Elokuiset esikoisen odottajat

Heippa, en tiiä moniko mua muistaa (kirjotin aiemmin nimimerkillä Wildside_)

Meilläki poika jo yli 10kk. Kovasti harjotellaan kävelyä ja tehään hampaita.
Meille myös tulossa toinen vauva, laskettuaika on helmikuussa. :) Ja toinen poika tulee :Heartred
 
Meillä eilen rakenneultrassa kaikki oli hyvin ja maaliskuussa pitäis poika syntyä, vaikka olin ihan varma että toinen tyttö tulee taloon :D molemmilla kerroilla omat veikkaukset on menny pieleen. Se kuuluisa äidinvaisto ;D ja onnea uusille plussanneille ja muilleki vauvakuumeilijoille tsemppiä yritykseen :)
 
Onnea täältäkin kaikille jo odottaville ja myöskin uudesta raskaudesta haaveileville!

Täällä hurisee aika kivasti tavalliseen tapaan työ/päivähoitoarki. Vähän tupsetta pitänyt viimeaikoina, kun ostettiin talo ja nyt muutettu ym. Huhtikuun lopussa pitäisi meillekin saapua uus perheenjäsen, itsellä kutina et toinen poika, mut saa nähdä. 3vk päästä rak.ultra. Vieläkään ei oikeen osaa ajatella, että tuolla toukka ihan oikeasti kasvaa, vaikka maha alkaa jo vähän näkyä. Töissä pitää varmaan lähimpien päivien aikana sanoa, jotenkin oon venyttänyt kertomista, mut nyt ei kohta enää pysty peittelemään :/

Kellojen siirto meilläkin pisti heräilemään kuuden aikaa (normaalin 7 sijaan), mutta muutaman yön jälkeen onneksi palautui, kun siirrettiin nukkumaanmeno.

Poika kävelee jo kovasti (alkoi kävelemään täysin about pari vk sitten 1v1,5kk iässä) ja muutamia sanoja tulee, mutta kovasti selittää omalla kielellään.

Hauskaa syksyä ja joulun odotusta kaikille!
 
Meillä tosiaan kellojensiirto vaikutti päinvastoin positiivisesti, tyttö nukkuu nyt viikonloppusin pidempään ku aikoihin :D passaa mulle. Meilläki mennään jo kovasti juoksujalkaa ja vähän osaa pirullinenki olla.. sanoja tulee edelleen vaan muutama mutta tosi hyvin ymmärtää asioita ja mielellään kantaa mulle tavaroita mitä pyydän tuomaan jne. Syömisen kans on alkanu tyttö sihkuilemaan sen jälkeen ku n.kuukausi sitte sairasti korvatulehuksen. Mut jospa tää ois yks niistä miljoonista ohimenevistä vaiheista.

Joko ootte muuten turvaistuimeen siirtyny? Meijän tyttö n11-kilonen ja kohta pitäs kaukalosta luopua painorajan lähestyessä. Melkonen viidakko vaan tuo turvaistuimen valinta. Ollaan Klippanin triofixiä mietitty, onko kokemuksia?
 
Luo, miten siirsitte nukkumaanmenoa? Musta kun tuntuu et on ihan sama monelta laitan nukkumaan ja herää silti 6-6.30 välillä. Ei tunnu mikään auttavan meillä tähän aikaisemmin heräämiseen, ei kai auta kun tottua ja itse vaan mennä aikaisemmin nukkumaan.

