Ehkäisy

Torakka

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Mietiskelin tässä että mitähän ehkäisyä sitä alkaisi käyttää nyt kun meillä on lapsiluku täynnä. Lasten välillä kun ei olla ehkäisty mitenkään. Pillereitä söin ennen raskauksia, mutta en haluaisi niitä enää takaisin. Putkia ei suostuta vielä laittaa solmuun kun on "vain" kolme lasta ja ollaan molemmat alle 30v.
Mitään kierukoita en halua ja muutkin "ylimääräiset" asiat alapäässä ei innosta.
Olenkin miettinyt kapselia, mutta en tunne ketään jolla olisi sellainen ollut. Onko jollakin ollut ja oletko ollut tyytyväinen?
 
Minulla oli ehkäisykapseli käsivarressa joskus ennen toista ja kolmatta lasta(Nexplanon) . Tiputteluvuotoja oli jonkunverran mutta muuten olin tyytyväinen. Kapseli ehti olemaan käsivarressa alle vuoden joten en tiedä olisiko jäänyt pois pidemmässä juoksussa. Oli helppo ja nopea toimenpide asettaa paikoilleen/ottaa pois, eikä haitannut kädessä millääntavoin :). Uuden kapselin asennus mielessä nyt kun ei ole varmaa halutaanko lapsia lisää, ainakaan lähivuosina se ei todennäköistä ole. Sanoinkin neuvolassa asiasta niin ainakin täälläpäin sai ilmaiseksi 3kk minipillerit millä voi testata vielä sitä keltarauhashormonin sopivuutta itselle.
 
Minäkin sain minipillerit neuvolasta. En yhtään ole vielä kerennyt miettimään oisko ne hyvät. Myös tuo kapseli kiinnostaa
 
Mulle laitettu jo sterilisaatioon lähete keväällä. Jos ois sektion mennyt niin olisi tehty siinä samalla mut kun syntyikin alateitse ni se tehdään syksymmällä. :)
 
Takaisin
Top