Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Teksti leike artikkelista,
"Ferritiiniarvo kertoo rautavaraston tilanteesta, ja arvon olisi Tulenheimo-Silfvastin hyvä olla raskautta suunnittelevalla 50–60"

Oliko täällä ollut puhetta aiemmin ferritiini arvosta..
Yksi kumma syy miksi täällä ei tärppiä tule
Miun arvo oli 5..
Oma perus sairaus osa syynä huimaan lasku, n. 4-6kk välein arvoja tarkkaillaan. Rytinällä tultu arvon kanssa alas. Hb:kin satasen luokkaa.
Mä oon kirjoitellit ferritiinistä muissa ketjuissa jonkun verran. Mun arvo oli tässä muutama viikko sitten 16 ja sekin siis selittänee sitä, miksi meillä ei ole keskenmenon jälkeen tärpännyt. Viime elokussa raskaus tärppäsi siis yk 1:llä, mutta meni sitten kesken. Oon lueskellut aika paljon ferritiinistä ja yleinen mielipide vaikuttaa vähän siltä, että jos arvo on alle 30, se huonontaisi selvästi mahdollisuuksia tulla raskaaksi. Mulla on siis erityisesti tämän kevään ollut runsaat menkat ja mun ruokavalio on ollut sellainen, ettei siitä varmaan hirveäs rautaa tule (vähän lihaa, mutta sisältää paljon maitotuotteita).
 
Nyt on käytynä ultrassa.Useita rakkuloita löytyy mutta 1-2 isoa rakkulaa on ottanut kasvunsa kasvua on tällä hetkellä 17mm ja toisen lääkärin kanssa ultrannut lääkäri teki päätöksen siitä että ei punktioida kun voi tapahtua että nekään ei jakaannu eikä selviä.Tänään vielä gonal-f:ää,huomenna ovitrelle ja perjantaina inseminaatio.Fiilis hieman sekava......Viimeksi kolmas julkisen puolen inseminaatio toi plussan ja lääkärikin sanoi ettei ole mitkään huonot mahdollisuudet.Jos inseminaatio ei onnistu niin seuraava ivf voidaan tehdä vasta aikaisintaan elokuussa koska labra kiinni heinäkuussa.Seuravaan ivf hoitoon lääke annoskin olisi isompi sitten.
 
Heitsu ihan varmasti harmittaa :sorry: aina tollaset takapakit varmasti on raskaita, kun on toiveet jo uusissa kuvioissa. Tsemppiä kuitenkin :Heartpink
 
Nyt on inseminaatiosta tultu.Hyvä sperma,hyvä limakalvon paksuus ja kaksi isoa yli 17mm johtofollikkelia löytyi tallessa.Sunnuntaina lutinus 3krt päivässä alkaa ja 15.6 raskaustesti päivä.Kuulema ei kannata miettiä vielä syksyn ivf suunnitteluja kun mahdollisuudet näin hyvät.Paremmat follikkelit ja limakalvo paksumpi kuin se kierto mistä viimeksi raskauduin :D
 
alinah tsemppiä pistelyihin, toivotaan hyvää vastetta :)

Heitsu nyt vaan piinailemaan :)

Kiitos! Onneksi sai vielä ohjekirjan mukaan koska ei mun aivoilla välttämättä muista sunnuntaina miten se kynä toimikaan.. :D
 
Takaisin
Top