Elokuun eloja

Kääntöyritys tehty ja yritykseksi jäi. Sen verran vastarannankiiski, ettei todellakaan halunnut kääntyä. Toimenpide on kyllä kivuton, vaikka mulla veivasivat n. 20 min, vaikkei tietenkään mikään miellyttävin mutta hyvin voisin mennä uudelleen. Nyt sitten odotellaan aikaa lantion magneettikuvaukseen ja sen tuloksien jälkeen joko synnytetään perä edellä tai tehdään suunniteltu sektio. Onhan tietty mahdollisuus että kääntyy vielä itse kun on härnätty, mutta epäilen :D
Ei muuta kuin spinning babies harjoitteita sitten :grin
 
Harmi ettei kääntynyt. Mutta jospa hän kääntyisi sitten omia aikojaan vielä, ja oon kyllä kuullut paljon positiivista pt-synnytyksistä [emoji4] vaatii kuulemma vähän enemmän mutta on täysin mahdollinen kuitenkin. Tsemppiä:) mun täytyy jännätä vielä viikon verran...

Toivotaan että kaikki sujuu hyvin jos ei kääntymään suostuisikaa. :) Tsemppiä sulle ens viikkoon ja toivon parempaa tuuria kun meillä:)
 
Löytyykö muita hyvävointisia, joilla riittää kerrankin päivällä aikaa käydä viime hetken shoppailureissuilla, kahvilla, kirjastossa ym.? :)

Vähän kyllä illalla väsyttää normaalia enemmän, jos on ollut päivän liikkeessä, mutta muuten pystyy ihan nauttimaankin näistä vapaista.
 
Löytyykö muita hyvävointisia, joilla riittää kerrankin päivällä aikaa käydä viime hetken shoppailureissuilla, kahvilla, kirjastossa ym.? :)

Vähän kyllä illalla väsyttää normaalia enemmän, jos on ollut päivän liikkeessä, mutta muuten pystyy ihan nauttimaankin näistä vapaista.
Minä :) Ei voi valittaa. Tuntemuksia toki on, mutta ei estä lähtemästä ja tekemästä :)
 
Joo kyl me käytiin eilen ikeassa ja me eristetään yläkertaa parhaillaan niin sielläkin tulee kyykättyä päivittäin. Nurtsinleikkuu ja sen sellainen on mieltä piristävää. Siis on mul aika pahoja liitoskipuja, ishiaskipuja ja supistaa paljon mutta voin kuitenkin psyykkisesti parhaiten itse, ku pääsee vähän tekemään välillä. Joten teen niin kauan ku kroppa (lue maha) kestää :)
 
Kyllä täälläkin näin pitkälle oon päässyt ilman erikoisia kipuja/oloja ettei voi jotain tehä. Enempikin laiskottaa. Tänään pitempi reissu jossa kokoajan istunut(neuvolassa) seissyt kirppareita. Nyt päikkärit otin kun väsytti viikonlopun reissukin vielä. Kuulemma oli jo vähän auennut ja puoli pehmeä ja muistaakseni lyhentynyt. Lupaili ettei yli menis mutta toivonkin niin. Sais jo syntyä. Itse syntynyt tästä viikon päästä. Mietiskelin että voisin jo miettiä sairaala kanssin pakkausta
 
Ei täällä niin hyvävointisia olla, mut ripsihuollossa ja kirppareilla tänään käyty. Porukat on nyt päivystämässä mun lähtöä, niin on ihana kun on auto käytössä ja pääsee itsekseen humputtelemaan. :)
 
Mä menisin ja tekisin ellei flunssa olisi kaatanut sängyn pohjalle :/ Todella turhauttavaa olla raskaana ja kipeenä. Normilääkityksellä tää menis varmaan parissa päivässä ohi mutta nyt kun ei Buranaa eikä yskänlääkkeitä ottaa, vaikka kotikonsteja jonkin verran kokeileminen, niin venyy varmaan pariin viikkoon :/
 
Sun89, toivottavasti hellittäisi aiemmin! Tuo on just pahinta raskaus- ja imetysajan sairastamisessa kun ei saa oikein mitään lääkkeitä käyttää :sad001
 
Mitä ihmettä voisin käyttää yskäkohtauksiin? Onko esim. eukalyptus pastilleista haittaa? Pelkkä veden lipittäminen ei tunnu auttavan kun kurkkua alkaa kutittaa ja yskittää.
 
Yskään puhdasta hunajaa lusikallinen. :) tai imeskelee jotain mynthoneita. Jotain mistä tulee lima kurkkuun niin helpottaa kutinaa.
 
