Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Frozen,Ei tuo paha heitto oo edes.Minulla oli viikon heitto.En saanut keskenmenoa tuli vain kohtukuolema.Kohtukuolema ei tietenkään tästä johtunut vaan johtui Turner oireyhtymästä plus pahasta sydän viasta.
Triana,Hyvä tietää.Me ollaan hoidoissa Helsingin Naistenklinikkalla en tiiä miten siellä mennään.
 
Sabetti en varmaan sinne palaile kun on enemmän nykyään päällä tää lapsettomuus. Kkm ei enää paina mieltä. Kiitos kutsusta kuitenkin! Toivottavasti siellä ryhmälaisilla on asiat hyvin :) terkkuja saa sanoa.

Lady bug ja frozen onnea ♡

Mä teen kahta työtä josta toisen tuotot menee säästöön hoitoja varten! Ei paljon mutta kuitenkin :) Loput menee sitten ehkä jälkikasvun tavaroihin jos ei hoidot ime sitten sitä tiliä tyhjäksi. Nyt ei oo jaksanu pakkosiemennyksiä niin ollaan vaan oltu. Katsotaan sitkun hoidot alkaa :D
 
Jepjep, ekat kuvitellut raskausoireet rantautunu meille.
Ihan järjetön väsymys, tuntuu et uni ei riitä millään. Hajuaisti on tosi herkkänä; koira haisee tosi pahalta, ihan ku vessas haisis kokoajan pissi ja hajusteet aiheuttaa päänsärkyä. Ennen ei oo tuollaista kyl ollu.
Ja juu, valkovuoto niin runsasta et teki mustien pikkareiden haaraosasta vaaleat.
Jtn ehkä tapahtuu, tai sit oon tulos hulluks ja kroppa oireilee siitä. :playful:
Ja niin, koiran käytös on myös muuttunu viime päivinä radikaalisti. Mm tuijottaa mua päivät pitkät, ihan kun jtn yrittäisi sanoa.
Koira reagoi myös sillo viimeks kun olin hetken raskaana, tosin nyt en muista miten tarkalleen.
 
Moi! Täältä taustalta seuranneena kerron vähän omia kuulumisia:

Meillähän oli ivf- hoito käynnissä ja maanantaina sain kuulla, että vain 2 follia oli kasvamassa ja olin TODELLA pettynyt. Synarela vaan sammuttaa mun munasarjoja liikaa :/ Noh, 4 pv meni vielä piikkejä silti ja tänään kävin ultrassa ja uutiset on semi hyviä :) Edelleen näkyi vain ne kaksi follia (joista toinen oli jo kirinyt 21 mm kokoiseksi, toinen 14 mm), joten tehtiin lääkärin kanssa yhdessä päätös, että ivf vaihtuu inssiin joka on maanantaina. En ole pettynyt, sillä minua kauhistutti ajatus siitä, että pahimmillaan kun follit punktioidaan niin ei välttämättä saada yhtään munasolua tai mitään siirrettävää. Nyt mun ei enää tarvitse pelätä uutisia munasolujen kohtalosta ja säästetään yksi ivf-hoito. Eli meille on nyt tehty 2 ivf-yritystä, mutta virallisesti ei olla menetetty yhtään niistä kolmesta hoidosta :D Mun pääkopalle tämä on paras ratkaisu :)

Irroitukseen tuli pregnyl (maksoi 38€ kun ei ollut enää kelakorvattava) ja tukilääkkeiksi prednisol-kortisoni, lugesteron ja gonapeptyl-piikki vielä 6 pv inssistä. Näillä mennään! Ja alustava suunnitelma uudesta hoidosta punottu tämän vuoden puolelle, jos /kun inssi ei tuo plussaa. :wink
 
Larissa, mä toivoinkin jotain tuollaista teidän kohdalle, kaksi follia on niin kovin vähän! Parasta onnea inssiin sitten :Heartred
Onnea plussanneille (Lady Bug, oliko muita) ja Frozenilla oli hyviä ultrakuulumisia :)
Julianna tsempit, toivotaan, että on täydellinen syy noille sun oireille!
 
