissosetta ja puolet liha/bataattisosetta. Hyvin upposi. Poika alkaa jo syödä ihan hyvin. Ainoa pieni huolenaihe on että hän juo vähemmän. Mutta se lienee normaalia. Meillä on ensi viikon keskiviikkona neuvola ja aion kysellä siellä enemmän.

Ja viime sunnuntaina hän sitten kääntyi ensimmäistä kertaa vatsalleen. Valitettavasti kumpi meistä ei nähnyt tätä, mutta yhtäkkiä hän oli vaan toisin päin!

Ja hän keksii joka päivä uusia ääniä ja ilmeitä. Uusin on nyt se että hän niinkun nyrpistelee nenänsä ja silmänsä ja sihisee innosta! Hih, kuullostaa hauskalta. Ja uusi hauska leikki oli kun poika oli sylissäni naama minuun päin, ja ojensin kielen ulos ja sitten vedin sen pikaisesti sisään, pienellä äänellä. Herrajestas että oli hauskaa!! Hän ja minä kikatettiin niin paljon että hän sai sitten hikan :)

Nyt ollaan taas kaksistaan päivisin. Mieheni 5 viikon loma päättyi :( On vähän tylsää. Ja samalla aloitin oman projektini: 20% elinpainosta pois helmikuun loppuun mennessä. Ei sokeria koko aikana (paitsi joulu ja omat synttärit tammikuussa), ja nyt elokuussa ei hiilareita laisinkaan, eikä alkoholia. Tulee ottamaan koville. Elokuun jälkeen sitten sallin itselleni vähän hiilareita ja joskus viiniä. Me mennään nimittäin naimisiin kesäkuussa ja haluan olla hoikempi morsian :)

Voikaa hyvin! Ihanaa että on vihdoinkin viileempää!

 
Joo on ollut aika lailla kiireisempää nyt kun on opittu niin paljon kaikkea uutta. Tuon tuosta kääntyilee selältä mahalleen ja toisinpäin ja hetken päästä saattaa olla monen metrin päässä leikkimatosta mihin jätin :) Kovasti yrittää ryömiä mutta eihän se ihan vielä meinaa onnistua, ja sekös alkaa tuskastuttaan. Sitten yks juttu mikä on nyt viikon ajan ollut,että ei viihdy oikein sitterissä. Tai viihtyy mutta ei siinä asennossa missä pitäisi. :D Heti kun laskee siihen niin neiti änkää itsensä selkä suorana istumaan ja vähän ajan päästä on jo naama varpaissa kiinni. Meinaa olla tuo syöttäminen melko ongelmallista, koko ajan pitää olla joku lelu jota heilutella ylhäällä niin ovelasti saan näin syötettyä. Melkosta hommaa :) Saispa ottaa syöttötuolin käyttöön niin varmaan helpoittais hommaa. Millonko sen muuten saa ottaa, puolivuotiaana ?
Sitten eilen otettiin testiin vaarin ostama hyppykiikku, voi sitä riemua! Suosittelen :)
Nukkumishommatkin mennyt vähä levottomiksi. Kun tähän asti on nukkunut selälleen aina, niin nyt kun oppinut kääntymään, niin monta kertaa yöllä saa olla kääntämässä neitiä mahalta selälleen. Ei sillä ettenkö uskaltaisi antaa niin nukkua, mutta kun tyttö herää itse siihen kun on mahalleen eikä ihan selvästi tykkää.
Välillä ollaan pidetty peittoa rullana pienentämässä sänkyä, mutta se nukkuminen on sitten niin ahtaan näköistä niin luovuttiin tästä. Eiköhän se tästä kun tottuu nukkumaan erinlaisissa asennoissa. :)
 

Päpätin: oletko koittanut säätää sitteriä taaksepäin, ettei hän pääse kampeamaan ylös? Syöttötuolin voi ottaa käyttöön kun lapsi voi istua ilman tukea. Iällä ei sinäänsä ole merkitystä. Casper esim täyttää ylihuomenna 6 kk mutta ei vielä istu kunnolla ilman tukea. Joten en ole vielä hankkinut syöttötuolia. Aion hankkia Stokken Tripp Trappin. Kallis on, mutta hyvä ja pitkäkäyttöinen.

