Ehkäisy synnytyksen jälkeen

En ole varma puhuitko Vius mulle vai Fujille, mutta en ole käyttänyt pillereitä yli kahteen vuoteen ja vuoto-oireet alkoi vasta synnytyksen jälkeen, niin en tiedä. Yhdistelmäpillereitähän en voi aurallisen migreenin takia enää edes aloittaa ja minipillereitä en ole kokeillut. Mulla vuodon kesto tosiaan ennallaan, vain muutaman päivän, mutta määrät on sellaisia että olen useamman kerran joutunut pyykkäämään lakanat petaria myöten vaikka ollut sekä yöside että tamponi. Viime kierrossa käytin tamponin lisäksi aikuisten vaippoja ja ne sentään pelitti. :rolleyes:
 
Siis 32 päivä jo, apua! Oletko kysynyt ammattilaisilta onko tuo normaalia?
Ei ole normaalia.. Tää alunperin tapahtui kertaalleen jo ennen raskautta. Sillon todettiin polykystiset munasarjat ja mulla oli myös joku tietty hormonit koholla. Sain kiireellisen lähetteen naistentaudeille josta sain sit metformiinin käyttöön koska siellä lisäksi todettiin insuliiniresistenssi. Sen jälkeen sit raskauduin juuri tyksissä väärin laittoivat mun tiedot jonka seurauksena metformiini lopetettiin vaikka naistentaudeilla lääkäri sanoi että jatkunee loppuelämän. Nyt en ole saanu aikaiseksi tehdä asialle mitään koska en saa poikaa hoitoon mihinkään siksi aikaa että voisin lääkärissä selvitellä asiaa.. Ja mulle ilmeisesti ei edes ole omalääkäriä tk:ssa joka voisi perehtyä mun tapaukseen tarpeeksi.. Pitäis varmaan tehdä jonkinlainen valitus tästä mutta jotenkin sitä on vaan pärjäillyt tän kanssa.. En edes tiedä olisiko mahdollista että ne tk:sta konsultoi naistentauteja tästä mutta ajattelin tuossa maanantaina koittaa muistaa soittaa sinne... Tää menee vähän tyhmästi siltä kannalta kun tk ei tee mitään ellei ole akuutti vaiva ja mulla kuitenkin ilmeisesti hemoglobiini ei laske kuitenkaan tän takia niin eipä ne voi oikein muuta kuin määrätä hormoneja (keltarauhashormonia) ja sit menee varmaan pahempaan kuosiin tää..

Muoks. Prolaktiini mulla oli koholla ja se siis sekottaa kierron. Ilmeisesti mulla se Prolaktiini oli koholla sen insuliiniresistenssiin takia koska muuten metformiini ei itsessään olis pitänyt riittää raskautumiseen (näin ainakin muistelisin)
 
Muokattu viimeksi:
Mun siskolla oli vuotoa myooman takia ja ensin se pistettiin ehkäisyn piikkiin muttei loppunut ehkäisyn lopetuksen myötä. Tosi syvältä tuo vuoto. Luulis että siihen ois joku keino, miten sais loppumaan. Siis sulla vuotaa ilman pillereitä ja pillereiden kanssa?

Ei vuoda minipillereillä mutta toiveissa on toinen lapsi. Lisäks is vaikuttaa mun mielialaan pahasti ja yhdistelmiä en voi migreenin vuoksi käyttää.. Mulla siis syynä on tää pco miks nää kierrot on päin honkia.. Ja ainakin ennen raskautta tunkivat mulle keltarauhashormonia. Mut aiemmin keväällä kysyin tk:sta metformiinia niin eipä lääkäri suostunut kirjoittamaan reseptiä koska olen niin nuori ja insuliiniresistenssin täytyy johtua siitä että olen laiska paska joka ei liiku.. Vaikka tää on todettu hormonaalinen ongelma jonka ratkaisu nimenomaan on hoitaa insuliiniresistenssi joka sekoittaen muiden hormonien tasapainon..
 
Takaisin
Top