Doppleri-riippuvaisia?

Täällä on edelleen doppleri vielä matkalla jospa kohta tulisi postiin :rolleyes:
 
En varmaan hanki, kun luulen, että stressaisi liikaa. Ja aivan varmasti jäisin koukkuun :D Tykkään muutenkin kaiken mittaamisesta ja seuraamisesta. Nytkin on melkein vieroitusoireita aktiivisuusrannekkeesta, kun en voi pitää sitä samaan aikaan pahoinvointirannekkeiden kanssa :sad010
 
Mulla on edellisestä raskaudesta ja oli kyllä silloin hyvä ihan loppuraskauteen asti. Mikäli oli hiljaisia hetkiä niin pystyi kuunnella että edes sydän lyö. Tällä kertaa olen niin hysteerinen et jos pääsen yli 12 viikon niin käyn neuvolassa varmaan siihen asti, että hermostuvat kuuntelemassa sydänääniä.
 
Ääk, eilen tuli vastaan artikkeli, jonka mukaan dopplereilla ja ultraäänellä ylipäätään saattaa olla haitallisia vaikutuksia sikiöön ja sitä ei suositella käytettäväksi usein.. Mitään tällaista ei tullut ekassa raskaudessa kyllä edes mieleen epäillä. Ekan kanssahan siis monta viikkoa ihan joka ilta dopplerilla kuuntelin. Nyt tämä artikkeli pistää kyllä vähän rajoittamaan, jos edes doppleria hankin/saan lainaan.
 
Ääk, eilen tuli vastaan artikkeli, jonka mukaan dopplereilla ja ultraäänellä ylipäätään saattaa olla haitallisia vaikutuksia sikiöön ja sitä ei suositella käytettäväksi usein.. Mitään tällaista ei tullut ekassa raskaudessa kyllä edes mieleen epäillä. Ekan kanssahan siis monta viikkoa ihan joka ilta dopplerilla kuuntelin. Nyt tämä artikkeli pistää kyllä vähän rajoittamaan, jos edes doppleria hankin/saan lainaan.

Enpä ole tuommoisesta aiemmin kuullut :wideyed: missä se artikkeli oli? Millaisia haitallisia vaikutuksia?

Meillä ei ole ainakaan vielä dopleria mutta olen miettinyt että sellainen kyllä kiinnostaisi vaikka onhan siinä tietty puolensa..
 
Enpä ole tuommoisesta aiemmin kuullut :wideyed: missä se artikkeli oli? Millaisia haitallisia vaikutuksia?

Meillä ei ole ainakaan vielä dopleria mutta olen miettinyt että sellainen kyllä kiinnostaisi vaikka onhan siinä tietty puolensa..

Se oli sellaisen raskaussovelluksen kuin Babycenter päivän artikkelina.

"The U.S. Food and Drug Administration (FDA) warns that a handheld Doppler "should only be used when there's a medical need and only by, or under the supervision of, a healthcare professional
... And the long-term effects of repeatedly exposing a baby to ultrasound waves from these devices are unknown. ... "

Muuten siinä sit keskityttiin vain siihen että sykkeen löytäminen dopplerilla on vaikeaa ja siksi se kannatraa antaa ammattilaisten tehtäväksi. :bored:

Sit löysin keskustelua aiheesta, ja niissä kuulemma lääkäritkin on suositellut välttämään liikaa ultran käyttöä koska kuumentaa kudoksia ja haitoista ei tiedetä :meh:
Että kuinka vakavissaan tän sit ottaa niin jää jokaisen itsensä selviteltäväksi.
 
Se oli sellaisen raskaussovelluksen kuin Babycenter päivän artikkelina.

"The U.S. Food and Drug Administration (FDA) warns that a handheld Doppler "should only be used when there's a medical need and only by, or under the supervision of, a healthcare professional
... And the long-term effects of repeatedly exposing a baby to ultrasound waves from these devices are unknown. ... "

Muuten siinä sit keskityttiin vain siihen että sykkeen löytäminen dopplerilla on vaikeaa ja siksi se kannatraa antaa ammattilaisten tehtäväksi. :bored:

Sit löysin keskustelua aiheesta, ja niissä kuulemma lääkäritkin on suositellut välttämään liikaa ultran käyttöä koska kuumentaa kudoksia ja haitoista ei tiedetä :meh:
Että kuinka vakavissaan tän sit ottaa niin jää jokaisen itsensä selviteltäväksi.

