Elämää taaperon kanssa

Mä en aio palata tässä välissä ollenkaan töihin. Nyt on sellanen olo, että mun voimat ei riittäisi töissä käyntiin ja kodinhoitoon ja lapsen hoitoon ja itsensä hoitoon... Oon ollu tosi huonovointinen ja väsynyt. Tosin mulla ei edes olisi työtä mihin palata, joten tarvis aloittaa se työnhakurumba jos meinaisin töihin. Enkä kyllä ehtisikään kun kesän olla töissä, niin mieluummin sitten vietän kesäisiä päiviä esikoisen kanssa :)
 
Mulla oli työpaikka mihin palata, toki pitkään jouduin hakemaan siellä paikkaani tapahtuneiden organisaatio muutosten vuoksi. Toisaalta harmittaa et joutu lähteen töihin, toisaalta oon hirveen tyytyväinen. Esikolle teki hoitoon lähtö todella hyvää, hän rohkaistu hirveesti.

muoks. Siis oon vieläkin samassa paikassa töissä... :)
 
Maidosta kyselin viimeksi, nyt kyselisin syömisistä :grin Miten teillä syödään ja mitä syödään?
Meillä aamupalaksi ja iltapalaksi menee puuroa, välipalaksi hedelmää, leipää, jogurttia jne. Mutta lämpimät ruuat! Äh. Meijän pikkuherralle ei kelpaa kun harvat ja valitut kotiruuat. Kaupan purkkiruokia kyllä vetäisi mitä vaan... Haluaisin purkkiruuat unohtaa, mutta kun ei huvittaisi joka päivä tehdä makaronilaatikkoa tai kirjolohikiusausta:shifty: Mitkä ruuat teillä on lapsosten mieleen?
 
Meillä poika syö aamulla puuroo ja leipää, välipalat on hedelmiä,jogurttia viiliä, leipää jne ja illalla taas puuroa.
Jauhelihakastike ja makarooni tai muussi on aina varma. Jauhelihapihvit ja makaroonit ite naposteltuna on myös pojan mieleen. Keitot menee myös tosi hyvin, samoin lasagne/lasagnette,kaalilaatikko, lihaperunasoselaatikko ja italianpata. Nää nyt äkkiseltään tuli mieleen. :) Toivottavasti näistä oli jotain apua. :)
 
Meil on aamu- ja iltapalaks puuroo. Väipalaks hedelmä soseita, jugurttii, leipää tms. Ruuaks kelpaa mikä vaan mitä muutkin syö. Hienontaa tarttee lähes kaikkea,koska neljällä hampaalla ei paljon pureskella... :) Toiset ruuat laskee huonommin kun toiset, mut riittävästi syö silti joka kerta. Selkeitä inhokkeja ei neidillä oo.
 
Meillä keittoja ei suostu syömään ollenkaan. Samoin höyrytetyt kasvikset on ei ei... Italianpataa juuri yritin, ei kelpaa. Peruna sellaisenaan ei kelpaa, mutta muusi menee. Riisi ei mene, vaikka kaupan soseissa kyllä o_O
Tarvii varmaan vaan sinnikkäästi yrittää, ja muusata sitten vaikka ruokia enemmän... Nyt oon vähän turhan helpolla ehkä luovuttanut ja antanut sitten purkkiruokia, kun tietää että niitä kunnolla syö. Jos vaan jättäisi ne purkkiruuat kaupan hyllylle, niin kaipa se jossain kohtaa olis vaan pakko syödä sitä mitä annetaan..? Oon varmaan siksi niin helposti antanut pojalle periksi ja tarjonnut sitä mitä hän haluaa, kun on niin hoikka, ja toivoisi että söisi kunnon määrät aina ettei hoikistu ainakaan entisestään...
 
Jemppu, meilläkin oli aluks poika huono syömään kotiruokaa ja normi puuroja ei pitkään aikaan huolinut vaan yökki ja oksensi pois kaikki muut paitsi kaupan valmis jauheesta tehdyn puuron. Siihen aikaan oli myös hoikassa kunnossa, joten annoin kans sit purkkiruokia ja sitä mikä meni alas hyvin. Mutta sitten päätin että alan antaan kotiruokaa ja jossain vaiheessa poika alkoi sitä syömään. Riisiä kokeiltiin muutaman kerran ja se ei mennyt alas, pidettiin tauko riisistä ja sitten kun kokeiltiin uudestaan niin poika söikin sitä. Toivotaan että teilläkin pian alkaisi useampi ruoka maittamaan. :)
 
Meillä syödään kyllä ihan kaikkea, mitään yksittäistä ruokaa ei ole mitä ei suostuisi syömään ollenkaan. Purkkiruokia meillä ei olla syöty koskaan kuin reissueväänä, muutoin on aina ollu itsetehdyt pöperöt, et liekö sit siitä johtuvaa, et menee kaikki alas edelleen, who knows. Aamu- ja iltapala on yleensä puuroa, nyt pikkuhiljaa alettu antaa leipääkin vaihtelun vuoksi, kun alkaa olla kaikki hampaat suussa, niin pystyy kunnolla puremaan. Joskus myös munakasta, se tuntuu olevan kans herkkua ja pitää toki hyvin nälkääkin. Välipalat meilläkin on hedelmää, jogurttia tms. Ja meillä ainaki on ihan ykköjuttu se, et saa syödä ITSE. Siis joko käsin tai lusikalla, riippuen ruuasta. Jos syö itse lautanen tyhjenee hetkessä, mut jos pitää syöttää niin voi olla, et kestää paljon pidempään.
 
