Doppler

Kuinka paljon sikiö voi liikkua vatsassa viikolla 16? Koetin ettiä dopplerilla, mutta ei löytyny enää samasta kohtaa tai läheltä. :bored:
Jostain luin myös, että liikkeet kuuluis dopplerilla. Onko tätä joku kuullut? Miltä liikkeet kuulostaa dopplerilla? Kovin taas kummastuttaa.
Neuvolalääkäri sanoi aiemmin, että näillä viikoilla voi olla vaikea löytää sykkeitä, kun liikkuu niin paljon, mutta enpä sit älynny kysyä, et kuinka paljon. Silloin kun oli vielä just siinä missä sanoin olevan.
 
Liikkeet kuulostaa dopplerilla samalta ku silloin ku liikuttaa sitä anturia. Eli sellasia kovia ääniä ja tömähdyksiä, vaikka pitää anturia paikoillaan.
 
Voi että! Eilen saatiin meillekin doppler. Vartti varmaan meni etsiskellessä, mutta :Heartred :Heartred :Heartred tämä on kyllä ihan parasta.

Onneksi kotiin ei saa ultrauslaitetta. En varmaan koskaan lähtis sängystä :D
 
Itsellä istukka edesä niin ei enään suoraa edestä kuule lainkaan mut sivuilta kuulee , enempi toki liikkeitä, mut on sitä menoa mukava kuunnella, pikku hljaa alkaa pää tuleen mukaan että pieni ihminen siellä touhuaa :)
 
Mä oon ollut alusta asti aika haka ton dopplerin kanssa, ja sykkeet löytyy nopeesti. Sen kyllä huomas, kun vauva lähti liikkeelle kun piti alkaa pikkusta jahtaamaan masun päällä.

Mut ehdottomasti on toi doppler ollut tarpeeseen ja monet kerrat rauhoittanut mun mieltäni. Ihan ykköshankinta ollut raskaudessa!
 
Nyt alkaa kyllä dopplerin käyttö raihottumaan kun tuntee liikkeistä että kaikki on hyvin :)
 
En kyllä muista että milloin olisin doppleria itsekään tarvinnut... :happy:
Sen verran tuntuu pientä kunfu-pandaa löytyvän tästä pienestä. Sydänkäyristäkään meinaa välillä tulla mitään. :joyful:
Mutta sehän on vaan hyvä se!
 
Mietin jo myös, että laitanko myyntiin jo koko vempaimen, mutta taidan vielä hetken säilyttää, koska jos vauvalla on hiljaisempia päiviä loppiraskaudesta, niin voihan sykkeitä tarkkailla liikelaskennan lisäksi.
 
Mulla oli myös doppler jäänyt ihan unholaan, kunnes tuossa yks päivä havahduin siihen, että onpa ollut hiljaista normaalin verrattuna. Kaivoinpa siis dopplerin esiin ja heti helpotti mieltä, kun kuuli sydänäänet ja mahasta alettiin myös monottamaan kohti sitä anturia (muksu ei tykkää siitä hirveesti). :joyful:
 
Takaisin
Top