Elokuu.

///e\\\

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Huhtikuunmammat 2014
Olipas muuten todella hankala keksiä tuohon elokuuhun joku jatko sana - joten en sitten keksinyt :grin ei ole aivosolut luikerrelleet vieläkään takaisin tän mamman pääkoppaan...
Huomasin, että nyt on jo muutama päivä menty vielä tuolla heinäkuun höpötyksissä niin jatketaanko tänne? :wink Hokasin tossa että siitä on nyt vuosi ja kolme päivää kun plussasin :p äkkiä se aika menee....
 
Just itekin mietin tässä noita aikoja vuosi sitten! Muistan kilistäneeni skumppaa vielä kaveri pojan syntymälle (9.8.), joten luultavasti tein raskaustestin vasta loppukuusta...

Olin muutenki niin pihalla kaikesta. Netistä luin, ettei neuvolaan kannata heti plussaamisen jälkeen soittaa. Ja luulin, että raskausviikot alkavat vasta hedelmöitysajankohdasta. No, soittelin sitten joskun syyskuun lopulla ja neuvolassa oltiin kauhuissaan, että mun pitäisi olla jo käynyt ekassa neuvolassa. Ihan älyttyömästi oma tietomäärä tästä lisääntymisestä on kyllä vuoden aikana kasvanut :D
 
Mä tein muistaakseni raskaustestin 3.8. Tein sen "kaksi päivää etuajassa" eli siis ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Olen aina ollut hätähousu. :rolleyes: Se oli sellainen clearblue digitaalinen testi ja muistan, miten huimasi, kun siinä lukikin, että raskaana 2-3 viikkoa. En voinut kertoa miehelle, joten kävin repimässä hänet kädestä vessaan ihmettelemään pissaista tikkua.

Huomasin perjantaina, että ei ole mikään urbaani legenda että toleranssi alkoholille laskee tauon aikana. Toki se ei ollut niin kamalan korkea ennenkään raskautta. Minulla oli perjantaina vapaa ilta. Olin kotiseudulla ja vanhempani ottivat pojan hoitoonsa. Pääsin parhaan ystäväni kanssa liikkeelle ilman lasta. Huomasimme, ettemme ole vuoteen nähneet ilman, että jommalla kummalla tai molemmilla olisi lapset mukana. Pakattiin reppuun 0,2l pullo skumppaa ja siiderit naiseen sekä lukematon määrä erilaisia herkkuja ja mentiin samaan laiturinnokkaan, jossa istuttiin teininä. Istuttiin siinä ja kuunneltiin vanhoja ysärihittejä. Oli paras ilta ikinä. Join siis lasin skumppaa ja yhden pienen siiderin ja silti kotimatka pyörän selässä tuntui huteralta.

Olin kotona jo puoli yhdeksältä illalla, jottei poika joudu menemään nukkumaan ilman minua. Tämä oli samalla harjoittelua sekä minulle että pojalle, koska ensi viikonloppuna on tulossa häät, joihin menemme miehen kanssa kahdestaan.
 
Mulla on jo toleranssi aika normaali. Tietty mitään isompia määriä en oo juonu mut alussa ku tuntui et ykkösoluestakin tulee humalaan ni kyl nyt voi taas sen yhden tavallisen oluen juoda ilman et tuntuu missään tai ottaa rauhalliseen tahtiin pari lasia viiniä kun tyttö nukkuu. En oo kokeillu enkä näe ihan tarvetta kokeilla että tuleeko yrjö viinipullon, kahden vai kolmen jälkeen :p

30. 7. plussasin miekin, silloin rv 3+2. Aika aikaisin... Oletin et olis ovis etuajassa, voi olla et oli voi olla et ei. Np-ultrassa saatiin muutama miun oletettua ovista vastaava mitta mut keskiarvo oli pari päivää edellä menkoista 28 päivän kierrolla laskettua ni se laskettu aika pysyi neuvolalaskun mukaisena. 40+2 sitten lopulta syntyi. :)
 
Mä olen kaks kertaa juonu saunasiiderin ja hulahti kyllä hattuun! :grin Jotenkin vaan hassua kun poden heti huonoa omaatuntoa heti jos tämmöistä menen tekemään o_O Sama juttu jos muut hoitaa poikaa ni en jotenkin osaa tehdä omia juttuja... kauhulla odotan jo mun lokakuisia synttäreitä kun puhuttiin kaverin kanssa että lähdetään juhlimaan ja poika jää isin kanssa tai jos isi tulee mukaan niin mummolaan. Hassua kyllä miten toi ajatusmaailma muuttui itsestään ton hurvittelun suhteen, mielummin olen selvä kuin että otan sen yhden... limu on ihan yhtä hyvä saunajuoma mulle :p
 
Mää istuin viikonloppuna meidän auton takakontissa ja join kaljaa! Nih! Paitsi sillo ku oltiin vauvan kanssa kaljateltassa.

