Elokuun eloa

HugeMama: Meillä on Leevi alusta asti syönyt 2 h välein ja edelleen syö, nyt ikää 3kk1viikko. Ja nukkuu edellee aika hirveesti että tississä roikutaa kyl koko aika.
 
:) Ilon kiljunta ja karjunta varmaan käyvät välillä äitien hermoille, mitta taitaa kuulua asiaan :D !

Meillä ei poika kilju, mutta välillä kyllä karjuu. Ja yrittää hirveesti päristellä! Tuleeko teidän lapsille puistatuksia? Meillä on parina päivänä tullu puistatuksia, en tiedä vielä liittyykö pissaamiseen, täytyy koittaa testailla ilman vaippaa vaikka. Ei taas ois pitäny mennä googlaileen tuota, ku heti tuli jotain epilepsiaepäilyjä... Käsittääkseni aika normaalia kumminkin?
 
HugeMama: meillä (tai siis meidän pojalla:wink) on ollu nuita puistatuksia ihan alusta asti. En oo huolestunu ku on kuitenki ihan ok heti niitten jälkeen..
Täällä kans volat aika korkeella välillä:) ja kääntyilyt on kans vähä menettäny kiinnostavuuttaan.. Kääntyili sillon ku sen oppi, mutta nyt ei oo pitkään aikaan kääntyny itekseen ollenkaan.. Muut oppimiset mielessä:wink
 
HugeMama, mä oon kanssa miettinyt noita tiheänimun kausia. Meillä pitkään meni jo päikkärit hyvin (yhdet pidemmät ja parit lyhyet) sekä yöt hyvin yhdellä kahdella heräämisellä, mutta sitten alko taas tissi maistumaan. Päivällä tunnin välein poika ois ollut syömässä, sitä kesti ehkä kaks viikkoa ja sitten kun se taas tasottui niin yöt alkoi mennä tunnin, kahden välein syömiseen. Ja edelleen, öisin syödään vaihtelevasti, mutta huomattavasti enemmän kuin ennen. Oiskohan kehitykseen liittyvää..? Meillä meinaan kääntyillään jo reippaasti ja eteenpäinkin pusketaan se mikä päästään. Kyllähän siinä energiaa kuluu. :) Itselle tuntuu tuskaiselta, kun oli jo kerennyt tottumaan vähän parempiin yöuniin. Ehkä tämäkin on joku kausi vain ja kohta taas muuttuu, mistä näistä tietää. :) Puistatuksista itse epäilisin vahvimmin pissaamista, mutta tuo google on aika petollinen paikka. Kannattaa tosiaan kokeilla ilman vaippaa, että miten on.

Täällä on myös tuollainen pieni höpöttäjä poitsu, juttua riittää pitkin päivää. Ja tosiaan poika ei kauheasti viihdy enää selälteen, kääntyilee miten huvittaa, menee aika mutkattomasti. Ja meillä on ilmeisest myös hampaita tuloillaan... Kaksi hampaanalkua pullottaa alaikenissä. Kiva kiva.
Oletteko te muut käyneet vauvauinnissa? Meillä alkaa lauantaiaamuna, tätä äitiä vähän jännittää. Ei uinti niinkään vaan kaikki muu siinä ympärillä, että pääsee sinne altaaseen asti. Missä järjestyksessä kannattaa tehdä mitäkin ja miten poika pysyy tyytyväisenä.. Mutta eiköhän tämä helpota ensimmäisen kerran jälkeen. :)
 
Varpunen78: Fysikaaliset rasvat suojaavat/vaikuttavat eri tvalla kuin ns. kemialliset rasvat, kysy lisää apteekista!Ja ne siis sopivat myös ihan pienille. Totta että ovat paksuja ja vähän hankalia levittää, mutta vähänhän sitä vauvaa ylipäätään auringossa pidetään. Rattaissa kuomun alla suojassa ja rannalla auringonvarjon alla tms. :) Matkaan vaan, pienen kanssa se on iisimpää. Toki pitää muistaa että lapsen ehdoilla mennään, eikä niinkuin ennen.