Poika kääntyi taas vatsalleen. Olin suihkussa ja poika lattialla. Laittian lievä kallistus saattoi auttaa. En taaskaan nähnyt sitä, kun olin huuhtomassa hiuksia. Höh!

 
Olen koittanut, ja ei tykkää enää yhtään siitä makuuasennosta! Koko ajan änkeää itseään ylös. Ja sitten ku tuo sitteri on vähän erinlainen kuin yleensä, tollanen: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/5417/pl niin heittää koko ajan leikiksi siinä ja tosiaan heti ponkasee pystyyn itsensä kun siihen pistää. Kyllä neiti osaa jo niin hyvin istua, että melkein voisin kohta kokeilla syöttötuolia pehmusteiden kera.
 
meillä on jo käytössä ikean syöttötuoli.. ja muutenkin poika tykkää istua siinä. Tossa syöttötuolissa on tommonen vyö jonka voi laittaa kiinne.. mut ikinä ei oo tarttenu laittaa sen verran hyvä tuoli että ei pysty heilumaan siinä kun tuossa on tarjotin. Ollaan jo ainaki kuukaus istuttu tuolissa.
Niin ja pari kertaa istunu mitään tukea sohvalla.. tää istuu näköjään ennen kuin ryömii.
Paljon kehitystä lyhyessä ajassa..
 
Meillä käytössä Emma-syöttötuoli ja -pehmuste. Hienosti on ukkeli siinä istunu varmaan nyt ainaki kuukauden päivät. :) Syöttäminen vaan on helpompaa sitterissä, joten E lähinnä vaan hengaa syöttötuolissa meidän syödessä. :D

Meillä on nyt ruvettu pyörimään ihan hulluna. E siis pyörähti masulleen ja toisinpäin kk sitten, mutta nyt on vähän innostunut enempi. :D Ryömimään lähti kans tuossa viikonloppuna, onneks ei vielä hirmu kauas tuosta matolta oo ehtiny. Kauhulla ootetaan, kun pitää tätä olohuonetta ruveta raivaamaan lapsiturvallisemmaksi...

Täällä kans tykätään hirveesti lihasta! Kyllä nykyään vihannessoseetkin maistuu, kun vaan laittaa lihaa sekaan. :)
 
Nyt nopsasti jotain, yritän tulla pian uudelleen! Alkaa olla niin paljon huomiota vaativa topakka "täti", että jää oma aika suht vähälle! Ja kun O kans kierii huoneen päästä toiseen niin ei oikein voi jättää.

Hyppykiikku on suuri hitti! Todella suosittelen, saa rauhassa tehdä jotain omaa hetken kun toinen riekkuu "itsekseen".

Syöttötuoliopettelu aloitettiin neuvolan ohjeen mukaan tyynytuella. Hyvin toimii! Nimenomaan siis neuvottiin aloittamaan harjoittelu vaikka ei vielä istu omillaan.

jenni: O kans niiskuttaa hauskasti innostuksissaan. Varo jättämästä hiilareita kokonaan, sulla palaa elimistöstä lihakset eikä rasva! Mieheni veli on kymmeniä kilsoja päivässä pyöräilevä lääkäri, joka on ottanut todella paljon selvää asioista.

Uusia ilmeitä myös meidän likalla hurjasti...ihan hassu pikku apina.

Ruokailu sujuu sata kertaa paremmin nyt syöttötuolissa kuin sitterissä tai sylissä. Tyttö tykkää maistaa kyllä kaikkea mutta määrällisesti syö aika vähän kerralla. Olen kuumina päivinä juottanut vettä nokkamukista ruokailujen jälkeen. Neuvolassa pidettiin silti kaikkein tärkeimpänä sitä, että on säännölliset ruokailuajat ja syö yhdessä meidän kanssa kuin sitä, miten paljon kerralla syö. Tissiä päivisin 3-4 tunnin välein, yöllä välillä vaikka kuinka monta kertaa....aika levottomia öitä ollut.