...Koko viikonlopun aikana siis meni kolme kaljaa, perjantaina illalla yks, lauantaina päivällä yks ja illalla yks :p Oltiin tytön kanssa asuntoautoilemassa MC-kokkareilla, ollaan siis järjestävän kerhon porukkaa ja mies oli siellä töissä ni tultiin autolla. Meillä tosin tytön kans meni vaunuissa auton varjopuolella suurin osa päivää ku eihän tossa 30 asteen porotuksessa voinu oikee mihinkään lähteä, paitsi ihan aamuisin aamupalalle ja sit illalla ku ois sopivasti viileää olikin jo tytön nukkumisaika. Ja meidän auton takakontti on siis moottoripyörän huoltotila :rolleyes: Kontti auki just sopiva varjo...
 
Mää olin tasan vuosi sitte ehkä just raskautunu mutta en vielä tietonen, plussatestin tein elokuun lopussa :)
 
Ihana muuten ku on kerranki ollu silleen että on hyvät ilmat eikä pidä olla töissä :grin. ylleesä aina hyvien ilmojen aikaan oon ollu töissä ja ku lomat on alkanu niin ollu sateista ja kylymää. nyt sitte onki ihan kyllikseen saanu "nauttia" helteistä :smiley-ashamed004
 
Kyllä Dulu, ihan sairaan magee kesä on takana, ja kaikki hellepäivät kotona :) Oon nauttinu, vaikka vauvan kanssa pitääkin olla varjossa. Tästä syystä rusketusraitoja ei juuri ole.
 
Juu ei itekkää älyttömästi oo auringosta saanu nauttia, vauva ku ei tykkää kuumasta eikä vaunuista :D Mahdollisuuksien mukaan ollaan esikoisen kaa ulkoiltu mut kyllä mää pikkuhiljaa jo toivottelen syksyn tervetulleeksi...
 
Mä rakastan kesää ja oon saanu olla paljon auringossa, kun tyttö tykkää olla vaunuissa ja muutenkin ulkona. Tosin oon hankkinu niin paljon kivoja syys-talvivaatteita niin sen puolesta vois kyl kohta jo syksy tulla :rolleyes:
 
en muista milloin viimeks oon ollut näin ruskettunut. tai siis palan ensin, kun mun iho on niin vaalea ja herkkä. ja mulla on ympäri vuoden pisamia joka paikassa, naamassa, selässä, rinnassa ja käsissä, mutta näin kesällä niitä tulee vielä enempi. mutta kyllä kesä on ihana! :)
 
Määki kyllä rakastan kesää yli kaiken ja harmittaa, ku ei olla päästy niin paljoa olemaan ulkona mitä oisin halunnu mut minkäs teet ku toinen ei viihy...:confused: No ehkä ens kesänä sitten onnistuu jo paremmin! :)
 
Mä odotan tosi kovasti jo ens kesää kun tytön kanssa pääsee nauttimaan kesästä paljon enemmän kun tänä vuonna. Musta on ihanaa päästä taaperon kanssa puistoon ja rannalle! Odotan myös että ens kesänä omaa aikaa on helpompi järjestää kun tänä kesänä :) Tää kesä on ollu mulle aika raskas.
 
Hymis, sulla on ollut rankka kesä, mut aattele kuinka ihana kesä tulee olemaan sit ens vuonna! Toivon sulle kaikkea hyvää, aina välillä mietin, et voisinko jotenkin auttaa tms. vaikeassa elämäntilanteessa, vaikken sua tunnekaan kuin foorumin kautta. Mut tiien, ettei todellakaan tää vauva-aika oo helppoa kaksin tai yksin. Mä kans ootan, et saa ens vuonna kirmata pihalla ja ihmetellä luontoa, kastella varpaita järvessä yms. :Heartred
 
Mä oon niin kesäihminen, enkä yhtään pidä syksyn tulosta. Rakastan lämpöä ja onneksi oon saanut nauttia auringostakin. Vauva ollut varjossa ja toinen meistä sitten auringossa. Hyvä kompromissi. Ja oon hiukan päässyt poimimaan mansikoita ja vadelmiakin. Mustikat kerää mulle äiti tänä vuonna. Miehen loma oli ja meni ja sen vuoksi oikein ei mustikkaankaan ehtinyt. No, jos puolukoita sitten :) Nautitaan vikoista kesäpäivistä vielä!
 
Hei! Mistäs sais ostettua kuolalappuja edullisesti? Meillä on vaan yks ja noille olis nyt käyttöä. Ilman lappua/jatkuvaa pyyhkimistä on body ihan äkkiä litimärkä ja sit ku pitäs vielä ulos nukuttaa, ni ei voi/en halua märissäkään vaatteissa viedä. Myykö joku tyyliin H&M/Lindex/halpahallit noita? Toi mikä meillä on, näyttäs kuosien puolesta vähän lindexmäiseltä...
 
Takaisin
Top