Elokuiset

Josko tänne nyt uskaltaisi kirjoittaa, riskillä kuitenkin.
Nyt 6+0, viime raskaus meni kesken näillä lukemilla. Nyt on jotenkin hieman helpottunut olo kun päästiin edes tuon rajan yli.. Kauheaa kuitenkin tämä keskenmenon pelko:oops: Ensi viikolla olisi varhaisultra:oops:

Uudeltamaalta, 28v tuore aviopari mutta yhteiseloa yli kymmenen vuotta.. Esikoista ootellaan erittäin kovin:Heartpink
 
Moikka! Tänään 10+5, kahdessa varhaisultrassa käyty ja pikku hiljaa alkaa uskomaan olevansa raskaana.
Naimisiin mentiin miehen kanssa viime kesänä, minä 26 ja mies 27. Lasta ei yritetty, mutta ehkäisy ei oo ollut käytössä häiden jälkeen. Iloinen ja onnellinen "yllätys" tämä siis meidän perheelle!
 
Nyt varhaisultran jälkeen uskallan minäkin ilmoittautua listoille. Tänään ultrassa löydetty täysin viikkoja vastaava pikku tyyppi, rv 8+2.
Aviopari Uudeltamaalta, jolla takana useampia km:ja siksi tämä alku ja varmaan koko raskaus on niin pelottavaa:rolleyes:. 2.lapsemme olisi tämä ja erittäin toivottu, tosin hieman yllärinä tullut. Ajatuksena oli aloitella haaveilu kakkosesta nyt alkuvuodesta, mutta ei mitenkään estelty ja joulun välipäivinä tein raskaustestin, kun ihmettelin kun kinkku oksettaa :hilarious:
 
En ole näköjään tänne vielä tunkenut itseäni :angelic: Olen 26 ja mies 29, avoliitossa elellään ja meillä on yksi kissa. Odotamme ensimmäistä lastamme ja ihan suunniteltu raskaus on kyseessä. Varhaisultrassa kävin kun viikkoja oli 8, silloin näytti kaikki olevan hyvin mutta nyt vähän jännittää että onko se tyyppi vielä ok, pahoinvointia ei ole enää sitäkään mitä aiemmin oli ja kasvukivutkin ovat jääneet täysin:oops:

Perjantaina 1.2. NT-ultra ja silloin viikkoja ois sitten 12+1. Laskettu aika näillä näkymin 14.8.
 
Moikka minä olen 26, mies 29. Ja esikois poikamme täyttää 26.1 3vuotta. Asutaan Helsingissä, mä teen töitä hotellin aamiaiskokkina ja mies kylmävarastolla töissä. Minä siis teen aamuja ja mies yövuoroja.

Esikoinen tärppäsi luomusti 2vuoden jälkeen, mikä oli suuri ihme. Sen takia koska mulla ollu ovulaation kanssa ongelmia. En siis ovuloi luomusti, ja kierrot olleet pitkät ja epäsäännölliset. Olemme olleet hyvin kiitollisia tästä pienestä luomuihmeestä. Lapsettomuushoitoihin julkiselle hakeudutiin 2017 syyskuussa.
Tämä pitkään toivottu raskaus sai alkunsa toisesta inseminaatiosta. :Heartred

La 2.8. Nt-ultra oli maanantaina 21.1 ja kaikki oli hyvin, seuraavaksi rakenneultra 15.3.
 
Mulla tänään 14+0, heräsin yöllä 3.30 kamalaan pissahätään. Mitää ei kuitenkaan ulos tullut pinnistelyistä ja tasajalkaa hyppimisestä sekä veden laskemisesta ja lämpimässä suihkussa käymisestä huolimatta. Lähdin sitten sairaalan päivystykseen, ensin soitin naistenklinikalle päivystykseen jotta oisin kysyny sieltä että tulenko sinne. No sieltä ei vastattu puoleen tuntiin, joten lopetin puhelun ja lähdin lähimpään päivystykseen.

Päivystyksessä katetroitiin ja 1300ml tuli virtsaa ulos.. Hitto että helpotti oloa, en tiiä mitä ois käyny jos vielä hetken ois joutunut kärsimään kamalassa kusihädässä..
 
Alinah, hui, osasivatko kertoa mitään syytä miksi noin kävi?
 
Ei, mutta mä löysin googlaamalla itse vastauksen. Mulla siis taaksepäin kallistunut kohtu.

Virtsaumpi voi joskus kehittyä alkuraskauden aikana, jolloin kasvava, taaksepäin kallistunut kohtu voi kiilata virtsaputkea ja johtaa virtsankulun vaikeutumiseen
 
Oho, en tiennyt ees tollasesta :wideyed: Mullakin taaksepäin kallistunut kohtu, niin vaikka riski varmaan pieni, niin on hyvä tietää.
 
Joo, nyt mun täytyy pitää viikonlopun yli virtsa päiväkirjaa..
 
Onneksi, toivon ettei toistu enään ikinä.. Kyllä tuntu kun ois päästä asti vaan tullu ja tullu ja tullu sitä virtsaa.
 
Hurjan kuullosta alinah! En tiiä oisinko ite edes osannut päivystykseen hakeutua :angelic:

Kertokahaan tietämättömälle, onko kohdun asento aina sama vai voiko se muuttua eri raskauksissa? o_O mulla ekasta raskaudesta (kkm) sanottiin et ompa taaksepäin pönöttävä, mutta tästä nykyisestä ei oo kukaan maininnut mitään. :rolleyes:
 
Yleensä taaksepäin kallistunut kohtu kääntyy eteenpäin ku raskaus etenee. Mulla on ollu tosi vahvasti taaksepäin kallellaan kohtu mut nyt oli jo NT-ultrassa kääntyny ja sen kyl huomaa vatsan koosta myös :hilarious:
 
Takaisin
Top