Isle, meillä on Klippan triofix recline. Istuimen hankinta oli tosi vaikeeta, kaukalo oli paljon helpompi ostaa. Ihan oon ollut nyt tyytyväinen, alkuun vaan turvavöiden laitto tuntui vaikealta, mut nyt oon ihan oppinut kiristäämään ne kunnolla. Toppavaatteet päällä niitä ei todellakaan saa tarpeeksi tiukalle, et jos haluaa toppapuvun kanssa käyttää. Itse laitan esim villapuvun päälle ja laitan paksun peiton päälle. Itse en uskaltas kyllä minkään istuimen kanssa laittaa toppapuku päällä istuimeen. :/ oli se helppoa kun oli kaukalossa se lämpöpussi. :)
Istuin tuntuu ihan tarpeeksi tilavalta meidän tytölle, ainakin tällä hetkellä. Tyttö myös viihtyy (tai on viihtymättä :wink) tuossa ihan samalla tavalla kuin kaukalossakin.
Monet kaverit ovat tällä hetkellä etsimässä istuinta lapsilleen, ja heille usein suositeltu mm Klippania. Eli luotan siihen, että olisi ainakin turvallinen kun sitä liikkeissä usein suositellaan, ei kai liikkeessä myytäis istuimia, jotka ei olis turvallisia? Testejä lukiessa menin itse ihan sekaisin. :/
Minusta tuon käyttö on lopulta myös ihan selkeä, vaikka alkuun tuntui kaukaloon verrattuna hankalalle. :) mut vaati enemmän harjoittelua ja ohjeisiin perehtymistä kuin se kaukalo. :)
 
Meillä oli tänään lääkäri Neuvola ja tyttö on kasvanut oikein hienosti :) painoa on jo 4330g ja pituus 53.5cm ja py38.5cm :) Mun pieni prinsessa ei ookkkaan enään niin pieni :) kovasti sai kehuja kasvusta ja ihanista hymyistä :) kaikki asiat siis kunnossa :)
 
Meillä ollaan oltu istuimessa jo jostain 9kk lähtien ja cybexin sirona on ollu kyllä ihan huippu! Suosittelen. [emoji5]️
 
Jemna, me valvottiin illalla tunti-pari pidempään niin toisen yön jälkeen toimi :) Nyt ollaan tehty välillä viikonloppunakin niin, että kun on kyläilty tai ollut vieraita niin annettu kuppasta rauhassa myöhempään ni su aamuna saa itekin nukkua pitkään :) Tänään oli kyllä joku ihme aamu, kun me herättiin mieheni kanssa jo yhdeksän jälkeen (mikä sinänsä jo todella myöhään) ja napero veteli sikeitä niin pitkään, että lopulta käytiin vähän ennen yhtätoista herättämässä, hehe. Mut normiaikataulu on kyllä vakio seiska ja vklna kasi, kun viimeistään kaveri alkaa huudella pedistään :)

Me ollaan myös siirrytty jo joskus loppukesästä (varmaan jotain 10-11kk) turvikseen ja matkat menee kyllä niin paljon paremmin autossa nyt. On niin pitkä ja painava poju, että kaukalo oli jo pitkään ahdas, ennen ku saatiin hommattua turvis. Britaxin joku 2-way malli, ihan ok käyttää. Päätuet siinä on huiput kun nukahtaessa pää ei yhtään retkota. Saa myös säädettyä lapsen kasvaessa päätuen korkeutta yms.

Mut asiasta kukkaruukkuun, Niiiin kiva kun tuli lunta ja kohta joulu! :) Aikooko työssäkäyvät pitää yhtään lomaa?
 
Meilläkin onneksi aamulla nykyisin herätään vasta siinä 7-7.20 välillä, joskus harvemmin ennen sitä. :) mä aloin laittamaan tytön aikaisemmin nukkumaan, en tiiä oliko sillä vaikutusta, vai siirtyikö rytmi muusta syystä, mutta pääasia että siirtyi. :) ja sillon kun vielä heräsi ennen seitsemää, niin kävin huoneessa sanomassa että vielä on yö, ja nukutaan vielä, niin sekin tuntui auttavan. :D

Miten ihanaa, kun meillä nyt tyttö alkanut puhua. Koko ajan tuntuu tulevan uusia sanoja. :) On niin suloisen kuulosta. :Heartred

Ja ihana kun tulee joulu ja kun on lunta. Harmitti kun kerran ehti lumet jo sulaa, mutta toivottavasti nyt ei sula ennen joulua. :) Mä olen edelleen kotona lapsen kanssa, ei tarvi murehtia lomien kanssa, ja miehelläkin on kunnon loma joulun aikaan. :) muuten suunnitelmat ihan auki, että missä joulu vietetään, mutta eipä tässä kiire ole.
 