Meillä on hampaita jo niin monta etten uskalla laittaa sormia suuhun enää :-D meillä syödään aika huonosti oli sitten mitä ruokaa tahansa mutta välillä ahmitaan ihan kuin ei ois koskaan ruokaa nähnytkään :-D onneks nyt sentää menee normi maitoa niin ei tartte ostaa sitä kallista.
 
Voi, kun on kiva kuulla Eevistäkin pitkästä aikaa! :)

Täällä on pojalla myös ainakin 12 hammasta, joten pureskelu onnistuu jo tosi hyvin. Eipä tuo muutenkaan ole liikoja nirsoillut. Melkeinpä kaikki uppoaa mukaan lukien vähän erikoisemmat jutut. Syödään pääasiallisesti koko perhe samaa ruokaa, mitä nyt ei ehkä chiliä laiteta pojalle yhtä paljoa. :woot: Purkkiruokia syö joskus reissussa, mutta muuten aika lailla kotipöperöillä on menty alusta asti ja aika hienosti tuo osaa jo syödä itse lusikalla. Keiton, puuron ja jogurtin kanssa kyllä autan, kun tulee muuten järkyttävä sotku. :wink
 
Meil alkaa neiti nyt kiinnostumaan lusikasta. Ja nh, tietäähän sen kuin siistii se syöminen nyt sit on..... Onneks koira siivoo lattiat :joyful: Mut ei mun hermo taho siltikään kestää sitä sotkua... Mut ehkä se viel jonaina päivänä saa ne ruuat suuhun asti...
 
Meillä syödään välillä yhdessä, yksin tai mun avustuksella lusikalla. Yleensä kun syö yksin niin sotkee vaan ruuan kanssa...
 
Meillä syödään myös välillä itse, useammin pitäis muistaa antaa syödä itse mutta vanhaa kaavaa on niin vaikeeta näköjään muuttaa. Yleensä ruoka menee suuhun jos ei satu lusikka kallistumaan liikaa. Meillä pojalla hampaita on ainakin 9, kulmahammasa puhkes just ja se oli kyllä tuskallista pojalle. Voi olla enemmänkin hampaita, meillä ei tykätä niitä esitellä, mutta kiva niillä on purra :grin
 
Meillä on kans opittu syömään itse lusikalla. Onhan se usein vielä aikamoista sotkua kyllä:joyful: Hampaita taitaa olla jo 12, joista neljä poskihammasta osittain vasta näkyvissä.
 
Meilläkin on yhdestä lohjennut pieni pala. Poika alkaa aina narskuttaa hampaita suuttuessaan ja siinä varmaan lohjennut... Inhottava tapa ja pahaa tekee se ääni mikä pienistä hampaista lähtee :eek:
 
Meillä lohkes tosiaan tv-tason kulmaan. Mut eipä tuo tunnu toistaseks ainakaan mitään haittaavan. Narskuttelu meil meni tosi nopeesti ohi, toki saattaahan sitä vielä tulla, mut nyt en oo lainkaan kuullu. En voi sietää sitä ääntä.
 
Hauska kuulla muiden ruokakuulumisia! Ja muitaki :) Meillä tyttö ei nielly yhtään kiinteitä tai mitään muuta ku (tissi)maitoa ennen ku täytti vuoden mut sit alkoi yhtäkkiä syödä. On aika pieniruokainen, välillä syö vaan ihan vähän ja välillä enemmän.. kasvukäyräkin tipahti mut kasvaa nykyään tasaisesti -1sd käyrää pitkin. Nykyään on lähes kaikkiruokainen kotona mutta kylässä ym tosi epäluuloinen tutuistakin ruuista. Teen tosi erilaisia ruokia ja kaikki menee mutta pitää vähän hienontaa ja syöttää ku silloin alle 1v sormi"ruokaili". Mutta itse syöminen samalla on myös se juttu, ei suostu syömään ollenkaan jos ei saa syödä itse. Mä laitan semmosen ikean askarteluessun likalle mikä peittää hihat ja koko etuosan ja missä on tasku niin ei ihan kaikki paikat oo ruuassa.. Sit tripp trapin oma pöytä jos on sotkuisempaa ruokaa niin ei jotkut punajuuret oo pitkin keittiötä. Muuten on yhteisen pöydän ääressä jolloin kyl lattialle putoaa väistämättä.. omalla lautasella on vähän ruokaa jota "syö" itse ja samalla mä lapan sitä varsinaista ruokaa :D Samoin epäilyttävämmät uudet ruuat menee ku antaa itselle uutta ruokaa tutkittavaksi ja syöttää tuttua, seuraavalla kerralla uus luetaan jo tuttuihin ja menee syöttämälläki. Tuoreet kasvikset vaan ei nykyään oikein mee paitsi blendattuna tai hienona raasteena ruuan joukkoon piilotettuna.. mut oon nyt silti aktivoitunu antamaan taas myös paloja itselle sotkettavaksi jos ne vaikka päätyisi takas hyväksyttyjen listalle ne taitaa olla jotenki liian hankalia pureskella ja esim tomaatti jotenki kirvelevää suussa ku hampaita on tullu niin paljon ja ikenet ollu kipeenä. Niitä on jo 16.
 
Takaisin
Top