Meillä siis nyt matkaan lähdössä 3 v, 5 v ja tämä pieni. Saas nähdä miten tuo paletti pyörii.. :wink
 
HugeMama: Meidänkin poikaa puistattaa välillä, viimeksi nyt illalla iltaimetyksen yhteydessä. Varmaan ihan normaalia, jos ei mitään muita oireita oo.

Kiinteistä: Vaihdoin tällä viikolla rintamaitoon tehdyn perunasoseen veteen tehtyyn bataattisoseeseen. Sai pojalta huomattavasti lämpimämmän vastaanoton. Toisella lusikallisella irtos jo pieni hymykin, vaikka edelleenkin suurin osa soseesta tais päätyä leukaa pitkin ruokalapulle. :)

jama: Meilläkin oli tarkoitus mennä vauvauintiin nyt syksyllä, mutta jotenkin se ilmoittautuminen vaan jäi. Nyt ne ryhmät lienee jo aika lailla täynnä, saa nähä mahdutaanko enää mukaan. Samat asiat jännittää täälläkin.

Muuta: Kovasti on alkanu poika liikehtimään viime viikkoina (ikää nyt 4,5 kk). Yöllä vaeltaa sängyssään niin, että koskaan ei tiedä, mistä päin sänkyä hänet hakiessa löytää. Toissayönä oli kaveri poikittain keskellä sänkyä ja viime yönä ihan mytyssä sängyn jalkopäässä. Vaipanvaihdosta ja pukemisesta tullu niin ikään huomattavasti aiempaa haasteellisempaa, kun kaveri milloin potkii ja huitoo, milloin roikkuu kiinni omissa varpaissaan, milloin jännittää jalkansa suoriksi puikoiksi tai tarttuu käsillään kiinni vaatteisiinsa. Mun ihana pikku säheltäjä! :)
 
Heissan taas pitkästä aikaa!

On taas muutama viikko mennyt, ja fiilikset on paremmat. Mies on nyt lomalla vielä, ja edellisen vuodatukseni jälkeen puhuin (tai huusin ja itkin) suuni puhtaaksi hänen kanssaan, ja sen jälkeen asiat menneet paremmin. Hän toki sanoi ärsytyksensä syyksi sen, että en siivoa tarpeeksi, eikä muita syitä kuulemma ole, joten oon nyt sitten yrittänyt siihen panostaa (joka on kyllä helpompaa kun hän on kotona, saa nähä mitä sitten kun palaa töihin).. Hän on myös viettänyt pojan kanssa enemmän aikaa. Vaikka parantamista vielä on, niin itselläni ei ole enää joka päivä ahdistunut ja riittämätön fiilis.

Vauvauinnista; en muista oonko jo sanonut, mutta meillä se alkaa 1.9. Jännittää miten käy, kun poika ei niin suihkustakaan tykkää. Pari kertaa meni suihkussa ihan ok, nyt taas siinäkin alkaa huuto. "Jeiii".. :D

Muskari alkaa meillä jo viikon päästä maanantaina, jännää! Siellä myös pääsen sitten tutustumaan seudun muihin mammoihin, kun se on meidän MLL paikallisyhdistyksen vetämä. Ihanaa, kun saa palauttaa taas mieliin kaikkia leikkilauluja, siitä kun on se 25-30 vuotta kun niitä itse on kuullut, niin ei meinaa oikein muistaa mitään.. Ainoa minkä oon muistanut on se "sou sou soudetaan, vaikka mummolaan" jne rallatus. Samalla poika levännyt mun reisillä ja oon sitä käsistä nostellut ylös. Tykkää siitä ihan hirveesti. Olis kiva jotain muutakin taas osata :)

Etelänmatkaa himoitaan täälläkin, ja sellainen oli suunnitteilla marras-joulukuulle, esim Kanarialle missä on tarpeeksi lämmin muttei liian pitkä lentomatka, mutta saa nähdä nyt miten käy. Auto pitäisi huoltaa ja siihen menee sellainen 700 euroa ellei enemmänkin, eli melkein sen etelänmatkan suuruinen summa.. Itse kyllä olisin sitä mieltä että revitään ne rahat vaan jostain, koska en todellakaan kestä koko talvea jos en näe aurinkoa ja pääse rentoutumaan - ja tiedän että sama on miehen suhteen. Jo senkin takia mielestäni se olisi erittäin tärkeää, että reissuun päästäisiin.

