Elokuun eloja

Kyllä sitä meikäläiselläkin alkaa ressi kasvaa. Meillä tilanne, että asutaan nyt yksiössä miehen kanssa ja omakotitalon rakennusprojekti on käynnissä. En pysty mitään valmistelee. Täällä kotona kaikki vauvan tavarat somassa pinossa nurkassa. Pinnis ja muut miehen vanhempien luona, missä tilaa enemmän. Sopii vain toivoa, että meiän tuleva koti valmistuu syyskuun loppuun mennessä... tai siihen mennessä kun vauva päättääkään saapua. :Heartblue
 
Kyllä sitä meikäläiselläkin alkaa ressi kasvaa. Meillä tilanne, että asutaan nyt yksiössä miehen kanssa ja omakotitalon rakennusprojekti on käynnissä. En pysty mitään valmistelee. Täällä kotona kaikki vauvan tavarat somassa pinossa nurkassa. Pinnis ja muut miehen vanhempien luona, missä tilaa enemmän. Sopii vain toivoa, että meiän tuleva koti valmistuu syyskuun loppuun mennessä... tai siihen mennessä kun vauva päättääkään saapua. :Heartblue

Ikävä tilanne teillä [emoji44] Mekin päätimme siirtää asunnonostohaaveita vähän tuonnemmas, kun ei haluta muuttorumba a samaan aikaan vauvan tulon kanssa.

Tänään oli viimeinen päivä töissä, ja on jotenkin todella outo fiilis jäädä sieltä niin pitkäksi aikaa pois ja antaa oma työ toisen hoidettavaksi varsinkin kun kyseessä on asiantuntijatyö, jossa saan vastata aika omatoimisesti yhdestä organisaation osa-alueesta, ja nyt joku tulee sitten tekemään työni ihan "väärin" [emoji2]
 
Mekin lykätään uuden kodin ostoa ainakin ensi vuoteen. Muuttorumbaa tähän lapsen tulon keskelle ei toivo. Kiva rauhoittua vauvaa hoitamaan kun tulee laitokselta, eikä siinä sivussa pähkäillä kämppä asioita :hilarious:
 
Kyllä sitä todellakin toivoisi sitä rauhaa siihen kotiintulon jälkeiseen aikaan eikä ainakaan remonttia, mutta tiukille menee. Mutta uskotaan vielä että valmistuu ennen vauvan tuloa[emoji4]
 
me asutaan rintamiestalossa ja vielä tässä pitäisi alkaa pakollinen julkisivuremontti ennen laskettua aikaa :D samalla tehdään lämpöiseksi tilaksi kuisti, josta on kulku kodinhoitohuoneeseen ja pesutiloihin. Vaatimalla vaadin, että pitää lämpöiseksi tehdä kun ei vauvan kanssa onnistuisi ulkokautta kulkeminen noihin tiloihin. Lisäksi vielä takapihalle terassi, jossa onkin sitten ens kesänä vauvan kanssa kivempi oleskella kun pelkällä nurmikolla ja hiekalla :) Toivon vaan että luvat tulisi nyt nopeasti ja pääsisivät remonttimiehet aloittamaan :) Olis kyllä ihana tietää ettei alkais mitään kauheeta remonttia enää tähän loppuun mutta lopputulosta odotan kuitenkin enemmän :)
 
Onko kukaan tehnyt synnytystoivelistaa myös puolisolle? Mä koin edellisessä synnytyksessä, ettei mun puoliso ollut kovin hyvä tuki ja riideltiinkin jälkikäteen asiasta. Ymmärrän, että hän koki olleensa tiellä koko ajan kun kätilöitä ja lääkäreitä ravasi vähän väliä vauvan voinnin takia. Tällä kertaa kirjoitan kuitenkin paperille hänelle "ohjeet" miten voisi mua tukea paremmin. Voihan sitten tositilanteessa olla, etten kelpuuta häneltä mitään mutta onpahan kirjattu ylös :D
 
Onko kukaan tehnyt synnytystoivelistaa myös puolisolle?

Mä oon tehnyt. Ihan vain sen takia, että en luota siihen että h-hetkellä hän muistaa/tajuaa ne asiat, joita häneltä toivon :D Ollaan käyty lista myös suullisesti läpi jo etukäteen. Toivottavasti saat listan myötä parempaa tukea mieheltäsi :)
 
Me tullaan käymään toivelistaani jossain vaiheessa läpi miehen kanssa yhdessä ja kerron hänelle miten hän voi eri tilanteissa tukea mua.
 
