Elokuun 2016 mammojen tutustumiset

No niin, eihän se sitten mennyt niinku Strömsössä, vaan hätäsektiolla syntyi vaavi viime yönä. Itse asiassa melko traumaattinen kokemus oli, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin! 1720 g painaa pieni ja miehen mukaan oikein sisukas tapaus: yölläkin jo hengitteli itse :) Juurikin päästiin viikolle 32. Itse tässä odottelen hoitajan lupaa mennä lastenosastolle murua katsomaan: menetin 2 litraa verta ja olo on sen mukainen.. Kovin epätodelliselta tuntuu vielä koko asia, kun en ole vauvaa nähnyt kuin parissa valokuvassa.
 
Onnea mardu pienestä! Hyvä et nyt on kuitenkin molemmilla asiat hyvit, voimia paranteluun! Tein ketjun syntyneille, kunhan jaksat niin käy lisäämässä tiedot :)
 
Saitko muuten tietoa, et millon pääset pientä katsomaan?
 
Ei oo vielä näkynyt hoitajaa, mutta iltapäivästä se puhui. Mies joutuu vissiin paareilla mut viemään ku pyörätuolilla käy liian rankaksi.. Jospa se kohta tulis sieltä päästämään mut sinne osastolle.
 
Voi onnea Mardu-82!! :) Miksi pikkuinen syntyi sektiolla? Aika paljon menetit verta, johtuiko leikkauksesta vai? Onneksi nyt kaikki hyvin molemmilla! :Heartred
 
Onnea Mardu! Ihanaa kun pieni voi ilmeisesti hyvin. Toivotaan että sinunkin olo kohenee pian ja pääset vauvaa katsomaan ja syleilemään :Heartred
 
Kiitoksia kaikille! Kaksi kertaa oon nyt nähny vauvelin ❤ En oo vielä saanut syliin, mutta ehkä huomenna. Tänään jo pyörätuolilla pääsin käymään. Happiviiksetkin oli jo otettu pois ja ultraviolettivalon alla toinen pötkötteli. Sinna: vauvan sydänäänet romahti eikä kohdunkaula ollut avautunut kuin 6 cm, niin oli pakko leikata. Oli kuulemma vaikea saada vauva ulos ku pää oli jo niin alhaalla kohdunkaulassa. Istukka oli kuulemma repaleinen: en tiiä irtosiko se synnytyksen aikana vai leikkasiko ne sen läpi..
 
Oi onnea Mardu sinulle ja teidän perheelle :Heartred voimia tuleviin päiviin, toivottavasti päsette pian vauvan kanssa toistenne luokse :)
 
Kiitokset! Rass: 32+0 oli viikot. Ihan hyvin onneksi, oli ehtinyt jo painoakin tulla ja keuhkotkin kehittyä :)
 
Vauva voi hyvin: hengittää ilman happiviiksiä ja tänään oli syönytkin jo 7 ml/kerta. Kuulemma yhden ruokintakanyylin voi kohta jo irrottaa, nenä-mahaletku toki edelleen jää. Paino oli pikkuisen laskenut, mutta se on ilmeisesti yleistä.. Bilirubiinit on ollu vähän koholla, niin ultraviolettilampun alla pötköttelee. Hieman kiukkuinen on kuulemma tänään ollut, on vissiin hieman kipuja pienellä :sad001 Mutta kenguruhoidossa oli tänään mulla ja iskällä :Heartred
 
Onkohan tuo sama edessä mullakin??? :/
Rakkauspakkaus syntyy tänään ja mua jännittää. Olen nyt saanut nukuttua reilu 4 h, ja yhtäkkiä tuli huoli kun ei liikukkaan. Mut johtuuko nukahtamislääkkeestä. Muutaman liikkeen nyt tuntenut kun yrittäny herätellä.
Viime metreillä huolestuttaa mamman! Jospa kaikki menee hyvin!
:D

Rv 34+4
 
Piiu, josko vauva keräilee voimia siellä kun tietää, et kohta jää yksiö ja alkaa uuteen maailmaan totuttelu :Heartred tai sitte on loukkaantunut kun eilen on tutkittu ja annettu eri lääkkeitä niin paljon. Ei kauaa enää niin susta tulee tuore äiti :)
 
Piiu, on varmasti hermoja raastavaa odotella aamua ja leikkausta. Jos liikkeet huolettavat niin kutsu ihmeessä hoitaja paikalle. Käyrät saa tsekattua nopeasti. Ei ole enää pitkälti piinaa jäljellä ja aamulla tapaat maailman ihanimman pienen olennon. Voimia!
 
Takaisin
Top