Elokuu :)

Mä ostin semmosen Anita Baby Beltin huuto.netistä (vähän) käytettynä, olisko maksanut 30e. Uutena varmaan jotain 45e. Jossain nettikaupassa olikin sellanen kokotaulukko mistä näki itselle sopivan koon. Mutta ainakin tuo mun vyö on sellanen tarralla kiinnitettävä eli saa kyllä kiristettyä itselle sopivaksi ja kasvaa sitten mahan kasvun myötä. Nyt vaan ei ole tullut vyötä käytettyä kun tuntuu että vaatetta on muutenkin liikaa jos on hiukankin auringonpaistetta. Kun on mammahousuissa on korkea tuubi, sit vedät siihen päälle topin ja kenties vielä töihin vaadittavan siistimmän paidan niin on jo kolme kerrosta mahan päällä. Ei huvita pistää vyötä enää alle sitten neljänneksi...
 
Minä sain kaverilta mahavyön lainaan. On tätä apteekissa myytävää vastaava, vissiin kuitenkin jostain ulkomailta tilattu se. Oon kyllä tykännyt tuosta kovasti, kun tuossa on kunnon selkätukikin. Tuntuu, että monet pelkät mahavyöt ei tue selkää.

 
Ninqyo: Itse kirottelinkin jo tonne heinäkuun puolelle näistä rinnoista, mutta kukaan ei siihen mitenkään kommentoinut.

Itsellä alkanut vuotamaan rinnat ja joudun jo käyttämään päivittäin liivinsuojia. Myös tuota vihlontaa on ollut, mutta ei tuollaisina kerta annoksina kun sinulla. Ite tulin siihen tulokseen, että se olisi aivan normaalia, mutta jos jotain muuta saat tietoon niin kerro mullekkin! :) Sitä mietin että kun maito nousee niin varotetaan usein rintatulehduksesta, tähän liittyy vissiin usein kova kuume, mutta päättelin että on varmaan hyvä jo tässä vaiheessa katsoa että rinnat ei saa kauheesti kylmää esim. järvivesi.
 
Mulla on aina välillä käsien puutumista ja rannesärkyä, niin että ei oikein saa kättä käytettyä kunnolla. Neuvolasta sanottiin että se on nivelturvotusta. Nyt oon koittanut nukkua niin että en nuku kummankaan käden päällä niin on helpottanut. Mahaan ja jalkoihin särkee melkein päivittäin, mutta se on niin vähäistä että sen kanssa ei ole onneksi ongelmia. Selkä tulee heti kipeeksi, jos istun huonossa asennossa tai kauheesti rehkin. Onpahan hyvä syy vaan makoilla illat sohvalla kun esikoinen on nukkumassa :)
 
Mulle kanssa fyssarikaveri suositteli kokeilemaan tollasta mahavyötä. Sille oli joku hienompi nimi vaan mitä hän käytti, mut en muista mikä.. Sanoi että niitä saa ihan lainata, mut en mä tiedä mistä niitä pitäsi alkaa kyselemään. Ehkä neuvolan soittonumerosta?
 
Marzipaani: Etkös sä ollut kans Espoosta? Soitapa neuvolaan ja kerro että haluat fysioterapeutille selän vuoksi ja tarvitsisit vyön lainaan niin laittavat lähetteen. Näin ainakin meille kerrottiin siellä fysioterapiassa keväällä :D
 
Saaks sen vyön lainaa neuvolan kautta ilman et menee fyssarille hoitoon?? Tai ei kyllä tekis pahaa joku hirontakaan, mut on täs muutakin rahanmenoa.. :D vai onks neuvolan kautta/neuvolan tarjooma kunnalllista fyssarii? sittehä sei vissii oo ku 7e/kerta. Mää mietin jos ostas sen baby beltin vai mikä se on viralliselt nimeltää, mut aika arvokas onki.
 


Mä sain lainaan tommosen aika arvokkaan vyön onneks, mutta se on liian iso mulle vieläkin :D
 
kosee joo en mä hirveesti oo vastauksia tuohon vielä saanu mut just joku sano et vois johtuu maitotiehyeiden avautumisesta ehkä mut neuvolantäti ei tosiaan mua tässä asiassa valaissu. Onneks toistaseks ei oo ollu tuo påaha vihlonta ku sen yhen tunnin ajan ja nyt vaa välil vihlasee kerran mut ei muuta.
 
Mulla oli ekan raskauden aikana Anita-merkkinen tukivyö (Bebesistä ostettu). Voin myydä sen 15 eurolla jollekin, jos kiinnostaa, sillä se on liian pieni minulle. Alkuperäinen hinta oli muistaakseni 45 euroa ja vyö on vielä hyvässä kunnossa, koska sitä ei ole paljon pidetty. Koko on S ja se on väriltään valkoinen.

Mansikkainen 
 
Määki saan just ton Anita baby belt vyön kokeiltavaksi tutulta. Jos se auttais tähä vatsakipuunki, et tukee mahaa ja selkää :) On nyt toista päivää kipeenä, enkä tiiä kuuluuks asiaan vai ei.
 