Meillä on 4kk neuvola perjantaina, jossa varmaan noista kiinteistä jutellaan, mutta en oo vielä varma että aloitetaanko ne heti vai jatkanko vielä tovin täysimetyksellä. No, katsellaan! Varmaan rokotuksistakin taas jutellaan, emme ole siis vielä rokottaneet poikaa ollenkaan, emmekä vielä haluaisikaan. Kaikkia rokotteita ei edes aiota pojalle ottaa.

Mitään päikkärirytmiä ei oo vieläkään. Just hain pojan sisälle, nukkui vaunuissa peräti 40 min.. oisin ehkä toivonu vähä pitempää aikaa. No, minkäs teet. Vauvan seuraksi siis taas ->

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Moikka

En oo pitkään aikaan tänne kirjotellu mut haluisin kysyy teilt semmosta et kun oon täs reilu viikon antanu soseita ni kuinka reilusti uskallan lisätä sose määrrää jota annan kun toi meiän poika söis aina vaan lisää ja aika usein kun lopetan antamast ni huutaa/itkee et lisää...? lopettaa heti huudon/itkun kun annan lisää mut en uskal antaa kauheesti et oon sit antanu maitoo päälle... määrällisest oon nyt viime päivinä antanu 1-2 ruokalusikallist kerral ja 2-4 kertaa päiväs...eli jos oon antanu neljä kertaa ni siin o kaks kertaa ollu perunaa ja kaks kertaa mangoa..ruoka aineina en oo antanu ku bataattia,perunaa ja mangoa.aattelin ensviikol lisätä jonkun.. vatta vaivaa ei oo ollu. onneks :)
 
loora84: ite mä annoin esikoiselle sillo vaa lisää ku tuntu menevän eikä tullu vatsavaivaakaa. annoin sit se verra mitä söi
 
Kiinteistä: Minä oon aloitellut 4,5-5 kk iässä soseet. 3 päivää aina yhtä makua (bataatti, peruna, porkkana alkuun) noin 0,5-2 tl kerrallaan (sen mukaan miten maistuu vauvalle, ei kuitenkaan enempää), sitten siihen uusi maku kylkeen, eli pikkuhiljaa kasvaa myös määrä. Eli siis alle parin viikon sisällä määrä on lisääntynyt 3 tl.Sitten on otettu mukaan joku hedelmä, yleensä luumu vatsan takia ja se on sitten ollut "toisena ateriana" tuon "lounaan" lisäksi. Parin- kolmen viikon jälkeen vauvan tahtisesti, eli jos maistuu niin maistuu ja jos ei niin ei. Toki täytyy muistaa että vauva ei itse sitä tajua että vatsa ei vielä välttämättä kestä vaikka suu vetäiskin. :wink Puuron olen sitten lisännyt ensin iltaan ja sitten aamuun joskus lähellä puolta vuotta. Mutta kaikki tämä on niin yksilöllistä että ei voi tarkkaan neuvoa, jakaa vain omaa kokemusta. Tärkeintä on olla maltillinen, vaikka tekisi mieli kuinka antaa vaikka ja mitä niin rauhassa vaan kannattaa edetä. Toiset hoksaa syömisen nopeammin kuin toiset. Ja tietysti vatsat kestää eri tavoin.' Itse aloitan nyt lähestyvän reissun jälkeen, eli kun neitimme on melkein 5 kk vanha. Reissu on helpompi mennä vielä ilman soseita.

Huuhkaja: Onpas kiva kuulla että siellä saatiin puhuttua (tai huudettua) suu puhtaaksi. Onneksi siivoainen on kuitenkin aika yksinkertainen asia mistä tapella, ja varmasti myös se yleisin syy.. :) Meillä siitä raivotaan myös, tosin toisinpäin.

