Elokuun elämää

Miettikääs että se on jo elokuu! Huhtikuiset mammat plussailee kovaa vauhtia jo tuolla ja meillä viikot alkaa olla aika kivoista lukemissa näin alkusuoralla! Itsellä töihin paluu tietysti tässä elokuussa ja se tuo varmasti paljon mielenkiintoa raskaudenkin kannalta.
 
Töihin paluu maanantaina! Melkein kaksi vuotta on tullut kotona oleiltua, tuntuu aika melkoselta muutokselta tällä hetkellä. :nailbiting: Ja esikoisen joudun raskain sydämin pistämään päiväkotiin, tosin häntä järjestely ei tunnu haittaavan :grin Viime viikolla käytiin tutustumassa ja kierreltiin paikkoja, mikä päätyi siten, että eskoinen esitteli paikkoja mulle ja tulevalle päikkytädille! :Heartpink Ihanan reipas ja sosiaalinen tapaus, mistä lie periytynyt!

Sitä vielä toivoi, että aika menisi hitaammin, ettei tarvis niin nopeasti aloitta töitä, mutta kiva ettei enää matele. Tuntuu raskauskin lyhyemmältä kun on arki mukana kuvioissa..:)
 
Töissä tän viikon ja ens viikko olisi sitten vielä lomaa. Mietin vaan, miten oikein selviän, niin paha olo.. :/ Olisi mahdollisuus omalla ilmoituksella olla pois töistä 3 päivää, mutta enpä taida niitä tällä viikolla vielä käyttää kun loppukuusta voi olla suurempikin tarve. Iltaisin pitäisi jaksaa sitten esikoista hoitaa. Nukkuessa on hyvä olo... Nyt viikot 7+2 ja ens maanantaina olis jo ultra.

Jännittää myös töissä asiasta kertominen. Olin esikoisesta pois 2,5v ja palasin vasta tammikuussa töihin, töiden kannalta ei ole hyvä että jään taas pois...
 
Maanantaina töihin pitkän kesäloman jälkeen, jännittää... Tuntuu itsestä että kaikki huomaa heti tän pömppömahan, haluisin edes siihen nt-ultraan saakka salata asian! Pelottaa myös pahoinvointi ja väsymys, miten sitä selviää ja jaksaa arkea pyörittää... Isommilla lapsilla koulun vaihtoa ym. haasteita, kunpa jaksaisin heitäkin tukea ja auttaa. Nyt tällä viikolla pitäis suunnitella syksyn runko töihin, ei millään saa aloitettua hommaa!
 
Nt ultra aika saatu tänään postissa 18.8...parisen vko siis... 23pv alkas esikoisella eskari ja kaksosilla vaihtuu/alkaa uus hoitopaikka...
 
Meillä alkoi elokuu autorempan merkeissä... Vanhaan pikkuremppaa ja ostettiin toinen "tila-auto" Voyager nyt ainakin kesän ajaksi, siinä ois sit rallattava laakeri takana ja välystä, että sitä vaihtelemaan :) Muuten ihan toimiva kampe ilmastoinnilla, liikkeestä hain 700eurolla! Penkit siinä olis jopa kahdeksalle, mut otteessa vaan 7, saisihan sen katsastettua myös kahdeksalle...

Pahoinvointi jatkuu, viime yö meni saatanallisen migreenin (toispuolinen puutuminen, näkö lähti) ja oksentelun kans ilman unia, eipä tunnu vieläkään täysin helpottaneen... Esikoisen koulu käytiin tänään katsomassa, alottaa ekalla ens viikolla :) Muiden arki (5v poitsu, 8kk tyttö) jää rullaamaan kotiin, mies palaa lomilta töihin ens viikon jälkeen.
 
Mullakin alkaa työt ensi maanantaina. Vähän jänskättää, miten tulen jaksamaan ja paheneeko paha olo vielä. Vessaan on työpisteestä ihan kunnioitettava matka eikä oikein huvita ruveta yökkivänä juoksemaan pitkin tehdasta tai lervata roskapönttöön. Toistaiseksi olen selvinnyt kunnialla ulkomaailmassa, mutta kahdeksan tunnin työhuki voi olla aika rankka rasti...
 
Minullahan pahimmat olot olivat pari vkoa sitten, viikolla 8. Silloin kävin välillä kesken työpäivän oksentamassa vaikka asiakkaat oli läsnä. Ei ollut kivaa, mutta eipä mahtanut minkään.

Nyt olot on vähän helpottanut. 17.8.olisi ultra+seulonta. 18.8.lähdenkin Roomaan äidin kanssa viiden päivän kesäloma visiitille. Toivottavasti reissussa ok olo. Verenpaineet ovat vähän alhaiset ja pyörryttää helposti, joka saattaa olla Rooman +30c helteessä hieman tukalaa, mutta ehkä maailma ei siihen kaadu, jos en jokaista nähtävyyttä käy tällä kertaa katsastamassa. :) Kunhan en lentokoneessa pyörry tai laattaile, niin olisi kiva.

Näin pienyrittäjänä ei ole itselläni vaihtoehtoa, kun selvitä töissä oloista huolimatta ja onneksi asiakkaani ovat toistaiseksi ymmärtäneet olojani. :shy:

Nyt sitä pitääkin lähteä labraan verikokeisiin ja töihin. Mukavaa alkanutta elokuuta kaikille!:playful:
 
Inkkaripinkkari, mukava kuulla että olo on jo helpottanut. Itsellä just viikko 8 menossa ja on kyllä tosi huono olo ollut. Eilen illalla päätin, että jään tänään kotiin töistä (omalla ilmolla saisi olla pari päivää pois), mikä pelasti ehkä eilisen illan epätoivolta. Lähdin kuitenkin sitten aamulla töihin ja tänään onkin eka päivä tällä viikolla, kun olen saanut jotain aikaiseksi täällä töissä. Toivottavasti ei olisi koko aikaa paha olo tulevat viikot. Viime raskaudessa pahoinvointia kesti kyllä monta viikkoa keskiraskauden puolelle, mutta en nyt muista oliko silloin koko ajan paha olla vai vaan välillä.