Omat menot: Ystävän häissä olin yksin, kun mies hoiti vauvaa. Olin noin 8 tuntia poissa ja oli aivan maksimi, en oikein osannut rentoutua. Muuten noin kuukauden välein laitan kynnet, olen noin 2,5-3 tuntia poissa kerralla. Mun äiti ei edes suostu ottamaan yökylään alle vuoden ikäistä, hän on joskus lukenut, että yö/ikävuosi voi olla lapsi yöhoidossa.
Syyskuussa aioitaan mennä miehen kanssa yhdessä häihin, jolloin ollaan poissa ehkä juuri tuo 8 tuntia. Mun vanhemmat hoitavat vauvaa tuolloin.

Alkoholia en kaipaa ollenkaan, (siis lasillista ruoan kanssa enempää). Ehkä sellaista vapautta että kukaan ei halua multa mitään hetkeen. Ja että sais nukkua aamulla piiiitkääään. Ehkä nämä toiveet vois toteutuakin... :)

Ihanaa elokuuta!
 
Heipsrallaa...

Jenni...ihania kuvia...meillä oli pojalla samanlainen kokonaisuus päällä mun veljen synttäreillä tos kevällä kun casperilla tos 3kk kuvassa ...hih :)

Meidänki rakas on lihan syöjä ja on tykänny ihan hirveesti :)

Poika on kans alkanu pääseen eteenpäin sillai kierimällä ja jos saa otteen tuolin jalasta niin sen avulla vetää ittensä eteenpäin...erittäin hauskan näköistä :D

Nukkumis asennot... siis meillä poika jo noin 2 kuukautta kääntyny mahalleen ja se on alkanu nyt vasta häiritsemään unia... siis poika kun menee nukkumaan nukahtaa välillä kyljelleen tai mahalleen ihan hyvin mutta jos hän havahtuu yöllä niin tulee itku mut jos nopeesti pääsee kääntämään ja tutti suuhun nii jatkaa uniaan hyvin :)

 
Joo taidanpas tänään kokeilla tuota syöttötuolia, niin hankalaa tuo syöttäminen tuossa sitterissä että ei tuu mitään..
Kuinka monet päiväunet teillä nukutaan? Täällä vielä kolmet. Viimeset iltaunet on pakko ottaa vielä kuuden aikoihin, muuten on niin kärttyinen ja väsynyt jo joskus seisemän-kahdeksan aikaan,ettei meinaa mistään tulla mitään.
Eli näitten viimesten unien jälkeen jaksaa sitten valvoa vielä muutaman tunnin helposti ja iltapuurot syödään hyvillä mielin ja kylvyn kautta nukkumaan siinä yhdeksän jälkeen.

Meinaakos teistä kukaan viedä vauvoja vauvauintiin? Itse ilmoitin tytön tänäaamuna, uinnit alkaa 17.8. Meni uinnit kuin kuumille kiville, nimittäin kolmessa minuutissa esim. tuo keskiviikon ryhmä oli täysi! :D Mutta ehdin kun olin heti tasan 8.00 koneella ja silloin alkoi ilmoittautuminen.

Ihanaa kun ilmat ovat viilentyneet, pääsee tyttö nukkumaan taas vaunuihin pihalle.
 
Pitkästä aikaa taas täälläkin ehtii käydä  lueskelemassa :)

Meillä kaaos jatkuu kun kylppäri on remontissa, ja vähän hidasta tekeminen kun ukko iltatöinään sitä rakentaa.. Mut niin pitkällä jo että eilen päästiin ekaan suihkuun uudessa keskeneräisessä kylppärissä! :D

