Ehtiikö kukaan löpistä enää joulukuussa.. =D

Heleia

Jostain jotain jo tietävä
Ollaan jo puolessa välissä kuuta, ainakin melkein, ja kovin hiljaista on foorumilla. Mulla taas vihdoin olis aikaa kirjoitella ja jutustella, kun kotona oon päivät yksin esikoisen päiväkotiajan. Äippälomaa kolmatta viikkoa "nautitaan", tällä hetkellä pedin pohjalta, kun menin sitten liukastumaan ja lentämään terassin rappuset alas. Selässä mojova mustelma, kylkiluu saattaa olla murtunut, nukkuminen särkylääkkeen voimin.. *huokaus*

Olisin ollu kiinnostunut kuulemaan, miten muiden loppuraskaudet on sujunu, kun ite alkaa olla IHAN kypsä koko odottamiseen. Kassit odottaa pakattuina, pinnasänkyä varten lakanat jo pesty ja silitetty, samoin vaatteet, joululahjat hankittu ja suurelta osin jo paketoitu.. Täällä kotona kuolee tylsyyteen tätä menoa. =D

Pliis kirjotelkaa jos on aikaa/asiaa..!
 
Täällä ollaan osastolla seurannassa jo toista viikkoa raskausmyrkytyksen takia. Kaikki jouluhommat jäi tekemättä ja lahjat hommaamatta. Ellei sitten käy niin, että pääsen täältä ennen joulua kotiin jo vauvautuneena :)
34 viikkoa alkaa olla kasassa ja vauvat jo pari kiloisia, joten saavat tulla, jos on tullakseen. Ja jos myrkytystila pahenee, niin aletaan kohta käynnistellä. Aikaahan mulla täällä on kirjotella, mut hirmusesti ei oo ollu kerrottavaa:)
 
No niin, nyt sain ekan käynnistystabletin, katotaan kuinka kauan menee ennen kuin alkaa tapahtumaan.
34 viikkoa tuli tänään täyteen ja proteiinimäärä virtsassa oli tuplaantunut viimeisen vuorokauden aikana, joten se on menoa nyt.
 
Tsemppiä amalia, toivottavasti kaikki menee suunnitellusti. Ehdit sitten ottamaan tällaisen parin viikon varaslähdön. :) Täällä selkä juntturassa vaan odotellaan, ens viikolla on synnytystapa-arvio, seuraavana etappina. Sitten taas neuvolassa laukkaamista välipäivinä ja toivottavasti uudenvuoden tienoolla saadaan lähteä synnyttämään. :D
 
Täällä joululahja hommat ok mallilla, huomenna tulee sisko auttamaan joulusiivouksen teossa :) eilen oli nevola, kaikki ok, paitsi että tyyppi köllöttelee mahassa poikittain.. Viimeiset 2-3kk on ollu perätilassa. Ens viikolla aika äippäpolille niin katsellaan tarkemmin miten siellä masussa ollaan. Kädet ristissä oon että älyäis itse mukula kääntyä raivotarjontaan koska ulkokäännökseen en suostu ja synnyttää en aijo, jos ei asento ole kohdillaan.. Minäkin oon pelänny nyt liukailla keleillä tuota kaatumista! Hui kauheeta.. Siinä jos mahalleen kaatus niin vois käydä tosi pahasti :/
 
mulle paukkas taas verenpainetauti ja siihen lääkkeet pissassa 1 protsku ja3vko pääst selektiivinen sectio rv39,poitsu on niin tukevasti poikki/viistosti jaei mahdu kääntyy.
 
Tänään äitiysloman ensimmäinen päivä. :) Eilen olin vielä iltavuorossa töissä. Olo on ihan virkeä ja energinen, mikä on tietysti ihana asia. Yöt ovat kyllä katkonaisia, mutta ompahan nyt aikaa keräillä voimia ja nukkua tarvittaessa päiväuniakin.

Hankintoja edelleen paljon tekemättä. Vaunut ostetaan maanantaina ja loput tarpeet yritetään saada kasaan ennen joulua myös, niin voisipa sitten keskittyä siihen odottamiseen. Uskomattomalta tuntuu, että loppusuoralla ollaan. Sen verran helpolla olen tainnut päästä, vaikka vertailukohtaa ei itsellä ole, kun ensimmäinen raskaus kyseessä.

