Clearblue-ovulaatiotesti

ParvatiPatil

Oman äänensä löytänyt
Nyt aion ottaa järeät aseet käyttöön. :cool: Tilasin Clearbluen digitaalisen ovistestin. Olis kiva kuulla teidän kokemuksia sen käytöstä.
 
KANNATAN! On joka euron väärti. :) Mulla ei halpisliuskat koskaan näyttäneet ovista, ei edes silloin kun cb:n hymynaama oviksen kertoi olevan menossa! Nyt sitten ilmeisestikin tärppäsi just siitä kierrosta kun cb näytti hymynaamaa. :wink
 
Näin on ollut mullakin. Halpisliuskoissa aina vaan epämääräiset merkit. Mitenhän osaan alkaa testata oikeaan aikaan? Varmaan siinä paketissa on sitte tarkat ohjeet. Toivottavasti olis nyt ens kerrallakin kunnon kivut niin että huomaan myös ite oviksen.
 
Juu siinä paketissa on oman kierron mukaan se tikutuksen aloituspv. :) Jos sulla on edes suht säännöllinen kierto ni helppoa ku heinänteko! :) Ja se minkä koin tosi hyväksi jutuksi oli se, et cb:n voi tehä aamupissasta!
 
ParvatiPatil, onnittelut hymynaamasta. =D

Meillä nyt toinen yrityskierto menossa ja wondfon ovistikut (liuskat?) on olleet käytössä. Pelkään, ettei ne näytä ovista, joten nyt tilasin testipakkomielteisenä clearbluen digitestitkin, jotka saapuivat postissa tänään... Tänään kp 11. Millonkohan sitä raaskis käyttää noita...
 
Tein tänään taas liuskoilla, hieman enemmän näkyi se viiva kuin eilen, muttei kuitenkaan läheskään kontrolliviivan vahvuinen. Huomenna taidan tehdä aamuvirtsasta clearbluen!
 
Hei Cb-ovulaatiotestin käyttäjät,

Minulla on menossa toinen clomi-kierto ( clomit otettuna kp 3.-7.). Nyt on kp 16. Olen testannut kp 9 lähtien Väestöliiton lääkärin suosituksesta. Käytössä Cb Dual ovulaatotesti, eli se joka näyttää neljä parasta päivää :wink Olen saanut kp 13. lähtien "välkkyvän hymynaaman" eli tänään jo neljännen sellaisen. Pysyvää hymynaamaa, joka tuli silloin näyttöön kun ne parhaat "tärpit" tiedossa, en ole saanut. Cb:n sivuilla oli, että clomi voisi aiheuttaa sen ettei ovulaatiota saada testillä näkyviin. Onko muilla käynyt niin?
Edellisessä kierrossa testasin David:n liuskoilla, eikä silloinkaan ovista näkynyt. Ovuloin ilman clomejakin ja kiertoni on erittäin säännöllinen (28-29 vrk). Seuraava kierto, jota toivottavasti ei tule, onkin sitten clomi vapaa kierto.


40+
yritystä 10/2012
km 02/13
kohdunulkoinen 05/13
tutkimuksiin ja hoitoihin 11/13

:)-naamoja ovistesteihin ja plussaa r-testiin vuonna 2014!
toivottaa Jemmyliini kaikille foorumilaisille
 
Taas on aika hymynaaman, tuli täsmällisesti 13. pv ihan kuin viimeskin. Ihana tää mun kierto, se käy kuin kello. Mahaa korventaa siihen malliin ettei epäilystäkään etteikö siellä olis taas munasolu tyrkyllä. Mutta miksi se ei voi hedelmöittyä ja kiinnittyä.. :mad: Turhauttavaa..
 
no joo kerran oon saanu ovistestiin plussan ja se oli cb.. tästä kierrosta ei mitään,
vaik ma kp 12 näky iso munarakkula.. :/
no nyt kp 17 ja ei vielkään plussaa,, voiko femarit vaikuttaa ettei tuu plussaa ovistestiin..?
sanokaaa joku ei voi!!
 
