Doppler

Toukanäiti

Näppärä viestien naputtelija
Joulukuiset 2021
Ajattelin avata keskustelun vempaimesta doppler. Menin itse tilaamaan sen ja hitto vie, se tuli jo postissa.. Ainoa mitä sain kuulumaan oli oma sydämen syke. Nyt pitäisi vaan pitää pää kylmänä, tiedän että hurja ihme pitäisi käydä että rv 8+4 vielä vauvan syke kuuluisi :grin

Lojuuko muilla kaapin pohjalla tai oletteko ajatelleet tilata?
 
Mä ostin just ja pitihän sitä jo kokeilla, vaikka tiesin etten mitään vielä kuulis. Mulla siis vasta viikko 7 niin ihan oli mahdottomuus. Jos viikon malttais odottaa, kun kokeilen taas. Vaikka epätodennäköstä on vielä sillonkin. Mutta ajattelin jos ennen ultraa kuulisin, niin ei sitten tarvis jännittää niin paljon ja pitkään.
 
Nii ja mun dopplerin ohjeissa sanottiin, että voi 9 viikolla kuulua. En tosin tiedä meinasko 9+ eli 10 viikkoo.
 
Anzku, mistä hakit sellaisen? Verkkokaupassa oli myynnissä joku puhelinversio. Kunhan ihmettelin moista :headphone:
 
Mulla on Unborn Heart, jonka saa liitettyä puhelimeen. Olen paristi jo kokeillut, vaikka tiedän ettei mitään kuulukaan kuulua vielä. Pari pätkää olen silti taltioinut, kun laite näyttänyt hetkellisesti "vauvan" sykkeitä, siis niitä reilusti omaa nopeampia. Voi kuulemma olla jotain kaikujakin, kun sitä ääntä ei kone kuitenkaan saa kuulumaan. En panikoi, koska jopa neuvolan laitteilla ei kuulema oo tavatonta että ei kuulu viikolla 14!!! (Näin terkka sanoi) Tänän mulla 8+4, ja testasin laitetta huvikseen jo 7+jotain.

Edellisessä raskaudessa oli vähän erilainen lainadoppler. Siitä oli ihan hyvää apua nt-ultran ja liikkeiden tuntemisen välillä. :) Siksi halusin nyt oman. Ostin Tori.fi:sta.
 
Ja joskus neuvolassa on vaan niin osaamatonta porukkaa sen dopplerin kanssa, ettei saa ees vähän ennen synnytystä sykkeitä kuuluu, kuten mulle kävi viimeksi :D Oli kyl niin.. noh, erikoinen terkkari muutenkin.
 
Mäkin ostin tori.fi:stä. Tää on AngelSounds merkkinen, mutta ei vissiin se ihan halvin, kun tässä näkyy sykkeen lukemat. Saahan siihen varautua, ettei sykkeet kuulu vielä moneen viikkoon.
 
Mulla taitaa olla se halvin angel sounds. Siinä ei näy sykkeitä, mut pääasia jos ne kuulis et tietäis et siellä ollaan elossa.. ei oo nyt rahaa ostaa hienompakaan. Ja siis toiki oli kirppislöytö.
 
Kirppikseltä löytää kyllä edullisesti. Omastani maksoin 20e ja kattelin, että se halvinkin makso 40e nettikaupassa uutena. Vai oliko vieläkin enemmän.
 
Tinja79 Luultavasti menee hankintaan tuo sama :joyful:
Tästä aiheesta löytyikin paljon keskusteluja tällä foorumilla.
 
Minulta löytyy Angelsouds merkin doppler. Ostin viime raskauden alussa kirpparilta 15€ hintaan. Uutena hinta on n. 85€. Ja tyytyväinen olen ollut. Dopplerissa näkyy vauvan syke ja se kuuluu kaiuttimen kautta koko perheelle. Erityisesti esikkomme oli innoissaan viime raskaudessa, kun pääsi kuulemaan aina vauvan sydänäänet.

Kokeillut olen doppleria jo muutaman kerran, kuuluisiko pienen sydämen äänet, mutta ei vielä... liian vähän viikkoja. Joka kerta on kuitenkin sykkeet vilahdelleet ruudulla:) Odotellaan, että pieni hieman kasvaa, niin alkaa äänetkin kuulua.
 
Mullakin on Angelsoudsin doppleri, jonka hankin kun odotin esikoista. Siitä on paristot loppu, enkä ole saanut ostettua uusia, joten se on toistaiseksi vielä testaamatta.

Toisaalta eihän ne sydänäänet varmaan vielä kuuluisikaan rv 8+5. Viimeksi maltoin 12+ viikolle. :)
 
Mulla kuului 8+3 ja neuvolassa 9+6. Kuulemma aikaiseen kuulumiseen vaikuttaa itselläni eteenpäin kallistunut kohtu ja alkion sijainti. Joka kerta kun olen halunnut kuunnella niin syke on löytynyt tietystä kohdasta. Eilen pelästyin kun ei ollut ihan siinä missä ennen, mutta pikkunen olikin noussut häpyluun takaa esiin eli ylöspäin. :) tulisin hulluksi jos en voisi tarkistaa onko siellä vielä eloa, koska keskeytyneen keskenmenon pelko on niin kova :sad001 Angel sound on oma merkkini.
 
Tänään 9+0, ja sain tallennettua UnbornHearttiini n. 25 sekuntin mittaisen tallenteen jumputusta. Pitkään (!!!) sai kyllä etsiä, mutta sitten palkitsi. :) Aiemmilla viikoilla on välähdellyt jo sykkeitä näytöllä, mutta nyt ekan kerran selkeästi kone myös sen jumputuksen toisti. :) Me happy!
 
Kokeilin kuunnella dopplerilla mutta eihän siitä mitään tullu ku olin just syöny ison lautasellisen kaalilaatikkoa! :)
Suolen äänet kuuluu loistavasti. Näky näytöllä kuitenkin vilahdus 150 nopeasta sykkeestä.
 
Ostin tänään kirppikseltä Angelsouds merkkisen dopplerin (9€) ihan uudenveroinen, omassa paketissa. Testasinkin... ja kuten Toukkaäiti tuolla mainitsikin, omat sykkeet kuuluu kyllä hyvin.
Ymmärsin että sikiön sykehän on tosi tiheä?
Nämä on vielä ihan uusia juttuja mulle... :shy:
 
Kiitti Anzku :angelic:
Mulla tosiaan viiikko 8+1...
Ihanaa Vesta! Iik :Heartred

Mä en kuule kuin niitä vatsan ääniä ja vaikken kuulekaan niin se on oikeen hauska lelu :couchpotato:
Onko vatsamakkaroilla muuten jotain vaikutusta tuon laitteen toimivuuteen?
Kohtu taitaa olla taaksepäin kallistunut. Näin muistelisin...
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top