Eka neuvola

Talitintti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Kesämammat 2017
Hei aattelin, että voitas täällä ketjussa keskustella ekasta neuvolasta. Milloin varaatte aikaa ja milloin aika on. Ja kaikki mahdollinen siihen liittyen. :happy:
 
Ite en oo vielä varannu aikaa, tänään 5+0. Onko muita, jotka ei oo vielä varannu aikaa?
 
Tänään 4+4. Huomenna ajattelin tehdä aamulla vielä yhden testin. Jos sitä sitten vaikka ens viikolla uskaltais varata ekaa neuvolaa:wink
 
Tällä viikolla varasin neuvolan joka meni marraskuun puolelle. Viikkoja nyt 5+0 ja silloin viikkoja pitäisi olla sitten joku 9+5 :) Taidan olla vähän malttamaton :D Mutta saipa kasan papereita jo kotio täytettäväksi.

Neuvolan tätsy meinas ensin jo edellis viikolle aikaa, mutta tuolla viikolla oli pidempiä aikoja, niin saa sitten rauhassa höpötellä, kun ihan ensimmäinen neuvola ikinä kuitenkin kyseessä! :)

Kai siellä tosiaan ultrataan aina? Joka paikassa? :D
 
Tällä viikolla varasin neuvolan joka meni marraskuun puolelle. Viikkoja nyt 5+0 ja silloin viikkoja pitäisi olla sitten joku 9+5 :) Taidan olla vähän malttamaton :D Mutta saipa kasan papereita jo kotio täytettäväksi.

Neuvolan tätsy meinas ensin jo edellis viikolle aikaa, mutta tuolla viikolla oli pidempiä aikoja, niin saa sitten rauhassa höpötellä, kun ihan ensimmäinen neuvola ikinä kuitenkin kyseessä! :)

Kai siellä tosiaan ultrataan aina? Joka paikassa? :D

Ei mun käsittääkseni eka neuvolassa. Kaks ultraa kuuluu julkiseen terveydenhuoltoon. Eka viikolla 11-12
 
Tänään kävin eka neuvolassa. Viikkoja arviolta huomenna 6+0. Varasin neuvolan pari päivää plussan jälkeen, aattelin et soitan pian niin on asia hoidettu. Kivanoloisen tädin sain. Juteltiin elämäntavoista, kyselin alkuraskauden oireista kun netissä lukiessa saa ittensä helposti huolestuu. Sain lähetteen varhaisultraan epäsäännöllisen kierron takia et saadaan tarkat viikot selville. Kotiin sain hyvänoloisia oppaita ja paljon juteltiin tulevista seulonnoista. Verenpaine mitattiin mikä mulla oli hyvä ja puntarilla kävin. Neuvolakortin sain :)
 
En ole vielä varannut aattelin varata sen samalla kun käydään tytön 8kk neuvolassa. Asutaan niin pienellä paikkakunnalla että täällä on vaan yks neuvola ja sekin vaan kolmena päivänä viikossa
 
Tällä viikolla varasin neuvolan joka meni marraskuun puolelle. Viikkoja nyt 5+0 ja silloin viikkoja pitäisi olla sitten joku 9+5 :) Taidan olla vähän malttamaton :D Mutta saipa kasan papereita jo kotio täytettäväksi.

Neuvolan tätsy meinas ensin jo edellis viikolle aikaa, mutta tuolla viikolla oli pidempiä aikoja, niin saa sitten rauhassa höpötellä, kun ihan ensimmäinen neuvola ikinä kuitenkin kyseessä! :)

Kai siellä tosiaan ultrataan aina? Joka paikassa? :D

Täällä Oulun suunnalla ei ainakaan ole ultrattu ikinä neuvolassa. Vain nt-ultra ja rakenneultra. :sad001
 
Mä varasin kanssa ajan neuvolaan eilen, viikkoja nyt 5+3. Sanoi neuvolantäti vaan,että hyvissä ajoin oon liikkeellä :) Ajan sain 17.10 päivälle...