Meillä menee päivät tasaisen tappavaa tahtia, samat rutiinit joka päivä ja jos joku muuttuu niin poika on heti ihmeissään :)

kolmilla päikkäreillä mennään meilläkin, ja syöttötuolissa evästellään pöperöä joka päivä. Venkula vaan pyörii niin paljon että ei meinaa se perinteinen kaulaliina mahan ympäri-sitominen edes riittää...
Ja me osataan jo juoda vettä suoraan lasista!!! pullosta vesi ei ole maistunut missään vaiheessa ja nyt siirryttiin sitten tähän mukitouhuun, hyvin sujuu ja poitsu hokas homman heti! :)

kovasti jo edetään ryömimälläpyörimällävetämällä, eli tyyli on vapaa ja omaperäinen.
Opetus nro1; älä jätä liikkumaan opettelevaa vauvaa ja koiran vesikuppia samaan huoneeseen vahtimatta! Poitsu otti omat kylvyt kun kippas vedet nurin, ei tuo paljon haitannu vaan oli kivaa läiskyttää vesilammikossa keskellä keittiötä.... :D
 
Heipsan mammat!!

Jospa nyt tällä kertaa joutais kirjottelemaankin jotain. :)

Nukkuminen:
Meillä nukutaan kahdet päiväunet. Nekin on nyt lyhentyny, ennen nukku 2-3 tuntia kerrallaan, nyt n. 1,5-2. Nukkumaan menee illalla n. 21-22 ja herää sit aamulla 7.30-9 syömään, minkä jälkeen jatkaa unia vieressä klo 10-11 asti. Tää on musta niin hullua, että kun siirrettiin omaan huoneeseensa, niin yöt nukutaan sit putkeen ja vasta aamulla herätään. :D En ois uskonu, että näin helposti tää käy. Mutta nyt ollaan pari viikkoa nukuttu näin, joten ei tää varmaan enää oo tuuria. :D

E on oppinu ryömimään! Vetää käsillään itteään eteenpäin ja tänään ekan kerran oli repimässä jo kukan lehteä. :D Tästä se alkaa, tää vahtiminen ja kieltäminen! Istuu myös ilman tukea hetken, jos laittaa vaikka lattialle. Iso mies! <3

E täytti eilen puol vuotta, ja me juhlittiin sitä koko viikonloppu. :D Leivoin kakun ja meillä kävi sekä aikuis- että lapsivieraita la ja su. Oli kivaa! :)

Miehelle on nyt lupailtu töitä opiskelun ohelle etänä syksyn ajaksi ainakin. Tekee siis kotona. Keväällä valmistuu, ja vissiin jos hyvin menee, niin ois mahollista saada sitte ihan työpaikka siitä firmasta. Firma sijaitsee Oulussa, josta mies on kotosin. Ollaan mietitty sinne muuttoa jo jonkin aikaa muutenkin, halutaan pk-seudulta pois, ennenku lapsi/lapset menee hoitoon tai kouluun. Onks täällä muita oululaisia linjoilla kuin Adalmis? :) Haluaisin kokemuksia kaupungista ja siitä, minne kannattais lapsiperheenä muuttaa. Miehellä nyt on jotain hajua niistä "huonoista" kaupunginosista, mutta hänkään ei oo moneen vuoteen Oulussa asunu, niin tiedot on voinu vanhentua. Ihanaa, jos päästäis muuttamaan, toivottavasti työjutut onnaa! Toki harmittaa, kun tänne jää monet kaverit ja mammaryhmäkin, mutta joskus se muutto on kuitenki eessä...

Mulle on ehkä alkanu pukata pientä vauvakuumetta, koska olen alkanu miettiä uutta synnytystä. Ahistaa vähän se. Täähän syntyi sektiolla avotarjonnan vuoksi. Aukesin 10 senttiin ja ponnistin ja imukupilla revittiin jne. Nyt pelottaa, että jos seuraava ei synny alakautta, niin sitte en enää koskaan voi ees yrittää alatiesynnytystä. Tai tää kuvitelma mulla ainaki on, että 2 sektioo -> automaattisesti seuraavakin sektio. Lisäksi lääkkeellinen käynnistys ei vissin tule mulla enää kysymykseen, koska sillon supparit on paljo hullumpia ku luonnollisesti, jolloin on vaarana sektioarven repeeminen. Tosi hauskaa joo.. Ja jolleki oli lääkäri sanonu, että kaikille ei voida tehdä yli kolmea sektiota. Et se on sit piuhat poikki. En nyt luultavasti haluaiskaan yli kolmea lasta, mutta kiva, jos mielipidettään ei sais enää muuttaa jne. :/ En siis yhtään stressaa etukäteen tätä. :D
Keskiviikkona neuvola, pitää ehkä siellä kysellä lisää. Ja eihän se kakkonen vielä ois muutenkaan tulossa, jos muutto on keväällä, niin en halua sillon olla vielä raskaana. Ja muutenki haluan ton sektioarven kunnolla parannella, kun luin netistä kauhutarinoita. :D Tosi viisasta lukea niitä!
 