Ihanaa joulunalusaikaa kaikille ja voimia! :)
 
Oi ihanaa amalia! :) Taitaa olla ekat vauvat tässä tammikuun poppoossa. Kaikki meni siis ilmeisesti hyvin..? Mä pelkään kovin että synnytän ennen vuodenvaihdetta, vaikka toisaalta haluan jo kipeästi nyytin syliin ja tän vattakömpelyksen pois. :) Tarvii nyt vaan malttaa mielensä ja toivoa et nää vikat vajaa 3 viikkoa menis nopsaan. :) Kärsivällisyys ei selvästikään oo mun hyveitä. Hehe..
 
Onnea amalia! Tuuhan kertomaan tarkemmin kun joudat :) Minä myös innolla odotan vauvan ulkoistamista :)
 
SYDÄMELLINEN tupla onnittelu Amalia♥♥
Pikaista paranemista Heleialle ♥
Kamalaa tuollaiset tapaturmat. Itse en uskalla lähteä ulos ilman liukuesteitä kenkien pohjissa
Täällä siivoan hullun lailla huushollia vaaville valmiiksi. Kaikki vaatteet vaaville pesty osa enää silitystä vaille ja sit viimeiseksi tähtäimessä nuo pinnasänkyjen petaukset. Joulu tulee ja menee tuossa sivussa. Poika touhuilee massussa minkä kerkeää :-) Huvittavin tapahtuma oli itsellä kun yksi tuttava totesi et oletpa sinä pieni... minä... 177cm pitkä ja painoa nyt siinä 128kg :-D :-D :-D
Mies totesi siihen että niin on. Repesin totaalisesti nauramaan :-D Mutta joo yllättynyt olen vähän itsekin masun koosta kun poika painoi jo kolme vk sitten noin 2kg ja edelleen mahdun melkoisen hyvin vaatteisiin. Lonkat puutuu öisin kun pitää nukkua vain kyljillä ja se on alkanut häiritä yöunta.

Ihanaa loppuodotusta kaikille. Itse menossa synnytystapa-arvioon 9.1. ja jotenkin on sellainen olo et takas tullaan vasta vauvan kanssa, en tiedä miksi mutta siltä tuntuu.

Onnellista Joulua kaikille ♥♥
 
Synnytystapa-arviosta kotiuduttu. Lääkäri ultrasi vatsan päältä, ja totesi että arviolta 3,3-kiloinen pojanpötkö siellä potkiskelee. Esikoisen synnytyksen imukuppitarpeen hän sanoi olleen oma väsymykseni, eli mitään rakenteellista estettä ei alatiesynnytykselle ole. Näillä näkymin synnytän siis (toivottavasti) vuodenvaihteessa alakautta, kylkiluu murtuneena. Eli tuon kaatumisen seurauksena selän oikealla puolella on mitä luultavimmin murtuma, joka ei ehdi parantua synnytykseen mennessä, ja oikeastaan alkaa vasta kunnolla parantua kun synnytyksen jälkeen palautuvat kylkiluut paikalleen. Nyt ovat kuulemma venyneessä tilassa, kun kohtu on edelleen todella korkealla.

Noh, veikkaan ja väitän että tämä jää viimeiseksi synnytyksekseni, että menköön sitten vaikka pää kainalossa.. =)
 
kertoisko joku ensimmäistä lasta odottavalle minkälainen tapaus tämä synnytystapa-arvio on..meidän pitäis miehen kanssa mennä perjantaina :)
 
Tupla onnittelut Amalialle :vielä olis 14 pv H-hetkeen elikkä sectioon jääräpää poitsu ei kääntyny oikeaan asentoon vaan jämähti poikki/viisto asentoon ja nyt ei pysty ja mahdu kääntyy kun ei ole tilaa.
 
LauraN, mä vähän lueskelin aiheesta kun tiesin ite siihen nyt toisen kohdalla joutuvani, ja sain selville, että periaatteessa tarkoitus on selvittää pystytkö synnyttämään alakautta vai suositellaanko sektiota. Vaikuttavia tekijöitä on vauvan koko ja asento, ja tietysti oman kehon mahdolliset rajoitteet, niin ja kuten mulla, aiempi imukuppisynnytys, eli on tehty jokin toimenpide nirmisynnytyksen ohessa. Sisko joutui arvioon aikoinaan koska epäiltiin että on liian pieni synnyttämään, oli 21v, mutta pienikokoinen, ja vauvan kokoarviot oli vähän heitellyt.

