Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Starling: Tiedän että on normaalia että ei aina ovuloi. Minut on saatu juuri ovuloimaan clomien avulla joita söin 5kk mutta nyt on tosiaa se että ne kasvaa liian isoiks eikä irtoa. Niin en tajua mitä uusi clomi rykelmän syöminen auttaa kun se aiheuttaa kystaa... Ihmettelen suuresti miksi en saa esim. Pregynyliä avuksi kun nyt on irtoaminen vain se ongelma. Ei ole ultrattu kertaakaan vaikka meillä on monikkoraskaus riski korkealla... Olen kuullut että muilla on ultrattu mutta täällä ei. Ja kun viimeeksi ystävällisesti kysyin sain ulkomaalaiselta lääkäriltä töykeän ja röyhkeän vastauksen " abortinko sinä sitten teet jos niitä on enemmän, ei niiden määrää voi kuule päättää tai poistella jos et halua montaa" ja tässä siis kysyin vain ystävällisesti että miksi minulle ei ole tehty seuranta ultraa. Vastaus oli minusta todella epäkunnioittava eikä kyllä tullut vastaustakaan kysymykseeni. itkua melkein nielaisten sanoin vain että en, en ole tekemässä aborttia. En edes tajua miten joku voi sanoa noin ihmiselle joka käy lapsettomuushoidoissa.... Ja niin voihan se olla niinkin, mutta kyllä minä ihmisille vastaan vaikka ei liittyisi "minun elämän tilanteeseeni" :D ei varmaa kellään ole prikulleen "samanlainen" elämäntilanne mutta lapsettomia tavalla tai toisella olemme kaikki nyt tässä hetkessä. Kyselin myös "poppakonsteja" ja että mikä on gelee. ( luin jtn netistä mutta onko jollain kokemusia? Millon niitä syödään?
 
Haikaranyytti, olipas inhottava lääkäri sattunut sulle!! :mad:
Geleestä voin omalta osaltani sanoa,että olen syönyt sitä kierron alusta ja sen pitäisi nostaa/tehostaa hedelmällisyyttä. Itse odottelen,että miten se toimii ja onnistunko saamaan ovulaation ovistikuilla kiinni. Katsotaan kierron lopussa liputanko sen puolesta vai kuulunko juuri siihen tyhmään joille se ei vaikuta mitenkään :wink
 
Gelee Royalesta on oma ketju kokemuksineen tuolla vinkkipuolella. Ihan ihmeaineena ainakin itse pidän sitä. :grin

http://forum.vau.fi/threads/kuningatarhyytelö-royal-jelly-gelee-royale.1581620/

Kummalliselta toiminnalta kuulostaa, ettei sua ole ultrattu clomien käytön aikana. Tärkeää olisi kai seurata munarakkuloiden kasvun lisäksi esimerkiksi lääkkeen vaikutusta kohdun limakalvoon, kun clomeillahan voi olla siihen ohentava vaikutus. Kuulostaa muutenkin siltä, että olet saanut lapsettomuusasiassa kurjaa kohtelua osaksesi. :sad001
 
Haikaranyytti, mä en osaa vastata sun kysymykseen joten jätän jollekkin muulle jos joku tietää. Ajattelin et turhaa kirjoitan "en tiedä" :sad001
Ei kannata loukkaantua. :)
 
Haikaranyytti, mulla on tosiaan mennyt kysymys ohi :/ Mutta myös mulla on clomit käytössä, samoin pregnyl. Mulle sanottiin, että ehdottomasti ultrataan, jotta tiedetään follin määrä ja koko. Pregnyliä ei voi oikein muuten käyttää. Meillä mennään clomikierto-tauko-clomikierto-tauko jne.
 
Titja, kiitos viestistä :) !

Starling: no sanoppa muuta!!! Iha pask* paikka suoraa sanottuna toi kunnallinen lapsettomuushoito meillä tiäl ( angry ) kiitos linkistä käyn lukemassa.

Mymmelisti: ok, joo en ole loukkaantunu!

Mimmu : kiitos viestistä :) No se on hyvä ja miuki mielestä pitäis ultrata mutta mite ihmeessä mie sen sanon noille ku tuolla tulee senku pask** niskaan... Loukkas sikana toi viimekertanen. Pakko ottaa va uudestaa kk päästä tä asia jonkun kanssa puheeks. Samoin ne pregynylit.
 
Minkä näköinen se paketti on mitä olette syöneet ( ne jotka on ) linkkiä vai jompikumpi näistä?
ImageUploadedByVau Foorumi1433363411.857992.jpg
ImageUploadedByVau Foorumi1433363425.224505.jpg
 
Hei nyt kyllä pisti silmään semmonen juttu että " ei sovi ihmisille jotka on allergisia mehiläisille"
Varmaan todella tyhmä kysymys mutta olen erittäin allerginen ampiaisen pistolle. Mukana epiPen aina varalta kaikkialla. Joten tarkoittaako tämä että jos olen Ampiaisen pistolle allerginen niin olen mehiläisille myös ? :D
 
En ehkä Haikaranyytti suosittele kokeilemaan, jos olet allerginen. Molemmat aiheuttaa allergisia reaktioita pistettyään,joillekin enemmän joillekin vähemmän.
 
