Clomifen kokemuksia

toiveajattelua

Vauhtiin päässyt keskustelija
Täällä kirjoittelee kohta 3-veen äiti, 2-vuoden kakkosen yrityksen jälkeen vihdoin otettiin tosissaan ja päästiin tutkimuksiin, hieman oli tavallista enemmän oikealla puolella rakkuloita, noin 10kpl mutta erilaiset munasarjat mitä tavallisesti. Prolaktiini arvo hieman koholla joka kontrolloidaan nyt kun kierto alkoi. Myös terolut oli nyt viime kierron ja clomifen alkaa maanantaina kp 3-7 ajaksi 1kpl/pv.
Haluisin nyt vertaistukea ja kokemuksia clomifeneista ym keskustelua.
 
Meillä on pian 2v clomipoika.

-Historia sellanen et eka clomiplussa saatiin 12/2013 yk3. Tää raskaus päättyi kohtukuolemaan rv29.
-Toinen clomiplussa tuli 3/2015 yk2 ja tästä siis tuo ihana poika.
-Nyt on kakkosta yritetty pian 6 kiertoo clomien kans ilman tulosta. Viiden kierron jälkeen oli yks taukokierto kun oli sopivasti polilla kesäsulku.
Eli nopeesti on aiemmin tullut plussa clomien kanssa. Tiedä nyt sit et mikä vialla kun ei onnistu...stressi varmaan.

Tsemppiä teille clomien kanssa ja pikaista plussaa. Niin ja oireita on jotkut valittanut, mut minä säästyi niiltä onneksi.
 
Meillä yritystä oli takana noin 2 vuotta, kun clomit otettiin avuksi. Toisesta clomikierrosta tulin raskaaksi ja kesällä tyttö täytti 2-vuotta :).
 
Tilanteeseen semmosta tarkennusta että kierto sekasin ja ovulaatiota ei tapahdu. Ensimmäinen lapsi tuli pillereistä huolimatta.

Vähän epätoivoinen olo. En jaksa jotenkin uskoa että vieläkään saadaan toista. Ajattelen jotenkin että vuosia vaan vierii lisää ja mikään ei auta...

Onneksi sentään yksi lapsi, mutta jotenkin on kaipuu saada lisää..
 
Mulla oli kans kierto sekasin tai no ei tullut ollenkaan pillereiden jälkeen. Myöhemmin todettiinkin pcos, johon sain metformiinin ja clomifenit avuksi.

Tänne pärähti plussa eilen. Eli 6. clomi kierto tuotti tulosta.
 
Mullakin oli kierto silloin sekaisin. Clomifen kuitenkin auttoi raskautumaan :).
 
Olette saaneet jo teroja ja clomeja, joten ihan oikea suunta, että olette hakeneet lääkäriltä apua lapsettomuuteen. Sanoiko lääkäri sinulla olevan PCOS (munasarjojen monirakkulaoireyhtymä), kun kerran rakkuloita oli 10 kpl ultrassa? PCOS on tavallisin naisten hormonihäiriö, ja yleensä se reagoi hyvin hoitoihin, eli mahdollisuudet ovat hyvät. Tällä foorumilla on myöa PCOS-ketju, ja sekin kannattaa lukaista.

Minulla ei clomeja vastaava Letrozol tuottanut tulosta, mutta follikkelia stimuloivan hormonin piikitys antoi lopulta alkunsa ihanalle pienelle pojalle. Joillain toki auttaa myös clomit, eipä niitä muuten määrättäisikään. Tsemppiä!
 
Olette saaneet jo teroja ja clomeja, joten ihan oikea suunta, että olette hakeneet lääkäriltä apua lapsettomuuteen. Sanoiko lääkäri sinulla olevan PCOS (munasarjojen monirakkulaoireyhtymä), kun kerran rakkuloita oli 10 kpl ultrassa? PCOS on tavallisin naisten hormonihäiriö, ja yleensä se reagoi hyvin hoitoihin, eli mahdollisuudet ovat hyvät. Tällä foorumilla on myöa PCOS-ketju, ja sekin kannattaa lukaista.

Minulla ei clomeja vastaava Letrozol tuottanut tulosta, mutta follikkelia stimuloivan hormonin piikitys antoi lopulta alkunsa ihanalle pienelle pojalle. Joillain toki auttaa myös clomit, eipä niitä muuten määrättäisikään. Tsemppiä!

Kiitos! Ei todettu kun 25rakkulaa on se joku raja, prolaktiini arvoa seurataan. Mitään eivät sanoneet mikä vaivaa, sanovat vaan että kaikki on ok paitsi toi prolaktiini arvo.
 
Vanha ketju, minulla nyt clomit kp 3-7 ja sitten ovulaation jälkeen (eli ku tikkuun tulee plus ja sit ku se katoaa) ymmärrätte ehkä niin 3 päivää ja terot. Onko muilla määrätty terot noin? Ku kaikki sanoo että kp 15 alkaa, mulla yleinen ohje kp 19 kun ovis on aina niin myöhään . Ehkä joku tätä vielä lukisi.
 
Vanha ketju, minulla nyt clomit kp 3-7 ja sitten ovulaation jälkeen (eli ku tikkuun tulee plus ja sit ku se katoaa) ymmärrätte ehkä niin 3 päivää ja terot. Onko muilla määrätty terot noin? Ku kaikki sanoo että kp 15 alkaa, mulla yleinen ohje kp 19 kun ovis on aina niin myöhään . Ehkä joku tätä vielä lukisi.

Söin esikoisesta clomeja kp 3-7 ja mulla ei ollut niissä kierroissa terolutteja käytössä ollenkaan. Mulla kierto oli noin 32 päivää.

Terolutit mulla oli muutamaan otteeseen menkkojen käynnistystä varten, jos kierto alkoi venymään yli 45 päivän.
 
Söin esikoisesta clomeja kp 3-7 ja mulla ei ollut niissä kierroissa terolutteja käytössä ollenkaan. Mulla kierto oli noin 32 päivää.

Terolutit mulla oli muutamaan otteeseen menkkojen käynnistystä varten, jos kierto alkoi venymään yli 45 päivän.


Joo mulla selveni nyt et jos menee yli 40 pv niin terot. Ku nyt ku ovis tapahtuu Jes vihdoinkin niin kuukautiset pakostakin alkaa jos alkaa..
Kiitos vastauksesta
 
Haluan nyt päivittää tähän, että niin se meillä nappas ekasta clomi kierrosta poika matkaan ja nyt hän on 6kk :Heartred synnytyksen jälkeen tulin myös luomusti raskaaksi joka päättyi keskenmenoon, mutta kuitenkin, luomu raskaus oli positiivinen yllätys. Meille riittää nyt nämä, mutta jos meille suotaisiin lisää lapsia niin ei haittaisi, mutta hoitoihin ei jakseta enää uudestaan.
 
Takaisin
Top