ELOKUUN ELOHIIRET

Hiphei Barbamama! Paljon onnea!

Nyt tulee vinkkejä hiivatulehduksen raskaansarjalaiselta :D
Eli mulla on 6 vuotta vaivannut hiiva ihan toden teolla. Se alkoi yhden talven jälkeen, kun mulla oli ollu varmaan 6 antibioottikuuria lyhyen ajan sisällä ja on siitä asti ollut säännöllinen vaiva :\ Sanotaanko, että n. parin kk välein saa olla jotain troppia vaivaan hakemassa. PAITSI, nyt. Jostain syystä hiiva ei ole vaivannut moneen kuukauteen (koputtaa puuta). Uskoisin sen johtuvan siitä, että makean napostelu on vähentynyt radikaalisti kun ei vaan tee mieli suklaata yms.

Eli jos on hiivatulehdus:
Jätä makeat jo silloin kun tunnet "omituista" oloa.
Gefilus tuotteet yms. maitohappobakteerit on mulla jatkuvassa käytössä
Luonnon jugurtti (jätä valmiiksi maustetut sokerimössöt pois) ja mausta jugu marjoilla.
Karpalo ja muut happamat tuotteet on hyväksi!
Hiivalääkkeitä kannattaa käyttää mieluummin se 3 päivän kuuri kuin 1 päivän kuuri (lisäksi se rasva ulkoisesti, kannattaa ostaaa sitä 2% eikä 1% joka tulee Combo pakkauksessa).
Toisille ei sovi Canesten, joten on onneksi muitakin vaihtoehtoja!
"Luonnon oma hoito" on etikka (laimennettuna veteen ja ruiskulla you know where...).

Mekin käytiin eilen tiistaina nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin :) Oli upeaa nähdä pikkuisen liikkuvan ja kuulla sydänäänet! Kätilö oli oikein mukava ja antoi pari kuvaa mukaan. Sen jälkeen sitten verikokeisiin ja tuloksia odotellaan sitten varmaan pari viikkoa tai jotain.

Oikein mukavaa viikonjatkoa teille elokuiset!
 
Heippa kaikille!
Onnea uusille odottajille ja paljon voimia joukosta poistuneille.

Itselläni tässä kolmas onnen murunen olisi sitten tulossa meille elokuussa. Olemassa olevassa katraassa on -98 syntynyt murrosikäinen ja sitten tuo pikku ukko, joka syntyi viime vuoden heinäkuussa, nyt siis ikää hänellä 6kk ja rapiat. Eli vilskettä ja vilinää tulee olemaan, kun ikäeroa ei pienille tule kuin karvan verran yli vuosi...Hieman jo hirvittää

Viime vuonna kävin vain täällä lueskelemassa, mutta nyt ajattelin ihan liittyä joukkoon mukaan.
Tähän mennessä kaikki on sujunut odotuksen suhteen ihan mukavasti, nt-ultrassa oli kaikki hyvin, joten nyt voi jo hieman vapaammin hengittää. Yksi keskenmeno takana ennen pikku miestä, niin hieman tuo jännitti nytkin, että mitenköhän käy tällä kertaa kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa. Onneksi pikku kaveri voi hyvin ja hienosti mukana.

Sokerit oli viimeksi minulla ongelmalliset ja sainkin insuliinit silloin, joten nyt tuli jo varhaisraskauden sokerirasituksessa käytyä. Kaikki muut arvot loistavat, mutta paastoarvo karvan verran yli maksimin, joten äitiyspolikäynnit taas edessä... No jos tästä jotain positiivista löytyy niin se on ultrien ihana määrä! Joka käynnillä kun pääsee aina katsomaan miten siellä voidaan, niin se on mahtavaa. Muutenhan normiseurannassa on mielestäni aivan liian vähän ultria. Taitaa ne kaksi vain: nt-ultra ja sitten rakenneultra.

Jopas tuli romaani kirjoitettua... Käyn laittamassa vähän synnytyskertomuksia tuonne sitten kun tässä ehtii.
Kiva liittyä joukkoon.
 
Moikka!!