Juttelinki kaverin kaa noist mun mahatuntemuksista, ni se sano et ne on supistuksia :O Niitä tuleeki sit monta kertaa päivässä näköjään, ku enhä minä tiiä mitä supistukset on, enneku kerroin kaverille ni se sano et noi on kyllä supistuksia :O hitto hyvä etten alkanu itkemään, et mistä minä voin tietää mitä supistukset on.. Just pahenee ku käyn koiran kaa lenkillä, mut niit tulee kyllä pari kertaa tunnissa täs töissäki ku istun ja lähen täst vaik vessaan pissalle. Ja ku käyn syömässäki ni silläki välillä tulee niitä. Ei ne kipeit ole, mut tosi inhottavan tuntosia, ni en nyt sit tiiä onko täs nyt aihetta huoleen. Pitää vissii soittaa huomenna neuvolaan, et pitääks mun mennä lääkäriin tän takia tarkistaan onko paikat pehmentyny/auennu ja kai minust ois hyvä varuiks ottaa myös pissanäyte.
 
Mä ymmärsin että neuvolan kautta pääsee ihan ilmaiseksi sinne fyssarille. Mutta eihän se kumminkaan maksa kuin muutaman euron ja kyl kai sen verran kannattaa panostaa ettei tartte montaa kuukautta kestää kipua! Sieltähän voi muutenkin saada neuvoja, meille ainakin muistuteltiin oikeaoppimisesta nostamisesta jne... Soita vaan neuvolaan niin saat selvyyden asiaan :D
 
Asiasta toiseen: ootteko muut huomanneet ärsyyntyvänne nykyään helposti? Mä oon vähän väliä kuin joku perseeseen ammuttu karhu, ja tästähän erityisesti mies saa kuulla. Oon niin ärsyyntynyt kun asiat ei hoidu! Mieskin oli neljä viikkoa lomalla mut ei yhtä ruuvia saanut yhteen pöytään paikalleen vaikka pyytelin monta kertaa... 
 
Joo kai se on soitettava :) meidän typerä työterveyslääkärikään ei varmaan vieläkään kirjottais mulle lähetettä fyssarille vaikka menisin sinne... Tietty vois sitäkin kokeilla vielä.

Mä ärsyynnyn muutenkin aika helposti, et en oo muutoksia huomannu nyt :D Nyt kyllä ärsyyntyminen meinaa enemmän sitä, että alkaa itkettää. Raivoomaan en oo ruvennu kertaakaan, enkä kyllä aiemminkaan oo raivonnu kenellekkään jos ärsyttää.
 
Mä oon kyllä todella hyvällä tuulella enimmäkseen, mutta viikonloppuna häihin mennessä vedin kyllä miehelle matkalla semmoset kilarit, että itekin olin vähän ihmeissäni. Sen verran hölmistynyt tais olla mieskin, ettei osannut edes vastaan sanoa, kun tilanne oli jo ohi :D Mä en oo muuten huomannut mitään suurempia mielialanvaihteluita, mutta oon kyllä herkempi itkemään kuin normaalisti, vaikka herkkä oon kyllä muutenkin. Että ehkä ne tuntemukset on vähä voimistuneet.
 
ddrops: Mulla oli kans jonku aika sitte jatkuvasti supistuksia ja sit tuli aika kipeä supistusten sarja ni kyselin neuvolasta josko riittäisi, että odotellaan lääkärineuvolaan asti joka 2-3vkon päästä, mutta neuvolan täti oli sitä mieltä että lääkäriin vaan heti ja pitää antaa (ilmeisesti samat mitä raskauden alussa) pissanäytteet. Katsovat ettei ole tulehduksia, nehän ne voi supistuksia tehdä. Nyt ei kyllä oo ollu taas minkäänlaisia suppareita, joten tuntuu hölmöltä mennä lääkäriin... Noh, tuleepahan tarkistettua kaikki. Rasituksen lisäksi supistuksia voi tulla varmaan stressistäkin tai ehkä silloinkin kun lapsi ottaa kasvuspurttia(??) ja jos on nestehukkaa ym., joten syy mun supistuksiin voi olla kyllä ihan muu kuin tulehdus. Mutta kiva kuitenkin saada tietää ettei paikat tosiaan ole pehmenny tai auennu. Vaikka siitä taas terv.hoitaja sanoi, että se ei niin yleistä onneksi ole. Mutta ddrops, kun sulla tulee taas supistuksia ja jos se ahdistaa, niin kokeile juoda vettä paljon tai suihkuta lämpimällä vedellä masua. Tai lepohan se paras on, mutta noikin voi auttaa, mulla ainakin autto :) Ja yhdyntä/orgasmi voi tehdä supistuksia lisää, sehän on ihan vaaratonta, mut hyvä sekin tiedostaa...
 
ddrops: On se varmasti hyvä soitella neuvolaan varmuuden vuoksi. Itselläni on harjoitussupistuksia päivittäin, ja tosi useastikin. Eivät tosiaan ole kipeitä, mutta epämukavia. Lisäksi on ollut kipeitäkin supistuksia, mutta eipä tk-lääkäri katsonut tarpeelliseksi tarkistaa tilannetta. Ensi viikolla onkin sitten neuvolalääkäri, niin tulee sitten jokatapauksessa tarkistettua onko kaikki kondiksessa.

Vilukissa: On kyllä ollut hermot normaalia kireämmällä. Mutta eipä se ole vielä pahemmin liikauttaunut ketään muuta kuin itseäni :D Saattaa tosin tylsät päivät olla yhtenä syynä hermojen kiristymiseen. Jospa se helpottaisi, kun koulu taas alkaa...ellei sitten mene vain pahemmaksi. Mutta eiköhän tästä selvitä. On niitä hyviäkin päiviä ja hetkiä.
 
Takaisin
Top