Aah ok.
 
Nyt olen muutaman kerran kuitenkin jo kotidoppleria testannut ja tänään sain ekaa kertaa ihanan jumputuksen kuuluviin (Rv 9+6)! Olipa ihana kuulla vauva syke, kun oireet on ollut vähenemään päin tällä viikolla, ja pelko keskenmenosta ollut mielessä.. kohtu vielä tosi alhaalla, melkein häpyluun alla edelleen. Vinkkinä muille, jos kuuntelette varhaisilla viikoilla. :wink
 
Mäki oon pari kertaa jo tääl kotona kokeillu. Ekalla kerralla en saanu kuulumaan. Silloon toki oli viikkoja joku 7+ mut jo 8+ sain kuuluviin pienen jumputuksen. Vissiin kohtu sen verran eteenpäin et sen takia kuulu.
 
Ihanaa että siellä jo kuultu :Heartred Mä en oo saanu vielä hankittua doppleria. Olin jotenkin ihan unohtanut koko laitteen. Nyt heräs kyllä hinku hankkia ja päästä kuuntelemaan.
 
Mä oon nyt muutaman kerran kokeillut. Oman sykkeen löytää helposti (60-70) mutta korkeeta sykettä saan vaan satunnaisesti. En ainakaan vielä oo varma onko se vauvan syke.
 
Täälläkin päästy kokeileen, mutta omasta mielestä se on vaan oma syke jonka saa kuulumaan.. :nailbiting:
 
Minkähänlaisilla taajuuksilla tuollaiset kotidopplerit toimii? Kuvantamislaitteiden taajuudet on aika pieniä (muistaakseni max 10 mHz) eikä semmoisten ole todettu aiheuttavan kudosmuutoksia, mutta esim. joissakin hoitotarkoitukseen käytettävissä uä-laitteissa taajuudet on suurempia ja energiantuotanto niissä siten myös eri kaliiperia ja kudoksiinkin voivat vaikuttaa, mutta en tiedä onko varsinaisesti tutkittu niiden haitallisuutta. Jostain terveyssivustolta luin kerran semmoisesta kysy lääkäriltä -tyyppisestä artikkelista, ettei varsinkaan ensimmäisellä kolmanneksella suositella toistuvia uä-tutkimuksia, mutta en tiedä lasketaanko kotidopplereilla kuuntelua näihin. Ja onko tuommoisia kotidopplereitakaan ja niiden käytön vaikutuksia kunnolla tutkittu, en tiedä enkä uskaltaisi ihan sokeasti moisiin luottaa. :bored: Helposti toki voisi ajatella että miksi niitä myydään jos ne eivät olisi turvallisia, mutta mitäpä sitä nykypäivänä ei voisi netistä ostaa. :grin
 
Mun kaveri ehdotti että kokeillaan kuunnella, kun hänel on kotidopleri, no sydämen sykkeitä kokeiltu kuunnella ekaa kertaa 9+6, ja kuultu :Heartred Nyt olen sen jälkeen pari kertaa kuunnellut, en voi sanoa olevani koukussa ainakaan :D on niitä kiva kuunnella sillon tällöin, varsinkin kun ensimmäinen raskaus ja erittäin oireeton! :D
 
Tänään tuli doppleri ja pakkohan se oli testata heti Rv 10+3 ja kyllähän se laukkaääni sieltä kuului
Laukkaääni tai höyryveturi. Eilen kuuntelin miehen kanssa, mies matki ääntä: "tsukutsukutsuku... mietippä jos se kohta viheltäis!" Hahaa, saatiin hyvät naurut. :laughing021
 
Varmaan riippuu siitä missä asennossa anturi ja vauva on ja mitä muuta ”tavaraa” siinä on välissä kun ääntä kuunnellaan, mutta samaa mieltä, nyt kun kuulin vuoron perään kaksosista niin mielestäni toisen sykkeet kuulosti laukkahevoselta ja toisen höyryveturilta. Kyllä niissä ero oli äänessä, mutta minuuttisykkeessä ei juurikaan; 173 ja 177. Esikoisesta kuulosti laukkahevoselta aina ja tyttö tuli.
 
Ei oo meilläkään kuunneltu kovin paljoa, mutta mukavaa kun voi halutessaan kuunnella höyryveturia. :grin
 
Takaisin
Top