Curly Girl -metodi

RuutuSydän

Kommentoinnin ninja
Onko täällä tähän curly girliin hurahtaneita ja metodia kokeilleita? Itseä kiinnostaisi mutta vaatii ensin aikaa jaksaa perehtyä asiaan enemmän :D Kertokaahan kokemuksia, jotka olette kokeilleet!
 
Saatan olla party pooper, mutta omasta mielestä nuo ennen-kuvat ihanine pörrötukkineen on paljon parempia kuin jälkeen-kuvien kosteat laineet :rolleyes: Mutta itselläpä ei olekaan koskaan ollut kiharia hiuksia, vain vaan lievästi laineita.
 
Itseasiassa mua kans kiinnostaisi tämä kyseinen metodi, mutta mikäli oon oikein ymmärtänyt niin siihen tarvitaan eri hiusten hoitotuotteita ja käytän ylipäätänsä tosi vähän mitään hiustenhoitotuotteita. Ja toisekseen en oo kyllä kauheesti jaksanu ees aiheeseen vielä perehtyä, joten mä kans mielellään kuulen kokemuksia. :grin
 
Minä olen nyt pari viikkoa tunnustelut :) Aineita ei todella tarvitse paljoa, periaatteessa yhdellä CGM-hoitoaineella pärjää, jos sillä tekee pesutkin. Geeli on ihan jees, mutta itse en aina edes käytä. Mikä metodissa eniten kiinnostaa? Voin yrittää vastata, jos osaan :)
 
Minä olen nyt pari viikkoa tunnustelut :) Aineita ei todella tarvitse paljoa, periaatteessa yhdellä CGM-hoitoaineella pärjää, jos sillä tekee pesutkin. Geeli on ihan jees, mutta itse en aina edes käytä. Mikä metodissa eniten kiinnostaa? Voin yrittää vastata, jos osaan :)

Eniten kiinnostaa varmaan tulokset, että joko näkyy jotain vaikutuksia? :) Toi geelivaihe mua vierastuttaa et miten ällöttävältä tuntuvat hiukset siitä tulee, normaalisti ei tuu todellakaan geelejä käyteltyä :D
 
Eniten kiinnostaa varmaan tulokset, että joko näkyy jotain vaikutuksia? :) Toi geelivaihe mua vierastuttaa et miten ällöttävältä tuntuvat hiukset siitä tulee, normaalisti ei tuu todellakaan geelejä käyteltyä :D

Tulokset riippuu kovasti omasta hiuslaadusta. Jos hius on suora, niin ei se tuolla kiharru. Mutta sitten taas jos on ollut taipuisa, pörröinen, "hankala" tms. niin saattaakin paljastua kiharaksi :) Hyvää tekee hiusten kunnolle joka tapauksessa. Omalla kohdalla taipuisasta hiuksesta on löytynyt jo korkkiruuvejakin! :joyful:
 
Geeli ei tunnu ällöltä, vaikka sitä itsekin jännitin. Sillä saadaan aikaan cast, joka sitten 110% kuivana rikotaan ja se auttaa kiharaa jaksamaan kiharaa. Ennen geelin kuivumista hiukseen ei kosketa. Mut eihän se pakollista ole, itsellä nyt ei geeliä ja tukka paljon suorempi. Kiharaa auttaa :)
 
Mä olen kokeillut viikon verran. Hiuslaatu on melko taipuisa, mutta ei kihara. Mielestäni on tullut lisää laineita ja kiharantynkää tämän kokeilun myötä, ja lisäksi hiukset tuntuvat pehmeämmiltä ja parempikuntoisilta jo nyt.

Siitä yllätyin, että hiukset puhdistuvat pelkällä hoitoainepesulla, kun sen vain tekee perusteellisesti. Mulla siis on melko nopeasti rasvoittuvat hiukset, enkä uskonut alkuunkaan, että hoitoainepesu riittäisi, mutta niin se vain on riittänyt. Geeliä olen käyttänyt välillä, mutta en jatkuvasti. Itse valmistettu pellavansiemengeeli on tuntunut ihan hyvältä eikä ole tullut lähmätukkaa sillä. :)

Periaatteessa tähän metodiin saa hassattua rahaa ja erilaisia hiustuotteita ihan miten paljon vain, mutta toisaalta halutessaan pärjää tosi vähälläkin. Niin sanottuun final washiin tarvitaan tietynlainen shampoo, mutta sellaista löytyy markettivalikoimastakin, ja sen jälkeen tarvittaessa riittää yksi metodiin sopiva hoitoaine. Nuo geelit ym ylläpitävät kiharaa, mutta metodia voi hyvin noudattaa ilmankin. Ja pellavansiemengeeli ei vaadi muuta kuin niitä siemeniä ja vettä. :) Tämän voi hyvin vetää myös luonnonkosmetiikalla.
 
