EKKS - Lappeenranta

rosmarinaa

Kommentoinnin ninja
Toukomammat 2016
Onks täällä tuoreempia kokemuksia EKKS? Meillä tulossa synnytys PKKS tai EKKS, mielummin olisin menossa Joensuuhun, kun se on oma kotikunta... Vaikka nykyään Lappeenrannassa asutaankin.
Varsin huonoja kokemuksia oli ihmisillä keiltä olen kuullut Lappeenrannassa synnyttämisestä. :sour:
 
Hei helmikuun lopulla EKKS synnytin. Uusi äitivuode osasto on juuri remontoitu ja otettu käyttöön. Synnärillä kävin raskauden aikana kolmeen kertaa ennen varsinaista synnytystä milloin minkäkin vaivan takia. Joka kerta oli todella rauhallista jopa hiljaista! Henkilökunnasta ei mitään pahaa sanottavaa, kaikki toimi hyvin aina kivunlievitystä myöten. Synnäriltä löytyy amme missä voi myös polskuttaa avautumis vaiheessa. Onko siulla jotain tiettyä pelkoa synnytyssairaalaan liittyen?
 
Itse en niin kehuis niin Pkks. 2-vuoden takanen kokemus.
onko jotain huonoja kokemuksia tuolta?

Ants14, joo itse olen nyt pariin otteeseen käynyt synnärillä ja vaikuttanut ihan mukavalta paikalta. Rauhallista silloinkin aina ollut :) toivottovasti synnytys menee hyvin.

Paljon olin vain kuullut huonoa tästä paikasta, joten siksi kyselin.
 
Heips vaan!
Mie kävin Lappeenrannassa synnyttämässä toukokuussa ja ei oo kyllä mitään pahaa sanottavaa. Tosi rauhallista, siistit uudet tilat ja ainakin omalla kohdalla tosi mukavat ja osaavat kätilöt. Toiveissa raskautua tänä vuonna uudestaan ja hyvillä mielin mietin jo tulevaa synnytystä siellä. Ja kiva kun on nyt kuulemma käytäntöä muutettu eli nyt myös isovanhemmilla oma vierailuaika :)
(täytyy kyllä lisätä vielä että itse synnytys oli todella helppo, joten se vaikuttaa osaltaan positiiviseen kokemukseen)
 
Minäkin kuulisin mielelläni kokemuksia, la on 26.5-17 :) toki edessä on vielä se tutustuminen sinne ja info kivunlievityksestä ja synnytyksestä. Kuunnellaanko siellä toiveita jne ja montako päivää ensisynnyttäjä siellä viettää? :)
 
Miulta ainakin kysyttiin heti sairaalaan mentäessä että olinko ajatellut kivunlievitystä ottaa, haluanko sairaalan vaatteet, aionko imettää ym. Mihinkään ei ohjailtu vaan itse sai päätökset tehdä :) toki kaikki kätilöt ehkä toimivat omalla tavallaan.
Sairaalassa vietin kolme päivää, on kuulemma ensisynnyttäjien kohdalla käytäntö; eli sunnuntai-iltana synnytin ja keskiviikkona aamupäivästä päästiin vauvan kanssa kotia. Ehkä tässäkin on joustoa? Mie kuitenkin henkilökohtaisesti oon sitä mieltä, et on ihan hyvä olla siellä auttavien käsien lähellä jos vaikka tulee komplikaatioita. Sektion jälkeen voi sairaalassaoloaika olla pidempi, siitä ei omakohtasia kokemuksia.
 
Joo, sitä vähän toivoinkin että saisi olla sen 3 päivää, ainaki :) ehkä mie vähä stressaan liian aikaisin kaikesta, mutta kivaa kuulla positiivista palautetta :) :)
 
Ei se välttämättä oo huono etukäteen stressailla:) mie lähin synnyttämään niin etten ollu miettiny asiaa yhtään etukäteen (jännitti niin hitosti ni aattelin et on parempi olla miettimättä koko asiaa) ja sit viel ku synnytys alkokin viikon etuajassa (luotin sinisilmäsesti muihin ku kaikki sano et esikoinen menee aina yli:wacky:) ni siinä sitä olinkin vähän sormi suussa et mitähän nyt tapahtuu:hilarious: eli vähän kannattaa niitä asioita etukäteen miettiä, ei kuitenkaan turhaan liian tarkkoja suunnitelmia tehdä kun kaikkiin käänteisiin synnytyksessä ei voi varautua.
 
Mä synnytin helmikuun lopussa Lappeenrannassa eikä oo kyllä mitään pahaa sanottavaa :) Kätilöt oli ihan mahtavia ja ammattitaitoisia. Vaikka synnytyksessä oli ongelmia ja päädyttiin kiireelliseen sektioon niin koko ajan oli turvallinen olo kiitos ihanan kätilön :)
 
Aloittajan kysymys olikin yli vuoden takaa. No tulipa kuitenkin kerrottua omasta kokemuksesta, jos joku muu miettii Lappeenrantaa :)
 
Siis eikö E-KKS olekaan mahdollista valita/toivoa lysyä tai polikliinistä synnytystä?! :eek::eek: Mie olen turvautunut siihen, koska olen lukenut ja kuullut, että se olis joka sairaalassa mahdollista. Tietysti jos kaikki menee hyvin jne. Pahin pelkoni siis se, että joutuis jäämään sinne yöksi yksin, pahimmillaan moneksi. En pysty nukkumaan vieraissa paikoissa ja vieraat paikat, sairaaloista puhumattakaan, ahdistaa todella paljon.
 
Aloittajan kysymys olikin yli vuoden takaa. No tulipa kuitenkin kerrottua omasta kokemuksesta, jos joku muu miettii Lappeenrantaa :)

Mie ainakin jatkoin ketjuu, ku oon menossa toukokuussa :) kivaa et tää ketju on hengissä! :)
 
En ensin katsonut milloin aloitus oli kirjoitettu mut tuskin haittaa :) Moni muukin varmasti miettii synnytyssairaalan valintaa.
 
Enni: kaikki on varmaan neuvoteltavissa, eihän ketään voi pakottaa jäämään :D miulle kuitenkin sanottiin et yleinen käytäntö esikoisen kanssa on tuo kolme päivää, mikä on mielestäni hyvä juttu ja hyvin perusteltu.
 
Takaisin
Top