Minulla kierto noin 27 päivää (vaihtelee tosinaan 25-29 päivän välillä). Oletin ovulaation olevan kierron puolivälissä, joten aloin testailla digi Clear Blue ovulaatiotestillä ohjeen mukaan kp 11 paikkeilla. Tein testin yhdeksänä aamuna peräkkäin ja aina vain näytti nollaa, eli oli jo kp 18. Olin jo varma että en ovuloi laisinkaan... Mieheni kannusti kuitenkin jatkamaan testaamista ja ajattelin että selvä, teen testin vaikka joka ikinen aamu siihen asti kunnes menkat alkaa, menipä testipaketteja kuinkapaljon tahansa. Joten jatkoin testaamista. Unohdin tehdä testin kp 19, mutta seuraavana aamuna (kp 20) testi näytti vilkkuvan hymynaaman joten huippu oli lähestymässä, joko seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Käytettiin tietty tilaisuus hyväksi ja ajateltiin että noin joka toinen päivä huippuun asti yritetään pitää sisälläni siittiöitä valmiina odottelemassa ovulaation huippua.

Jatkoin testaamista ohjeen mukaan, jossa sanottiinkin että sitten ei enää tarvitse testata kun saa hymynaaman joka ei vilku. Ja tämän pitäisi siis tulla kahden vilkkuvan naaman jälkeen. Joten kp 22 olikin yllätys kun naama edelleen vilkkui. Ja niin vilkkui seuraavana päivänä ja seuraavana ja seuraavana... Se vilkkui aina kp 27 asti. Vihdoin kp 28 se pysähtyi ja hymyili vain iloisesti. Silloin ajattelin että nyt on jotain häikkää, koska eihän tuossa vaiheessa enää ovulaation huippua voisi tulla kun lähestyvä huippu (vilkkuva naama) oli näkynyt testatessa kerta toisensa jälkeen yli viikon. Tuohan olisi päivä jolloin menkat pitäisi alkaa tai ainakin muutaman päivän sisällä siitä. Joten otinpa jo vanhaksi menneen raskaustestin kouraan ja ajattelin että voiko tosiaan olla niin että olisin raskaana. Haamuviiva tuli ja eikun ajantasalla olevaa clear blue digi testiä kaupasta hakemaan... Ja plussahan se!

Se miksi halusin kokemukseni jakaa on se, että joka paikassa aina sanotaan että ovulaatio on (yleensä) kierron puolivälissä. No joo, voihan olla että mulla oli kierto myöhässä, mutta kun se ei koskaan aiemmin ole tuon enempää heitellyt niin jotenkaan en usko... Uskon siis että minun ovulaatio on aina ajoittunut todella lähelle kuukautisia. Nyt en osaa varmaksi sanoa koska tämä oli ensimmäinen kerta kun ikinä ovulaatiotestejä tein. Mutta myös ensimmäinen kerta kun olen raskaana... Uskon vaan, että ajoituksemme on ollut aina väärä, koska en tunne mitään kipuja tai oireita ovulaation aikaan. Nytkään en huomannut mitään eroa normaaliin olotilaan.

Minulle ainakin clear bluen digi ovulaatiotesti oli korvaamaton apu ja ihmettelen kyllä edelleen että se näytti raskauden ja vielä noin aikaisessa vaiheessa kun hedelmöityksestä oli kulunut maksimissaan viikko. Mutta pakko kai se on uskoa toistaiseksi, ellei toisin todisteta. Toista raskaustestiä en ole vielä tehnyt, odottelen vielä muutaman päivän... Menipä tämä projekti syteen tai saveen, niin ainakin seuraavaa ovulaatiota osaan odotella reilusti kierron puolivälin jälkeen.

Onko kenelläkään muilla vastaavaa kokemusta että naama olisi vilkutellut useita päiviä lähestyvää LH-huippua? Tämä edelleen ihmetyttää, mitä se tarkoittaa... Onko hedelmöitys tapahtunut jo ensimmäisenä vilkkuvana päivänä ja miksi naama edelleen jatkoi vilkkumista? Onko hedelmöittynyt munasolu jättänyt LH-tasot sille tasolle kuin ne olivat ensimmäisenä vilkkuvana aamuna ja pitänyt tasot samana usean päivän ennen kuin sitten testi näyttikin jo raskauden... Vähän monimutkaista, ehkä ei pitäisi miettiä näitä näin tarkkaan mutta suurta ihmetystä kieltämättä aiheuttanut. Kiva olisi kuulla jos jollain vastaavanlaisia kokemuksia tai vastauksia ihmetyksiini!
 
Miten sulle lopulta kävi Kantikainen?

Mulla on nyt ihan samanlainen tilanne. Aloitin testaamisen cb:n testillä kp 11 ja sain ekan kerran vilkkuvan hymynaaman kp 15. Tänään on jo kp 20 ja naama vilkkunut viisi päivää. Omituista.
 