Tänään taas supistellut aamusta lähtien 5-15 minuutin välein. Kesto on vaan joku 15-20sek ja napakoita kivultaan. Nää tekee olon tosi väsyneeksi ja huonoksi. Toivottavasti ei ennakoi näin viikkoja, ei millään jaksais..joka päivä supistelee muutenkin.
 
Minulla on ollut nyt myös iltaisin napakoita/kipeitä supistuksia pidempiä pätkiä. Ovat olleet välillä ihan kunnon mittaisiakin, mutta esimerkiksi tänään vain juuri tuollaisia alle puolen minuutin eli ihan tehottomia ja lähinnä vain ärsyttäviä. Tosin niiden aikaan tuntuu paineentunnetta alapäässä ja sellaista kiristävää tunnetta sinne päin. Haluaisin ajatella, ettei tässä enää syyskuun puolelle näillä mennä, mutta mistäs sitä taas aina tietää.

Minä en ole miehelle mitään listoja tehnyt. Luotan siihen, että doula osaa tarvittaessa ohjata myös miestä ja aktivoida häntä mukaan synnytykseen. Viimeksi se toimi tosi hyvin kuitenkin. :)
 
Mä jännitän kuka lähtee kohta synnyttämään teistä. Itellä ei oo mitään oloja siihen suuntaan vaik ymmärrän sen et voi se synnytys käynnistyä ilman ennakkovaroituksiakin. Kaveri veikkas et mulle tulee täysin puun takaa sitten ku h hetki koittaa.
En oo osannut näin ekaa odottaessa mitään listaa miehelle tehdä. Lähinnä toivon ettei hän pyörry siellä! Kammoaa sairaaloita ja toimenpiteitä.
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkään ei ole tehty toivekirjeitä, kun en tiedä mikä odottaa. Läsnäoloa ja tukea kyllä toivon.

Täälläkään ei ole mitään oloja sen suuntaan, että pian syntyisi. Harkkasupistuksia tulee kyllä kivuttomina ja sukkapuikkoja sillloin tällöin, mutta eipä muuta. Yritän henkisesti varautua siihen, että menee sen pari viikkoa yli [emoji2]
 
Mulla vetää ihan hirveetä rallia koko päivän. Ei ole ollenkaan hänen tapaistaan näin virkeenä olla. + supistellut ihan hirveesti tänään. Menkkamaisia lievästi kivuliaita ja tavallisia myös. Varmaan 4-10 kpl tunnissa n. 12 jälkeen jatkuvasti. Ehkä vähän rauhoittunut nyt illaksi mutta nyt vetänyt hirveetä rallia pari tuntia taas. Saa nähdä enteileekö vai mitä. Rv 36+5 saisi puolestani tulla jo :happy:
 
Mulla viimeisen vuorokauden vauva ollut vähän vaisu. Tönimällä saan hänet liikkeelle hetkeksi. Pitää kuulostella tää päivä ja jos jatkuu niin käydä tarkistamassa. Yleensä kyllä kerran viikossa on ollut yksi selkeästi vaisumpi päivä.
 
Täällä on kans selvästi vauva rauhoittunut viimeisen viikon aikana. Loppuihan se tila ilmeisesti tästäkin yksiöstä! Perjantaina just ultrattiin äitipolilla ja kaikki hyvin joten en jaksa huolestua.
 
Samaisen toivelistan olen puolison kanssa käynyt läpi, kuin minkä annan kätilölle. Toisaalta venailen tota polikäyntiä vielä ja sen mukaan sitten viimeistelen toivelistani.

Dossier: samat fiilikset kuin sinullakin :) Jotain epämääräisiä supistustuntemuksia joskus, en jaksa oikein uskoa että ihan lähiaikoina lähtis eteneen mutta mistäs näitä tietää :hilarious: Omalla äidilläni on kaksi ekaa lähtenyt kolmisen viikkoa etuajassa tulemaan ja itse olen viihtynyt hamaan tappiin asti masussa :grin Toisaalta tää vauva tuntus niin aktiiviselta, että se varmaan kaivaa ittensä pihalle tuolta kohta.. :eek::hilarious:
 
Nyt on sunnuntaista asti ollut melko rauhallinen vauveli. Itse olen täynnä energiaa ja puuhastellut sitä sun tätä hullun lailla. Maalannut pinnasänkyä, pessyt koko talon matot, siivonnut koko hushollin, vaihtanut ja pessyt kaikki verhot, istuttanut kaikki viherkasvit uudelleen, leikannut rikkaruohoa oksasakseilla,.... jne :woot::bounce:p hulluko? Ehkä..
 
Takaisin
Top