Me käytiin vauvauinnissa esikoisen kanssa (toka syntyi sellaiseen aikaan että meni vähän ohi vauvauinnit) ja nyt viedään tämä kolmas varmaan myös. Itse olen syöttänyt lähtiessä vauvan ja sitten taas heti uinnin päälle "saunajuomat." Siihen suihkuun ja viileämpään veteen kylvyssä kannattaa totutella tosiaan jo vähän etukäteen. Ekat kerrat voi olla vähän huutos, mutta kyllä se siitä alkaa sitten sujua. Yleensä kai vauvat vierastaa sitä suihkutilaa enemmän kuin itse suihkua, ne kun on vähän kolkkoja..

Meidän etelänmatkaan on enää parisen viikkoa! IHANAA. En jaksais odottaa, varsinkin kun vettä on tullu 1,5 viikkoa aamusta iltaan, mälsää! Passikin jo pienimmälle saatiin, onpahan söpö. :D

Muuten täällä on sujunut ihan hyvin. Vähän meinaa hermoa kiristää tämä kolmen lapsen kanssa kotona olo ja välillä tulee kyllä aikamoisia ylilyöntejä, lapsilta sekä äidiltä. Mutta aikansa kutakin. Hääjärjestelyitä on myös vireillä ensi kesäksi, niistä onneksi saa mieluista puuhaa myös. :)
Meillä myös kiljutaan, hihkutaan, nauretaan ja kaikenlaista meteliä pidetään. Tarttuu lelukaaren juttuihin ja naureskelee peilikuvalleen. Ihana pieni neiti!

Pitäisi pakkailla pieniä vaatteita pois oikein urakalla, niisk! Täytynee säästää jokaiselta joku ihana pieni body muistoksi. On tämä vauva-aika niin ihanaa kaikkine väsymyksineen kuitenkin. Eri asia on sitten nämä isommat keskenään tappelevat lapset joita täytyy ihan jo kasvattaa. Huh! :D

Ihanaa syksyn odotusta, jos minusta ei kuulu niin olemme siellä reissussa ja siellä ei kyllä netti laula eikä puhelinkaan.
 
Täällä on arki tullut ryminällä päälle. Esikoinen aloitti koulun ja koulun käytännöissä on ollut opettelua niin pojalla kun vanhemmillakin. Kova stressi on alkanut nyt helpottamaan ja sitä myötä on oma mielialakin parantunut :) Keskimmäinen palasi kerhoilun pariin, joten meillä on parina päivänä viikossa todella hiljaista kun ollaan vaan vauvan kanssa kotona.

Meillä oli tänään 4kk neuvola. Painoa oli 7440g ja pituutta oli 65,5cm. Junnu kasvaa hyvin rintamaidolla. Lääkäri sanoi, että vähitellen voisi alkaa antaa kiinteitä.. Hienosti osaa tarttua leluihin ja varpaatkin ovat löytyneet :) Kaikki mitä saa käteensä menee suuhun. Yöt sujuu edelleen hyvin, nukkuu 21-04/05, syö ja nukkuu vielä muutaman tunnin. Kääntyä osaa, mutta ei liiemmin viitsi taitoaan esitellä. Vatsallaan kyllä viihtyy hyvin ja hieman liikkuukin.

Ihania ja rentouttavia lomareissuja teille kaikille! Ja oli kiva lukea, että Huuhkajalla menee paremmin jo!

Ja ainiin... Mä vähän luulen että mä kävelin Galadrielia vastaan tuossa alkukuusta :)
 
jama: Miten teillä meni siellä vauvauinnissa? Mä kävin tänään ostamassa sellasen Bumbo-tuolin, joka sietää vettä ja jossa poika voi istua sen aikaa, kun äiti käy suihkussa. Kaveri suositteli sitä. Sanoi, että se on ollu kätevä paitsi kotona suihkussa ja syöttötuolina pöydän päällä, myös mm. juuri uimahallissa. Kannattaa tutustua, jos et ole vielä tutustunut. Meillä ainakin poika tuntui heti siinä viihtyvän.

Kauhukseni tajusin tässä muutama päivä sitten, että koska meijän poika tosiaan on jo sen 70 cm (tai itse asiassa todennäköisesti jo sen ylikin), niin sehän ei reppana mahdu kohta enää meijän vaunuihin! Mittasin vaunukopan sisäpituuden ja se on vain 76 cm. Saa nähdä, ehtiikö poika oppia istumaan ennen kuin saavuttaa tuon mitan vai pitääkö meijän tehä kopan jalkopäähän reikä pojan jaloille, hih! :D No ei vaiskaan... Ei kait se sit auta kuin vaihtaa jo siihen ratasosaan ja pitää sitä alkuun makuuasennossa.

