Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Alinah, onhan se harmi ... epäilen itselläni samaa. Mulla on aina ollut lyhyet kierrot, ei oikeastaan ikinä 27-29 päivää. Kun kävin 18-vuotiaana hakemassa e-pillereitä, Th ilmoitti, ettei munasarjat toimi hyvin. Saattoi olla oikeassa, vaikka pahalta se kuulosti. Mun äidillä oli vaikeuksia 25-vuotiaana tulla uudelleen raskaaksi. Hän oli luultavasti clomifenillä, kun me kaksoset saatiin alkunsa. Ollaan identtisiä eli yhdestä muniksesta.

:Heartred
 
Mua vähän ärsyttää, kun monilla vastaan tulleilla terveydenhuollon ammattilaisilla tuntuu olevan asenne, että ”sä oot vielä niin nuori, kyllä sun on helppo saada lapsia”, vaikka ei ne ongelmat aina ikää katso. Ja mä oon 29, eli en nyt mikään ihan juniori kuitenkaan. Silloinkin, kun mä neuvolassa tosissani pelkäsin keskenmenoa, sanottiin vain, että sun todennäköisyys saada keskenmeno on erittäin pieni, koska olet nuori ja hyväkuntoinen. Ja kuinkas sitten kävikään:sad001 Musta olis hyvä, jos jo alle 30-vuotiaiden mahdolliset vaikeudet tulla raskaaksi otettaisiin tosissaan, koska ei se lapsen saanti varmasti helpommaksi ajan kuluessa käy.

Ehkä mä oon omalla kohdallani jopa vähän turhan pessimistinen. Ei meillä nyt oikeesti ole edes niin montaa kunnon yrityskertaa, koska mun munasarjatkin lomaili useamman kuukauden keskenmenon jälkeen, mutta ovat nyt onneksi aloittaneet järkevän toiminnan. Ärsyttää vaan, kun on sadellut tuttavapiiristä raskausuutisia. Ilmankin pärjäisin...
 
Alinah tsemppiä ja toivottavasti saadaan munasarjat hereille..

Itsellä todella vaikeeta kun lähestytään edellisen kkm aikaa.. Aivot yhdistelee asioita jotka ovat samalla tavalla kuin viimeksi ja 1+1= jne. Tänään neuvola ja varmaan avaudun siellä.. Haluisin yrittää kuunnella sydänääniä mut vasta 9+1 niin prkl jos ei kuulu niin lisää mun skitsoilua. Käperryn taas itseeni enkä haluaisi puhua tästä kenellekkään, etenkään perheelle kun en jaksa vatvomista. Aika hidastuu taas.
Sorry mut oli pakko avautua jonnekkin missä ehkä ymmärretään :sad001
 
Tsemppiä Vivu!
Toivotaan, että uskosi pikkuhiljaa vahvistuu. Eihän niille epävarmuuden tunteille mitään mahda. Ajan kanssa hälvenee, toivon mukaan!
 
Vivu, mä niin ymmärrän sua! :Heartred Käyn ite ihan samoja asioita läpi enkä mäkään haluais puhua kenellekään mitään. Tulin just neuvolasta ja se ehkä vähän helpotti oloa. Silti pelottaa edes soittaa aikaa nt-ultraan kun viimeks siellä todettiin kkm.
 
Jätin soitto pyynnön Naikkarille ja sieltä soittivat takaisin.Tämä kierto vielä luomu miten sovimme viimeksi lääkärin kanssa 1.5 alkaa 10pvän primolut kuuri ja ilmoitus vuodon alkaessa heille ja sitten eka ivf alkaa meidän osalta :D ennen primolutejen aloittamisen pitää tehdä raskaustesti jos sattuisi luomu ihme tapahtumaan.
 
Jätin soitto pyynnön Naikkarille ja sieltä soittivat takaisin.Tämä kierto vielä luomu miten sovimme viimeksi lääkärin kanssa 1.5 alkaa 10pvän primolut kuuri ja ilmoitus vuodon alkaessa heille ja sitten eka ivf alkaa meidän osalta :D ennen primolutejen aloittamisen pitää tehdä raskaustesti jos sattuisi luomu ihme tapahtumaan.
 
Alinah tsemppiä ja toivottavasti saadaan munasarjat hereille..

Itsellä todella vaikeeta kun lähestytään edellisen kkm aikaa.. Aivot yhdistelee asioita jotka ovat samalla tavalla kuin viimeksi ja 1+1= jne. Tänään neuvola ja varmaan avaudun siellä.. Haluisin yrittää kuunnella sydänääniä mut vasta 9+1 niin prkl jos ei kuulu niin lisää mun skitsoilua. Käperryn taas itseeni enkä haluaisi puhua tästä kenellekkään, etenkään perheelle kun en jaksa vatvomista. Aika hidastuu taas.
Sorry mut oli pakko avautua jonnekkin missä ehkä ymmärretään :sad001

Tiedän niin tuskasi :Heartred Itsellä nyt viikot 14+0 ja nt-ultrassa käyty pari viikkoa sitten ja kaikki hyvin ja sydänääniä kuunneltu dopplerilla. Silti pieni pelko koko ajan että mitä jos ei olekaan hyvin. Lapsettomuus ja kkm tuntuu jättäneen vaan jälkensä. Suosittelen käymään ar-ultrassa jos et ole käynyt. Helpotti noilla viikoilla ainakin omaa odotusta nt-ultraan. Meillä ei ekassa neuvolassa edes yritetty kuunnella sydänääniä. Tsemppiä!! Et ole yksinäsi mietteittesi kanssa :Heartred
 
Anteeks omanapa pitkän taustailun jälkeen, muistaakohan täällä ees kukaan enää mua :oops: mutta A P U A, tänään tuli haamu päiväpissasta :nailbiting: En voi uskoo tätä.
Nyt dpo 8-9 vasta. Pahoittelen, kuva on vessan huonossa valossa kädet vispaten otettu, livenä siis näkyy tosi hyvin, ja viiva alkoi heti näkymään kun pissa osu siihen kohtaan.
 

Liitteet

  • IMG-20180423-WA0002.jpeg
    IMG-20180423-WA0002.jpeg
    811.7 KB · Katsottu: 199
Muokattu viimeksi:
Oliko teillä tässä kierrossa jotakin lääkitystä? Anteeksi, oon vaan sivusilmällä täällä kyttäillyt tuttujen plussia ja hoitokuvioista olen aika pihalla.
Toivotaan että tämä plussa tulee syliin asti:Heartred
 
Nenna, ei oo kun metforem joka alotettiin viime kesänä. Mutta foolihappoo oon syöny isolla annoksella 3-4 kertasena kun suositus 400. Kun sanottiin polilla että voin ottaa ihan reilusti, mutta nyt pari kk sit aloin vasta ottamaan. Välissä oli maca kokeilussa mutta se jäi kun sairasteltiin. Olin gfg:llä ja muutama kilo tippui, mutta aiemmin on myös tippunut eikä oo sillon vaikuttanu. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta :) Pakko kyllä käydä ar ultrassa jos sinne asti mennään ja doppleri jo onneksi löytyykin :p
 
Takaisin
Top