Doppler-laite,hyötyä vai ei?

EmmaA

Jostain jotain jo tietävä
Heippa kaikille! En ole aiemmin tänne kirjoittanutkaan enkä oikein tiennyt minkä otsikon alle tämä aihe sopisi, joten tehdäänpä uusi:grin Eli olen mietiskellyt tuota Doppler-laitteen hankintaa. Minulla on menossa nyt rv16(15+1,LA28.2)ja olo on välillä tosi ahdistunut kun ei yhtään tiedä onko tuolla masussa mitään elämää. Rakenneultraankin on vielä neljä viikkoa aikaa. Minulla on myös se etuistukka, mikä ilmeisesti vaimentaa kaikkia tuntemuksia eli niitäkin saa odotella vielä pitkään. Onko jollakin kokemusta tuosta laitteesta? Saako siitä mielenrauhaa vai vaan lisäpaniikkia jos sykettä ei löydäkään?:rolleyes:
 
Moikka EmmaA, ja tervetuloa kirjoittelemaan :happy:

Tuosta doplerista taisi olla jo ketju, mutta salaisella puolella.
Mulla on kaksikin eri doppleria, koska sain ne kavereilta lainaksi. Mä sain sydänäänet kuulumaan kunnolla vasta nyt tällä viikolla, ja nyt siis menossa 17+3. Edelleenkin kuuluu todella todella alhaalta, jos kuuluu, ja yleensä istukan suhina kuuluu päälle voimakkaasti. Ihan hauska vempele tuo on, nyt kun liikkeet ei vielä tunnu kunnolla eikä joka päivä. Mutta en olisi ehkä tuota itse ostanut, kuitenkin tosi lyhytikäinen vempele, kun kohta alkaa liikkeet tuntumaan.:rolleyes: Ja sitten kun liikkeet tuntuu hyvin, niin sydänääniä ei kannata juuri tulkita, vaan tärkeää on juurikin se liikelaskenta. Eli vaikka sydänäänet kuuluisi, ei se silti kerro vauvan voinnista (paitsi että on elossa, mutta liikkeet kertoo senkin).

Summa summarum: jos sua ei stressaa se, että sydänäänet joskus kuuluu ja joskus ei, ja jostain halvalla laitteen saat, niin ei siitä haittaakaan ole :p
 
Toisaalta tuo eteisistukka saattaa myös vaikeuttaa sydänäänien löytymistä eli voi aiheuttaa ylimääräistä stressiä ja huolta jos ei ääniä löydykään. Tosin, näin varhaisilla viikoilla tuo eteisistukkakaan ei vielä ole täysin varma asia.
 
Okei kiitos vastauksista! Pitääpä harkita, en tiennykään että tuo etuistukka vaikeuttaa niitä sydänäänten kuulemistakin. Kaveri vain sano että tuo etuistukka oli inhottava kun niitä liikkeitä tunti niin huonosti ni aattelin että tuo tois mielenrauhaa. Pitääpäs nyt vielä miettiä. Onneksi on ens perjantaina taas neuvola niin siellä ilmeisesti niitä sydänääniä pääsee sitten kuulemaan:smug:
 
Mullakin etuistukka mutta sydänäänet oon kuullut 11 tai 12 viikosta eteenpäin. Välillä tulee istukan suhina tielle niin sydänäänet katoaa, mutta aina ovat löytyneet. Omaa mieltä mulla ne kyllä rauhoittavat :)
 
Mulla on myös istukka edessä mut sykkeet on dopplerilla kuuluneet rv 11 lähtien. Ja tässä nyt muutaman viikon oon tuntenut satunnaisia liikkeitäkin jo. Eli ei se etuseinämässä oleva istukka tarkota välttämättä sitä et liikkeet tuntuu joskus tosi myöhään. (En tosin oo varma puhuttiinko tässä nyt etuistukasta vai eteisistukasta)

Oon itse tykännyt kun voi kuunnella sykkeitä kun huolettaa. Avoneuvollassa voi myös käydä kuuntelemassa sykkeitä jos sellaiseen on mahdollisuus.

Tyyppi potkii nykyään niin paljon et meinaa kuulo lähteä kun monottaa anturia vasten, liikkuu myös niin et yritän sitte sen anturin kaa pysyä perässä :D

En tiedä ostaisinko enää näillä viikoilla doppleria (rv 16+3).
 
Mä olen tietoisesti jättänyt ko. laittaan hankkimatta. Omalla kohdallani koen, että jatkuva tarkkailu vaan lisää stressiä, etenkin jos joskus en sykkeitä kuulisikaan, ja syy olisi vaan esim. laitteen tekniikassa tai omassa käytössä.

Viime neuvolassa hoitajalla oli hankaluuksia kuulla sydänääniä, ja osoittautui, että syynä oli laitteen akun tyhjeneminen, toisella laitteella kuului tosi hienosti. En halua sitä stressiä, että äänet ei kuulukaan kunnolla ja panikoin..
 
Takaisin
Top