Täältä taustalta tuun kurkkiin.

Ihanaa kun tännekin on tullu plussia! Onnea siis LadyBug! :love2

Frozen, kiva että tuli ultrassa hyviä uutisia :)

Larissa, jes, teilläkin etenee hommat taas :happy: Tulispa jo teillekin plussa!

On. Laihis takkuaa, kesälomalla meni kyllä pyllylleen, mutta onneks arki alkaa niin pysyy syömsirutiinitkin paremmin kasassa.
Voikohan noi metut vaikuttaa ovikseen, tuli meinaan eilen kp 13 plussa, eli aiemmin kun aikoihin. Eilen oli miehen synttärit ja tuli kyllä oviskin hyödynnettyä :grin posti toi vitamiinejakin, mm super tyroksiini pillereitä, aattelin et vois sopia mun tarpeisiin sekin :p
Vihdoin tuli vastaus kohdun koepaloistakin, kaikki ok, HUH! Ja hormonitoiminta on normaalia testien mukaan. Ainoa on se liian paksu limakalvo + ylipaino. Voiko tuo liian paksu limis johtua että kohtu suojaa itseään, kun esikoisen synnytys aiheutti melkoiset vauriot, no tiedä häntä. Nyt vaan keskitytään tähän hetkeen, teveellisempään elämään ja uuteen arkeen( poika aloittaa ekaa kertaa päiväkodin nyt vasta ) Vuorotyö + opiskelu, tulossa varmaan rankka vuosi, mutta varmasti myös antoisa.

Tsemppiä kaikille!! PLUSSAPUHURI !!!! :talk017

Mami kp 14/27-29 yritystä 3v 1kk
 
Täällä käytiin folliultrassa.Limakalvo oli paksuuntunut 5,7mm ja kaksi rakkulaa löytyi toinen ehkä munasarjojen ulkopuolella ja toinen siellä missä pitääkin.Kokoa rakkuloilla oli 14-17mm koon välillä.Pistelyt jatkuu sunnuntaina irrotuspiikki ja tiistaina on inssi.Vihdoin ja viimein inssi tätä on odotettu :) Sanottiin että jos tuo mikä ehkä on ulkopuolella onkin oikeassa paikassa niin voi tulla kaksoset.Olisipa kaksoset mutta tärkeintä tietenkin saadaa raskaus alkamaan ja pikkuinen syliin asti :Heartred En ollut käynyt wc ennen sitä aikaa oli vaikea saada ekaksi näkymään mitään ja lääkäri laittoi wc käymään sitten saatiin nuo mitat.
 
Täällä eilen ja tänään pistettiin.Huomenna olisi Ovitrellen irrotuspiikki ja inssi tiistaina.Miten teillä ketkä on käyttänyt irrotuspiikkiä on mennyt hoidot onko seuraavana päivänä aina ollut inssi vai onko ollut noin miten minulla että yli huomenna piikkistä tehdään hoito?Täällä voidaan muutoin ihan hyvin.Vähän vatsaa vääntää ehkä tuosta pistos lääkkeestä tai tämän päivän ruuasta.Käytiin tänään ulkona syömässä joskus tulee roskaruuasta vatsan vääntöä.Eihän se olisi mahdollista että iteksee lähtisi irtomaan kun kerran pistin vielä tänään.Ei mitään valkovuotoa oo eikä haluja oo tullut yleensä oviksen aikaan tulee tämmöistä vai mitä mieltä olette?? Pitäisi vain osata luottaa lääkäriin mitä hän tekee.Viimeisin inssi kun tehtiin minulle oli hieman kerennyt lyyhistyä rakkula mutta tehtiin inssi silloin oli jo ovis oireita minulla.Rakkula ei silloin ollut paljon lyyhistynyt juuri ja juuri tästä raskaus sitten alkoi mutta päättyi kohtukuolemaan.
 