Huuhkaja: Mukava kuulla, että teillä menee jo paremmin!

Siilineiti: Rentouttavaa matkaa!
 
Heissan!

Oikein mukavaa ja rentouttavaa matkaa Siilineidin perheelle!

Varpunen78, meillä meni oikein hyvin siellä vauvauinnissa. Vähän se oli hässäkkää, varsinkin uinnin jälkeen, suihkuilut sun muut, mutta ensi kerralla osaa jo tehdä asiat paremmassa järjestyksessä. Ja ehkä osaa itsekin pikkuhiljaa nauttia siitä, poika kyllä tykkäsi hurjasti. :) Meillä on itseasiassa noita Bumbo-tuoleja uimahallin puolesta siellä suihkutiloissa, mutta vielä en uskaltautunut kokeilemaan vaan tyydyin pitämään poikaa kaukalossaan. Suihkutiloissa oli aika ruuhkaista, kun olemme la aamun ensimmäisessä ryhmässä ja kun ryhmiä on kolme peräkkäin puolentunnin välein niin sitä vauvaa ja aikuista riittää pieneen tilaan aika paljon...

Meillä kävi niin kurjasti, että poika sairastui la-su välisenä yönä. Ensin vaikutti ihan normiflunssalta, mutta aika nopeasti meni heikkoon kuntoon ja kuumekin oli korkea. Yksi yö vietettiin sairaalassa lastenosastolla ja nyt toivutaan kotona. Diagnooseina korvatulehdus ja äkillinen kurkunpääntulehdus. Oli poika kyllä niin rääsy kun oli niin heikossa hapessa, että äidillä tuli tippa linssiin. Mutta onneksi on paraneminen lähtenyt hyvin käyntiin. Jouduin siirtämään meidän 4 kk neuvolalääkäriäkin viikolla, mutta hyvä että on se lääkäri niin saa tsekattua korvat vielä antibioottikuurin jälkeen. Ja kuukauden päästä pitää mennä sitten vielä korvakontrolliin. Vähän on vielä äidilläkin mehut pois tuon pojan sairastelun jäljiltä, mutta eiköhän tämä tästä. Oli onni, että mies oli kesälomalla niin oli apua. Nyt vaan yritetään päästä arkirutiineista taas kiinni.
 
Heippa

Kiitos ruoka vinkeistä teille! :)

Siilineiti: Hyvää matkaa...! :) tai voipi ol et ootte jo palannukki mut toivottavasti oli/on ihana reissu.. :)

jama:Toivottavasti teillä on jo toivuttu ja toivottavasti säkin oot jo saanu takas ladattua energiaa... :)

mua niin jännittää 5kk neuvola joka on parin viikon päästä kun viimeks oli niitte piikkien jälkeen kamalaa puklailu tukehtumis ääntä kolme päivää sen jälkeen. :sad001 en silti voi ol varma et johtuko niistä vai oliko joku muu sillon....
 
Onpas täällä hiljaista...

Me oltiin poitsun kanssa tänään Elixia Baby -jumpassa ja täytyy sanoa, että mukavaa oli. Poitsu nautti liikkeistä ihan silminnähden, oikein nauroikin välillä, ja äitikin sai hien pintaan. Hauska oli seurata, kun toinen tutkaili niin kiinnostuneena ympäröiviä peilejä sekä "lajitovereitaan". :) Torstaina meillä alkaa sitten vauvamuskari. Saa nähdä, mitä poitsu siitä sanoo. Miten teillä, Huuhkaja, meni siellä muskarissa?

Poitsu sai ekan hampaansa (tai siis pienenpienen hampaan alun) toissayönä ja toinenkin hammas on selvästi jo tuloillaan. Jännää!
 