Kirjottelen ensimmäistä kertaa tänne.. Eli esikoisen LA ois elokuun 18, tämä tuli ihanana yllätyksenä, mutta mielelestäni nopesti. Marraskuun puoles välis jätin pillerit pois ja menkkoja ei ole sen jälkeen näkynytkään. Lapsen isänkin kanssa vietettiin vuosipäivää tutustumisesta :p Töissä väitin kiven kovaan etten ole raskaana, tosin jotkut sano arvanneen jo ennen mun sanomista. Tosiaan töissä oli kerrottava heti, koska työskentelen hoitajana kehitysvammaisten parissa, jotka voivat olla agressiivisiä.

Nyt painaa vain armoton väsymys ja ajoittain rankkakin pahoinvointi, mutta onneks pahoinvointi rupeaa helpottamaan pikkuhiljaa. Ensimmäisessä ultrassakin käyty ja siellä se potki hyvin lujaa ja oli muutenkin hyvin eläväinen :)
 
Maamukka! Suuret kiitokset onnitteluista jotka laitoit minulle lokakuun lahjoihin. Olen ihan sekaisin onnesta. Paljon onnea myös sinulle edelleenkin ja tsemppiä loppuraskauteen!

Vaikka olisin niin hirveästi halunnut tämän vauvan jo elokuuksi niin olen ihan hirvittävän onnellinen että minun hetkeni koittaa Lokakuussa!!

Terveisin Barbamama

 
Heipsansaa! Tk:sta sain valkovuotonäytteen tulokset, oli kuin olikin ihan harmiton hiiva eikä mikään sen vaarallisempi infektio. Tässä taas huomaa kuinka hermorauniona sitä on kun on omasta vauvasta kyse. Mua ohjattiin käyttämään canestenia, olen luullut et sitä ei saa käyttää kun on raskaana mut siinä mukana tulevaa asentinta siis ei saa raskaana ollessa käyttää? Onko kellään tietoo et miks? Eilen siis käytin tuon, kutina helpotti heti!  Kiitos Nuska  vinkeistä! Ostin nyt noita gefilus-tuotteita. Jos nuo ei auta niin täytynee kaiketi siirtyä ihan apteekin purkkitavaran puolelle.. Kuulemma C-vitamiinipitoiset maitohappobakteerit ovat tehokkaimpia tähän vaivaan.

Tervetuloa uusille odottajille! :)
 
Hei!!

Tuli tänään käytyä sokerirasitus testeissä. parin viikon päästä on neuvola niin sit kuulaan miten meni. Np-ultran tuloksetkin tuli viime viikolla ja kaikki oli hyvin. Ei mitään poikkeavaa. 

Nyt vaan tuntuu koko ajan kamala väsymys edelleen. Töissä jaksaa joten kuten käydä ja koiran kanssa lenkeillä. Sit kaikki mitä mies sanoo tai jättää sanomasta niin ottaa mua päähän ja räjähdän helposti hänelle ja yritän tivata että mitä nyt tuokin tarkoittaa. Sit hieman myöhemmin ihmettelen miksi mä nyt tuollaisesta pienestä asiasta räjähdin. 

Nyt kaiken kukkuraksi käytiin ostamassa uusi auto. vanha oli jo niin vanha, että se ei olis enää ollu turvallinen. No sit samalla ostettiin farmari, niin saa hyvin tavarat ja lastenrattaat kyytiin. 

Oletteko jo kertoneet kaikille tutuille teidän raskaudestanne? Mä en ole monellekkaan, mitä nyt pikku linnut tälläi keväällä laulelevat .  Esim miehen vanhemmat eivät vielä tiedä ollenkaan raskaudestani. En ole oikein anopin kanssa hyvissä väleissä. Tai olin, mutta häiden jälkeen sain sellaisen viestin ja sitä seuraneen puhelun, että kattoo nyt paraneeko välit ollenkaan. Ainakaaan minun puolelta. Anopin mielestä meidän ei pitäisi tehdä lapsia moneen vuoteen jne. Siis olemme olleet yhdessä ennen häitä jo 7 vuotta. Monet ketkä ovat kuulleet raskaudestani niin sanovat että oli jo aikakin. En uskalla sen takia anopille kertoa. Varmaan äitienpäivänä viimeistään mennään sinne niin vatsakin on sitten esillä niin sit saa viimeistään tietää. Olen halunnut kertoa raskaudesta kasvotusten. En halua että kuullaan joltain toiselta. Joten kun töissäkin muutamat tuli kertomaan mulle että linnut lauloivat, niin kerroin samantien koko keittiö porukalle että aijon pitää ensi kesänä hieman pidemmän kesäloman. 