Käyn melkein päivittäin edelleen kurkkimassa täällä, mutta harvemmin jaksan sitten kirjautua ja kertoa kuulumisia. *laiskiainen*

Nukkuminen: Kaksilla päikkäreillä mennään. Yöunille poika menee n.20.30-21. Heräilee syömään 3-5 välillä. Yhden kerran siis. Sitten herätään noin kasilta (tänään tosin kello oli lähempänä ysiä!). Ekat päikkärit koittaakin sitten n.klo 10-11. Toiset päikkärit n.klo 14-17. Riippuu ihan päivästä miten menee. Minä oon tietenkin köllötelly pojan vieressä noi ekat päikkärit :) Ihanaa.

Liikkuminen: Juu, hulluna kieritään ympäri huonetta! Poikahan oppi selältä masulleen kääntymisen jo 2,5 kk:n ikäisenä (ja tasan kuukausi tuosta toistepäin), mutta jumittui sitten niitä vääntämään paikallaan moneksi kuukaudeksi.

Ilmeet: Meilläkin poika "niiskuttaa" ja "röhkii" innostuksissaan :D

Hyppykiikku: En uskalla hankkia. Siskon lapsella semmoinen oli ja tykkäs siitä kyllä tosi paljon. Lopulta neuvolan täti kielti sen käytön, kun lapsen jalat oli kasvamassa jotenkin "vinoon" tms. (En nyt tarkkaan muista miten se meni)

Vauvauinti: Ei mennä. Olisin halunnut. Mutta kaupungin uikkahalli on rempassa ainakin vuoden. Ja eikä meillä ole autoa. Toisiin halleihin olisi joutunut mennä kahdella bussilla. Ei bussipysäkillä seisominen talvipakkasilla hirveesti houkuttele juuri uimasta tulleena. (Ja kun hirveä laiskiainen kun olen, niin ei kyllä houkuttelisi nousta lauantai aamuisin uimaan, sitten kun töihin palaan)

Töihin paluu: Joko ootte ihmiset tämmöstä kerennyt miettiä? Me laitettiin jo kesäkuussa hakemus pojan tulevaan päivähoitopaikkaan. Tarkoitus olisi palata sorvin ääreen tammikuussa. Parhautta tietenkin olis, jos pystyis olla kotona siihen asti kun toinen täyttää kolme, mutta tämä rahatilanne ei oikein mahdollista sitä :(
 

Moikka!

Päivät ne vaan kuluu tosi nopeaan. Kesäkin tuntuu jo menneen ohi, vaikka on vasta elokuu. Meidän vauvatkin on jo puolivuotiaita. Voi kun ne vois pitää vauvoina aina vaan, en haluis et tuo pieni tuhisija kasvais enää yhtään.

Meillä on alkanut omaa luonnetta tulla esiin.  Yleisesti ottaen on hyvän tuulinen ja kiltti, mutta osaa olla myös temperamenttinen. Jos häneltä kädestä viedään joku tavara (esim. hammasharja), niin alkaa sellainen huuto että! Samoin kun laittaa vaunuihin tai turvaistuimeen vöihin niin pistetään hanttiin oikein kunnolla. Isosiskon hömpötyksiä jaksaa seurata silmä tarkkana ja hälle kyllä antaa ne makoisimmat naurut. Ja isosisko siitä innostuneena hömpöttää entistä enemmän. Ihana kyllä katsella heitä, heistä tulee varmasti hyvät kaverit keskenään.