Inssissä käyty ja nyt alkaa viikon kesäloma :) värjäsin hiukset pastelli pinkiksi ja huomenna lähdetään reissuun :wink :D

Heitsu, mulla on ollut irroituspiikki 36 tuntia ennen munasolujen keräystä ja samoin nyt inssissä. Perjantaina näkyi 2 follia joista pienempi oli nyt jo puhjennut ja isompi vielä tallella.
 
Ei käsketty testata nyt jo. Oon huvikseni vaan testaillut että koska pregnyli häviää. Virallinen testipäivä on 24.8 se olis niinku dpo 15.
 
Pätkis, toivotaan että se vielä plussaksi muuttuisi! Me ei muuten inssissä saatu mitään kommenttia simppojen määrästä tai laadusta, kai ne oli sitten Ok. Onnistumisprosentti ei kyllä yleensäkään ole inssissä huima joten ei tarvitse liikaa toivoa.. mutta paremmat mahikset varmasti kuin luomuna!
 
Larissa, jos simpat on kunnossa niistä ei varmaan sen kummemin mitään kommentoida. Ihan varmasti olisivat sanoneet jos niissä olis ollu jotain ongelmaa. Eihän ne raskautumis prosentit inssillä mitkään huimat oo mutta uskon että meidän kohdalla on paremmat mahdollisuudet inssillä kuin luomuna. Miehellä kun ei oo noita nopeita A-luokan siittiöitä ollenkaan. Eli näin omalla päällä ajateltuna ne ei varmaan perille asti omillaan jaksa. Mutta se oli kyllä karsee ylläri kun miehellä oli ennen pesua yhteensä vaan 10miljoonaa siittiötä. Kun tammikuussa niitä oli yhteensä 93miljoonaa. Että lääkärikin oli tosi ihmeissään että mitä tässä oikein on tapahtunu. Tosin meille sanottiin ettei tartte pidättäytyä ennen inssiä. Niin jäi sitte alle 24h yhdynnän ja inssin välille.
 
Meille taas sanottiin että täytyy pidättäytyä 2-4 pv (2 päivää on parempi mutta ei pidempään kuin 4 päivää). Jos pidättäytyy pidempään niin laatu kärsii ja jos pidättäytymisaika on alle 2 pv niin määrä kärsii. Näin on ohjeistettu sekä ivf:n punktiossa että tässä inssissä. Oliko sulla mitään tukilääkitystä loppu kiertoon? Mulla on nyt prednisolon kortisoni ja luget (molempia jatketaan rv 8 asti jos tärppää), gonapeptyl-pistos pp 6 ja tietty thyroxin minkä sain kk sitten.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei oo nyt mitään tukilääkitystä. Lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvita. Oli niin hyvä folli ja limakalvokin oli 11mm inssipäivänä. Letrotkin nyt viimeiset kierrot tehny mun luteaalista aika pitkän. Viimeks alkas menkat vasta dpo 17. Meinataan kyllä nyt seuraavaan inssiin pidäyttytyä sen 3vrk. Siis jos inssiin mennään on vähän niin ja näin osuuko ovis viikonlopulle riippuu venyykö kierto taas.. Hienoa että oot saanu tuon kortisonin, kaikki lääkärit ei sitä kauhean helposti suostu määräämään. :)
 
Sori omanapa..

Mut siis mitä ihmettä, sain O+ torstaina ja sit alko haaleneen testi, tänään kun oli kipuja niin tein ovistestin ja todella selkee plussa, voiko se muuten vaan nousta jo olleen oviksen jälkeen vai onko toinen ovis vai mitä häh :confused004 :anyone

Mami kp 18/27-29
 
Takaisin
Top