Miten muuten olette aikoneet pitää keäloman? Itse haluan pitää sen ennen äitiyslomaa. Elin pidän kaikki 4 viikkoa kesäkuussa. Sit olis enää rohkee viikkoa töissä ja sit äippälomalle. Ja jos ei pysty olee töissä niin sit saikulle. 

tulipa taas romaani kirjoitettua. Mutta hauskaa odottamista kaikille

 
Maikkulille sen verran, että ite suosittelisin jättämään ne lomapäivät äitiysloman loppuun. sllai saa yhen kuukauden vielä äippäloman päälle niin sanotusti rahaa. Ennen kuin joutuu kotihoidontuelle. Jos siis sille jää. Siinä saa sitten toki samalla sen kotihoidontuenkin ja lomarahat samassa kuussa.

Ja jos loppuaikana työt tuntuu raskailta, niin aika helposti sitä saikkua sitten saa / sille joutuu, joten sittenhän ne lomat jää taas sinne saikun alle. Ite jätin esikoisen aikaan lomat äippäloma jälkeen ja kannatti. Mutta jokainen tekee miten haluaa.

 
Mie pien kesäloman minimin 20pv ja siitä suoraan äitiyslomalle. Meillä on pakko pitää kesälomaa 20pv touko-syyskuun aikana, se on sama tietty millasinä pätkinä pitää. Eli jossain juhannuksen huitteilla jään pois.

Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille, mie töissä, parille kaverille ja mies parille töissä. Miehenkin töissä on samoihin aikoihin isyyslomia kun hänellä ja reissussa niiden on hyvä juoruta Sukulaisille kerrotaan sitä mukaan kun nähdään ja eiköhän puskaradio hoida loput.
 
Täällä ilmoittautuu joukkoon jälleen yksi onnellinen odottaja emoticon la olis 16.8.
ikävä kyllä yksin odotellaan mutta kovasti ja innolla. emoticon
 
Teretulemast uusille elokuun mammoille! Hui, 13viikkoa tuli täyteen. Tiistaina olis ensimmäinen lääkärineuvola jännittää... Mulla on pahoinvointi hävinnyt ja olen pystynyt pidentämään ruokailuvälejä, nyt ei pitäis painon nousta näin pahasti enää ;D Mammahousut käytössä ja pitäis käydä rintsikkaostoksilla, onneks tissit ei enää ole yhtä kipeät, niin jä mukavaa on sekin kun ei tarvitse kun kerran yössä nousta pissalle.. Väsymys jatkuu. Oi kun vois nukkua päikkäreitä päivittäin :) ,valitettavasti vaan viikonloppuisin...
 
Täälläkin alkaa pahoinvointi vähän hellittää, mut silti saa olla tarkkana syömisen kanssa. Mulla alkoi muutama päivä sitten pieni flunssa. Tai kuumetta mulla ei yleensäkään nouse, mut kurkku kipeänä ja nenä vuotaa, ja nyt yskittää.. Perjantaina mietin, et olisin pois töistä, mutta kun siellä oli niin paljon tehtävää alkaneiden ylioppilaskirjotusten kanssa, niin päätin mennä. Ehkä oli virhe rehkiä noin yheksän tuntia, mut tänään on sit tullu lepäiltyä senkin edestä. Päätin kyllä, et jos olo on maanantaina heikko, jään kotiin lepäämään. Nyt on pakko ajatella itseä ja pikkuista...

Käytiin tällä viikolla ultrassa, jossa kaikki hyvin. Eilen tuli jo down-seulonnan tulokset, eikä sielläkään mitään epäilyttävää. Hyvillä mielin jatketaan odottamista. Seuraava neuvola kuukauden päästä ja ultra kahen kuukauden päästä. Ei jaksais millään oottaa!

Mukavaa odotusta elomammoille! Toivottavasti te muut pysytte terveinä!
 
Pahoittelen, että näissä mun viesteissä tulee kappaleet pötköön. iPadilla kirjottelen, eikä se osaa näköjään tehdä rivivälejä, vaikka kuinka yritän. Oma läppärini hajosi, joten täytyy kai lainata miehen konetta, että näihin viesteihin saa vähän selkoa.....
 