Ei täälläkään ultrata, kuin pakolliset kaksi kertaa, ellei sit mitään erikoista ole...Viime kerralla pääsin käymään monta kertaa, kun epäiltiin, että vauva on iso ja sen kokoa seurattiin.
 
Mimmiii ja Talitintti: Höh, erikoista. Just kyselin kaikki kaveritkin läpi ja yks on päässy jo ekassa neuvolassa ultraan ilman, että on ollu mitään kummallisuuksia meneillään. En siis ainakaan nyt odota pääseväni ultraan :arghh:
 
Mulle varataan neuvolaan aikaa vasta ultran jälkeen, joka on 19.10. :) Ja tosiaan 2 ultraa kuuluu kaikille, neuvoloissa ei yleensä ultrata. Tosin oon kuullu et joissain neuvoloissa on 70-luvun laitteet ja niillä saatetaan välillä kurkkia :D Sydänääniä toki kuunnellaan joka käynnillä paitsi ei välttämättä ekalla jos on kovin aikaisin se käynti
 
Hemsku, no noista se mun yks kaverikin höpötti noista kivikautisista laitteista :hilarious:
Siellä oli siis vaan vähän kurkittu etukäteen!
 
Mulla ois viimenen päivä tätä kuuta eka neuvola.Silloin viikot 9+2. Vielä on siis odottelemista ja jännittämistä. Meillä ei neuvolassa mun käsittääkseni ultrata, vaan saa sitten lähetteen synnytyssairaalaan ultraan. Neuvolatäti kuulosti puhelimessa ainakin ihan mukavalta, toivottavasti on sitten ihan livenä yhtä mukava :D
 
Neuvolan varasin jo, mutta en sitä innolla odottele... :arghh::hilarious: neuvolatäti vaihtui esikoisen aikaisesta, ei mitään tietoa millanen tyyppi.. viimeksi ei ainakaan ekassa neuvolassa ollut mitään jännää! :wink josko saisi sen vain nopeaa alta.
 
Mulla on jännä tilanne kun oon vielä ulkomailla kolme viikkoa ja vasta kun kotia meen niin voin varata neuvolan :O Maanantaina kävin verikokeessa ja positiivinen oli eli veikkaisin viikkoja olevan nyt 4-5! Kukaan ei siis suomessa tiedä että olen raskaana
 
Onko muuten esikoista odottavilla enemmän neuvolakäyntejä?

Miten teillä neuvolatädit on suhtautunut jos lapsia tullut tiheästi?
 
Onko muuten esikoista odottavilla enemmän neuvolakäyntejä?

Miten teillä neuvolatädit on suhtautunut jos lapsia tullut tiheästi?

Mä ainakin luin et ekaa odottavilla olis enemmän, ja mulla ainakin tää käynti oli aikaisemmin kuin varmaan olis ollu jos raskauksii olis ollu jo takana.
 
Soittelin jo viime viikolla, koska halusin iltapäiväajan. Aamut ja iltapäivät tuppaa olemaan niitä halutuimpia aikoja. Eka käynti on 25.10., viikkoja silloin 8+0. Neuvolakäytännöissä on hirveästi kunta-/kaupunkikohtaisia vaihteluja, jossain ultrataan joka käynnillä, täällä ei ikinä (Hki). Sydänääniäkin kuunnellaan muistaakseni vasta jostain vkon 12 jälkeen. Ensikertalaisilla taitaa olla ainakin täällä 1-2 käyntiä enemmän kuin uusintakierroksilla olevilla. Hyvä vaan mun puolesta, viimeksi alkoi välillä vähän turhauttaa, kun ei niillä rutiinikäynneillä mitään ihmeellistä tapahdu. Pissat purkkiin ja tikutus, paino, verenpaine, mahan mittaus ja vähän jutustelua oloista, siinä se. Tai no onhan ne sydänäänet tietysti kiva aina kuulla, mutta kun liikkeet alkaa tuntua, niin sydänäänikään ei enää tarvitse kuulla pelkästään siksi, että tietää matkustajan olevan vielä hengissä.
 
Eka käynti vasta 31.10 kuinka sitä jaksaa ja malttaa odottaa!
 
Takaisin
Top