Elokuu :)

ddrops

Puuhakas puhuja
Kappas sehän on kuukausikin vaihtunut, joten jatkettaiskos elokuun alla keskusteluja :)
 
Mulla oli eilen oli sokerirasitustesti ja tänään soittelin tulokset. Sokeriarvot oli oikeen hyvät ja en tarvitse seurantaa, eikä tarvitse muuttaa ruokavaliota :) Tuntuu kyllä, että kivi vierähti melkeen sydämeltä, kun niin jännitin tuota :D

Tänäaamuna oli jostain syystä aivan järkyttävä lonkka (?) kipu kun aamulla heräsin. En meinannut päästä sängystä ylös. Liekkö nukkunut jotenkin huonossa asennossa vai mikä vaivasi. Tai sitten jotain liitoskipuja tms, mutta tuntui aina vaan tietyissä asennoissa kun toista jalkaa liikutin. Toivottavasti ei jää vaivaamaan pitemmäksi aikaa.

Pallukka melskaa mahassa välillä aivan tolkuttomasti ja potkut on tosiaan jo kovia. Eilen tuntui, että väsähtää jo, kun monta tuntia oli mahassa taas päivällä hirveä melske ja kun itte koitti vähän lepäillä tuon sokerirasitustestin jälkeen. Saa nähdä ennakoiko tuo mahamelskaaminen vilkasta lastakin :D
 
Mulla oli tuota lonkkakipua tässä jokin aika sitten. Minuu ei kuitenkaan koskenu kuin yöllä ja makuulla ollessa. Nukkuminen oli todella hankalaa, kun vähän aikaa vain kesti samassa asennossa ja sit alkoi taas pakottamaan. Neuvolassa oli sitä mieltä, että johtuu lonkkien liikkumisesta kun lantio venyy. Mulla meni ohi parissa viikossa, mut minua tuo ei vaivannu päivällä tai liikkeellä ollessa ollenkaan. Meidänkin poika on nyt alkanu kovasti melskaamaan mahassa. Yksi yökin meni siihen kun kuuntelin ja otin vastaa potkuja ja nyrkkeilyä :D Myös päivällä liikkuminen on kovaa. Eilen mylläsi neuvolan jälkeen melkein koko päivän, mut onneksi väsähti iltaa kohti ja nukkui melkein koko yön <3 jännää miten tuo liikkuminen alkoi ihan yhen äkin. ensin en tuntenu kunnolla mitään, pieniä muljahduksia vain ja ihan satunnaisia potkuja. nyt liikkeitä ei voi olla tuntematta. mekin mietittiin, et kuinka kovaa sitä sitten saa juosta kun poika syntyy jos mahassa jo tuommoinen meno on päällä :d>
 
^Mulla on jo pitempään ollut illalla makuulle mennessä jotenkin hankala "suoristaa" selkää ja sattunut ristiselkään tai jonnekkin tuonne. Nyt tuli tosiaan sängyssä aamulla pyöriessä tuo lonkkakipu ja ylösnouseminen oli tosi vaikeaa. Sitten kun lopulta ylös pääsin, niin ei ole kävellessä haitannut yhtään. Varmaan siis jotain vastaavaa kuin sulla ollut. Toivottavasti ei jää nyt pitemmäksi aikaa öiseksi/aamuiseksi vaivaksi.
 


Mullakin toi liikkuminen vahvistunut. 


Tulee jo käde, jalat ja peput mahasta läpi silleen söpösti :D

Poika on aamusin yleeensä pistänyt kunnon sarjatulet kylkiin, se tuntuu hassulta!

Pari päivää en tuntenut liikkeitä, kun minimaalisesti ja olin huolissani, mutta toinen olikin kääntynyt selkää päin ja nyt jo kääntynyt takaisin.
 
Asiasta kukkaruukkuun:

"Uusi äitiyspakkaus julkaistaan elokuussa! Seuraa tilannetta Kela-Kertun tiedotteesta osoitteessa http://keskustelu.suomi24.fi/node/10787955

Vuoden 2012 äitiyspakkauksen julkaisuajankohta on nyt varmistunut!

Uusi pakkaus julkaistaan kuvina 15.8.2012 klo 10.00 Kelan verkkosivuilla. Pakkauksen jakelu alkaa syksyn aikana heti, kun edelliset pakkaukset on jaettu loppuun."
 
