Ehkäisylaastari ja menkat katosi?

ShiruLi82

Jostain jotain jo tietävä
Moikka.

En tiedä kuuluuko tämä nyt tänne ollenkaan mutta laitetaanpas jos jollain kokemusta tällaisesta.

Päätin nyt vähäksi aikaa aloittaa kokeilu mielessä ehkäisylaastarin käytön (hyvin tuore parisuhde) ja täytyy kyllä sanoa että eipä ole koskaan omalle kohdalle näin käynyt että kun laastarin laitoin (menkkojen eka päivä) niin kaksi päivää kesti pieni tuhruvuoto ja nyt on oireet kun olisi ovikset menossa, samanlaisia repäisykipuja ja välillä juilii vatsaa. Lisäksi vuotaa pelkkää limaa, ei verta, ei ruskeaa... välillä vähän huono olo ja alaselkä turkasen kipeä mutta eipä muuta. Nyt olen käyttänyt 5 päivää Evraa, eli Perjantaina olisi laastarin vaihto päivä.

Raskauskin on periaatteessa ja noh, myös käytännössä mahdollinen mutta epäilen tämän johtuvan enemmänkin tästä laastarista. Voiko voimakas estrogeenin nousu kadottaa jo alkaneet kuukautiset taivaan tuuliin? :O
 
Oudolta kuulostaa, että heti tulisi noin voimakkaat oireet. Yleensä yhdet tai kahdet kuukautiset voivat tulla normaalisti ja sen jälkeen vasta vähenevät/ jäävät pois, jos niin on käydäkseen. Minä tekisin raskausteestin varmuuden vuoksi ja jos raskaus on mitenkään mahdollinen, olisi se hyvä tehdä joka tapauksessa ennen hormonaalisen ehkäisyn aloitusta.
 
Tästä alkoivat menkat sitten 29.12 eli kivun enteilivät menkkoja ja jatkuivat melkein kaksi viikkoa. Sitten loppui, kävin ultrassa varmistamassa että endometrioosia ei enää ole (tai kystia) ja ottivat klamydia testin joka oli nega. Nyt kuitenkin noiden menkkojen jälkeen minulla ei ole menkkoja ollutkaan, kierto tooodella pitkä ja alan huomata taas miltein samoja oireita kuin tuolloijn kun aloitin laastarin käytön mutta laastari on otettu pois 3.1 eli ei voi kyllä siitä johtua enää. Huomenna teen raskaustestin koska sekin on ihan mahdollinen vaihtoehto... :D
 
Takaisin
Top