Varsinaisessa arviossa tietysti ultrataan vatsan päältä, katotaan vauvan kokoa, ja ainakin multa lapsiveden määrää ja jotain virtauksia, ja vauvan asentoa. Joskus voidaan lisäksi tehdä sisätutkimus, ja rakenteellista tekijää haettaessa voidaan häntäluukin tarkistaa peräaukon kautta. Niin, ja jos epäillään liian kapeaa väylää, on mahdollista että otetaan magneettikuvaa lantiosta. Magneetti on vauvalle vaaraton tutkimus, ei sisällä kuulemma säteilyä. Tän verran mä sain selville. Ite pääsin tosiaan vähällä, vaan vatsan päältä ultrattiin, ei ollut tarvetta muuhun.

Noin muuten tuntuu jotenkin että juostaan kilpaa kalenterin kanssa, jännitän niin kovasti että päästäänkö vuodenvaihteen yli vai ei. >.< Yöunet on mennyttä, väsymys iskee alkuillasta, mutta kun saan esikoisen nukkumaan ja voisin ite sulkea silmäni, ei unta enää tulekaan. Ja jos sattuu että vaikka voiskin nukahtaa, vatsa-asukki päättää silloin alkaa kylkiluiden muokkaamisen. Toukka on tuolla vatsassa niin päin, että jalkoja oikoessaan venyttää juuri tuon puolen kylkiluita, jossa on murtuma selän puolella. Eli sattuu sekä eteen että taakse, ei paljon nukuta silloin. *huokaus* En oo varmaan ikinä odottanut näin paljon, että joulu menis jo ohi.. hehe..
 
täällä meillä päin vissiin kaikille laitetaan lähete sairaalaan missä ne tekee tutkimuksen.. mihin sisältyy sisätutkimus.. pelottaaki jo vähän kun muutama kaveri on sanonu että se sattuu.. mutta epäilivät sitten että oli niin nuoren näköinen kätilö/lääkäri että ei tainu olla vielä taidot ollu kehittyneet... ite ootan kans että pääsis sinne tammikuun puolelle.. nyt on alanu rasittamaan kaikki, kävellä ei pysty pitkästi ku tuntuu jo että kuset on housuissa :D mikään asento ei miellytä kun meet nukkumaan, ja jos istut ni justii vauva tahtoo potkia ihan kun kylykiluihin, ja se ottaa heti niin pirun kipeää .. onneks tässä välissä on joulu, niin loppu kuukausi pitäis mennä ihan suht nopeasti :) ja sitte ei tarvis enää ootella kauaa ! =))
 
Valitusta taas, mutta kiitos viimeisen ostosreissun, liitos/venymiskivut on palanneet. Tarkoittaa käytännössä että sivuaskeleet ja kyykyt on kielletty ja nukkuminen entistä katkonaisempaa.. Melkein laskee jo tunteja vaikka vajaa kaks viikkoa vielä laskettuun aikaan.. :/
 
Sen verran tukalaksi alkaa oma olo käydä välillä, että kyllä sitä jo niin odottaa tuosta vatsasta eroon pääsevänsä. Pää alaspäin on pikku kaveri siellä köllötellyt jo viikkotolkulla, potkien oikean puolen kylkiluut ihan helläksi. Peppua taasen tunkee välillä niin voimalla tuohon ylävatsalle, että meinaa ihan happi loppua. :D Hyvät yöunet ovat muisto vaan, etupäässä helkkarillisen närästyksen takia, mutta onhan se mukavan asennonkin löytäminen haaste jo.
 
elikkä täällä oli synnytystapa-arviossa viikkoja 36 tasan ja vauva paino jo 3175g :D syntymäpainoksi arvioitiin 3900g.. olen kyllä kuullu ettei ne kovin usein pidä paikkaansa..
 
Mun esikoinen arvioitiin kaks päivää ennen synnytystä ja silloin painoa arvioitiin olevan puoltoista kiloa enemmän ku mitä sitte syntyessä oli.. Eli en kans sokeasti niihin arvioihin luottais.. :)
 
Takaisin
Top