Tsemppejä kaikille!
 
Töitä töitä.. Tässähän nämä viikot (ja kuukaudet!) kuluukin arjen parissa. Töitä ja perheaikaa sitten iltaisin ennen kuin uusi mammis alkaa ensi vuoden alussa :) Jäin jo heti kiinni töissäkin raskaudesta.. no viikot on jo 9+3.
 
Mulla aloitti töissä uusi kollega, joka perehtyy työhön mun kanssa koko kuukauden. Ihme on ellei kohta arvaa kun mun seurassa niin tiiviisti on kun hörppään vettä aina kun voin, juoksen vessassa lähes joka potilaan välillä, röyhtäilen, puhaltelen etovaa oloa ja kiemurtelen kun vatsasta juilii ja etsin kivuttomampaa asentoa.
 
On niin hauska lukea, ku vaikka kaikilla on suunnilleen sama kuukausi l.a, niin viikoilla on eroa. Toiset oottaa varhaisultraa ja ekaa neuvolaa. Ja toisilla ne on jo takana päin. Ja siihen lisäyksenä nuo kuntien väliset erot., milloin on käynti neuvolassa tms. :joyful:
Elokuu alussa, mulla edelleen edellä mainitut edessä päin. Itse asiassa neuvola vasta 22.8:bored:. No pitää varmaan alkaa syksyksi katsomaan et on vaatteita mihin mahtuu, ainaki edellisistä maha pullahtanu nopeesti. Mut hetki vielä nautitaan kesästä :p
 
P.s minäkin taisin kärähtää eilen töissä. Mut yritän olla myöntämättä jos joku suoraan kysyy. o_O:angelic:
 
Helou! jatkui eilen vielä sairasloma 13.8 saakka ja sain uudet pahoinvointilääkkeet, joista nyt himppasen verran enemmän apua kuin aiemmista... kuitenkin vielä tämä ihana oksentelu jatkuu.

Eilen saatiin myös aika Nt-ultraan ja se sattui niinkin hyvin että on miehen lomaviikolla 23.8 :Heartred nyt vaan toivotaan että kaikki ois hyvin... sydänääniä en oo vielä saanut kuulumaan doplerilla mutta sellaaista kuplintaa ja pyörintää kyllä sieltä istukan virtauksen viereltä ja yritän luottaa että pieni siellä jo heittäisi kuperkeikkaa :D Ensiviikolla esikoinenkin aloittaa eskarin, mikä on tosi jännittävää, ehkä enemmän jopa äidille kuin pojalle :P

Mä myös kärähdin tänään lasten hoitopaikassa :D hoitaja tuli suoraan kysymään että ootanko vauvaa? sanoi että ois halunnut jo maanantaina asiasta kysyä kun palasi lomalta takaisin muttei ollut kehdannut! Sanoikin heti, ettei hän sitä vatsasta nähnyt vaan tuli vaan semmoinen "olo".
 
Piia84, toiv lääkkeistä on apua! Mulla ei vielä oksennuksia tullu vaikka olo ollu ihan kauhea, mutta kyllä se siitä taas nousee kuten aikaisemmissa :sorry:
Mun esikoinen aloittaa myös eskarin, ja täällä sama fiilis. Mä jännitän sitä enempi ku poika :rolleyes: poika muuten totesi että äiti ei saa juossa ku sulla on se vauva mahassa. . En tiedä onko kuullu jotain puheluja vai miten arvasi. Mut kysyessä sano että sulla on vähän maha kasvanut :oops: lasten suusta totuus tulee :hilarious:
 
Täällä hoitovapailllaan 1,5v kanssa. Kerhojen alkua ootellaan että pääsee taas touhuamaan muitten lasten kans ja äiti saa aikuista seuraa. Kavereita toki nähdään kun aikataulut passaa. Töissä kävin sen verran pyörähtämässä että työvaatteet saan kun syyskuulla menen tekemään vklopun ja siitä ees päin aina sillon tällöin. Noh, pakkohan se oli pomolle sanoa että saa olla sitte housuissa kasvunvaraa kun tuo maha tästä vähä alkaa kasvaa. Kovin oli iloinen ja onnellinen asiasta ja sanoi että vähän on tämmöstä uutista oottanutki ku kotona oon nyt ollu. Ja sano että jos tuntuu nämä muutamatki työvuorot siltä ettei ollutkaan hyvä ajatus palata ollenkaan töihin niin ok. Että sillee kyllä kiva kun tuommonen pomo ja kyllä ny vähä voi käyä kokeileen työntekoa jos ei mitään suurempia ongelmia tuu :)
 
Mahtaako täällä olla taaskaan ketään muita lahdesta? :D
 
Mulla alkaa työt ensi viikolla ja pelottaa aivan kamalasti. Jaksaminen pääasiassa. Muutenkin erittäin tiukka työ niin fyysisesti kuin psyykkisestikin että kyllä pelottaa saanko pidettyä homman kasassa. Saikku ei ole vaihtoehto, mulla ei pää kestä saikulla oloa. Loppuun asti haluaisin työtä tehdä.

Muutoin hyvää vaan, lomailua vaan ja huomenna mustikkaa eli mettään pääsen koko päiväksi :)
 
Takaisin
Top