Haikaranyytti: täällä sellanen tilanne että en luomusti ovuloi ja mulla pco tyyppiset munasarjat eli ei ihan pco diagnoosia :D e - pillereiden sopimattomuuden jälkeen lopetin pillerit ja kierrot heitti härän pyllyä. En raskautunut edes vahingossa. terolutit aloitettiin kiertoa ylläpitämään ja raskauduin siitä kierrosta heti. Nyt sisarusta yritetty. aloitettiin teroluteilla kun ei kierrot tasaantuneet. Terolutit vaihdettiin lugesteron kapseleihin suoraan emättimeen ja sain niistä epäselvät ja virheelliset ohjeet (lääkäri käski käyttää niitä niin kauan kunnes menkat alkaa, no eivät alkaneet.) Soitto lääkärille polille ja se kertoi että lugesteronia käytetään mm. Kehitysvammais naisilla raskauden ehkäisyyn, aiheuttaa ns. Vale raskauden. Menkkoja siksi ei tule. Kun lugesteronit aloitetaan (kolmantena) oviksen jälkeisenä päivänä ja lopetetaan kun menkkojen kuuluisi alkaa jos ei raskaustesti näytä positiivista. Jos näyttää niin jatketaan oliko....9 viikolle kunnes istukka alkaa huolehtia sikiöstä... no joo... mulle ne ei toiminut epäsäännöllisen kierron vuoksi ja ovuloimattomuuden vuoksi niin aloitettiin clomit. Clomit kasvattaa munasolun jossa ensimmäisessä kierrossa kuuluisi olla kontrolli ultra jotta näkee vaikutuksen (montako munasolua vai onko vaikutusta ollenkaan). Mulle lääkäri sanoi ettei mitään kontrolli ultria tarvitse tehdä. No polilla on Polin säännöt ja kiire ym. Joten en osannut rauhoittua ennen kuin otin yhteyttä paikkakuntani neuvolaan ja varasin sieltä lääkäri ajan samalle gynelle joka clomit mulle määräsi polilta. Hän teki mulle kontrolli ultran ja siellä oli hyvän kokoinen follikkeli. Ovuloin silloin kun se sanoi ja raskauduin siitä kierrosta joka meni kesken 6 vk sitten . Lääkäri kuitenkin vaihtoi clomit letrozoleihin koska ovat halvemmat ja mieheni töiden vuoksi ovulaatioo on vaikea aina hyödyntää. Lisäksi limakalvoon vaikuttaa ojentavasti...Joo... siis ku noita clomeja syödään 6 kk ajan lääkärin ohjeen mukaan ja sen jälkeen mietitään miten toimitaan. Mutta kun noista clomeista en voi pitää tauko kiertoa ilman että kierto venyy tuhottomasti niin siksi vaihto letrozoleihin koska ovat halvempia eikä tää 6kk aika oo niin justiinsa kun en tartte taukoa pitää....eikä kukkarollekkaan liian kova pala vaikka ei ovista pääse hyödyntää eikä oo niin kova riski monikko raskauteen. 6kk kuluttua joka tapauksessa uudelleen jos en ole raskautunut ennen sitä.

Itse ainakin olen joutunut vaatimaan ja puhumaan lääkärille suoraan asiosta miten ne koen ja näen. Olen myös ehdottanut lääkärille että ku tämä tilanne on näin niin olisiko mitä mieltä voisiko toinen toimia kohdallani paremmin... Meillä on oikeus vaatia ja osallistua hoitoon. Lääkäri lopulta tekee päätökset. Polilla vastasi sairaan hoitaja eikä siel ollu soitto aikojen aina oli kiire ja oli kesken asiakkaan vastaan oton puhelimessa... käski vain noudattaa lääkärin antamia (vääriä) ohjeita eikä ottanut enää kantaa tilanteeseeni. Joten soitin neuvolaan ja kerroin että kamala stressi tulee ku niin ristiriitaista tietoa on että voisiko ultrata niin saisin mielenrauhan ja aika tuli... :)

Miten sulla se monikko raskaus riski on suurentunut jos ei folli ultraa ole tehty clomien aloituksen jälkeen. clomien aikaan kuitenkin ovuloit eli munasolu irtoaa ainakin toiselta puolen. Jos isoja follikkeleita kasvaa 3 tai enemmän tiettäkseni lääke lopetetaan heti juurikin tuon monikko raskaus riskin takia. Jos follikkeleita on kaksi niin sitten antaa mennä vaan...

Mulla on vasemmalla puolen joka kierrossa joku harmiton kysta kun en vasemmalta ovuloi ollenkaan... (sitä ei ole tutkittu miksi näin on, aina vaan ultrissa johto folli oikealla ja vasemmalla ei mitään tuntemuksia ovulaation viittaavia. Ultrassa tuo kysta on näkynyt kuten tässä mun folli ultrassa se näkyi...)