Vauvauinti... ei mennä mekään. Esikoisen kanssa käytiin 3kk:n iästä noin puolivuotiaaksi. Aluksi oli helppoa, mutta sitten kun alkoi rytmiä tulla elämään, niin ei sopinut tuo aamu-uinti. Kun tyttö heräsi normaalisti kasin aikaan, niin vauvauinti aamuina olis pitänyt herättää jo ennen seitsemää. Samoin aamupuurot olis pitänyt syödä ennen uintia, mutta meillä oltiin niin huonoja muutenkin syömään heti herättyä että se uinti sitten jäi. Enkä nyt tämän uuden kanssa meinaa samaa ruljanssia aloittaa, kun ikää on jo kohta se puoli vuotta. Ja tosiaan niinkuin Mad kertoi niin uimahallikin on rempassa.

Päiväunet... Meillä nukutaan vaan yhdet vaunuissa ulkona klo 11-> 3-4tuntia. Iltapäivällä saattaa pienet vartin tirsat ottaa jossain välissä ja sitten ysiltä yöunille. Mutta jos vähänkin päivän rytmi poikkeaa normaalista ja ei pääse nukkumaan normi aikaan, tai ollaan liikenteessä niin että nukkuu autossa, niin silloin unet jää lyhyemmiksi ja pätkittäisiksi. Sitten ollaan niin väsyneitä illalla jo 18.30. Väkisin yritän pitää hereillä ja ennen kahdeksaa sitten nukahtaa yöunille niille teilleen. Jotenkin ois kivempi et nukkuis ne kahdet n. parin tunnin tirsat, mutta meillä tää rytmi vaan on mennyt näin.

Hyppykiikku... Sellainen on tuolla vintillä, mut ei ole vielä kokeiltu. Esikoinen siinä viihtyi hyvin lyhyen aikaa, ehkä kuukauden päivät sitten jo kyllästyi. Täytyis varmaan viritellä joku päivä.

Liikkuminen... Meillä lähdetään ihan kohta ryömimään. Jaloilla jo työntää eteenpäin mutta käsillä ei hoksaa vetää. Taaksepäin kyllä menee ja välillä on jumissa jossain tv-tason alla.

Töihin paluu... Argh! Ahdistaa ajatuskin. En kyllä ole menossa vielä vuoteen. Ensi vuoden syyskuussa tähän tietoon palailen. Mutta jos jostain saan rahaa, niin mielelläni olisin pidempäänkin. Tai toinen vaihtoehto olisi tehdä lyhyempää työviikkoa, mutta se ei taida nykyisessä työpaikassa olla mahdollista. Tässä on vielä hyvin aikaa katsella, jos jotain muuta työtä olisi tarjolla.

No, tulihan taas tekstiä. Mukavaa loppukesää kaikille!

 
Joskos tämäkin laiskiainen tässä vihdoin jotain kuulumisia päivittelisi...Olen kyllä aina silloin tällöin käynyt lueskelemassa. Meidän pöhkistypy täyttää 6kk vasta parin viikon päästä ja tällaisia meillä nyt:

Syöminen: Mennään vielä täysimetyksellä. Kerran olen antanut maistaa perunaa ja kovasti hän oli siitä innoissaan. Ajattelinkin, että kun näyttää herkkyyskausi olevan, niin ensi viikolla alkaisin enemmänkin maistattaa ja sitten ihan kunnolla aloitettaisiin kiinteet viikkoa ennen puolivuotissynttäriä. Syöttötuoli ja lusikat ja laput on hankittuna ja oon itse malttamattomana odottamassa uusia juttuja. Mutta mikäs kiire tässä toisaalta, kun lapsi kasvaa hyvin ja onhan imetys toisaalta niin helppo tapa ruokkia. Kaipaan vaan itse "kunnon" ruokailuja ja sitä kautta struktuuria ja ryhtiä päivään. Ehkä myös omaan syömiseen. Soseita ajattelin sekä tehdä itse, että ostaa tarvittaessa. Silleen rennosti :)