Tota on ihan pakko kytätä 15pvä!! :D Vaikka meille kyl taitaa se vanha tulla, kun paperit on jo sisällä, mut ei se mitään :)
 
Pakko kyl itekki käydä heti kattoo et jos on iha karseen näkösii vaatteit nii äkkii paperit sisää et sais 2011 paketin ja jos ei nii sit odottelee viel jonki aikaa et sais uuen :P
 
Heissulivei! Mahtuisikohan tänne vielä yksi odottaja mukaan? :) LA on 7.11. elikäs nyt mennään sitten rv 26+3. Niin ja esikoista odotellaan.

Tuosta äitiyspakkauksesta. Täytyy kyllä itsekin käydä heti katsomassa millainen paketti siellä sitten on, vaikkakin paperit olen jo Kelalle laittanut. Olen ihan tyytyväinen vanhan pakkauksen sisältöön. Omalla kohdallani kuitenkin kävisi muutoin niin, että en pitäisi uudesta pakkauksesta yhtään ja sen sitten saisin. :D
 
Hyvin mahtuu/ehtii vielä mukaan ! :)

Vihdoin se uus pakkaus julkistetaan, ohan sitä jo ooteltukki. Vaik toisaalta, alkaa olla iha sama et kumman pakkauksen saan, vaik alkuun olin et uuden haluan ehdottomasti :D

Hitto et oliki eilen selkä taas niin kipee, et en saanu ees lantiota nostettua ja siirrettyä eri asentoon kun olin sängyssä. Istumaan nousu ja kumartelukin sattui niin hitosti et meinas itku päästä!! Ärsyttävää.  Ja edelleen mietin varaanko ajan lääkäriin vai en.. toistaiseksi en oo asian eteen mitään tehny kun ei se koko aikaa ole kipeä.

 
Mä kyllä jo varaisin aikaa sinne lääkäriin, kun ei toi sun meno kuulosta kovin hyvältä enää.. Mulla ei onneks oo vielä noin pahaks menny ja tiedän toistaseks mitä kantsii vältellä ettei mulle tuu tollasia oloja selän takia. Lievempiä kremppoja on jo kyllä mulla kans ja kyllä ne pikkuhiljaa pahenee kun istuu töissä joka pvä ja sille en voi mitään paitsi sit hakea sairaslomaa kun en enää kestä.
 
Mulla ei taas töissä se oo yhtään kipee, mut illalla kyllä. Mää kyl kävin peseen eilen mattoja  mattolaiturilla, et epäilen et ärty siitä. Nyt ei oo kyl taas yhtään kipee selkä, ku valelin itteni taas ice powerilla yöks :D Tää on nii kummallinen, et välillä se on noin tuskasen kipee ja välillä ei oo yhtään kipee. Siks kai täs viel töissä onki ja normaalisti elelee.
 
Joo se mattolaituri taitaa olla syy nyt :) mulla alkaa töissä ärtymään istumisesta jo. Liikkellelähdöt on pakko ottaa iisisti, kun ei tiedä vihlaseeko pienesti vai niin et meinaa jalka lähtee alta... Sit on sellasta mummomaista ja jäykkää kävely hetken. Joutuu siis nousee ainakin 2 kertaa tunnissa penkistä ylös, et ei ainakaan mee enempää jumiin.
 
Oliskohan kellää kokemusta/tietoa tälläisestä....

Mulla lauantaina alko sattumaan rintoihin. Tuohon nännien alle iski aivan kauhea viiltävä kipu. Aina Vihlas yhtäkkiä todella lujaa ja ihan säikähdin että mitä tapahtuu. Se onneksi kesti vain satunnaisesti tunnin ajan ja yks vihlasu kesti aina joku 5-10 sekuntia ja siinä samalla multa alko nännit vuotamaan. Tuli aina jokasel vihlasul pari tippaa kirkasta nestettä ja paperil ku pyyhkäs nii oli vähä kellertävää. Soitin neuvolaa ja se sano yleensä tollast on vaa loppuraskaudest mut ei kommentoinu mitää et esim mistä johtuu ja muutenki vaikutti siltä ettei sitä kiinnosta jutella nii lopetin sitte puhelun... Onko kellää ollu ikinä vastaavaa tai onko kuullu että jollain olisi? Koitin googletella mutten löytäny mitää. Eilen sunnuntaina mua vihlo jonkin aikaa ylävatsaan muttei rintoihin ja seki meni ohi jossai tunnissa.
 