Sori todella epäselvä kirjoitus omasta tilanteesta.. .en oo puol 3 aikaan yöllä enää osaa lyhyesti ja ytimekkäästi mistään kertoa. Toivottavasti sait apua...
 
Muokattu viimeksi:
Haikaranyytti: olisiko se ainesosa joka on peräisin meholäisestä? Varmaan siitä tuoteselosteesta käy ilmi mitä se sisältää. Voihan noissa olla allergiaa aiheuttavia aineita vaikkei pisto lle olisikaan allerginen. Mutta sinuna en kokeilis. Osta beroccaa. Siin on paljon B vitamiineja ja lisäksi c. Olin just ennen plussaa syöny berocca kuurin :)
 
pitäisköhän minunkin tänne ilmoittautua... toisen yritys alotettu 6/14, plussan sain 02 /15 ja km 05/15, nyt sitten katsellaan miten tää kroppa lähtee toimimaan tuon km:n jälkeen
 
Maistuuko noi geleet joltain vai onks ne vaan pieniä veden kanssa nieltäviä tabletteja? :D
Pikkusen on aina hankala saada näitä pillereitä menee alas :/

Luckyltä tuli kyl aika informatiivinen paketti! :)

Tervetuloa Kyfi tänne joukkoon!
Harmillisen paljon meitä pidenpään yrittäneitä tääl on :/ toivottavasti jokainen plussais piakkoin!
 
Haikaranyytillä on ollut kyllä ilkeä lääkäri..:/
Ja mullakin on mennyt ihan ohi sun kysymys ja noista tropeista.. Noh mulla oli samoja geleitä kun titjalla.. Mut ei ne sopinu mulle.. Joten isäntä on saanu syödä pois purkin pohjan :D
Mutta vehnänalkioöljyä hain se kuulemma auttaa toistuviin keskenmenoihin mut senkin juomisen lopetin.. Ja greippimehu on sit liukkaat paikat tätä konstia en oo kokeillu kun parissa kierrossa kun tuntuu etten tunnista sit ovista.. :D

Mutta jootiedän tunteen oon itsekkin aika samanlainen että ajattelen aina toisia ja jääny alakynteen nyt oon jo pikkasen ruvennu oppimaan pitään puoliani ja tajunu ettei mun tartte aina alistua! :)
 
Haikaranyytti: toivon että voisit kokea olevasi osa ryhmää. Juuri niin kuin joku sanoi sitä usein kommentoi sellaiselle joka on ihan vastaavassa tilanteessa tai sitten unohtaa jos käy päivän aikana vain kerran täällä. (kirjoituksia tullut sitten niin paljon, ettei ehdi/muista kommnetoida) Minäkin kyllä ovuloin, siitä huolimatta ensi kiertoon määrättiin clomit. Johtofolli oli folliultrassa kp 9: 20,97mm. Mun lääkäri on sitä mieltä, että mun ovis tulee vain liian aikaisin ja nyt sain jo ennätysaikaisin kp 8 hymynaaman ovistestiin, mikä on ihan kamalan aikaisin. Pelottaa minuakin se, kun ei ultrata, kun mulla kuitenkin noita folleja kasvaa. Käyn yksityisellä omalla rahallani, julkiselle en edes pääsisi kun olen 41v.

Lucky: Mihin perustuu muuten että kehitysvammaisilla naisilla käytetään valeraskautta ylläpitämään? Ihan mielenkiinnosta vain. Mullakaan ei terot toiminut, luget ovat nyt annoksella 200mg+200mg alakautta ja ne ovat pidentäneet kierron juuri niin pitkäksi kuin haluan. Eli luget kyllä estää menkkojen tulon, ihme ohjeistus sulle ensin annettu. Mulla lääkäri määrännyt luget kp 14-26. Joissakin ohjeistettu että luget aloitetaan dpo 3, ja nyt kun mun ovis tuli superaikaisin, en tiedä koska aloittais?

Ehkä mäkin aloitan taas tota vehnistä litkimään. Mulla on ihan sama kokemus kuin sulla Nuuhku, etten tunnista ovislimoja, jos juon greippimehua.
 
Haikaranyytti, pahoittelen jos koet jääneesi ulkopuoliseksi :sad001 täällä ei vaan muista vastata kaikille tai osaa vastata johonkin niin sitten on vaan mieluummin hiljaa. En vastannut kysymykseesi munasolu-asioista, koska en tiennyt/osannut. Geleestä olen tehnyt ketjun tuonne Vinkkejä raskautumiseeen -osioon (Starling taisikin jo mainita). Monille se on ollut ihmeaine, mutta mulla se vaan pahensi välivuotoja :sad001

Tervetuloa mukaan Kyfi86, vaikka tietty sitä toivoisi että kenenkään ei "tarvitsisi" tänne siirtyä :)

Napaa: Uuh 2 päivää töitä ja sitten on 8 pv putki ohi!! :) ois jo se ovis niin pääsisi ne terot aloittamaan :D

Larissa kp 10-27/31
 
Takaisin
Top