Heips pitkästä aikaa!
Ei oo millään saanut aikaiseksi kirjoitella ku on ollu niin raskaita viikkoja tässä, mutta lukemassa oon teidän juttuja kyllä käynyt :)

Tosiaan meillä on ollut tässä aika kiirettä ku nyt se hetki tuli kun oli nuo mangneettikuvaukset nukutuksineen ja se leikkauskin tehtiin jo viime viikolla vaikka olin ihan luullut että se on vasta parin kuukauden päästä.
Olihan se kauheeta. Kun me saateltiin poika leikkaus salin ovelle niin mua ois vain tehny mieli napata se syliin ja juosta karkuun, mutta nyt ne on kaikki jo ohi ja pahat muistot enään koko asiasta.
Harmittaa vaan toisen puolesta kun se ei pysty enään tekemään samoja asioita kuin ennen leikkausta. Pitää ottaa sen verran rauhallisemmin ja varoa leikkaushaavaa joka on n. 10cm leveä keskellä mahaa :sad001

Huomenna oiskin 4 kuukautis neuvolalääkäri. Saas nähdä miten on tuo sairaalassa olo ja pojan syömättömyys siellä on vaikuttanut painoon. No eiköhän mekin aleta muutenkin pikkuhiljaa maisteleen sitä pottua...ihan jänskättää ja toisaalta ahdistaa ku eihän se oo mikään pikkuvauva enään sitten kun syö ihan pottua :)

Huuhkaja: Ihanaa että saitte asiat selväksi. Monesti nuo asiat vaan on sellaisia ettei toinen aina vaan tajua tekevänsä jotain inhottavasti ennenkuin sen ääneen sanoo :)

"Kerhoilut sun muut": Mua niin harmittaa ku me ei päästy vauva uintiin osallistuun ku oli se leikkaus ja ei nyt oikein voi sen jälkeen mennä. Toki siihen voi osallistua myöhemminkin, mut saas nähdä.
Tuo muskari mua kyllä kiinnostais ihan tosi paljon ku poika tykkää ihan tosi paljon ku sille lauletaan ja yrittää aina mukana jotain äänellä (siis laulaa :) ).
Milloin te aloitatte jo nuo muskarit?
 
no hei taas!

Tässä on hyvin aikaa olla läppärillä, kun lapsi keikkuu maassa puolelta toiselle, ähisee ja puhisee kun harjottelee selältä mahalleen kääntymistä! Sunnuntaina se onnistui ekan kerran, kovan työn ja tuskan jälkeen!

Muskari oli joo.. Eipä poikaa nyt niin mikään kiinnostanut. :D muut lapset kiljahteli ja piti älämölöä, meidän poitsu vaan vähä niitä tuijotteli eikä oikeen reagoinu mihinkään. Tunnin lopuks se vielä meinas nukahtaa siihen alustalle, vaikka mä yritin saada sen huomiota jollain huivileikillä. :D Että sinällään meni hyvin! Ei itkenyt! :D kaipa tulevilla kerroilla itsekin osaan niitä lauluja jotenkin, koska nyt olin jotenkin ihan hukassa. Kaiken lisäks vieressä oli ihan pariskunta lapsen kanssa, joilla täydelliset lauluäänet ja nuotissa pysymiset ja osasivat kaikki laulut. Sit minä siinä mumisin välillä vieressä.. haha.

Seuraava haaste onkin sitten vauvauinti sunnuntaina!

Meillä oli perjantaina 4kk neuvolakin, ja hienosti oli poika kasvanut; 64,2cm (49) ja 6820g (3105). Nollakäyrällä mennään eli keskikäyrällä siis. Sovittiin että jatketaan vielä täysimetystä, kun kerran noin hyvin kasvaa maidolla.

Rokotuskin nyt otettiin, se yhdistelmärokote poliota jne vastaan. Tehoste sitten 6kk neuvolassa ja sitten vielä joskus 13kk iässä tms. Muita rokotteita ei toistaiseks oteta, paitsi sitten vuoden iässä se toinen yhistelmä, olikohan siinä nyt se vihurirokko? Joo, MPR. Tuhkarokko, sikotauti, vihurirokko. :)

KIITOS varpunen elixia baby-"vinkistä". Piti heti kattoo, et onhan munkin Elixiassa se, ja näköjään on. Ehkä jo heti torstaina suunnataan sinne! miten siellä hoidettiin ne pukeutumisjutut jne, tai siis, kun elixiassa normisti on se sääntö että ei lapsia pukkariin? Ja millasia kaikkii liikkeitä siellä oli?
 
mami-83: Hyvä että pienen leikkaus meni hyvin ja on nyt takana päin. :) Voin hyvin kuvitella, ettei ollut helppoa äidille. Eikä tietysti varmaan isällekään.