Hei Unicorn81!

Mulla kävi lopulta niin että kyseessä oli kemiallinen raskaus. Eli ilman ovulaatiotestiä tuskin olisin edes tiennyt olevani hetken raskaana. Tein siis toisenkin raskaustestin ja se näytti raskaana 1-2 viikkoa, mutta tästä n. 5 päivää, niin alkoi runsas ja kivulias vuoto. Kaikki tuli pois ilman sen kummempaa ongelmaa. Tämähän ei tietty sitä tarkoita että kaikilla kyseessä olisi kemiallinen raskaus, eiköhän se prosessi etene alussa samalla tavalla olipa kyseessä kemiallinen tai sitten ihan oikea, lopputulosta tuottava raskaus

Mutta kokemus clear bluen ovistesteistä oli niin hyvä että heti seuraavasta kierrosta jatkoin testaamista. Edelleen ovulaatio reilusti yli kierron puolenvälin, joten uskon siihen että oma ovulaationi ei osu kierron puoleenväliin. Mutta jokatapauksessa; vahingosta viisastuneena, tein yhden tai kaksi vilkkunaamaa ja jätin testauksen siihen. En halunnut enää turhia toiveita elätellä jos taas naama olisi jatkanut vilkkumistaan ja pysähtynyt vasta hamassa tulevaisuudessa. Sen olisin ottanut merkkinä raskaudesta, tai kemiallisesta raskaudesta... Joten ajattelin että ovulaation huippu on lähestymässä ja tämä tieto riittää minulle. Elin ja odottelin menkkoja... Alkoivat olla myöhässä yli viikon ja tässä vaiheessa uskaltauduin tekemään raskaustestin... Tällä hetkellä mennäänkin viikoilla 11+5 Joten tokasta testauskierroksesta tärppäsi, ainakin tähän asti kaikki on mennyt ongelmitta lukuunottamatta näitä normaaleja raskausoireita. Mutta hyvillä ja luottavaisin mielin tässä mennään. Huomenna toinen ultra!

Toivottavasti sinulla onnistaa jo tästä kerrasta! Pidän kovasti peukkuja! Kerrohan kuinka sinulle sitten kävi, olisi kiva kuula!
 
Kantikainen: Kiitos tsemppauksesta ja ihan mahtavaa, että sulla tärppi kuitenkin tapahtui. Sähän olet nyt jo turvallisilla viikolla raskaudessa. Paljon onnea ja toivottavasti loppuraskaus sujuu helposti! :)

Mulle tuli tänään aamulla jo kuudes peräkkäinen vilkkuva hymynaama, että vaikeaa sanoa, mikä on. Testipuikot loppuu huomenna, niin täytyy katsoa hommaanko enää uusia tähän kiertoon. Jotenkin tuntuu, että raskautuminen on melko mahdotonta näillä kiertopäivillä, mutta eihän näistä koskaan tiedä. Mä tuun joka tapauksessa kertoon tänne, miten tässä lopulta käy. :)
 
Ootko Unicorn siis tehnyt vielä ollenkaan raskaustestiä? herkässä 10umol raskaustestissä pitäisi näkyä plussa ennen kuin ovistesti antaa plussa, joten sellaisellahan pystyisi varmistamaan että jos olisikin noin hyvä syy vilkulle!
 
Aeria: en oo tehny vielä raskaustestiä, ku ajattelin odottaa sinne menkkojen alkuun, jos niitä ei kuulu. Mikäs toi herkkä testi onkaan? :)
 
Esim PregCheck ym tavalliset raskaustestit on herkkyydeltään 25 tai enemmän, mutta herkkä testi näyttää jo 10, huono puoli on et näyttää herkästi kemialliset raskaudet yms kanssa jo ennen menkkojen alkua.. esim nettihalpiksia on 10 herkkyydellä, sitte apteekissa ainakin joku apteq merkkinen. eli jos ovistestin herkkyys on 20 kuten usein on ja se vilkkuukin raskaushormonin takia pitkään niin jos raskaustestin herkkyys on esim 25 niin se voi antaa vielä negan, mutta ne tosi herkät 10 umol/l raskaustestit antaa jo vähintään haalean plussan. first signal kasettitesti tais olla kans semmonen herkkä mutts siitä oon kuullu juttua vääristä plussista tsi hämäävistä viivanpaikoista.. itse oon saanu semmosella vain selkeitä negoja.
 
Takaisin
Top