Menen huomenna kampaajalle hankkiutumaan eroon kuivista latvoista ja lyhentämään tukkaa 10-15 cm, joten voi olla, että sen jälkeen hiukset alkavat taipua vielä enemmän.
 
Itellä metodia takana pari kuukautta. Vähän taipusa hius menee laineille muttei varsinaisesti kiharru, ainakaan vielä. Hiukset kuitenkin voi paremmin joka on jo hyvä. Metodia on helppo toteuttaa :) jos jotain tarkempia kysymyksiä tulee niin voin vastailla.
 
Minulla on hiukan luonnonkihara hius. Parhaillaan suihkun jälkeen kun ei harjalla koske kuiviin hiuksiin, voi tulla vähän korkkiruuviakin. Olen itse huomannut, että hius näyttää sitä paremmalta, mitä pidempi aika shampoopesusta. Päänahka alkaa kuitenkin jossain vaiheessa tuntua inhottavalta ja pakko pestä. Ehdottomasti haluan tätä kokeilla. Osaisiko joku antaa esimerkkejä hyvistä tuotteista, mielellään ihan marketista löytyvistä?

Olen muuten huomannut, että ilmeisesti suolavedessä lilluttaminen on hyvä minun hiukselle. Kun ollaan lomilla käyty esim Kreikassa, ei ole ollut hiusongelmia ollenkaan. Hiukset on olleet kiharat ja tuuhean näköiset. Lomaluukkiin kuuluukin, että en tee muuta kuin huivilla laitan hiukset pysymään pois kasvoilta ja se suojaa samalla auringinpistokselta. Me uidaan yleensä lomalla paljon.
 
Nyt metodi aloitettu, sain ohjeita yhdeltä kaverilta. Tässä kuva ekan ploppauksen jälkeen. Ei tainnut mennä ihan ohjeen mukaan, mutta kai tämä on hyvä alku.
 

Liitteet

  • sketch-1558340624208.png
    sketch-1558340624208.png
    177.1 KB · Katsottu: 176
Mä aloitin viime viikolla. Ihan kaikkia metodiin sopivia aineita ei meidän kylältä oo löytynyt ja isompaan kauppaan en oo ehtinyt viel menee..
Viime viikolla tein siis final washin ja xz hoitsikkaa käyttänyt ja xz hiuksiin jätettävää hoitsikkaa. Freesannu vaan pesemällä pelkällä vedellä ja laittanut ton hiuksiin jätettävän. Kerran koitin pelkällä hoitsikalla pestä, mut jäi kyl tosi mähmäsiks hiukset, et tarttis löytää metodiin sopiva shampoo. Ploppaan pesun jälkeen aina tunnin ellen kauemminkin. Vähä on hiukset kihartunut, mut mulle se toissijainen juttu, tärkeempää se, et auttanut hiuspohjaan.. Ei pää kutise enää niin helpolla!
 
Aluksi innostuin, koska mulla on laineikkaat hiukset, joita saa olla jatkuvasti suoristamassa, jos niistä haluaa yhtään järkevän näköiset. Sitten perehdyin metodiin ja aika työläältä vaikuttaa. Päätin siis testata ihan perusjutuilla, kuten metodiin sopivilla shampoilla ja hoitoaineilla (final washin jälkeen) ja ploppaamisella. Geelejä en on vielä ehtinyt/jaksanut kokeilla. Nyt kun olen vauvan kanssa kotona, ehdin kyllä ilmakuivatella hiuksia hyvin, mutta suihkussa läträämiseen ei ole aikaa. Kiharoita ei ole tällä panostuksella näkynyt muuta kuin sivuhiuksissa, takaa ovat edelleen samalla tavalla laineilla kuin ennenkin. Ajattelin kuitenkin jatkaa co-washeja ja ploppaamista, koska hiukset tuntuvat pehmeämmiltä ja vähemmän pörröisiltä kuin ennen. En tosin tiedä, onko kyseessä vain toiveajattelu... :p
 