Täällä meillä (Vantaalla) kaikki muskarit näyttäisivät alkavan nyt elo-syyskuussa, joten kannattaa pitää kiirettä. Tää muskari, mihin me ollaan menossa, alkaa nyt torstaina. Vähän jännittää. Ei niinkään se, viihtyykö poika, vaan pikemminkin se, kun tuo oma lauluääni on mikä on... No, mutta mitäpä en lapseni eteen tekisi. :)

Huuhkaja: Vaunut piti jättää aulaan, mutta vaavit sai ottaa mukaan pukkariin. Me oltiin liikenteessä autolla, joten vein pojan turvakaukalossa sekä pukkariin että tunnille. Tunti koostui pääasiassa helpoista askelluksista (esim. askel eteen + polvennosto tai askel eteen + taemman jalan ojennus) vauvaa sylissä pitäen. Jonkin verran tehtiin myös erilaisia kyykkyjä (perus-, askel-, sivu-). Yhdessä kappaleessa vauvaa "lennätettiin" lentokoneotteessa (mahallaan) ympäri salia, nosteltiin ilmaan ja "kävelytettiin" ympäri salia. Ainoastaan vatsat tehtiin lopussa ilman vauvaa (tällöin vauva makasi jumppa-alustalla vieressä). Voin sanoa, että yllättävän raskasta oli tuollaisen elävän käsipainon kanssa jumppaaminen. :)
 
Heippahei! Hirmu pitkä aika on päässyt vierähtämään, mutta teidän toisten juttuja on välillä aina tullut käytyä seuraamassa :)

mami-83: Onpa mukava kuulla, että pienen leikkaus sujui hyvin :) Toivottavasti toipuminenkin sujuu mallikkaasti ja pääsette pian taas normitouhuihin.

Mekin ollaan käyty vauvauinnissa nyt kolme kertaa ja kaikki ollaan tykätty :) Tyttö lähinnä ihmettelee ympäristöään ja järsii vedessä kelluvia palloja, mutta eipähän ainakaan itke :D Ilmoitin meidät myös seurakunnan ilmaiseen muskariin, joka on kerran kahdessa viikossa. Ihan sopiva tahti kun itse oon aina ollu hirveän huono käymään säännöllisissä harrastuksissa. Tytsy tykkää loruttelusta ja laulamisesta, joten toivottavasti muskarointikin miellyttää.

Kehitystä on tapahtunut tässä n. kuukauden aikana hurjasti :) Tyttö tykkää kovasti hölistä omia juttujaan, on oppinut kääntymään selältä mahalleen ja koettaa itsepäisesti jo päästä ryömimäänkin :D Etenemistä tapahtuu parhaassa tapauksessa n. puoli metriä. Ryömimistekniikkana on hauskan näkönen "mittarimato", eli pylly pystyyn ja siitä sitte pukataan jaloilla :P Lelut pysyy kans jo hyvin käsissä ja kaikkea pitää luonnollisesti maistaa.

Kiinteitä ollaan mekin pikkuhiljaa aloteltu. Tällä viikolla ollaan maisteltu perunaporkkanaa lounas- ja päivällisaikaan. Annokset on olleet vielä pieniä ja aika paljon oon laittanu omaa maitoa siihen sekaan. Tänään tein itse taas lisää sosetta ja annoin tytsylle siinä pienet maistiaiset lusikan kärjestä. Huomasin, että tykkäsi pajon enemmän vähän paksummasta soseesta, oon tainnu aiemmin lisätä vähän liikaaki nestettä.

Nyt voiskin suuntailla nukkumaan, viime yö oli poikkeuksellisesti ihan karsea (tyttö heräili aamuyön varmaan tunnin välein härräämään ja sylkemään tuttia suustaan :angry1). Jospa tänä yönä palattais taas ruotuun... Viikonloppuja kaikille! :)
 
Takaisin
Top