Nukkuminen: Päiväunet on kok kesäajan olleet vähän miten sattuu, mutta toisaalta me ollaan eletty kuin pellossa koko perhe muutenkin. Rupean rakentamaan rytmiä nyt kun arki alkaa. Pääsääntöisesti tyttö nukkuu mielestäni päivällä liian vähän (yhteensä 2-4h). Taistelee unta vastaan ja jotkut päivät on yhtä itkunsekaista nukuttamista. Väillä taas hän itse nukahtaa vähän ähkäisten ja posottaa pari tuntia putkeen. Yöt menee 1-2 syötöllä yleensä ihan hyvin. Varsinkin, kun vauva on alkanut nukkua myös vatsallaan. Meillä mennään nukkumaan 20.30 - 21 ja tyttö herää 6.00-8.00. Mutta yli kasin ei kyllä nuku koskaan. Tyypillisimmi noustaan puoli seiskalta, mikä on ihan ok. Meillä nukutaan pinnasänky sivuvaununa ja nukahdetaan iltaimetykseen. Pitäis varmaan alkaa vähitellen tuohon nukahtamiseenkin luoda muita rutiineja..........noin se menee vaan niin helposti.....

Liikkuminen: Käännytty selältä vatsalle on jo pari kuukautta. Tällä viikolla on osoittanu ryömimisen merkkejä. Mönkii sujuvasti akselinsa ympäri, mutta ei hirveesti eteenpäin. Nousee välillä suorille käsille. Alkanut viihtyä myös lattialla vähän paremmin ja se on kiva se. Istuu hyvin sylkyssä, mutta ei ole vielä selkä siinä kunnossa, että jaksaisi syöttötuolissa pysyä. Äiti ei taas jaksaisi odottaa!!! Mietin, uskallanko jo kohta ottaa ratasosan käyttöön ilman kantokoppaa, jotta saisi toinen olla vähän pystymmässä. Maailma kun kiinnostaa.

Ilmeet: Hymy on herkässä. Nauru on ihanaa!!! Ja kielen näyttäminen varsin lystikästä.


Vauvauinti: Me mietittiin pitkään tuota vauvauintia, mutta tultiin nyt siihen tulokseen, että ehkä ei kuitenkaan. Olisi varmaan kannattanut aloittaa aikaisemmin ja me taidetaan olla vaan niin laiskoja, että uimiseen liittyvät suihkuhärdellit sun muut ei houkuta. Muskariin sen sijaan ollaan menossa, kun sellainen löytyi läheltä.

Töihin paluu: Mietin vielä, menisinkö piipahtamaan, kun tytön isä jää isakuukaudelle. Jatkan kuitenkin sitten kotona jonkin aikaa, kun siihen on mahdollisuus. Voisi olla kiva tehdä kuitenkin vähän jotain hoitovapaankin aikana. Pitää tiedustella mahdollisuuksia töistä.

Mutta kaiken kaikkiaan ihanaahan tää vauvan kanssa eläminen on ja aina vaan ihanammaksi muuttuu. On myös hyvä mahdollisuus hioa omi ominaisuuksia, olen huomannut :)
 
mimmu87: Me asutaan oulussa, tarkemmin kaakkurissa ja ainakin tätä paikkaa voin suositella. Tietty täälläkin on semmosia osoitteita mihin en lähtis, mutta ainaki tää missä me asutaan on tosi kivaa aluetta! Täällä kaakkurissa on muutenkin kaikki palvelut lähellä, koulut, päiväkodit, kaupat,pankit vaikka mitä! :)
Jos täältä muutettais pois niin seuraava asuinpaikka vois löytyä kempeleestä,kastellista tai knuutilankankaalta, hyviä paikkoja. Itse en lähtis toppilaan tai rajakylään. Kaukovainiokin mennyt aika huonoon suuntaan nykyään, vaikka siellä olen lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt. Siinäpä jotakin :)