Mulla oli ihan suht kihara tukka jo ennestään, lapsesta asti ollut taipuisa ja ekan raskauden jälkeen alkoi kihartua yhä enemmän. Olen pessyt metodin mukaisilla tuotteilla nyt pari kuukautta. Ploppausta tai geeliä en ole alun kokeilujen jälkeen käyttänyt, vie vaan liikaa aikaa kuivattaa tukka geelin alla arjessa. Hiukset kuitenkin tuntuvat tykkäävän hurjasti silikonittomista ja sulfaatittomista tuotteista ja ovat selkeästi saaneet kosteutta aloittamisen jälkeen.

41D06900-565D-42A2-9C01-8A8DD01FD3FF.jpeg
Kuva on illalta, joten tukka on ehkä hiukan lässähtänyt ja pörrööntynyt päivän aikana, tänään en siinä käyttänyt mitään muotoilutuotteitakaan. Kihara kuitenkin pysyy huomattavan paljon paremmin koko päivän kuin ennen.
 
Mulla oli ihan suht kihara tukka jo ennestään, lapsesta asti ollut taipuisa ja ekan raskauden jälkeen alkoi kihartua yhä enemmän. Olen pessyt metodin mukaisilla tuotteilla nyt pari kuukautta. Ploppausta tai geeliä en ole alun kokeilujen jälkeen käyttänyt, vie vaan liikaa aikaa kuivattaa tukka geelin alla arjessa. Hiukset kuitenkin tuntuvat tykkäävän hurjasti silikonittomista ja sulfaatittomista tuotteista ja ovat selkeästi saaneet kosteutta aloittamisen jälkeen.

View attachment 78368
Kuva on illalta, joten tukka on ehkä hiukan lässähtänyt ja pörrööntynyt päivän aikana, tänään en siinä käyttänyt mitään muotoilutuotteitakaan. Kihara kuitenkin pysyy huomattavan paljon paremmin koko päivän kuin ennen.

Oi, ihanat kiharat! :Heartpink
 
Mulla oli ihan suht kihara tukka jo ennestään, lapsesta asti ollut taipuisa ja ekan raskauden jälkeen alkoi kihartua yhä enemmän. Olen pessyt metodin mukaisilla tuotteilla nyt pari kuukautta. Ploppausta tai geeliä en ole alun kokeilujen jälkeen käyttänyt, vie vaan liikaa aikaa kuivattaa tukka geelin alla arjessa. Hiukset kuitenkin tuntuvat tykkäävän hurjasti silikonittomista ja sulfaatittomista tuotteista ja ovat selkeästi saaneet kosteutta aloittamisen jälkeen.

View attachment 78368
Kuva on illalta, joten tukka on ehkä hiukan lässähtänyt ja pörrööntynyt päivän aikana, tänään en siinä käyttänyt mitään muotoilutuotteitakaan. Kihara kuitenkin pysyy huomattavan paljon paremmin koko päivän kuin ennen.

Ootpa kyllä kunnon kikkarapää! :)
 
:) Itselläni ei tosiaan ole ”salakiharoita”, jotka olisivat tällä metodilla paljastuneet, vaan kiharaa on ollut varsinkin ekan raskauden jälkeen enemmän ja vähemmän muutenkin. Selvästi metodin mukaisten tuotteiden käyttö hiustenhoidossa kuitenkin vahvistaa ja selkeyttää kiharaa, joten en yhtään ihmettele, että ilmeisesti monen taipuisasta hiuksesta alkaa ihan ensimmäistäkin kertaa kiharaa löytyä tällä tyylillä. En ole nyt noin neljään vuoteen värjännytkään hiuksiani lainkaan ja olen yllättynyt, etten ole värjäystä kaivannutkaan: napakka kihara hiuksessa tekee väristä jotenkin elävämmän, vaikka tukkani taitaakin olla aika ”tavissuomalainen” väriltään.
 
Takaisin
Top