Ehkäisy raskauden jälkeen

Kellään kokemuksia Gestrina minipillereistä? Sivuoireet onko olleet millaiset ja kauanko jatkuneet? Vaikka ovatkin yksilöllisiä niin haluaisin kuulla kokemuksia. Olen aina ollut herkkä reagoimaan hormonivalmisteisiin, joten jos joku kohtalotoveri löytyisi, kokemuksia olisi mukava kuulla! En tiedä vielä, mihin ehkäisyyn päädyn, mutta tällaisiin sain jälkitarkastuksessa reseptin jos minipillerit päätän aloittaa.
 
En nyt sitten kuitenkaan halunnut aloittaa mitään hormonaalista ehkäisyä, mulla näitä hormoneja riittää ihan vaikka muille jakaa omasta takaa jo :D Kuparikierukkaa pohdin mutta mies oli ihan pöyristynyt että meinasinko ettei viiteen vuoteen lisää lapsia hankita hahah :D Joten sekin idea kuopattiin ja nyt sitten mennään niinkuin tähänkin asti, ilman mitään ehkäisyä, kiertoa kuitenkin seuraillen ja päiviä laskeskellen. :)
 
Kysäsin lääkäriltä noista varmoista päivistä ja lämpötilan mittaamisesta. Sanoi, et periaattees ihan ok, mutta aluks ei voi, kun ei kerran ole vielä kuukautisia ja ehkä hakee rytmiäkin hetken ennen tasaantumista.
 
Mulla kierto pysynyt ainakin toistaiseksi ihan samana kun ennen raskautta. Kahet kuukautiset jo ollut -,-
 
Saimme heti synnärillä minipillerireseptin jota voi ottaa imetyksen aikana. Olen kuitenkin siirtymässä nyt e-pillereihin kun imetys takkuillut ja minipillerit eivät sopineet (jälkivuodon jälkeen 1kk sisällä 3x menkat!). Kuukautiskierto tosiaan heittänyt sen verran etten itse henkilökohtaisesti luottaisi varmoihin päiviin
 
Itse opin oman kiertoni tunteen hyvin, kun olin joulukuusta 2012 lähtien luomuna. Mutta kun toista vaavia ei (vissiin) haluta, niin varman päälle otan nyt sitten sen hormoonikierukan huhtikuussa. Ekat menkat alko 10.3. ja samalla finnejä tullu naamaan etenki ohtaan ja rintaan... Raskausaikana ja lypsäessäni finnejä ei näkyny ollenkaan!

Hermostuttaa vaan sen kierukan laitto, että sattuuko se kun mullahan ei oo alatiesynnytystä takana ollenkaan. Onko ketään, jolle se kierukka olis laitetttu ennen raskauksia tai sektion jälkeen?
 
Noniin, eksyin minäkin tänne :)

Meillä ehkäisynä käytetään minipillereitä, Desogestrel - merkkiset. Kohta kuukauden popsinut, ja mitään tiputteluja, vuotoja ym ei ole ollut. Mieliala ei ole vaihdellut pahasti (ainakaan omasta mielestäni), mutta viikon sisään olen ollut toooodella herkällä päällä, tiedä sitten johtuu pillereistä vai mistä. Eli toistaiseksi ainakaan ei ole negatiivista sanottavaa :)
 
Eilen tuli lappu sairaalalta, että ens kuun lopulla aika sterilisaation suunnitteluun. Saas nähdä mitä siellä käydään läpi ja kauanko itse operaatiota joutuu odottamaan, toivottavasti ei pitkään :) Vois samalla kysellä näistä järkyttävistä menkkakivuista, vuodon määrästä ja lyhyestä kierrosta, ei oo hääviä ku ehkä viikko normaalia elämää välissä ja sit jo alkaa kivut pms-oireineen ja viikon veriniagarat siihen perään. Ekoina päivinä näkyy tähtiä ja saa kuppi tyhjäillä USEIN. Käytössä kuukuppi ja se vetää 34ml, monesti se on ihan piripinnassa tunnissa-parissa, että voi vittu sitä vuodon määrää :sad001
 
Warheart toivottavasti pääsit nopeaan leikkaukseen:) mulla sama veriniagara, pahentu synnytyksen jälkeen... Välillä tekis mieli kaukaa koko prk kohtu ulos, et loppus tää... Miettinyt itsekin tota leikkausta et pitäiskö sitä jonoon mennä, ei toi mies oikein enää innostu vauva ideasta, prkleen jyväjemmari:wink:D
 
Mä oisin oikeasti kohdunpoiston kannalla omalla kohdalla. Tuskinpa vaan ottavat tosissaan, kuten ei tähänkään asti olla otettu. Pitääkö tuolla itkeä vai mitä tehdä, rttä lääkärit ottais kivut tosissaan? :sad001
 
Onko täällä kokemusta Microluton tai Mini-Pill minipillereistä? Mietin josko jompi kumpi pitäs alottaa....
 
Mä käytin mini-pill merkkisiä ja mulla niiden ansiosta seksi halut hävis mut muuten ollu mtn ongelmaa, kierto pysy samana, samoin menkat eikä ollu muutakaan mielialojen heittelyä (siis normaali enempää:D) taikka finnejä tms... Ihan jees pilsut!
Nyt lopetuksen jälkeen vaan taitaa olla hormonit totaali sekasin.... Olo kun paksuna vaikka testi näyttää negaa... Menkat pitäis alkaa 5pv toivottavasti pitää paikkansa:)
 
Takaisin
Top