Kääntöyritys tehty ja yritykseksi jäi. Sen verran vastarannankiiski, ettei todellakaan halunnut kääntyä. Toimenpide on kyllä kivuton, vaikka mulla veivasivat n. 20 min, vaikkei tietenkään mikään miellyttävin mutta hyvin voisin mennä uudelleen. Nyt sitten odotellaan aikaa lantion magneettikuvaukseen ja sen tuloksien jälkeen joko synnytetään perä edellä tai tehdään suunniteltu sektio. Onhan tietty mahdollisuus että kääntyy vielä itse kun on härnätty, mutta epäilen :D

Täällä http://www.jaga.fi/vauva-peratilassa-mita-teen/ esimerkiksi hyvin infoa spinning babies -harjoituksista, kannattaa kokeilla jos vaan pystyy liikkeisiin. Mulla ei esikoisen kohdalla toiminut, jääräpää kun oli. :grin Jännitin loppuraskaudesta ihan älyttömästi soittoa magneettikuvauksen tuloksista ja sitten se helpotus, kun kuulin lantion mittojen olevan ok alatiesynnytykselle! Mutta kyllä sai aina äitiyspolin kontrollissa vakuutella, että joo haluan edelleen synnyttää alateitse; pt-synnytyksissä kun se äidin tahtotila ja päättäväisyys ovat ensisijaisen tärkeää.
 
Täällä http://www.jaga.fi/vauva-peratilassa-mita-teen/ esimerkiksi hyvin infoa spinning babies -harjoituksista, kannattaa kokeilla jos vaan pystyy liikkeisiin. Mulla ei esikoisen kohdalla toiminut, jääräpää kun oli. :grin Jännitin loppuraskaudesta ihan älyttömästi soittoa magneettikuvauksen tuloksista ja sitten se helpotus, kun kuulin lantion mittojen olevan ok alatiesynnytykselle! Mutta kyllä sai aina äitiyspolin kontrollissa vakuutella, että joo haluan edelleen synnyttää alateitse; pt-synnytyksissä kun se äidin tahtotila ja päättäväisyys ovat ensisijaisen tärkeää.

Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla kuinka jääräpää meillä on :D kyllä se kaikkien kuulopuheiden perusteella pt-synnytys on ihmisten mielestä hullun hommaa, että nyt vaan jännityksellä lantion magneettikuvausaikaa ootellessa!
 
Muokattu viimeksi:
Lantion magneettikuvaus tehty ja lääkärin kanssa tultu siihen tulokseen, että suunnitellulla sektiolla mennään, ellei tietty pieni päätä yllättää ja kääntyä, mitä kyllä suuresti epäilen. Hieman jännittää ja mietityttää koko toimenpide, mutta turvallisempi toimia näin.
 
Lantion magneettikuvaus tehty ja lääkärin kanssa tultu siihen tulokseen, että suunnitellulla sektiolla mennään, ellei tietty pieni päätä yllättää ja kääntyä, mitä kyllä suuresti epäilen. Hieman jännittää ja mietityttää koko toimenpide, mutta turvallisempi toimia näin.

Täällä kans tänään todettu, että perätilassa viihtyy ja ei onnistunut kääntö! Uusi kontrollikäynti 1,5 vkon päästä, jos olis kääntynyt.. Sektioon varattiin nyt alustavasti aika, kun lääkäri vähän epäili että pään mitan vuoksi ei välttämättä onnistuis ja itse olin kans kallistunut sektion puoleen. Ihan vauvan turvallisuuden vuoksi. Vähän itseä tietty harmittaa, mutta minkäs näille voi..
 
Täällä kans tänään todettu, että perätilassa viihtyy ja ei onnistunut kääntö! Uusi kontrollikäynti 1,5 vkon päästä, jos olis kääntynyt.. Sektioon varattiin nyt alustavasti aika, kun lääkäri vähän epäili että pään mitan vuoksi ei välttämättä onnistuis ja itse olin kans kallistunut sektion puoleen. Ihan vauvan turvallisuuden vuoksi. Vähän itseä tietty harmittaa, mutta minkäs näille voi..

Mut niinkun todettu, että vauvan turvallisuuden vuoksi paras taipua sektioon vaikka itteään kuinka harmittais.. Mulla harmistus alkaa jo olee helpottamaan päin, mut jännittäähän se sektio ja onhan siinäkin hyvät puolensa.
Onks teillä koska sektio suunniteltu, jos saa kysyä? :)
 
Mut niinkun todettu, että vauvan turvallisuuden vuoksi paras taipua sektioon vaikka itteään kuinka harmittais.. Mulla harmistus alkaa jo olee helpottamaan päin, mut jännittäähän se sektio ja onhan siinäkin hyvät puolensa.
Onks teillä koska sektio suunniteltu, jos saa kysyä? :)

Juu vauvan turvallisuus on tärkein! Mulla suunniteltu sektio on 18.9 eli reilun 2 vkon päästä [emoji4] 11.9 on vielä kontrolli, josko ois kääntynyt.. Mutta itse en jaksa siihen uskoa, kun on niin kauan viihtynyt perätilassa! Koskas teillä sektio edessä?!
 
Juu vauvan turvallisuus on tärkein! Mulla suunniteltu sektio on 18.9 eli reilun 2 vkon päästä [emoji4] 11.9 on vielä kontrolli, josko ois kääntynyt.. Mutta itse en jaksa siihen uskoa, kun on niin kauan viihtynyt perätilassa! Koskas teillä sektio edessä?!

Meilläkin tietty kääntymisen mahdollisuus ilmassa, mut en jaksa miekään siihen uskoa. Meillä suunniteltu sektio tasan viikon päästä, eli 8.9. Viikko aikaa tehdä kaikkea valmiiksi esim. Yläkerran remonttia että sais makuuhuoneen edes sinne, kun leikkauksen jälkeen melkoiset nostorajoitukset. :)
 
Takaisin
Top