Jo toinen että onko kellää ollu puutumisia... Tai siis mulla on viikon verra ollu oikeenkäden peukalo ja etusormi puutunu ja nyt taas viikonlopusta oikeen jalan isovarvas ja se vierene. Ärsyttää toi neuvolatäti ku se sano juuta eikä jaata ja mitää vastausta saa et miks..... Sano et mee työterveytee jos häiritsee.. Mutku ei toi mun elämää häiritse kiinnostas vaa ettei tuost mitää haittaa mulle oo ja miten voiko pahetuu mistä johtuu jne... Ja ne ny työterveydes hirveesti tiiä mitää näistä raskaudesta johtuvista. oon sieltä aina ävlil kans kysyny ja ne käskee sit kysyy neuvolasta :D
 
Tai on mulla näköjään sitteki nyt töissäki selkä kipee.. :O jospas menis ohi täs muutaman päivän sisällä.. Kattelin netist et jos varaisin aikaa lääkärille, mut ei ollu tänään aikoja ni en sit jaksanu varata muullekkaan päivälle, ku mun tuurilla käy niin et ku on lääkäriaika ni se selkä ei just sillo oo kipee. Mul oli kyllä nii hulina viikonloppu ton mattojen pesun, siivouksen ja lenkkielyn, kuntosalilla käynnin ja pyörälenkin takia, et en ihmettele et on kipeempi nyt.. tosin kaikkia noita oon voinu tähän asti tehä, paitsi tuo mattojen pesu oli semmonen "erilainen" eli kai se siitä sit kipeyty.. Pitää seurata viel rauhottuuko. En haluis kuitenkaan ns"turhasta" mennä valittaan ku ei se kipu oo semmonen paha 24/7. Ja täs töis olles mahakipuki ja pahoinvointiki on hellettäny (oli aamulla vähä outo olo).. kaippa täs pitää vähä rauhoittaa tahtia, jos ei oikein kroppa tykännykkää tommosesta riehumisesta :D Ärsyttää vaan jos pitää raskauden takia muuttaa elämistään.. eipä kyl vissii kannattais noinkaa ajatella, väkiste sitä vissii pitää hiljentää tahtia jossai vaiheessa..

Puutumista ei oo täällä ollu, ajoittain kyl tissit on kipeemmät, mut ei muuta :)
 
Mulla puutui toissa vkl 2 aamuna putkeen käsi ja vähän ikenen seutua, mut ei sen jälkeen mitään oo ollu eikä ne kauaa kestäny, niin en jaksanu huolestua kummemmin. Unohdin siitä vielä lääkäriltä kysyä, kun oli neuvolalääkäri loppuviikosta. Ehkä se oli vaan joku onneton sattuma, et puutu peräkkäisinä aamuina ja olin varmaan sit nukkunu ihmeellisessä asennossa tai jotain.

Toi selkä alkaa nyt kyllä näköjään vittuilemaan pikkuhiljaa vaan enemmän. Yks päivä töitä takana tällä viikolla ja loppupäivästä oli nihkeet oltavat. Jos nyt kuun loppuun selviäis, niin vois jäädä sit palkalliselle saikulle odottamaan mammaloman alkua.
 
Pistetään nyt vaikka niiden maankuulujen raskaushormoonien piikkiin, mut voi juma kun mua on vanne kiristäny päätä jo monta päivää! Mä oon ollu niin äkänen ja itkunen yli viikonlopun ja kukas muu siitä saa kuulla kunninsa kun mies (voi sitä rukkaa). Muuten ei oo mitään kummempia raskaus oloja tai kipuja ollu vielä, mut tää raivoaminen... huoh!

Hirmusesti oon jo alkanu mietiskellä nimeä tulevalle pikkuiselle. Pitäis jo ihan paperille listata tyttöjen ja poikien nimiä, niin vois muodon vuoks vähän kysellä miehenkin mielipiteitä mun vahtoehdosta :D
 
Mäki oon kyllä ollu nii negatiivinen ihminen et huh... :S Kaikki ärsyttää, eniten noi kivut mut siltikään en halua valittaa silleen et joutuisin saikulle :D Nyt on ollu pari päivää repivää kipua alavatsalla/munasarjojen kohilla, et onkohan vatsa taas ottamassa kasvuspurttia.. ei tarvi ku venytellä/aivastaa ni sattuu mahaan ... ja muutekki on koko ajan pientä särkyä vatsan seudulla..Täs vaiheessa ois varmaan hyvä hetki hankkia se mahatukivyö, ku mulla on semmonen masutuubi joka on aika napakka, ni huomaan senki vähä auttavan /kannattelevan masua, ni ei oo läheskää nii kipee maha.. Minkähänhintasia ne tukivyöt oikein on? Ja mist tiiän ostaa oikean koon, jos tilaan netistä?
 
Takaisin
Top