Vauvauinnista vielä.. Kävi niinkin hyvä tuuri että päästiin ryhmään joka ui 17.10, eli tosi passeli aika.. Eilen kävin infossa ja kuulosti mukavalta. Jännä vaan, kun aattelin että se ikäraja on tosi tarkka siellä, niin kuulema aina yksvuotiaaseen asti voi tulla, jos sukellusrelfeksi on lähtenyt niin se opetellaan. :)

Tänään aloitellaan lihansyöntiura broilerin jauhelihalla, saapa nähä miten uppoaa, on nimittäin alkanut nirsoilemaan kasvissoseelle, mutta puuro on suurta herkkua! :)
 

Huoh! Vuoristorataa mennään. On niin ihania hetkiä, mutta sitten on hetkiä kun oikeesti mun on vaan pakko mennä pois! Syömisessä tulee näitä mustia hetkiä... Joskus kaikki menee ihan jees, joskus hän ottaa 2 lusikkaa, ja sitten alkaa kiemurtelu, syljeskely, huuto ja kädet suuhun, kädet kaikkialle = ruoka kaikkialla!! AAARGH!

Mutta sitten iloitaan tosi paljon kun hän nauraa jo paljon, keksii itse hauskoja juttuja, ja on pirteenä!

Vauvauinti: en jaksa! Ja ajat ei sovinneet meille. Kyllä se oppii uimaan :) Ehkä mennään johonkin muskariin?

Töihin: mikä?? Aion olla kotona vielä puol vuotta, sitten mies jää kotiin puoleksi vuodeksi. Olisin mielellään itse koko ajan (1,5 v) kotona, mutta ellemme voiteta lotossa, niin mun on mentävä takas töihin (mulla on se korkeampi palkka meidän perheessä).

Liikkuminen: kääntyi vihdoinkin vatsalleen!!! Pari päivää ennen 6 kk päivää. Hilaa itseensä eteenpäin ja selällä sitten liikkuu niinku mittarimato konsanaan.

Nyt jatketaan nukuttamista.... 

Ai niin - mun tehokuuri: eka viikko - 3 kg!!!!

 
päpätin: Kiitos vinkeistä! Kaakkuri näytti kivalta, kun käytiin siellä viime reissulla CM:ssä. Pitäis vaan tosiaan tietää ne hyvät alueet ja talot siellä, kun mäkin oon kuullu niistä levottomista taloista... Ja Kempelettä ollaan tosiaan kans mietitty! :)

Meillä mennään jo, ja lujaa! :D Kukan lehteä on kiva repiä, samoin koiran luuta jyrsiä. Myös isin takaovelle unohtamat lenkkarit oli kivat tutkia suulla. Ja meillä saa olla silmät selässäkin. :D

Töihinpaluu: Menen tällä viikolla töihin täyttelemään loma-anomuksia. Eli tarkotus ois nyt sit vissiin olla ainaki ens vuoden elokuuhun kotona. Ollaan ajateltu, että meillä ei vielä oo mitään lainoja tai muuta, seuraavan lapsen kohdalla tilanne voikin olla sitte jo ihan eri, jolloin ei ehkä oo varaa jäädä hoitovapaalle. Ja muutenkin, töihinpaluu ei vois tällä hetkellä vähempää kiinnostaa. :D Kituutetaan menemään, niin me ollaan tähänki asti tehty!
 
mimmu87: Hyviä alueita kaakkurissa on metsokangas, joka ei enää kaakkuria varsinaisesti ole mutta ihan vieressä kumminkin, uutta aluetta missä asuu paljon lapsiperheitä.
Myös kaakkurin kiviniemi ja metelinkangas on hyvää aluetta.
Huonoimmat asuintalot löytyy sitten ihan siitä cittarin vierestä, ja muutama osoite johon en itse muuttais pesätie,siipikuja ja vasamatie.

Töihinpaluu..Ei kiinnostais ei niin yhtään, mutta jos mies ei pääse syksyllä töihin niin se on itsellä lähdettävä marraskuussa ahertamaan ja mies jää koti-isiksi. :)
 
Takaisin
Top