Mä odotan innolla että tyttö alkais puhua, välillä sanoo jotain mikä ei selkeästi oo enää jokellusta, mutta taitaa hällekin tuottaa ongelmia se että kotona ja päikyssä on eri kielet, ja siks ei vielä selkeästi puhu.
 
No joo, varmasti tuottaa vaikeuksia. Oon kuullut ainakin että jos on vaikka kaksikielinen perhe, niin menee pidempään oppia puhumaan.:) oliko teillä että asutte siis ulkomailla mut te vanhemmat siis molemmat puhutte suomea?:)
 
Joo, kotona puhutaan suomea ja päikyssä sveitsinsaksaa. Äiti tytöllä on selkeesti äiti, mutta isi on välillä myös papi yms. :wink
 
Meillä pojalla vain muutamia sanoja mutta hänen oma kieli on aktiivista pöpöttämistä ja on aika ihanan kuulosta :) ymmärtää kyllä puhetta todella hyvin on vain eri asia haluaako totella :D poika on nyt myös kiinnostunut vauvasta haluaa välillä silittää :) Meillä poika menee puoli kahdeksan tai kahdeksalta nukkumaan ja herätään puoli kahdeksan tai yhdeksän aikaan öisin herää vielä kerran-4 kertaa yössä.
 
Meillä käydään nukkumaan ysiltä ja herätään yksi tai tosi monta kertaa yössä :D viimestään viideltä alkaa pinniksestä kuulua ämmää tai mämmäm,aiemmin yöllä jos mönkii ylös niin sanon,että on yö ja vielä nukutaan,useimmiten se toimii. Aamulla siis viiden aikoja viereen, tissihuikat ja nukkuu pari kolme tuntia siitä vielä :)

Me siirryttiin turvaistuimeen n 8kk iässä, painoraja 9kg oli sillon ylitetty ja ei viihtynyt yhtään kaukalossa. Ostettiin klippanin istuin ja ollaan kyllä tyytyväisiä!

Ihanaa,kun jotku tän ikäiset jo puhelee :) meillä ei tuu vielä moniakaan sanoja,mutta ymmärtää ihan älyttömästi! tulee melkein päivittäin ihmeteltyä. Tyttö osaa viedä roskan roskii, kävellä itse potalle odottamaan ja vaikka mitä :)'yrittää pukea vaatteita päälle jne :D
 
Meidän pojalla oli ensimmäinen oksennus tauti mistä nyt selvitty mutta kesti kolme päivää ja huoli oli kova mutta onneksi poika voi jo paremmin ja ruoka maistuu taas. Onkos muilla ollut vatsatautia?
 
Ei Oo ollu vatsatautia,huh se on näinkin pienillä tosi ikävä tauti. Onneksi meni teillä ohi!
 
Meillä oli kun lapsi oli n. 4kk, toivottavasti ei ihan hetkeen tule uudestaan, liian hyvin muistissa tuo. Meillä oli ensin tytöllä, sitten tarttui mieheen ja melko pian minuunkin. Onneksi tytöllä meni pian ohi, kun itse oltiin miehen kanssa niin poikki. Tyttö oli juuri oppinut kääntymään vatsalleen, eikä tietenkään viihtynyt siinä kauaa, oli tuskasta käydä jatkuvasti kääntämässä. :/ sängyssä makoiltiin se kolme päivää sillon. Hyh, ihan hirvee tauti. :/ onneksi lapsi söi maitoa hyvin, niin ei kuivunut, kyllä vähän huoletti.:/
 
Mitäs teille kuuluu? Meille synty tänään poika rv 41+1, 3780/52 ja syöksynä tuli. Onneksi kaikki meni hyvin vauhdista huolimatta ja parilla ompeleella iteki selvisin. Nyt tuhistaan vuodeosastolla tässä yhessä :) jännittää kyllä mitä esikko tykkää ku on niin mustis äidistä yleensäkin :)
 
Takaisin
Top