Hei!
kysmys viisaammille: voiko tai onko turvallista värjätä hiuksia raskaana? nyt menossa rv14+3
Ostin eilen garnier nutrisse hiusvärin, mutta en tiedä voinko laittaa sen vai lähteekö siitä "myrkkyjä" päänahasta kehoon ja siitä vauvalle?
 
nallukka-90: Tämä hiustenvärjäysasia jakaa mielipiteitä, mutta itse olen kampaaja ammatiltani ja olen kyllä värjäillyt molemmissa raskauksissa hiuksiani, joskin ehkä värjäysvälejä vähän pidentänyt. Tutkimukset ei oo osoittaneet yhteyttä hiusten väriaineiden ja syntymävikojen välillä, mutta toisaalta tutkittua tietoa on melko vähän. Kampaajat käsittelevät näitä aineita kuitenkin päivät pitkät ja on silti saaneet ihan terveitä lapsia. Monessa paikassa lukee, että hiukset voi värjätä raskauden aikana, hiusvärit ei ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä, mutta viikottaista värjäämistä ei suositella. Joten voit itse päättää haluatko värjätä vai et, mutta itse en näe asialla olevan haittaa :)

Omaa: Jännityksellä odottelen torstaista np-ultraa :) Toivotaan, että kaikki olisi kunnossa. Pienetkin huonot olot ovat lähestulkoon poistuneet ja olo on ihanan energinen :)
 
Kiitos vastauksesta!
Ehkä värjään myöhemmin, nythän on kokoajan melkein pipo päässä niin ei muut juurikasvua edes näe :)
 
Mulle tuli verikokeen tulokset eikä niissä ollut mitään poikkeavaa. Nyt on helpottunut olo kun np-ultrassa kaikki meni hyvin ja tuloksetkin tuli, eli nyt vaan odottelemaan mahan kasvua :)
 
No-nih, täällä ollaan sitten kipeänä (ainakin melkein)... Kurkku on kipeä, yskittää, paleltaa ja päätä (tietysti) särkee. Pahonvointi oli poistunut jo kokonaan, mutta nyt taas oksettaa, kun joutuu rykimään limaa kurkusta. Kiireinen viikonloppu ja vähäiset yöunet näköjään kostautuivat.

Äitiysvaatteita löytyy kaapista jo muutama, enkä mä ilman mammafarkkuja enää pärjäisikään.
Rintsikoiden kanssa meinaan kyllä olla vähän pulassa. Vanhat ahdistaa, eikä huvittaisi kauheasti tuhlata väliaika kokoihin, kun ei niitä sitte kuitenkaan kauaa kerkiä käyttämään.
Missähän vaiheessa imetysliivi-ostoksille voi lähteä? Mistä tietää, ettei kuppikoko enää suurene?

Olikos täällä vielä hevosihmisiä mukana? Vieläkö olette käyneet ratsastelemassa? Itse päätin nyt sitten jättää ratsastuksen tauolle. Viikolla 14 siis mennään ja viime ratsastustunnilla tuntui jo osa tasapainosta kadonneen jonnekin. Tuli kyllä surullinen olo, vaikka tiedän tehneeni oikean valinnan. Hevoset on kuitenkin niin pitkään olleet mulle semmoinen "henkireikä", että saa nähdä miten pääkoppa jaksaa ilman terapeuttista harrastusta.

Jaa, pitäisköhän sitä nyt päikkäreitä yrittää, että saisi tän alkavan flunssa mahdollisimman nopeasti pois....

Hei ja ai niin! Tervetuloa ja onnittelut uusille! :)
 
Piti noihin tisseihin tulla kommentoimaan, että ne kasvaa ja kasvaa, ja kasvaa ja vielä kasvaa vaikka ei enää uskoisikaan :) Itse kävin liiviliikkeessä edellisessä raskaudessa ja ne osasivat kyllä antaa hyvät neuvot. Imetysliivejä ei myyneet kun olin raskaana, sanoivat että tule ihan juuri ennen LA:aa tai mieluummin synnytyksen jälkeen. Mun mielestä parhaita oli/käytin läpi koko raskauden sellaisia tukevia sporttitoppeja. Kaaritukia ei voinut kuvitellakaan enää vähän myöhemmin.

 
Takaisin
Top